Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 22 wrz 2017, o 17:11

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 paź 2015, o 21:05 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 20282
Myślę, że czas założyć osobny wątek dla linii tramwajowej do NHP.

Rusza "Nowa Huta Przyszłości". Urzędnicy precyzują plany
http://www.strefabiznesu.gazetakrakowsk ... zuja-plany
Cytuj:
Sama Branicka ma zostać wydłużona do ul. Rzepakowej. Ta z kolei połączy się z Igołomską nowym skrzyżowaniem, przy którym powstanie pętla tramwajowa, terminal autobusowy i parking na 240 samochodów.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 paź 2015, o 21:37 
Offline
Inspektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2014, o 14:54
Posty: 487
Lokalizacja: Kraków-Bronowice
Ja mam jedynie nadzieję, że częścią tej inwestycji będzie prawdziwy korytarz KST (co najmniej z Kopca Wandy do końca, czyli do Branic) z prędkością maksymalną 70 km/h, a nie pseudo szybki tramwaj wlekący się 30 km/h. Siedemdziesiątka powinna być też rozwijana na planowanym przedłużeniu Płaszowskiego tramwaju (na Ch. Botewa i Surzyckiego) oraz, po odpowiedniej przebudowie np. na Al. Powst Warszawskiego czy Al. Pokoju. Bo o Al.JP II można niestety zapomnieć :/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 paź 2015, o 22:03 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 22:35
Posty: 3133
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Sorig napisał(a):
Ja mam jedynie nadzieję, że częścią tej inwestycji będzie prawdziwy korytarz KST (co najmniej z Kopca Wandy do końca, czyli do Branic) z prędkością maksymalną 70 km/h, a nie pseudo szybki tramwaj wlekący się 30 km/h.

I tak będzie, jak zlikwidują większość przystanków z tego ciągu bo są zbędne, z wyjątkiem kilku, które najpewniej będą NŻ-ami. Poza tym będzie wreszcie tu nowe torowisko, więc nie widzę zastrzeżeń.
Sorig napisał(a):
Siedemdziesiątka powinna być też rozwijana na planowanym przedłużeniu Płaszowskiego tramwaju (na Ch. Botewa i Surzyckiego)

Mało prawdopodobne w Krakowskich realiach, ale 60-tka powinna tu być. :)
Sorig napisał(a):
oraz, po odpowiedniej przebudowie np. na Al. Powst Warszawskiego czy Al. Pokoju.

Na Al. Powstania to bym nie liczył. Owszem, rozwijają 60-tkę, ale póki co, to jest góra na tym ciągu. A Al. Pokoju, oczywiście, tylko że trzeba wpierw polikwidować część zbędnych przystanków i wyszlifować torowisko, bo póki co to przy 50 km/h jest bardzo głośno, a przy 70-tce to ja nie chcę nawet myśleć.

_________________
Linia 14 co 10 minut z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla faworyzacji Krowodrzy Górki i Podgórza, NIE dla tunelów tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 paź 2015, o 22:31 
Online
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 9114
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Niech będzie i Rzepakowa, choć tramwaj w mojej opinii powinien kończyć przy ul. Jeziorko (droga do Ruszczy). No i pętla A+T powinna być po północnej stronie Igołomskiej, żeby tramwaj nie musiał bezsensownie przecinać ulicy. No i oczywiście trzeba powtórzyć jeszcze raz, że rozbudowa Igołomskiej do 2x2 nie ma sensu, bo będzie gorzej niż powtórka z Ruczaju - tam co prawda jest autostrada do centrum, lecz po zjechaniu z niej trzeba potulnie stać w korku nim się do tego centrum dojedzie - są więc racjonalne powody by zostawić auto na P+R. Tymczasem w Hucie korków jako takich nie ma, budowany łącznik do S7 sprawi że będzie ich jeszcze mniej, więc nie będzie powodów by zostawić auto w Branicach, skoro będzie można się bez korków dostać do Czyżyn jak do tej pory i zostawić tam auto, gdzie warunki przesiadkowe są dużo lepsze.

Sorig napisał(a):
Ja mam jedynie nadzieję, że częścią tej inwestycji będzie prawdziwy korytarz KST (co najmniej z Kopca Wandy do końca, czyli do Branic) z prędkością maksymalną 70 km/h,

Gdyby polikwidować zbędne przystanki to bez większych problemów mogłyby być nawet 2km odcinki gdzie tramwaj by sunął bez zatrzymania. Fort Mogiła, potem Brama 5, potem Meksyk (przy barze o tej nazwie), potem Pleszów, potem Branice Drukarnia, potem pętla. Ewentualnie jakiś n/ż przy Giedroycia, bo spalarnia może wygenerować potoki na tym (obecnie) odludziu.

Mistrzejowiczanin napisał(a):
Na Al. Powstania to bym nie liczył. Owszem, rozwijają 60-tkę, ale póki co, to jest góra na tym ciągu.

Bo i torowisko stanem nie powala..

Mistrzejowiczanin napisał(a):
bo póki co to przy 50 km/h jest bardzo głośno, a przy 70-tce to ja nie chcę nawet myśleć.

Ja tam ilekroć jestem w mieście to utwierdzam się w przekonaniu, że głównym źródłem hałasu są samochody. A gdy obok siebie mamy nówkę drogę i nówkę torowisko (Ruczaj) to słychać to jeszcze bardziej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 paź 2015, o 22:36 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2014, o 12:23
Posty: 2270
Lokalizacja: Kraków
Co do przedłużenia na Płaszowie i prędkości. Mam nadzieję, że zrobią tam migające światła typu żółte z czerwonym jak np na niektórych agrafkach, bo jeżeli zrobią normalne to będzie masakra, a tam przecież nie ma dużego ruchu pieszego, no ale zapewne będzie inaczej. A co do tego korytarza do Nowej Huty Przyszłości to jak najbardziej tak powinno być.

_________________
Tabor tramwajowy w Krakowie - opracowanie własne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 paź 2015, o 23:36 
Offline
Inspektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2014, o 14:54
Posty: 487
Lokalizacja: Kraków-Bronowice
Migające światła + niewielka liczba przystanków to jest oczywiście recepta, zgadzam się. Chciałem uprzedzić po prostu krakowski niedasizm ;D
---
Już nie wchodząc w temat lokalizacji przystanków (chociaż ten zaproponowany przez Cukra wydaje się najbardziej optymalnym) to zastanawiam się nad takim rozwiązaniem: pasażer oczekujący na tramwaj sygnalizuje prowadzącemu chęć wejścia do wagonu, np. przez naciśnięcie przycisku znajdującego się na przystanku, co spowodowałoby zaświecenie się odpowiedniego sygnalizatora wcześniej. Wtedy motorniczy miałby informację, że ma się zatrzymać, bo ktoś jest na przystanku i oczekuje na tramwaj. Jeżeli nie byłoby takiego sygnału, tramwaj nie musiałby zwalniać na tyle, żeby się zatrzymać, oczywiście zachowując szczególną ostrożność. Tak tylko rzucam pomysł, być może dość orginalny, ale sami pasażerowie z tamtych rejonów mnie zainspirowali, również dość niecodziennym sposobem zaznaczania swojej obecności na przystanku. Kto wie o co chodzi, ten wie ;P

Do reszty odniosę się jutro, bo teraz piszę z tabletu - pisanie dlugiego posta byłoby to dość kłopotliwe.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 paź 2015, o 00:43 
Online
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 9114
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Sorig napisał(a):
zastanawiam się nad takim rozwiązaniem: pasażer oczekujący na tramwaj sygnalizuje prowadzącemu chęć wejścia do wagonu, np. przez naciśnięcie przycisku znajdującego się na przystanku, co spowodowałoby zaświecenie się odpowiedniego sygnalizatora wcześniej. Wtedy motorniczy miałby informację, że ma się zatrzymać, bo ktoś jest na przystanku i oczekuje na tramwaj.

No dobrze, mamy w Branicach trzy linie: "4", "10" i "17", skąd motorniczowie tych linii mają wiedzieć którą z nich zamierza pojechać pasażer który 5 min temu wcisnął przycisk na przystanku Fort Mogiła? A może zamontujemy na przystankach panele dotykowe, gdzie będzie można sobie wybrać konkretny kurs konkretnej linii i zgłosić motorniczemu tego kursu, że ma się w danym miejscu zatrzymać? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 paź 2015, o 00:47 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2013, o 11:37
Posty: 1063
Nawet nie musiałoby być chyba żadnego przycisku - wystarczy zwolnienie do prędkości pozwalającej na zatrzymanie pojazdu. W Elster Saale Bahn (Erfurter Bahn) takie coś funkcjonuje, a to nawet kolej jest.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 paź 2015, o 10:15 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 22:35
Posty: 3133
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Cukier napisał(a):
No dobrze, mamy w Branicach trzy linie: "4", "10" i "17", skąd motorniczowie tych linii mają wiedzieć którą z nich zamierza pojechać pasażer który 5 min temu wcisnął przycisk na przystanku Fort Mogiła? A może zamontujemy na przystankach panele dotykowe, gdzie będzie można sobie wybrać konkretny kurs konkretnej linii i zgłosić motorniczemu tego kursu, że ma się w danym miejscu zatrzymać? :D

Na przykład trzy przyciski, z odpowiednimi numerami linii. :) Wówczas pasażer naciśnie ten z numerem linii, którym będzie chciał pojechać. A na górze tego słupa z przyciskami z numerami linii sygnalizator, na którym po wywołaniu linii migałby jej numer. Wówczas motorniczy tej konkretnej linii wiedziałby, że ma się zatrzymać. :D

_________________
Linia 14 co 10 minut z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla faworyzacji Krowodrzy Górki i Podgórza, NIE dla tunelów tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 paź 2015, o 12:21 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2014, o 12:23
Posty: 2270
Lokalizacja: Kraków
Rozwiązanie dobre, ale w naszych realiach funkcjonowało by parę dni i tyle. Raz, że pewnie by się psuło, dwa - zawieszało, trzy - było by dewastowane, cztery - pewne osoby mogły by sobie robić jaka wpisując i uciekając z przystanku, bądź wpisywać inną linię i nie wsiadać kwitując to śmiechem.

_________________
Tabor tramwajowy w Krakowie - opracowanie własne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 paź 2015, o 17:55 
Online
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 9114
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Panowie, snujecie zupełnie nierealne i w gruncie rzeczy niepotrzebne sajensfikszyn. Po prostu należy zachować model znany z przystanków na żądanie: pasażer wypatruje interesującego go tramwaju, gdy go dostrzeże to daje motorniczemu wyraźny znak że chce wsiąść np. poprzez machnięcie ręką bądź ustawienie się przy krawędzi peronu. Jeśli zaś nie jest tym konkretnym kursem zainteresowany to po prostu trzyma się z dala od krawędzi peronu, patrzy w inną stronę itd.

Nie trzeba do tego drogiej i podatnej na uszkodzenia elektroniki :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 paź 2015, o 20:20 
Offline
Inspektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2014, o 14:54
Posty: 487
Lokalizacja: Kraków-Bronowice
Cukier napisał(a):
Panowie, snujecie zupełnie nierealne i w gruncie rzeczy niepotrzebne sajensfikszyn. Po prostu należy zachować model znany z przystanków na żądanie: pasażer wypatruje interesującego go tramwaju, gdy go dostrzeże to daje motorniczemu wyraźny znak że chce wsiąść np. poprzez machnięcie ręką bądź ustawienie się przy krawędzi peronu. Jeśli zaś nie jest tym konkretnym kursem zainteresowany to po prostu trzyma się z dala od krawędzi peronu, patrzy w inną stronę itd.

Nie trzeba do tego drogiej i podatnej na uszkodzenia elektroniki :)

Być może, ale warto się zastanowić nad jakimś dodatkowym sposobem sygnalizacji wejścia do tramwaju. A propos tego mojego pomysłu - bo to nawet nie była propozycja, tylko luźna dyskusja jak to dobrze określiłeś "sajensfikszyn" ;D - być może jest jakiś inny, łatwiejszy sposób, żeby tramwaj nie musiał bardzo zwalniać przed N/Żetem.
Cytuj:
No dobrze, mamy w Branicach trzy linie: "4", "10" i "17", skąd motorniczowie tych linii mają wiedzieć którą z nich zamierza pojechać pasażer który 5 min temu wcisnął przycisk na przystanku Fort Mogiła? A może zamontujemy na przystankach panele dotykowe, gdzie będzie można sobie wybrać konkretny kurs konkretnej linii i zgłosić motorniczemu tego kursu, że ma się w danym miejscu zatrzymać? :D

Proste - przycisk byłby jeden, i aktywowałby się wtedy, kiedy tramwaj znajdowałby się już w odpowiedniej odległości - powiedzmy 300-400m. Wszystko połączone z SIP-em.
Cytuj:
Raz, że pewnie by się psuło, dwa - zawieszało, trzy - było by dewastowane, cztery - pewne osoby mogły by sobie robić jaka wpisując i uciekając z przystanku, bądź wpisywać inną linię i nie wsiadać kwitując to śmiechem.

A tam - sygnalizacja świetlna się nie zawiesza :). Teraz raczej nikt nie macha "dla jaj" ręką, żeby zatrzymać autobus/tramwaj, a potem tylko się głupio uśmiecha. Poza tym, mało komu chciałoby się dymać na Igołomską, tylko po to, żeby wcisnąć przycisk i uciec w krzaki.

---

Ale zeszliśmy trochę z tematu. Być może sama sygnalizacja ręką wystarczy, zwłaszcza w parze z dobrym oświetleniem peronu przystankowego, inaczej niż to tam ma miejsce teraz :). Podałem dość ekscentryczny przykład, ale chodzi po prostu o maksymalne przyspieszenie tramwaju :) I odwrócenie sytuacji - tramwaj byłby szybszą alternatywą dla samochodu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 wrz 2017, o 23:57 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 23 lip 2017, o 14:19
Posty: 29
Witam. Wytłumaczy mi ktoś jak ulica Cechowa ma się do projektu NHP? Bo nie trzeba być ekspertem by zauważyć jak te miejsca są od siebie odległe...
https://krakow.onet.pl/milionowe-inwest ... ie/fr0cr05


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 wrz 2017, o 16:47 
Online
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 9114
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
To pewnie ma jakiś związek ze stacją kolejkową w Ruszczy :hihi: Chodziło oczywiście o Cementową (już poprawili), zaś nie było nic mowy o tramwaju, więc zdaje się że temat nie ten.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL