Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 19 paź 2017, o 14:28

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 547 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 wrz 2017, o 21:55 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 9188
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Rowerzyści i tak będą tam sobie skracać drogę, bo czy to z Lubomirskiego czy z Mogilskiej jest rampa zjazdowa, więc wpada się do krateru ze znaczną prędkością, a przepisowy zakręt jest tam na tyle ostry, że trzeba by dużo tej prędkości wytracić hamując, a sporo rowerzystów oszczędza swe mięśnie i korzysta i raz nabranego pędu nie chce ot tak wytracać.

Ogólnie jest tam zbyt ciasno i przy gów*anej widoczności krzyżuje się ruch pieszy z rowerowym.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 wrz 2017, o 22:28 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 22:35
Posty: 3175
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Kaszmir napisał(a):
WYRAŹNIEJ NA RONDZIE MOGILSKIM. MIEJSCE JEST, POTRZEBA KULTURY
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/wyrazn ... 21939.html
Cytuj:
Od dziś naprawdę trudno już nie zauważyć ścieżki rowerowej na rondzie Mogilskim. Została pomalowana czerwoną farbą, odgrodzona białymi liniami i jeszcze oznaczona symbolami roweru.
Cytuj:
Oprócz czerwonego koloru, linii krawędziowych i symboli roweru, na jednym z odcinków pomalowane też zostały pasy na środku ścieżki, które rozdzielają pasy do jazdy w przeciwnych kierunkach. To sygnał dla rowerzystów, by nie skracali sobie drogi.
Przejeżdżałem tamtędy dzisiaj - jest lepiej.

Dobry pomysł - sygnał jednocześnie i dla rowerzystów, żeby nie skracali sobie drogi, jak i dla pieszych, żeby nie włazili na drogę rowerową. :thumbup: Liczę na to, że to da zamierzone rezultaty w tym miejscu, gdzie ze względu na geometrię układu sytuacja jest mocno skomplikowana.

_________________
Linia 14 co 10 minut z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla faworyzacji Krowodrzy Górki i Podgórza, NIE dla tunelów tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 wrz 2017, o 22:51 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 20366
Cukier napisał(a):
Rowerzyści i tak będą tam sobie skracać drogę, bo czy to z Lubomirskiego czy z Mogilskiej jest rampa zjazdowa, więc wpada się do krateru ze znaczną prędkością, a przepisowy zakręt jest tam na tyle ostry, że trzeba by dużo tej prędkości wytracić hamując, a sporo rowerzystów oszczędza swe mięśnie i korzysta i raz nabranego pędu nie chce ot tak wytracać.

A to też prawda. Rondo Mogilskie jest dla mnie przykładem jak zepsuć absolutnie wszystko. Na górnym poziomie niektóre łuki są zbyt ostre - np. ten od strony Beliny-Prażmowskiego przez co autobusy tam notorycznie wjeżdżają na krawężnik. Zawalono też z tramwajami, bo część przystanków jest przed skrzyżowaniem, część za. No i rowerowo też kiepsko właśnie przez wspomniane przez Ciebie zbyt ostre łuki, ściany i kolumny zmniejszające widoczność oraz sporą kolizyjność z ruchem pieszym.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 paź 2017, o 20:51 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 9188
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Rowerowy absurd ul. Igołomskiej
http://www.dziennikpolski24.pl/aktualno ... ,12552214/

Cieszy mnie to że nie tylko ja dostrzegam problem i nie tylko mnie to frustruje. Jeśli zaś chodzi o konkretne rozwiązania, to proponowałbym coś takiego:
https://drive.google.com/file/d/0BxQsMp ... sp=sharing

Gdzie czerwony oznacza DDR, zaś niebieski oznacza lokalne ulice o znikomym natężeniu ruchu, gdzie przy pomocy znaków pionowych oraz sierżantów rowerzyści byliby kierowani jak mają jechać.

Trasa może jest trochę kręta, ale niewątpliwym plusem jest brak jakiegokolwiek punktu kolizyjnego zarówno z S7 jak i z samą DK79 - pierwszą DDR mijałaby przechodząc pod istniejącym wiaduktem, a względem drugiej cały czas przebiegałaby po jej południowej stronie, mając potem kontynuację w istniejącej DDR wzdłuż al. Jana Pawła II.

Tak więc z plusów niewątpliwie bezpieczeństwo, spójność z resztą sieci, ale myślę że też szybkość (brak zbędnych zatrzymań) oraz względnie niskie koszty realizacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wczoraj, o 07:47 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 9188
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Znika absurd na Reymonta / ATW / Czysta
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20171018/de87c8a2666834edeb96c3c6556e2cf8.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wczoraj, o 09:40 
Offline
Moderator fb pkk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 22:15
Posty: 2433
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Będzie jednokierunkowy DDR ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: wczoraj, o 09:54 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 9188
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Dokładnie - w końcu będzie wygodny przejazd z Czystej w Reymonta. A że mniej punktów kolizyjnych to będzie też bezpieczniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 547 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 33, 34, 35, 36, 37

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL