Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 26 wrz 2018, o 08:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2850 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186 ... 190  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 9 mar 2018, o 15:08 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 16:52
Posty: 2800
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Cukier napisał(a):
Lw25 napisał(a):
ZIKiT usunął dwukierunkowość z EU8N i N8C

W kwestii N8 przedstawiciel TR (Jacek Kołodziej?) stwierdził, że MPK wysyłało zapytania do ZIKiTu odnośnie wymagań co do dwukierunkowości tych wagonów. I ZIKiT wtedy stwierdził, że nie, nie potrzeba, GT8S wystarczą. Więc MPK stwierdziło że nie będzie do interesu dokładać, skoro zamawiający nie wymaga.

MPK owszem, prowadzi złą politykę taborową - kupiło i nadal kupuje za dużo krótkich wagonów. Ale trzeba spojrzeć na to dlaczego prowadzi taką politykę. Wówczas dojdziemy do tego, że to ZIKiT może utrzymywać stwierdzenie, że dłuższych wagonów nam nie trzeba, podobnie jak ZIKiT utrzymuje, że szybki tramwaj nie powinien szybko jeździć "bo to same straty dla wszystkich", podczas gdy MPK dawało jasne sygnały że ono może jeździć szybciej (poza tunelem rzecz jasna, bo tam to akurat intryga czysto po stronie MPK). A sięgając jeszcze głębiej dojdziemy do tego, że zalecenie z ZIKiTu w stronę MPK o zwiększanie średniej długości taboru wiązałoby się z wyższą ceną wzkm, co uderza po kieszeni budżet ZIKiTu, który jak wiadomo rokrocznie ma ujemny bilans i miasto musi dopłacać do interesu i ma w tym zakresie ograniczone możliwości - przez dostępne środki i sposób ich rozdziału przez radnych uchwalających budżet.


Mój błąd, ale chciałem przede wszystkim zwrócić uwagę na to, że ZIKiT nie jest sam winny.
Podobno rozjazdy to też coś co MPK wprowadziło.
Można zaoszczędzić gdzie indziej, np. wyrzucając aglomeracyjne do prywaciarzy.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 mar 2018, o 08:51 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 08:40
Posty: 6294
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
@ Kot Feliks – Fakt, że system co 6/12 minut byłby o wiele lepszy i absolutnie nie rozumiem, co stanęło na przeszkodzie, by go wprowadzić, skoro mówiło się o nim od dobrych ośmiu lat. Ale skoro już zamiast rewolucji mamy ewolucję, to należało tę ewolucję dopracować... Ta reforma koniec końców nie jest z gruntu zła. Ona jest po prostu miejscami niedopracowana i ma parę bubli (zresztą wszyscy chyba wiemy, że pomimo rzekomych ośmiu lat przygotowań, de facto była ona robiona w ostatniej chwili na kolanie – zapewne pamiętacie mapkę z dodatkową linią na Mogilskiej, którą wyrzucono z planów w ostatniej chwili, już po przygotowaniu mapki – a „w ostatniej chwili na kolanie” musi równać się „na odwal się”) – tak jak kiedyś pisałem, zasługuje na czwórkę z dużym minusem, tudzież trójkę z plusem. A gdyby buble poprawić, to byłaby i na piątkę...

Najbardziej irytuje mnie to, że Łukasz Franek, który dwa lata temu pokazał, że potrafi się wsłuchać w głosy mieszkańców, że jeśli coś zreformuje niefortunnie, to po krytykach potrafi dokonać poprawek takich o jakie proszą go ludzie, czym wyróżnił się na plus, teraz stosuje taktykę godną Heńka Kamskiego...

Tak BTW, myślę, że wprowadzając tę ostatnią reformę zmarnowano potencjał na wprowadzenie kiedykolwiek siatki 6/12... Bo to dałoby się przeprowadzić jedynie pokazując ludziom „patrzcie, macie może mniej linii, ale za to częściej”. Teraz już wszędzie z wyjątkiem Bieżanowa jest częściej (i to na tyle, że siatką 6/12 trudno by to było przebić) i nikomu się nie spodoba reforma na zasadzie „patrzcie, macie mniej linii i nic w zamian”...

A co do długości taboru – panów sprowadzających następne GT8S, pomimo iż widzą co się na mieście wyprawia, powinno się zakuć w dyby i na Rynku pod wieżą ratuszową pokazywać...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 mar 2018, o 10:39 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 15:59
Posty: 6082
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Locutus napisał(a):
Tak BTW, myślę, że wprowadzając tę ostatnią reformę zmarnowano potencjał na wprowadzenie kiedykolwiek siatki 6/12...

Pamiętaj, że główną przyczyną i powodem...
Locutus napisał(a):
Najbardziej irytuje mnie to, że Łukasz Franek, który dwa lata temu pokazał, że potrafi się wsłuchać w głosy mieszkańców, że jeśli coś zreformuje niefortunnie, to po krytykach potrafi dokonać poprawek takich o jakie proszą go ludzie, czym wyróżnił się na plus, teraz stosuje taktykę godną Heńka Kamskiego...

... jest sam p. Trzmiel i jego uwielbienie, które przerodziło się w manię paranoidalną aby propagandowo "50" i "52" jeździły co 5 minut. Nic innego nie stało na przeszkodzie, bo nawet w ZIKiT uznano, ze kosztowo 6/12 wyszłoby bardzo podobnie.

_________________
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 mar 2018, o 12:43 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 10321
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Coffee napisał(a):
manię paranoidalną aby propagandowo "50" i "52" jeździły co 5 minut. Nic innego nie stało na przeszkodzie, bo nawet w ZIKiT uznano, ze kosztowo 6/12 wyszłoby bardzo podobnie.

Bardziej jest kwestia tego, że zbliżają się wybory i nie chciano wywracać sporej części siatki do góry nogami. Przejść z f~10/20 do f~7.5/15 dało się w wielu miejscach jedynie wzmacniając f~20 do f~15, w innych miejscach pocięto f~10 do f~15, ale poza tym to się za wiele nie zmieniło. Jedynie zlikwidowano istotne "23", ale poza nim to żadna istotna linia nie została zlikwidowana tylko zapchajdziury "7" i "12". Z f~6/12 już tak łatwo by nie było i część linii musiałaby wylecieć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 mar 2018, o 11:46 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21710
Lw25 napisał(a):
Problem w tym, że o ile podczas remontu na trasach do Bagateli będzie lepiej, o tyle po remoncie będzie jeszcze gorzej, chyba, że MPK wprowadzi do ruchu GT8SU nie kasując nic, a następnie wprowadzi Stadlery kasując 105Na.

No właśnie o to chodzi, remont potrwa wiele miesięcy, jeśli zaczną na wiosnę to skończą prawdopodobnie pod koniec roku. W tym czasie wiele może się zmienić, MPK może posiadać więcej wozów, ZIKiT może dostać więcej kasy na kolejny rok i np. wzmocnić jakieś linie, z których z kolei mógłby się zwolnić dłuższy tabor. Itd. Bywały już w krakowskiej km takie sytuacje, gdzie jakieś tymczasowe rozwiązanie trzymano przez parę miesięcy do chwili aż sytuacja się nie wyklaruje.

kucyk napisał(a):
Niestety linia "13" jest najlepszym przykładem jak ZIKiT (i jego wcześniejsze pochodne) potrafił na przestrzeni 10 lat zniszczyć linię - od linii obsługiwanej najpojemniejszym taborem obok "4" w I dekadzie XXI wieku co 10 minut do obecnych bardzo ciasnych, bez wymuszania 26 metrowych GT8S kursujących przez większą część dnia na tej linii co 15 minut, przy jednoczesnym zmniejszeniu częstotliwości na "9", likwidacji prosperującej "23" i zmniejszeniu taboru na "3". :wow:

Zgodzę się, że sytuacja na "13" jest zła. Jednak historia nie jest do końca taka jak opisujesz. Dawniej "13" była linią "2w1", jeżdżąc przez Basztową obsługiwała tak główny potok z Bieżanowa do centrum, jak i z Bieżanowa na ciąg bronowicki. Z kolei dawna "3" (jadąca przez Krakowską) notowała odczuwalnie mniejsze zapełnienia niż wtedy "13". Potem te potoki rozdzielono - dziś ciężar dowozu do centrum przejęła "3", która jedzie prostszą trasą, obsługuje Dworzec a do tego ma więcej kursów.
Po drugie wymieniłeś same negatywy, a pominąłeś zmiany na plus, choćby to że "3" jeździ częściej. A przede wszystkim zmieniła się "pięćsetka" - dawniej w 12-metrowcach co 15 minut ("502/522"), dziś w przegubowcach co 7,5 ("503"). To olbrzymie, mniej więcej trzykrotne (!) zwiększenie podaży na tej linii o którym w ogóle nie wspomniałeś. Zmian było więcej, to te główne.

Locutus napisał(a):
@ Kaszmir - a ja całkowicie zgodzę się z krytykami. Nie mogę zapomnieć tej mojej dyskusji z dyrektorem Frankiem, w której tenże utrzymywał wbrew obiektywnej rzeczywistości, że przecież w ramach remarszrutyzacji w Bieżanowie dokonano wzmocnień...

A ja śledziłem tę rozmowę i - oprócz tego, że podawałeś niesprawdzone i nieprawdziwe dane - to do tego rozumiem punkt Franka. Nie zawsze liczy się sama liczba kursów, często ważny jest też kierunek, zwłaszcza w przypadku takich osiedli jak Bieżanów które mają naprawdę sporą liczbę kursów (w całym Krakowie są tylko cztery końcówki tramwajowe które mają tyle samo albo więcej kursów tramwajowych co Bieżanów! A przecież do tego jest "503", jedna z najmocniejszych linii w mieście...)

Jasne, "23" miało swoich pasażerów i też uważam, że powinno się coś z tym zrobić. Ale. Zdecydowana większość pasażerów z Bieżanowa jedzie - co sam zwykłeś powtarzać! - do centrum. I dla nich liczba kursów poszła mocno na plus, przede wszystkim dzięki wzmocnieniu "3" i "173".

Podobny przykład: Mydlniki. Do 2008 kursowało tam "126" - dowozówka z Bronowic Małych, co 20 minut. Jednak się nie sprawdzała, zwłaszcza że kursowało tam też "501" co kwadrans. W 2008 "126" zostało zlikwidowane, a w zamian skierowano do Mydlnik "103" jadące z Prokocimia. I choć kursowało rzadziej - co pół godziny - to praktycznie wszystkim ta zmiana się podobała.

Locutus napisał(a):
Powiedzmy sobie szczerze: ZIKiT przygotował niedopracowanego bubla i co gorsza nawet nie próbuje tego naprawić...

A skąd wiesz, że nie próbuje? A może ma po prostu związane ręce, a Ty rzucasz nieprzemyślanymi atakami? Łatwo powiedzieć "zabierzcie GT8S z 13", ale jakoś nie proponujesz na jaką konkretną linię miałyby trafić w zamian. Nawet te parę GT8S które wymieniono z linią "1" już na tej jedynce sprawiają te same problemy. Pisano - nawet tu na forum - już w pierwszym dniu zamiany, że teraz "1" zaczęła łapać spóźnienia. Nawet sprawdzałem na "Kraków pod ręką" tego dnia i rzeczywiście tak było... A pamiętaj, że o ile "13" obsługuje rejony które wszystkie mają inną, mocniejszą linię (Bieżanów - "3", reszta trasy - "8"), tak "1" na większości odcinków jest jedyną z całodziennym ~f=7,5. Dlatego przeniesienie GT8S z "13" na "1" to danie biednemu, kosztem zabrania jeszcze biedniejszemu...

I nie ma wg mnie oczywistych kandydatów do zamiany. Dlatego podejrzewam, że ZIKiT właśnie robi to na co nie ma wyboru - przeczekuje sytuację do remontu Bronowic, kiedy to "13" wchłonie linie "4" i "44" i tym samym dostanie dłuższy tabor.

kot_feliks napisał(a):
No i właśnie dlatego MPK sprowadzi jeszcze więcej tego typu wagonów, aby za jakiś czas problem nie dotyczył jedynie '13', ale też innych linii... ;)

No też uważam tę decyzję za skandaliczną.

kot_feliks napisał(a):
Wiem, że będę zapewne nudny, ale takiej sieci nie da się obsługiwać pierdyliardem linii zewsząd dowsząd obsługiwanych pierdyliardem krótkich wagoników. Tzn. "da się", ze skutkiem takim, jaki widzimy każdego dnia...

No offence, lecz... tak, trochę wg mnie przynudzasz Rafał. Problem nie jest w tym, że ciągle to powtarzasz. Problem w tym, że ciągle unikasz odpowiedzi na najważniejsze pytanie i krytykę tego pomysłu, na którą zwracało Ci już uwagę wiele osób w wielu tematach. Fajnie, że na takiej Mogilskiej może tramwaj co 3 zamiast co 2 minut nie robi różnicy (choć mi robi, wolę mieć 30 kursów/h niż 20). Problem jest w końcówkach, które Twój pomysł totalnie uwala. Stosując proste skalowanie, przy 20 zamiast 30 kursach/h na Mogilskiej, na Mistrzejowicach czy Pleszowie zostaną 3/h do centrum zamiast 4/h, na Wzgórzach - 5/h zamiast 8/h itd. I tak, myślę że ludziom to jednak robi różnicę czy mają 5 kursów/h, czy 8. Albo czy mają 3, czy 4...

Coffee napisał(a):
... jest sam p. Trzmiel i jego uwielbienie, które przerodziło się w manię paranoidalną aby propagandowo "50" i "52" jeździły co 5 minut. Nic innego nie stało na przeszkodzie, bo nawet w ZIKiT uznano, ze kosztowo 6/12 wyszłoby bardzo podobnie.

Totalna nieprawda. W grudniu 2017 były przygotowane dwa warianty marszrutyzacji, oba zakładały ~f=7,5/15 w szczycie i w obu "50" i "52" też miały w szczycie jeździć co 7,5. Częstotliwość ~f=5 zostawiono dosłownie w ostatnich chwili, chyba czując ile protestów spowodują cięcia na "5x". Ja się z tym zgadzam, nawet tu na forum było mnóstwo głosów krytyki o obniżeniu częstotliwości "pięćdziesiątek" w szczycie.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 mar 2018, o 12:49 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 08:40
Posty: 6294
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kaszmir napisał(a):
Zgodzę się, że sytuacja na "13" jest zła. Jednak historia nie jest do końca taka jak opisujesz. Dawniej "13" była linią "2w1", jeżdżąc przez Basztową obsługiwała tak główny potok z Bieżanowa do centrum, jak i z Bieżanowa na ciąg bronowicki. Z kolei dawna "3" (jadąca przez Krakowską) notowała odczuwalnie mniejsze zapełnienia niż wtedy "13". Potem te potoki rozdzielono - dziś ciężar dowozu do centrum przejęła "3", która jedzie prostszą trasą, obsługuje Dworzec a do tego ma więcej kursów.

Kaszmir, możesz to sobie koloryzować jak chcesz, ale nic nie zmieni FAKTU, że jeszcze nawet w porównaniu do tego, co było przed rokiem, Bieżanów nie dość, że zaliczył sumaryczne cięcia na liniach tramwajowych (symboliczny spadek częstotliwości w szczycie, nieco większy w międzyszczycie i drastyczny w soboty – tylko wieczory i niedziele są bez zmian), to jeszcze na dokładkę zaliczył również cięcia długości taboru (na trójce wszakże jeździły NGT8 oraz parę E1+c3)...
Kaszmir napisał(a):
Po drugie wymieniłeś same negatywy, a pominąłeś zmiany na plus, choćby to że "3" jeździ częściej.

Ale globalnie tramwaje jeżdżą jednak rzadziej, co zresztą da się odczuć na co dzień...
Kaszmir napisał(a):
A przede wszystkim zmieniła się "pięćsetka" - dawniej w 12-metrowcach co 15 minut ("502/522"), dziś w przegubowcach co 7,5 ("503"). To olbrzymie, mniej więcej trzykrotne (!) zwiększenie podaży na tej linii o którym w ogóle nie wspomniałeś. Zmian było więcej, to te główne.

Jasne, wzmocnienie 503 to jedna z najpiękniejszych rzeczy, jakich dla Bieżanowa dokonał Franek. Ale nie należy zapominać, że potok pasażerski obsługiwany autobusami i tramwajami nie do końca jest tożsamy.
Kaszmir napisał(a):
A ja śledziłem tę rozmowę i - oprócz tego, że podawałeś niesprawdzone i nieprawdziwe dane

Zapomniałem w dwóch miejscach dodać „na godzinę”.

W porównaniu do nazywania cięć wzmocnieniami to naprawdę drobna omyłka.
Kaszmir napisał(a):
- to do tego rozumiem punkt Franka. Nie zawsze liczy się sama liczba kursów, często ważny jest też kierunek, zwłaszcza w przypadku takich osiedli jak Bieżanów które mają naprawdę sporą liczbę kursów (w całym Krakowie są tylko cztery końcówki tramwajowe które mają tyle samo albo więcej kursów tramwajowych co Bieżanów! A przecież do tego jest "503", jedna z najmocniejszych linii w mieście...)

Kaszmir – po pierwsze, nawet jeśli mógłbym się zgodzić z tym, że czasem ważniejszy bywa kierunek, to jednak nie róbmy z logiki aspiranta Kulsona. W momencie gdy spada liczba kursów, mamy do czynienia z cięciami, i twierdzenie, że ubytek kilku procent kursów w szczycie, jedenastu w międzyszczycie i aż jednej czwartej w soboty to wzmocnienia jest zwyczajnym kłamstwem.

Po drugie – skutki tych cięć niestety obserwujemy na co dzień i nie da się powiedzieć, by było lepiej, by pomimo zmniejszenia globalnej częstotliwości sytuacja uległa optymalizacji. Rok temu jakoś wszystkie linie w Bieżanowie sobie radziły. Dzisiaj na trzynastce jest źle a nawet bardzo źle.
Kaszmir napisał(a):
Jasne, "23" miało swoich pasażerów i też uważam, że powinno się coś z tym zrobić. Ale. Zdecydowana większość pasażerów z Bieżanowa jedzie - co sam zwykłeś powtarzać! - do centrum. I dla nich liczba kursów poszła mocno na plus, przede wszystkim dzięki wzmocnieniu "3" i "173".

To jak bardzo na plus się zmieniło, to widać właśnie na trzynastce...

BTW, naprawdę dodanie pół kursu na godzinę na 173 w międzyszczycie nie było dużą zmianą na plus (jakkolwiek było zmianą potrzebną), a już na pewno nie równoważy cięć...
Kaszmir napisał(a):
(…) A skąd wiesz, że nie próbuje?

Stąd, że nie widać efektów tych prób... Obiecywano zmiany po feriach zimowych i co? I rzeczywiście były – pocięcie tramwajów z powrotem do częstotliwości raz na dwadzieścia minut w późnych godzinach wieczornych... Tylko chyba jednak nie na takie zmiany mieliśmy nadzieję...
Kaszmir napisał(a):
A może ma po prostu związane ręce, a Ty rzucasz nieprzemyślanymi atakami? Łatwo powiedzieć "zabierzcie GT8S z 13", ale jakoś nie proponujesz na jaką konkretną linię miałyby trafić w zamian. Nawet te parę GT8S które wymieniono z linią "1" już na tej jedynce sprawiają te same problemy. Pisano - nawet tu na forum - już w pierwszym dniu zamiany, że teraz "1" zaczęła łapać spóźnienia. Nawet sprawdzałem na "Kraków pod ręką" tego dnia i rzeczywiście tak było... A pamiętaj, że o ile "13" obsługuje rejony które wszystkie mają inną, mocniejszą linię (Bieżanów - "3", reszta trasy - "8"), tak "1" na większości odcinków jest jedyną z całodziennym ~f=7,5. Dlatego przeniesienie GT8S z "13" na "1" to danie biednemu, kosztem zabrania jeszcze biedniejszemu...

A z 22 nie dałoby się dokonać wymiany? Wiedeńczyki na trzynastce naprawdę uratowałyby sytuację... Nawet jeśli oznacza to spadek liczby niskopodłogowców na Bieżanowie, to chyba lepszy wysokopodłogowy tramwaj, do którego można wsiąść i który jedzie o czasie, niż niskopodłogowy, który jest niezabieralny i który notuje opóźnienia dwukrotnie większe od interwału między kursami...

Choć tak naprawdę Bieżanów po prostu powinien przestać być jedynym osiedlem, które na remarszrutyzacji straciło...
Kaszmir napisał(a):
I nie ma wg mnie oczywistych kandydatów do zamiany. Dlatego podejrzewam, że ZIKiT właśnie robi to na co nie ma wyboru - przeczekuje sytuację do remontu Bronowic, kiedy to "13" wchłonie linie "4" i "44" i tym samym dostanie dłuższy tabor.

No wspaniale. Rozumiem, że trasę do Bronowic zamkniemy na stałe? Bo przecież po remoncie sytuacja taborowa w żaden sposób się nie poprawi... Ba, może nawet się pogorszyć, jeśli MPK wymieni kolejne stopiątki na GT8S...

Sorry, ale to nie jest żadne rozwiązanie, to jest chowanie głowy w piasek i zamiatanie problemu pod dywan...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 mar 2018, o 17:16 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 10321
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Kaszmir napisał(a):
Podobny przykład: Mydlniki. Do 2008 kursowało tam "126" - dowozówka z Bronowic Małych, co 20 minut. Jednak się nie sprawdzała, zwłaszcza że kursowało tam też "501" co kwadrans. W 2008 "126" zostało zlikwidowane, a w zamian skierowano do Mydlnik "103" jadące z Prokocimia. I choć kursowało rzadziej - co pół godziny - to praktycznie wszystkim ta zmiana się podobała.

A teraz Mydlniki wiszą na samym "139", które rozkładu jazdy nie uznaje praktycznie o każdej możliwej porze, a pętla w Mydlnikach jest tak mała, że MPK choćby chciało to nie bardzo ma możliwość wydłużenia tam przerw na wyrównanie opóźnień. W efekcie Mydlniki TEORETYCZNIE mają osiem kursów/h, a w praktyce autobus pojawia się w sposób zupełnie losowy, a ilość kursów w ciągu godziny też jest tylko szacunkowa, bo wiele kursów wypada.

Śmiem mocno wątpić, czy mocna dowozówka z Bronowic Małych nie byłaby dla Mydlnik lepszym rozwiązaniem. Zwłaszcza, że ten odcinek szczególnie się nie korkuje więc na takiej dowozówce można byłoby polegać. A linia do przyszłego węzła Bronowice SKA już w ogóle byłaby super. Tylko oczywiście dowozówka musi kursować często, a 20 min to nie jest często.

Locutus napisał(a):
Jasne, wzmocnienie 503 to jedna z najpiękniejszych rzeczy, jakich dla Bieżanowa dokonał Franek. Ale nie należy zapominać, że potok pasażerski obsługiwany autobusami i tramwajami nie do końca jest tożsamy.

Oprócz tego warto dodać w jakim stopniu od czasów świetności "502" na Bieżanowie zwiększył się ruch na ulicach i ile obecnie w szczycie takie "503" jedzie z Bieżanowskiej na Plac Inwalidów. Choć jest to niby najprostsza trasa, to jednak naookoło tramwajem przez Śródmieście może być w tej relacji szybciej. I co ważne - bardziej przewidywalnie. Wg rozkładu tramwaj jest wolniejszy o 7 minut. Jednak czy dla "503" 7 minut w plecy na tym odcinku to dużo? Nie sądzę. Wieczne korki od Sławka do Matecznego, potem korki na Moście Dębnickim...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2018, o 06:21 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 28 wrz 2009, o 03:47
Posty: 5087
Lokalizacja: - KrK
Dokonano zmian na części brygad między liniami "18" i "50"

_________________
https://www.facebook.com/tramwajemistrzejowice - RY - RG - HG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2018, o 15:05 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 19:50
Posty: 274
Czy zamiana brygad na tych liniach jest związana z remontem na kolei i brakiem przejazdu pociągów od Płaszowa do Głównego przez kilka godzin dziennie czy jest inna przyczyna?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2018, o 15:30 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 16:37
Posty: 2879
Lokalizacja: zawsze Kraków
I na "18" mamy glonojady już na Nowym Kleparzu.

_________________
Wzory malowania tramwajów mogą być różne , ale kolor granatowy powinien być jednakowy


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2018, o 17:49 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 23 lip 2017, o 14:19
Posty: 371
A wszystko dzięki temu kto wymyślił by linię "18" pociąć z f~5 do f~7,5 :clap:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2018, o 18:07 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 22 wrz 2009, o 11:37
Posty: 340
Lokalizacja: Kraków
Na 13 tak jest codziennie i wszyscy udają że jest dobrze...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2018, o 18:30 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 16:52
Posty: 2800
Lokalizacja: Krowodrza Górka
maszynista napisał(a):
Na 13 tak jest codziennie i wszyscy udają że jest dobrze...


Raczej MPK znowu się bawi w propagandę kosztem pasażerów, "patrzcie, mamy więcej niskiej podłogi".

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2018, o 19:55 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 22:35
Posty: 3731
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Arsents napisał(a):
I na "18" mamy glonojady już na Nowym Kleparzu.

Toć to tragedia! Poł miasta jeździ w glonojadach, ale pewna zacna część miasta nie może.

Lw25 napisał(a):
Raczej MPK znowu się bawi w propagandę kosztem pasażerów, "patrzcie, mamy więcej niskiej podłogi".

A niska podłoga dla pasażerów w ogóle nie jest istotna? To po co ją wdrażamy od tylu lat, skoro to tylko kosztem pasażerów?

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2018, o 20:26 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 16:52
Posty: 2800
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Arsents napisał(a):
I na "18" mamy glonojady już na Nowym Kleparzu.

Toć to tragedia! Poł miasta jeździ w glonojadach, ale pewna zacna część miasta nie może.

Bo MPK ściąga GT8S. :wall:
Cytuj:
Lw25 napisał(a):
Raczej MPK znowu się bawi w propagandę kosztem pasażerów, "patrzcie, mamy więcej niskiej podłogi".

A niska podłoga dla pasażerów w ogóle nie jest istotna? To po co ją wdrażamy od tylu lat, skoro to tylko kosztem pasażerów?

Niska podłoga jest potrzebna. Ale niekoniecznie jak operator montuje ją w tramwaju niedostosowanym do potoków. :wall:

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2850 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 180, 181, 182, 183, 184, 185, 186 ... 190  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL