Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 25 wrz 2018, o 12:37

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1332 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 85, 86, 87, 88, 89
Autor Wiadomość
PostNapisane: 19 wrz 2018, o 21:12 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 13:22
Posty: 2742
Lokalizacja: Michałowice
Z tego co czytałem to Solaris ma budować tylko pudła wagonów, natomiast reszta tj. podzespoły oraz składanie leży w gestii Stadler`a. Więc obsługą serwisową pewnie zajmie się Stadler.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 wrz 2018, o 21:31 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 10320
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Zapewne tylko nazwa się zmieni. Nie sądzę by CAF kupował Solarisa tylko po to, by zarżnąć konkurenta. Zbyt tania siła robocza i zbyt duży rynek zbytu, by zarżnąć to co Solaris stworzył, zwłaszcza że w obliczu szurającej po dnie Pesy jest bardzo prawdopodobne, że Solaris by zgarniał większość przetargów. CAF może narzucić swoją nazwę, swoją ścianę czołową (choć to zwykle i tak narzuca tak naprawdę klient), ale w gruncie rzeczy wiele więcej się nie zmieni.

Gorzej ze współpracą Stadler-Solaris, bo jednak Stadler i CAF to już bezpośredni konkurenci. Swoją drogą dziwne, że to Stadler nie wykupił Solarisa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 wrz 2018, o 21:51 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 13:22
Posty: 2742
Lokalizacja: Michałowice
Cukier napisał(a):
Gorzej ze współpracą Stadler-Solaris, bo jednak Stadler i CAF to już bezpośredni konkurenci.


No konkurenci i jakby nie było to dwóch gigantów.

PS: Marka Tramino nawet może zostać jako tramwajowa budżetowa, coś jak Conecto u Mercedesa :xP Bo chyba po to CAF kupił Solarisa aby wejść na rynek autobusów.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 wrz 2018, o 21:55 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 2 lis 2017, o 16:11
Posty: 191
Lokalizacja: Rondo Piastowskie
Cukier napisał(a):
Gorzej ze współpracą Stadler-Solaris, bo jednak Stadler i CAF to już bezpośredni konkurenci. Swoją drogą dziwne, że to Stadler nie wykupił Solarisa.


No też się z tym zgodzę bo wtedy program ten raczej byłby utrzymany ;) ale nie ma co - może i tak wyjdą dobre rzeczy z tego - patrzmy optymistycznie
To i tak dobrze że CAF ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 wrz 2018, o 08:09 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 08:40
Posty: 6293
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Ja od początku się zastanawiam co będzie... Stadler chyba ma większościowe udziały w Solaris Tram, więc mógłby wykupić spółkę całkowicie. I projekt Tramino dalej byłby rozwijany, tyle że już pod marką Stadler. Nie byłby to pierwszy przypadek wykupienia przedsiębiorstwa razem ze wszystkimi projektami i włączenia ich do oferty Stadlera. Niedawno przecież zrobili tak z hiszpańskim oddziałem Vossloh, a coś mi po głowie kołacze, że i inne przykłady też już były...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 wrz 2018, o 15:32 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 13:22
Posty: 2742
Lokalizacja: Michałowice
Bardziej zastanawiające jest co będzie z Tramino już eksploatowanymi np: w Poznaniu, Olsztynie... (gdzieś jeszcze Solaris sprzedał Tramino poza Polskę?) Solarisa kupił CAF, dział tramwajowy też kupili? Jak tak, to CAF może się odciąć od wyrobów wyprodukowanych przed zakupem Solarisa "bo to już nie nasz produkt". Tym bardziej jeśli będą chcieli zamknąć projekt Tramino na rzecz swojej gałęzi tramwajowej, co nie byłoby wcale dziwne. Kto wtedy będzie serwisował Poznańskie i Olsztyńskie Tramino? Kraków i tak lepiej na tym wyszedł, bo tramwaje powstają w kooperacji ze Stadlerem, więc Stadler może serwisować. A Olsztyn i Poznań mogą zostać na lodzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 wrz 2018, o 17:55 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 27 gru 2012, o 19:39
Posty: 362
Lokalizacja: Kraków
tomek_m napisał(a):
gdzieś jeszcze Solaris sprzedał Tramino poza Polskę?


Brunszwik, Jena i Lipsk.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 wrz 2018, o 18:52 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 08:40
Posty: 6293
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Po pierwsze - Hiszpanie kupili Solarisa wraz z jego zobowiązaniami. Więc nie ma się co martwić o gwarancję, etc. Po drugie - nawet gdyby chcieli wygasić serię Tramino, to guzik mają do gadania. Posiadają 40% akcji Solaris Tram, a większościowy pakiet 60% posiada Stadler, więc to Stadler zdecyduje. A Stadler nie ma w zwyczaju wygaszania serii... Kupili Vossloh España wraz z linią tramwajów (i już pierwsze sprzedali w Szwajcarii), od Bombardiera odkupili projekt Variobahn/Variotram... Myślę, że rodzina Tramino na stałe zagości w ich portfolio.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 wrz 2018, o 22:28 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 8 maja 2010, o 14:00
Posty: 254
Lokalizacja: Kraków-Łobzów
Tylko czy konstrukcje Tramino stanowią jakąkolwiek istotną wartość dodaną do obecnej oferty Stadlera (Tango, Tramlink)?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2018, o 07:50 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 08:40
Posty: 6293
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Tramino Jena, Braunschweig, Olsztyn - to są konstrukcje, których Stadler nie ma w portfolio. Podobnie jak konstrukcje niskopodłogowe używające wózków Jacobsa (Tramino Leipzig).

Zresztą najlepszym dowodem jest to, że w Brunszwiku w ostatnim przetargu mógł wystartować sobie Stadler Pankow, a wystartował (i wygrał) Solaris Tram...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2018, o 14:46 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 8 maja 2010, o 14:00
Posty: 254
Lokalizacja: Kraków-Łobzów
Zgadza się, tylko moim zdaniem większość to właśnie konstrukcje bardziej niszowe. Pytanie czy warto inwestować w te projekty w stosunku do możliwego zysku jaki można z nich otrzymać. W każdym razie niezależnie jak te zmiany własnościowe się skończą, to na pewno będą ciekawe z punktu widzenia naszego rynku.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 wrz 2018, o 18:52 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 08:40
Posty: 6293
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Niemcy lubią KWP. Do tej pory monopol na tego typu konstrukcje miał Siemens. A dzięki Tramino Stadler ten monopol może przełamać.

Ponadto Stadler wydaje się być konstruktorem, który lubi elastycznie podchodzić do klientów, dostosowywać rozwiązania do ich potrzeb (vide Tango dla Ostrawy - konstrukcja poniekąd zupełnie nowa, bo choć podobna układem wózków do bombardierów NGT6 z Halle czy do Leolinerów, to jednak stuprocentowo niskopodłogowa)... Tango dostarczone do Bazylei i Genewy to w ogóle unikat w skali światowej pod względem układu członów i wózków (i schodków godnych alpinistów oraz przebiegu podłogi à la rollercoaster niestety też)...

...no ale fakt faktem, jedynie przyszłość pokaże co będzie, a nasze rozważania są tu czystą gdybologią stosowaną oraz mniemanologią porównawczą...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1332 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 85, 86, 87, 88, 89

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL