Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 18 paź 2018, o 14:17

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 kwi 2011, o 00:25 
Offline
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 20:01
Posty: 9952
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Czy pojedziemy tramwajem z Cichego Kącika do Bronowic?
http://www.klub428.pl/index.php/c_news/wiecej/261


Ostatnio edytowano 18 kwi 2011, o 09:58 przez Mseifer, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwi 2011, o 10:20 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21784
Cóż, wiele osób popiera budową takiej trasy i ja też byłbym za, przede wszystkim dlatego, że odciążyłaby Karmelicką oraz zapewniła alternatywny dojazd między Bronowicami a centrum w przypadku zatrzymania. Nie zmienia to jednak faktu, że los linii "12" i tak jest dla mnie przesądzony - albo do Kampus, albo do piachu ;)

Nie zgodzę się za to, że tory na Pawiej są kompletnie niewykorzystane. Tak można powiedzieć o Rakowickiej (dopiero co remontowana, a kursuje tylko "2" co 20min.) czy Ujastku Mogilskim (ledwie "21" z podobną ~f).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwi 2011, o 13:35 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sty 2011, o 19:10
Posty: 1028
Lokalizacja: Kraków, Zwierzyniec
Jedyny minus to to, że nowa linia pominęła by przystanek Uniwersytet Pedagogiczny, do którego zawsze tłumy jeżdżą, tak więc ograniczyło by to liczbę pasażerów jadących przez "Silent Area" xD
Oby tylko nowa linia była zrobiona lepiej niż Pawia...
Kaszmir napisał(a):
Nie zmienia to jednak faktu, że los linii "12" i tak jest dla mnie przesądzony

Nie! Dziś musiałem stać od Polibudy aż do Bagateli!
Wracając do nowej linii to nowe przystanki pewnie tylko : Miasteczko Studenckie AGH i J. Lea.
Co do linii to jak rozumiem 18 z Kampusu via CK do Bronowic Małych & 12 z BM - CK - Dalej po starej?
PS.
Ten łącznik to dobry pomysł, ale od tunelu pod Pl. Inwalidów i tak się nie wykręcą.

_________________
Bara de döda stiger av i Kymlinge


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwi 2011, o 14:55 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lis 2010, o 04:00
Posty: 605
Lokalizacja: Kraków
Propozycja, żeby jeden kierunek torów był po jednej stronie jezdni, a drugi po drugiej jest chyba nieekonomiczny. Podejrzewam, ze taniej przesunąć całą jezdnię na jedną stronę i zrobić miejsce dla dwukierunkowego pasa tramwajowego, niż budować osobne podbudowy dla torowiska i osobne trakcje.

Sam pomysł tramwaju tam- no przydałby się dla Miasteczka AGH, które jest kompletnie pozbawione komunikacji szynowej.

_________________
Patrząc na komunikację nieco z boku...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18 kwi 2011, o 16:45 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sty 2011, o 19:10
Posty: 1028
Lokalizacja: Kraków, Zwierzyniec
Zrobi się buspas dla 102 i 159 zarazem.

_________________
Bara de döda stiger av i Kymlinge


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwi 2011, o 19:31 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2010, o 11:50
Posty: 634
Lokalizacja: Kraków
Można pomyśleć o takim połączeniu ale dopiero po remoncie odcinka Mogilskie - Kombinat, budowie tramwaju na Prądnik i Kleparz - Piłsudskiego(alejami).

Powinno się wydłużyć Piastowską i Armii Krajowej do Balickiej Wiadukt. Na przyszłość (trasa Balicka) można zrobić małą pętle awaryjną na łuku Armii Krajowej. W przyszłości również tramwaj do Mydlnik, ale to się wiąże z wyburzaniem budynków w Mydlnikach... Obrazek

Co do punktu przesiadkowego - mam propozycję lokalizacji pętli dla wszystkich linii konczących w Bronowicach Małych.
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 kwi 2011, o 22:47 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 sty 2011, o 19:10
Posty: 1028
Lokalizacja: Kraków, Zwierzyniec
Pętla na AK to niepotrzebne koszty, jest przecież pętla w CK/Bronowicach awaryjnie.
Twój wariant nie odciąża rejonu Uniwersytetu Pedagogicznego. Poza tym zdubluje autobusy.

_________________
Bara de döda stiger av i Kymlinge


Ostatnio edytowano 29 kwi 2011, o 22:48 przez Allemon, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 kwi 2011, o 17:19 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lis 2010, o 04:00
Posty: 605
Lokalizacja: Kraków
lolek-12, chyba żartujesz jak widzisz możliwość jeżdżenia autobusów po uliczkach osiedlowych Bronowic Nowych. Te jednokierunkowe co zaznaczyłeś są ciasne jak cholera, nawet gruntowna przebudowa nie dałaby możliwości przejazdu autobusów przegubowych. Poza tym wjeżdżanie w środek osiedla... naprawdę słaby pomysł.

Też nie za bardzo wyobrażam sobie jak tramwaj miałby znaleźć się na wiadukcie.

_________________
Patrząc na komunikację nieco z boku...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2011, o 14:10 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 19:18
Posty: 4403
Lokalizacja: Kraków
A tam gdzie zaznaczono przyszłą pętlę autobusów jest chyba niezła skarpa (w każdym razie teren jest mocno nierówny).


Ostatnio edytowano 4 maja 2011, o 14:10 przez pablo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 4 maja 2011, o 16:08 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:35
Posty: 2574
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Chris napisał(a):
lolek-12, chyba żartujesz jak widzisz możliwość jeżdżenia autobusów po uliczkach osiedlowych Bronowic Nowych. Te jednokierunkowe co zaznaczyłeś są ciasne jak cholera, nawet gruntowna przebudowa nie dałaby możliwości przejazdu autobusów przegubowych. Poza tym wjeżdżanie w środek osiedla... naprawdę słaby pomysł.

O ile z uliczką wjazdową nie ma problemu, to wyjazdowa jest masakryczna - tam jest rampa i wjazd na osiedlowe parkingi, a wokoło garaże. Taka organizacja ruchu odpada.

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 5 maja 2011, o 15:20 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21784
Chris napisał(a):
lolek-12, chyba żartujesz jak widzisz możliwość jeżdżenia autobusów po uliczkach osiedlowych Bronowic Nowych. Te jednokierunkowe co zaznaczyłeś są ciasne jak cholera, nawet gruntowna przebudowa nie dałaby możliwości przejazdu autobusów przegubowych. Poza tym wjeżdżanie w środek osiedla... naprawdę słaby pomysł.

Podobno władze dzielnicy chcą wręcz ograniczyć ilość autobusów w tym rejonie (drugi cytat w tym poście).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30 cze 2013, o 23:03 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21784
Tramwaj przez ulicę Piastowską? A dlaczego nie? [LIST]
http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425, ... LIST_.html
Cytuj:
Idealnym rozwiązaniem wydaje się budowa linii tramwajowej od ślimaka Weissa-Opolska-Conrada na południe wzdłuż Weissa, następnie Głowackiego, Piastowską do Cichego Kącika. W późniejszej perspektywie można tę linię dalej przedłużyć do Kapelanki, tworząc eleganckie tramwajowe obejście centrum - proponuje w liście czytelnik, pan Krzysztof.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2015, o 10:50 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 22:35
Posty: 3744
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Obrazek

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2015, o 13:52 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 8 lut 2012, o 13:57
Posty: 1119
Lokalizacja: Kraków|●Prusy
Podoba mi się to, że z jednego peronu odbywałby się odjazd w kierunku centrum przy pętli Bronowice, chociaż brakuje tam jakiegoś przystanku technicznego/dla wysiadających. Jeśli chodzi o skrzyżowanie Bronowickiej, Podchorążych i Piastowskiej, tu postawiłbym na dwa równoległe perony na Bronowickiej i dwa awaryjne na Piastowskiej, gdyż mało prawdopodobnym jest uruchomienie linii z Cichego Kącika przez MS AGH do centrum (przy okazji chyba za mały promień skrętu między Podchorążych a Piastowską). Bardziej prawdopodobnym są tramwaje z Bronowic przez Karmelicką bądź przez al. 3 Maja. Równoległe perony na Bronowickiej ułatwiłby wybranie dojazdu "co prędzej pojedzie" udając się np. na Podwale czy w przeciwnym kierunku jadąc na Bronowice. Nie jestem też przekonany, czy umiejscowienie przystanków MS AGH i przy Reymonta (niecałe 300 metrów od siebie) jest najszczęśliwsze. Przy okazji zmieniłbym nieco lokalizację przystanków na Kąciku, tak by przystanki przelotowe były jak najbliżej zabudowań i przystanku autobusowego. Dla zobrazowania, zielone przystanki przelotowe, żółte - techniczne.
Obrazek

_________________
Mam alergie na linie typu 4X i 4XX


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lut 2015, o 14:00 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2010, o 18:45
Posty: 2053
Lokalizacja: Kraków
W mojej opinii lepiej byłoby poprowadzić tramwaj przez Armii Krajowej, gdyż na takiej trasie byłoby o 3 przystanki więcej => większe potoki pasażerskie i lepsze wykorzystanie potencjału linii.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Piotrk i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL