Lohner/SGP E1+c3

Parametry techniczne, rozdysponowanie, przetargi i informacje dotyczące taboru

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#16 Post autor: EU8N » 23 lip 2010, o 08:54

Wygląda okropnie... Te eksperymenty z malowaniem są zupełnie niepotrzebne.
Wreszcie na odpowiedniej linii...

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6573
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#17 Post autor: Coffee » 23 lip 2010, o 09:01

jopek36 pisze:światła kierunku nie są dobrze dograne z paskiem.
W ogóle, w porównaniu z innymi wideńczykami, w tym kierunkowskazy, są za nisko...
A numer taborowy mogli dać większy i na środku, ale nad reflektorami. Szkoda, że wymienili okna (dzięki oryginalnym był dużo lepszy przewiew) i nie dostał bocznego wyświetlacza...
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#18 Post autor: EU8N » 23 lip 2010, o 09:34

Coffee pisze:Szkoda, że wymienili okna (dzięki oryginalnym był dużo lepszy przewiew)
Akurat jest wiele wagonów N8S i GT8S, w których wymiana okien jest bardziej konieczna.
Wreszcie na odpowiedniej linii...

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#19 Post autor: czatowiec » 23 lip 2010, o 10:06

EU8N pisze:Wygląda okropnie... Te eksperymenty z malowaniem są zupełnie niepotrzebne.
Tia, tylko to są właśnie nowe barwy zakładowe, w które malują cały szrot jak jest okazja (NB itd.). Mi w tym wiedeńcu brakuje standardowego już w szrocie systemu informacji pasażerskiej (choinki + zapowiedzi), mogli mu wsadzić jak go już tak tuningowali. Do tego szkoda, że schemat nie został zrobiony tak, by "wąsy" miał po środku białego pasa. Co do okien, to akurat wiedeńce oryginalnie miały bardzo fajne i dające ogromny przewiew okna, zawsze czułem się w nich jak w pociągach. Sporo GT8S z chęcią przyjęło by takie okna...
Ostatnio zmieniony 23 lip 2010, o 10:07 przez czatowiec, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
EU8N
Dyrektor
Posty: 2263
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 14:44
Lokalizacja: Kraków - Bieńczyce

#20 Post autor: EU8N » 23 lip 2010, o 10:24

czatowiec pisze:Tia, tylko to są właśnie nowe barwy zakładowe, w które malują cały szrot jak jest okazja (NB itd.).
EU8N jakoś tego wzoru malowania nie mają. A nowe NGT8 też będą je mieć? Mam nadzieję, że MPK się jeszcze z tego wycofa, przynajmniej w przypadku E1. Bo jeśli chodzi o N8S, to mi wszystko jedno, jak będą pomalowane, byleby wszystkie tak samo.
Wreszcie na odpowiedniej linii...

MKAchmed
Miłośnik
Posty: 51
Rejestracja: 19 lip 2010, o 22:18
Lokalizacja: Kraków

#21 Post autor: MKAchmed » 23 lip 2010, o 10:39

Jak ten schemat podobał mi się - nawet bardzo - na GT8 i N8 to ten skład E1+C3 to jest moim zdaniem żenada... Taki wygląda jak zrobiony na siłę. Z boku to jeszcze jest jako tako ale przód to po prostu obrzydliwy jest. Poza tym "wąsy" powinny bardziej zachodzić na boki a biały pas powinien być węższy. Także jak dla mnie porażka kompletna. A na wizualizacji Czatowca wyglądał bardzo dobrze :cry:

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#22 Post autor: czatowiec » 23 lip 2010, o 10:56

EU8N pisze: A nowe NGT8 też będą je mieć?
Nie, podobnie z EU8N. Ten wzór malowania nie pasuje do plastikowych ryjków. NGT8 sądzę, że będą mieć takie malowanie jak na wizualizacji. Co do "wąsów", to problemem jest różna wysokość świateł w różnych E1 - na innych wozach "wąsy" razem ze światłami będą wyżej lub niżej niż ten...
Ostatnio zmieniony 23 lip 2010, o 11:01 przez czatowiec, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

#23 Post autor: Jopek36 » 24 lip 2010, o 18:21

Czy przyczepa c3 ma również wąsy? Szkoda, że MPK nie chce malować używańców na wzór skunsów albo EU8N, wtedy tabor tramwajowy byłby bardziej ujednolicony pod względem estetycznym(nie patrząc na szpecące reklamy).

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#24 Post autor: czatowiec » 24 lip 2010, o 20:33

jopek36 pisze:Czy przyczepa c3 ma również wąsy?
Tak, nie wiem po co, ale ma wąsy.
jopek36 pisze:Szkoda, że MPK nie chce malować używańców na wzór skunsów albo EU8N,
Tylko jest w tym problem, że malowania nowych tramwajów średnio pasują do używańców, a malowanie "Dusseldorfskie" nawet na siłę nie pasuje do jakiejkolwiek plastikowej mordy.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Jopek36
Dyrektor
Posty: 2115
Rejestracja: 30 mar 2010, o 18:45
Lokalizacja: Kraków

#25 Post autor: Jopek36 » 24 lip 2010, o 21:13

czatowiec pisze:Tylko jest w tym problem, że malowania nowych tramwajów średnio pasują do używańców, a malowanie "Dusseldorfskie" nawet na siłę nie pasuje do jakiejkolwiek plastikowej mordy.
Wystarczyło, żeby malowanie było całe niebieskie (drzwi również) oprócz czarnego paska wzdłuż wszystkich okien.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7983
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#26 Post autor: Locutus » 25 lip 2010, o 10:10

Już gdzieś tu na forum o tym pisałem – ten brak jednorodności malowania jest kompletną porażką… Już nawet nie można powiedzieć „co typ taboru to malowanie” – raczej poprawną diagnozą jest „co wagon to malowanie”... Najbardziej żałosnym tego przykładem są N8S-NF – osiem wozów, pięć wersji malowania... Normalnie kpina... Panowie z MPK mogliby sobie kupić sztalugi, pędzle i farby i swoje niewyżyte aspiracje artystyczne wyładowywać malując obrazy, zamiast pastwić się nad taborem własnej firmy...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

piotr102n
Znawca
Posty: 36
Rejestracja: 6 gru 2009, o 13:00
Lokalizacja: kraków

#27 Post autor: piotr102n » 25 lip 2010, o 13:00

Locutus pisze:Najbardziej żałosnym tego przykładem są N8S-NF – osiem wozów, pięć wersji malowania...
Pozdrawiam!
LOKI
Akurat wóz 3005 jest obecnie przemalowywany w pierwszy wzór z wozów 3001-3004.

Arsents
Dyrektor
Posty: 3111
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

#28 Post autor: Arsents » 25 lip 2010, o 19:04

piotr102n pisze:
Locutus pisze:Najbardziej żałosnym tego przykładem są N8S-NF – osiem wozów, pięć wersji malowania...
Pozdrawiam!
LOKI
Akurat wóz 3005 jest obecnie przemalowywany w pierwszy wzór z wozów 3001-3004.
I to kolejna porażka powinien być malowany jak #3006. Już bym pomyślał, że Huta maluje inaczej Podgórze inaczej, ale #104+564 zaprzecza tej teorii.
Ostatnio zmieniony 25 lip 2010, o 20:10 przez Arsents, łącznie zmieniany 1 raz.
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru

Awatar użytkownika
czatowiec
Dyrektor
Posty: 2574
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 22:35
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Kontakt:

#29 Post autor: czatowiec » 25 lip 2010, o 19:08

Arsents pisze:ale #104+564 zaprzecza tej teorii
Ale ten skład przechodził NB w TR, a #3005 nie. Sądzę, że jak coś z Huty trafi do TR, to też zostanie pomalowane ala GT8S. Wszystkie "nowe" solowe Wiedeńce oraz #105+565 będą mieć nowe malowanie, to jest na razie pewne.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7983
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#30 Post autor: Locutus » 26 lip 2010, o 11:44

piotr102n pisze:Akurat wóz 3005 jest obecnie przemalowywany w pierwszy wzór z wozów 3001-3004.
Widzę, że mają nadmiar kasy na przemalowywanie po dziesięć razy tych samych wozów, które już mają barwy miejskie – a tymczasem shreki jak jeździły zielone, tak jeżdżą i na ich przemalowanie kasy nie ma…

Źle się dzieje w państwie duńskim... ;)

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

ODPOWIEDZ

Wróć do „III. Pojazdy KMK”