Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 17 paź 2017, o 09:58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 407 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 lut 2017, o 22:51 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 3 lis 2012, o 00:48
Posty: 1274
Lokalizacja: Kraków
kot_feliks napisał(a):

Tak, jak mnóstwo (jak nie większość) dawnych użytkowników KMK Bike. Chciałbym skorzystać z roweru publicznego kiedy np. od czasu do czasu jadę do centrum etc.


Tylko że większość "dawnych użytkowników KMK Bike" chciałaby mieć 1) za darmo (albo jak najwięcej za darmo), 2) dużo rowerów, 3) dużo stacji 4) i żeby w dobrym stanie technicznym to było.

No niestety: albo-albo. Póki co ten system mimo utrudnienia z abonamentem może stanowić alternatywę do własnego bicykla. Koszt amortyzacji sensownego roweru jest wyższy niż abonament. Odpadają problemy z przechowywaniem, zabezpieczaniem, awariami. Choć do całodziennych wypadów się nie nada- ale zakładam że mówimy o transporcie a nie rekreacji.
I piszę to mimo że miesięczny abonament wyjdzie mi drożej niż cały rok...tfu... cały sezon używania KMK Bike. Też byłem sceptyczny, ale Marcin Wójcik mnie przekonał że ma to ręce i nogi (potencjalnie ofc).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lut 2017, o 23:13 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 17:35
Posty: 1559
Lokalizacja: Kraków
wincent napisał(a):
Tylko że większość "dawnych użytkowników KMK Bike" chciałaby mieć 1) za darmo (albo jak najwięcej za darmo), 2) dużo rowerów, 3) dużo stacji 4) i żeby w dobrym stanie technicznym to było.

Czyli po prostu tak, jak w wielu innych miastach? Korzystałem swego czasu sporo z Veturilo, było i za darmo przez pierwsze x minut, i dużo rowerów, i dużo stacji i w całkiem sensownym stanie technicznym. We Wrocławiu (mniejszym od Krk!) również....

Może po prostu ludzie wolą mieć zwykły rower miejski, z dużą ilością stacji, z darmowymi minutami i bez udziwnień, zamiast super hiper 4g, ale z obowiązkowym abo i kosmiczną ceną za godzinę w usłudze pay as you go...?

wincent napisał(a):
No niestety: albo-albo.

Ale czemu albo albo, skoro w innych miastach "się da"? Ponoć Krk walczy ze smogiem, stawia na mobilność etc. A w rzeczywistości nie potrafi nawet wesprzeć finansowo roweru miejskiego...

Jak dla mnie system z zeszłego roku, z większą ilością stacji i rowerów i kilkoma usprawnieniami (lepsze powiązanie z KKM, lepsza apka mobilna z możliwością rezerwacji roweru do x min) byłby zdecydowanie lepszy od 4g.

wincent napisał(a):
Póki co ten system mimo utrudnienia z abonamentem może stanowić alternatywę do własnego bicykla. Koszt amortyzacji sensownego roweru jest wyższy niż abonament. Odpadają problemy z przechowywaniem, zabezpieczaniem, awariami.

A miejski rower w systemie takim, jak Veturilo czy WRM nie może stanowić takiej alternatywy? Powiązany z KMK, w oparciu o system KKM, z darmowymi minutami?

wincent napisał(a):
Choć do całodziennych wypadów się nie nada- ale zakładam że mówimy o transporcie a nie rekreacji.
I piszę to mimo że miesięczny abonament wyjdzie mi drożej niż cały rok...tfu... cały sezon używania KMK Bike. Też byłem sceptyczny, ale Marcin Wójcik mnie przekonał że ma to ręce i nogi (potencjalnie ofc).

No jak dla mnie Wavelo to niestety coś w rodzaju gadżetu. Trochę osób oczywiście wykupi abonament, ale nie wróżę temu masowego sukcesu. A szkoda, bo potencjał był spory, wystarczyło iść drogą wypracowaną przez inne miasta i sukces w sumie murowany. A tak na x lat mamy, co mamy :/

Może za 10 lat, przy innych zarobkach, innej świadomości mieszkańców, ograniczeniom w dostępie autem do centrum etc. taki system miałby rację bytu i ludzie mieliby w d..., że zapłacą najpierw 20-30 zł/mc, potem dopłacą za minuty ponad abo, a jak chcą zaparkować poza stacją, to za każdym razem + 3 zł, a do tego jeszcze oddzielny miesięczny na KKM... Ale imho jeszcze nie teraz...

Zresztą pod względem podejścia miasta, jako osoba, która stara się generalnie mało używać auta w dojeździe do centrum etc., czuję się zwyczajnie przez to miasto wydymany. Pasażer, użytkownik roweru etc. powinien generalnie pokrywać 100% kosztów funkcjonowania systemu, ale już dla kierowcy zbudujemy TŁ za miliard. I w sumie przy takim podejściu coraz bardziej przekonuję się do tego, żeby zwyczajnie wszędzie zacząć jeździć autem, stawiać je gdzie bądź i mieć to wszystko w d....

Zresztą, jak się czasem patrzę na tą ich mapkę, to ilość dostępnych rowerów na stacjach oscyluje zazwyczaj ok.... 98-100, czyli jeździ jeden, dwa rowery... Tak, jest niby zima, ALE ani mrozu, ani śniegu nie ma, a na "zwykłych" rowerach jeździ naprawdę sporo osób. I obstawiam, że gdyby nie abo, to również z Wavelo by sporo osób korzystało, a tak nikt raczej nie wykupi abo, aby korzystać z tego okazjonalnie...

Kwiecień-maj obstawiam sporą rotację (ładna pogoda + byli użytkownicy KMKBike z darmowym abonamentem), a potem już życie zweryfikuje ten pomysł. Szkoda tylko, że miasto nie potrafiło zadbać o jakiekolwiek zapisy w umowie, które dawałyby mu wpływ na cokolwiek przez kolejne kilka lat :/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lut 2017, o 01:47 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 3 lis 2012, o 00:48
Posty: 1274
Lokalizacja: Kraków
Nie zgadzam się ani co do jakości Veturilo, ani tego że KMK Bike się sprawdzał - operator miał wywalone na stan techniczny rowerów, często na stacji nawet jak rowery stały to się nie nadawały do jazdy, bo i tak miał $$$ od miasta. Teraz operatorowi ZALEŻY na tym żeby przekonać do niego ludzi, żeby system był sprawny i miał szeroki zasięg. Co do Veturilo to proszę nie żartujmy, jakość rowerów i serwisu jest zwyczajnie słaba.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lut 2017, o 09:34 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 17:35
Posty: 1559
Lokalizacja: Kraków
Ależ ja się zgadzam, że Wavelo ma lepsze rowery, jest lepiej utrzymywany, jest nowocześniejszy etc. Ale... co z tego, skoro spowodowało to, że zasady korzystania z niego odstraszają ludzi? :)

Piszesz, że stan techniczny rowerów w KMK Bike był średni, że w Veturilo nie jest świetnie etc. No nie jest "świetnie", ale jest "dobrze". I to "dobrze" przyciąga setki tysięcy użytkowników w Warszawie. Tak samo jak w Łodzi, we Wrocławiu etc. U nas za to będzie "świetnie", ale za owiele wyższą cenę - zobaczymy, ile osób będzie korzystać.

Skoro ten system jest najlepszą możliwą opcją dla mieszkańców, to czemu patrząc na ich mapę, wypożyczonych jest zazwyczaj... 1, czy 2 rowery, no w porywach zdarzało się.... kilka? Jesteś pewien, że z punktu widzenia mieszkańców liczy się jedynie jakość, a nie stosunek cena/jakość?

Bardziej obrazowo: spróbuj namówić ludzi, że np. od 2018 roku podwyższamy ceny KMK x2, ale za to wszystkie autobusy i tramwaje będą nowe. Myślisz, że pasażerów przybędzie, czy ich ilość spadnie? Przecież będzie lepiej, wygodniej, nowocześniej, szybciej, bardziej niezadownie etc., generalnie zdecydowanie lepiej... ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lut 2017, o 13:59 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 3 lis 2012, o 00:48
Posty: 1274
Lokalizacja: Kraków
kot_feliks napisał(a):
Skoro ten system jest najlepszą możliwą opcją dla mieszkańców, to czemu patrząc na ich mapę, wypożyczonych jest zazwyczaj... 1, czy 2 rowery, no w porywach zdarzało się.... kilka? Jesteś pewien, że z punktu widzenia mieszkańców liczy się jedynie jakość, a nie stosunek cena/jakość?


No ale z czym teraz porównujesz? Przecież to jak działa system będzie można oceniać po kwietniowym rozszerzeniu (jak rozumiem do 150 stacji), bo póki co bardziej przypomina ten nieszczęsny "pierwszy rower miejski w Polsce" sprzed dekady który powstał w ramach civitas caravel.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lut 2017, o 17:20 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 22:35
Posty: 3174
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Operator krakowskiego roweru miejskiego Wavelo skrócił stojak rowerowy przy ulicy Szewskiej
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... szewskiej/

_________________
Linia 14 co 10 minut z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla faworyzacji Krowodrzy Górki i Podgórza, NIE dla tunelów tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lut 2017, o 18:01 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 17:35
Posty: 1559
Lokalizacja: Kraków
wincent napisał(a):
No ale z czym teraz porównujesz? Przecież to jak działa system będzie można oceniać po kwietniowym rozszerzeniu (jak rozumiem do 150 stacji), bo póki co bardziej przypomina ten nieszczęsny "pierwszy rower miejski w Polsce" sprzed dekady który powstał w ramach civitas caravel.

Póki co z KMK Bike z wcześniejszych lat. W okresie jesiennym rowerów w ruchu było zdecydowanie więcej, niż 1-2.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lut 2017, o 16:30 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 22:35
Posty: 3174
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Od marca nowa taryfa Wavelo. Liczniki minutowe i bilety dzienne
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,4442 ... ienne.html

_________________
Linia 14 co 10 minut z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla faworyzacji Krowodrzy Górki i Podgórza, NIE dla tunelów tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 mar 2017, o 16:42 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 22:35
Posty: 3174
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Więcej miejskich rowerów i stacji, wciąż za mało rowerowych dróg
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,4442 ... owych.html

_________________
Linia 14 co 10 minut z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla faworyzacji Krowodrzy Górki i Podgórza, NIE dla tunelów tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 mar 2017, o 16:16 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 22:35
Posty: 3174
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Narzekają na cenę rowerów miejskich Wavelo. Ale czy mają rację?
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,4442 ... racje.html

_________________
Linia 14 co 10 minut z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla faworyzacji Krowodrzy Górki i Podgórza, NIE dla tunelów tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 mar 2017, o 21:45 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 22:35
Posty: 3174
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Zastanawiam się nad tym, czy koło przystanku na Stradomiu, koło przystanku na Starowiślnej, na Rondzie Grzegórzeckim oraz m.in. na Narzymskiego, gdzie zainstalowano po dwie stacje rowerów miejskich, po dwóch stronach skrzyżowania, pozostaną już w ten sposób po uruchomieniu tych wszystkich nowych terminali w kwietniu, czy może po jednej stacji z tych miejsc polikwidują i przeniosą w miejsce, gdzie jeszcze takiej stacji nie ma. Orientuje się ktoś może w tym temacie? :hmm:

_________________
Linia 14 co 10 minut z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla faworyzacji Krowodrzy Górki i Podgórza, NIE dla tunelów tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 mar 2017, o 16:16 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 22:35
Posty: 3174
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Rower miejski bezpłatnie przez godzinę dziennie? Tak, ale w Wiedniu
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,4442 ... ale-w.html

_________________
Linia 14 co 10 minut z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla faworyzacji Krowodrzy Górki i Podgórza, NIE dla tunelów tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 mar 2017, o 14:41 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 22:35
Posty: 3174
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Masa krytyczna razem z rowerami miejskimi Wavelo
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,4442 ... avelo.html

_________________
Linia 14 co 10 minut z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla faworyzacji Krowodrzy Górki i Podgórza, NIE dla tunelów tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 kwi 2017, o 11:31 
Offline
Moderator fb pkk

Dołączył(a): 15 mar 2014, o 22:03
Posty: 3193
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta
Cytuj:
Coraz więcej Wavelo w Krakowie. Już dziś obszar działania systemu zostanie znacznie powiększony. Pojawi się też 30 nowych stacji.
Docelowo w systemie działać będzie 150 stacji i 1500 rowerów.

https://www.facebook.com/ZIKiT.Krakow/p ... =3&theater


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 kwi 2017, o 11:49 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 22:35
Posty: 3174
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Łukasz napisał(a):
Cytuj:
Coraz więcej Wavelo w Krakowie. Już dziś obszar działania systemu zostanie znacznie powiększony. Pojawi się też 30 nowych stacji.
Docelowo w systemie działać będzie 150 stacji i 1500 rowerów.

https://www.facebook.com/ZIKiT.Krakow/p ... =3&theater

Może i zostanie może i nie, ale jak na teraz (11:30) na tych nowych stacjach w mojej okolicy wciąż rowerów brak... :(

_________________
Linia 14 co 10 minut z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla faworyzacji Krowodrzy Górki i Podgórza, NIE dla tunelów tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 407 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL