Dokładnie, likwidacja miejsc jest zupełnie niepotrzebna. Jak dla mnie strefa B tu wystarczy, tak samo jak powinna być na Rakowickiej między UE i Lubicz. Mieszkańcy tramwaju nie blokują, tylko w większości przyjezdni z innych dzielnic i miejscowości.Castaway pisze:A co z mieszkańcami ul. Długiej? Wykurzy się ich stamtąd do gett na Ruczaju tak jak zrobiono z mieszkańcami Starego Miasta?Hajciu pisze: nie widzę innej możliwości jak likwidacja miejsc parkingowych (i utworzenie, niech stracę, miejsc parkingowych gdzieś indziej, żeby się nie pultali św. kierowcy).
Długa
Moderator: Moderatorzy
Długa
Długa
Proszę sobie stanąć w miejscu gdzie na ul. Długiej zaczyna sie strefa B. Ja wczoraj przez dziesiec minut naliczyłem ponad 20 aut, które wjechały bez stosownych identyfikatorów. Ale owszem, jest to jakies rozwiązanie, nie rozwiąże problemu całkowicie, ale częściowo - tak.
-
- Dyrektor
- Posty: 2119
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
- Lokalizacja: Kraków
Długa
Naprawdę sądzisz, że głównym powodem czy ktoś zamieszka na Długiej, czy Ruczaju, jest to, czy będzie mógł zaparkować tuż przed kamienicą....? To, że jest syf dookoła, że budynki się nierzadko sypią, że nie ma zieleni w okolicy etc. to nieważne, najważniejsze, aby było miejsce postojowe i jak najszersze drogi...Castaway pisze:A co z mieszkańcami ul. Długiej? Wykurzy się ich stamtąd do gett na Ruczaju tak jak zrobiono z mieszkańcami Starego Miasta?
Mam znajomych przy ATW, para z dwójką dzieci. Myślą poważnie o przeprowadzce gdzie indziej, myślisz, że z powodu tego, że nie ma gdzie zaparkować pod kamienicą??? W sumie to nawet mieli garaż na podwórku i go... sprzedali Pytałem ich, co sądzą o likwidacji parkowania na chodnikach wzdłuż ATW i gdzie teraz stoją, usłyszałem, że.... "SUPER, w końcu da się normalnie przejść z dzieckiem po chodniku". Pytam, no ale gdzie teraz parkujecie? "No np. na ulicy obok, ale to wiesz, mieszkając tutaj to tak rzadko korzystamy z auta, bo po co...".
Czemu się chcą wyprowadzić? Bo jest hałas od ulicy, bo jest smród spalin, bo jest za dużo aut na chodnikach, bo nie ma gdzie wyjść na spacer z dzieckiem etc. A auto mają jak połowa z sąsiadów, bo jadą kilka razy w roku gdzieś dalej albo na weekend na działkę za Kraków. A tak stoi, równie dobrze by mogło stać gdzie indziej.
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Długa
Mieszkańców Starego Miasta w latach 78-80 przeniesiono (dobrowolnie) na nowe osiedla Dywizjonu 303 oraz Prądnik Czerwony. Wtedy jeszcze Ruczaju nie było.Castaway pisze:A co z mieszkańcami ul. Długiej? Wykurzy się ich stamtąd do gett na Ruczaju tak jak zrobiono z mieszkańcami Starego Miasta?Hajciu pisze: nie widzę innej możliwości jak likwidacja miejsc parkingowych (i utworzenie, niech stracę, miejsc parkingowych gdzieś indziej, żeby się nie pultali św. kierowcy).
A ja szczerzę w to wątpię, że mieszkańcy Długiej tak parkują jak parkują. Czemu? Bo wiele z tych kamienic ma bramy i podwórka, gdzie parkuje się samochody. Mało kto stamtąd parkuje przy ulicy, no może ci, którzy mieszkają w takich kamienicach bez podwórek z parkingami, ale to jest mniejszość. Dla nich powinno się porobić prywatne, kupne miejsca parkingowe z blokadą (https://www.google.pl/search?q=blokada+ ... 1808880534). W ten sposób sądzę, że dałoby się rozwiązać w dużym stopniu problem blokowania tramwajów. Ba - takie rozwiązanie należałoby wprowadzić wręcz na większości ulic w centrum miasta, żeby brakiem miejsc do zaparkowania zniechęcić elitę, ryjącą się przepraszam ze swoimi autami do centrum, a jednocześnie nie uderzyć zbytnio w mieszkańców. Niestety do tego trzeba dorosnąć, a nawet jak się dorośnie, to nie ma gwarancji, że jak się coś takiego wprowadzi, to nie znajdzie się jakiś przepis, że jest to ,,nielegalne, bo ciemięży biedaczków kierowców".
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Długa
KR też tam często blokują.Hajciu pisze:Mieszkańcy wiedzą, że tramwaje jeżdżą ul. Długą. Ci, co blokują to albo słoiki, albo turyści.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
Długa
Ale raczej nie są to mieszkańcy STRICTE ul.Długiej - tylko z innych dzielnic, którzy na Długiej bywają np.1-2x w roku. Jak ktoś mieszka na Długiej i parkuje codziennie, to chyba zna problem i stara się zaparkować idealnie prosto - bo wie, że inaczej jutro rano nie będzie miał czym jechać do pracyLw25 pisze:KR też tam często blokują.Hajciu pisze:Mieszkańcy wiedzą, że tramwaje jeżdżą ul. Długą. Ci, co blokują to albo słoiki, albo turyści.
Długa
Czyli może się okazać, że opłata za odholowanie auta blokującego tramwaje będzie niższa niż przejazd tramwajem bez biletu. Polska to dziwny kraj, Bareja by lepiej tego nie wymyślił. Dopóki pasażerowie nie zaczną zbiorowo dochodzić przed sądem odszkodowań od kierowcy samochodu, to nic się nie zmieni. Wystarczy po 100 zł, niechby było 100 osób i już wyjdzie kwota, która jest wyższa niż wartość niejednego rzęcha blokującego tory. Szkoda, że nie ma prawników tym się zajmujących.
Długa
Co powiedzie na pomysł, żeby zamknąć całkiem dla ruchu kołowego (poza KMK i służbami) ul. Długą na odcinku od Słowiańskiej do Szlak w obu kierunkach? Samochody mają możliwość objazdu poprzez kryterium uliczne Krowoderska -> Szlak -> Pędzichów -> Słowiańska, którego to kryterium ul. Długa jest przekątną, cięciwą czy jak zwał tak zwał - cała siatka może bez niej żyć.
Rozwiązałoby to chociaż część problemów parkowaniem i mam nadzieję że dość skutecznie ukróciłoby tranzyt a co za tym idzie zmniejszyło korki na tej ulicy.
Rozwiązałoby to chociaż część problemów parkowaniem i mam nadzieję że dość skutecznie ukróciłoby tranzyt a co za tym idzie zmniejszyło korki na tej ulicy.
Długa
Niestety wszystkie ograniczenia dla samochodów mają małe szanse powodzenia. Na stówę byłyby strajki ogromnej grupy 20 osób. Myślę, że lepiej na początek wprowadzić zakaz parkowania (z tabliczką "Nie dotyczy mieszkańców i zaopatrzenia"), a jeśli to nie pomoże to dopiero wtedy wprowadzić zakaz wjazdu. Chociaż nie ukrywam, że moim zdaniem, kierowcy aut z rejestracją inną niż "KR" w ogóle nie powinni mieć możliwości wjazdu na I obwodnicę i ulice do niej doprowadzające. I piszę to jako mieszkaniec Skawiny.
Długa
Tyle że nie chodzi tylko o zatrzymania przez złe parkowanie, ale również o czas codziennie tracony przez korki w których siłą rzeczy stoją również tramwaje. Długa potrzebuje rozcięcia tranzytu jak to miało miejsce choćby na Karmelickiej. Tylko taka właśnie mała propozycja z mojej strony żeby może nie rozcinać na obu końcach jednokierunkowymi tylko właśnie wyciąć środkowy fragment, bo łatwiej będzie to zastąpić. Ewentualnie chociaż ten ruch jednokierunkowy od Szlaku do Placu Słowiańskiego — komplementarne uzupełnienie Krowoderskiej.
Długa
W cywilizowanych krajach da się, a u nas nie.
http://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2018 ... -kierowce/1000 euro kary orzekł sąd grodzki we Frankfurcie nad Menem w Niemczech, do którego odwołał się kierowca ukarany za zaparkowanie samochodu na torach tramwajowych. Miejskie przedsiębiorstwo komunikacyjne zażądało takich pieniędzy argumentując, że musiało zamówić dla pasażerów taksówki.
Długa
Uchwała w sprawie przejezdności dla tramwajów w ciągu ul. Długiej
http://lukaszsek.pl/uchwala-w-sprawie-p ... nYPw_-qQ_g
http://lukaszsek.pl/uchwala-w-sprawie-p ... nYPw_-qQ_g
Od 1 stycznia do 22 grudnia 2018 roku doszło na ulicy Długiej do 123 zatrzymań ruchu tramwajowego (źródło). Od początku 2019 roku sytuacja się powtarza, doszło już do kilku zatrzymań pomimo tego, że jest dopiero 10 stycznia. Razem z radnym Aleksandrem Miszalskim zgłosiliśmy projekt uchwały kierunkowej do Prezydenta Krakowa w tej sprawie. Apelujemy o podjęcie działań mających zapewnić przejezdność dla tramwajów m.in. poprzez rozważenie zastosowanie innowacyjnych rozwiązań takich jak czujniki lub kamery sprawdzające czy trasa jest przejezdna połączone z sygnalizacją świetlną i dźwiękową umieszczoną przy miejscach postojowych. Z wielu stron padają pomysły aby po prostu zlikwidować miejsca parkingowe w ciągu ulicy Długiej, takie rozwiązanie na pewno byłoby skuteczne, jednak spowodowałoby bardzo duże problemy dla okolicznych mieszkańców i dostawców towarów do sklepów. Nie możemy karać tych osób za to, że niektórzy kierowcy nie potrafią zaparkować w odpowiedni sposób. Uchwała zostanie poddana pod głosowanie prawdopodobnie na sesji Rady Miasta w dniu 30 stycznia.