Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 22 cze 2017, o 14:11

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 729 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 45, 46, 47, 48, 49
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 cze 2017, o 23:30 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 13:22
Posty: 2176
Lokalizacja: Michałowice
A co za różnica jak w jednym i drugim przypadku będą jeździć te same jednostki, ci sami maszyniści, konduktorzy itd...? Bilety KMK by obowiązywały tylko w określonych granicach Aglomeracji. Podobnie to działa na WKD oraz chyba na połączeniach Kolei Mazowieckich.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 cze 2017, o 23:39 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 14:21
Posty: 1468
Lokalizacja: Warszawa
W normalnym kraju przetarg na przewozy byłby podzielony na dwie części - pockm w mieście, pockm poza miastem. Tworzy to naturalny podział finansowania usług publicznych.

Ale, że żyjemy w bantustanie to kolejne 2 lata będzie dogadywanie się co do taryfy, kolejne 5 lat uruchamiane itd.

Poza tym absurdalne jest, że PRZEWOŹNIK oferuje swoje usługi, rozumiem że będzie komercyjnie jeździć :hihi:

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 cze 2017, o 10:08 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 22:35
Posty: 3038
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
tomek_m napisał(a):
A co za różnica jak w jednym i drugim przypadku będą jeździć te same jednostki, ci sami maszyniści, konduktorzy itd...? Bilety KMK by obowiązywały tylko w określonych granicach Aglomeracji. Podobnie to działa na WKD oraz chyba na połączeniach Kolei Mazowieckich.

Ale wtedy nie będzie to w pełni element KMK taki jak tramwaje czy autobusy, ale zwykłe połączenia wojewódzkie z elementami kolei aglomeracyjnej na obszarze aglomeracji. Z resztą konduktorzy się sprawdzają w połączeniach dalekobieżnych i regionalnych, a w kolejach miejskich i podmiejskich należałoby zwyczajnie wprowadzić zwykłe bilety KMK stref I i II, kasowane w normalnych kasownikach i kontrolowane przez mobilnych kanarów. Tylko wtedy będzie można mówić o najprawdziwszym systemie szybkiej kolei miejskiej jak w Warszawie czy w miastach Niemieckich.

_________________
Linia 14 co 10 minut z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla faworyzacji Krowodrzy Górki i Podgórza, NIE dla tunelów tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 cze 2017, o 10:50 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 13:22
Posty: 2176
Lokalizacja: Michałowice
Jedno z drugim można pogodzić.
W tym przypadku konduktor pełniłby rolę kanara. Nikt wtedy nie odważyłby się wsiąść do pociągu bez biletu i nie skasować go w kasowniku, bo w każdym jeżdżą konduktorzy. Więc jeszcze lepiej by się spisali jak mobilni kontrolerzy, bo ci wsiadają do jednego na 100 pojazdów.

Cytuj:
należałoby zwyczajnie wprowadzić zwykłe bilety KMK stref I i II, kasowane w normalnych kasownikach

To oczywiste.

Sgriffin napisał(a):
Poza tym absurdalne jest, że PRZEWOŹNIK oferuje swoje usługi, rozumiem że będzie komercyjnie jeździć :hihi:

To zapewne chodziło o propozycję że moglibyśmy obsługiwać SKM.
Tylko czy w tym przypadku nie trzeba by rozpisać przetargu i skąd pewność, czy wygrałyby go KMŁ a nie np: PRy? :hihi:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 cze 2017, o 09:17 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 10 gru 2014, o 00:02
Posty: 280
Lokalizacja: Kraków
tomek_m napisał(a):
Tylko czy w tym przypadku nie trzeba by rozpisać przetargu i skąd pewność, czy wygrałyby go KMŁ a nie np: PRy? :hihi:

Warunek wieku taboru do obsługi SKMx (tak to nazwijmy)? Odrobina współpracy na linii miasto-UMWM/Wojewoda i PRy nie mają nawet podejścia, no chyba że nowoczesne "zabawki" ściągną z całego kraju.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 cze 2017, o 09:43 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 14:21
Posty: 1468
Lokalizacja: Warszawa
Na tym polega przetarg, że może go wygrać każdy. W obecnej chwili wymóg wieku taboru do obsługi SKMx nie ustawiłby KMŁ bo ta spółka nie posiada żadnego taboru i jest w takiej samej pozycji jak PR bo nowy tabor musiałaby wyleasingować/zakupić. Ale mamy innych prywatnych przewoźników którzy mogą startować, chociażby LEO Express o którym tak głośno. A w momencie wejścia w życie IV pakietu kolejowego będzie to mógł być dowolny przewoźnik z Unii. Z resztą tenże pakiet nakłada również obowiązek organizacji przetargów, a zamówienia z wolnej ręki są limitowane.
Po co są przetargi widać w Kielcach :)

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 cze 2017, o 09:54 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 13:22
Posty: 2176
Lokalizacja: Michałowice
Ale tu może nie chodzi o stricte nowy tabor prosto z fabryki. To nie autobus że za miesiąc czy dwa jest do odebrania. W tym przypadku od wyłonienia zwycięzcy do wejścia na "tory" upłynęłyby zapewne ponad dwa lata. U producentów w kolejce na tabor też się czeka. Zapewne byłby w przetargu zapis że wiek pojazdów to max 5 lat.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 cze 2017, o 10:08 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 14:21
Posty: 1468
Lokalizacja: Warszawa
Żeby ogłosić przetarg i tak rok wcześniej musi pojawić się wstępne ogłoszenie informacyjne, które mówi o tym, że za rok będzie przetarg - ma to pozwolić operatorom na przygotowanie się do postępowania. Do tego zapis w przetargu - realizacja usług w 12 miesięcy od podpisania umowy i rzeczywiście mamy 2 lata. Tabor nie jest problemem tym bardziej, że zamawiający moze udostępnić swój jeśli ma (czyli np. UMWM rozpisuje przetarg na obsługę ich pociągów), dużo przedsiębiorstw posiada również pool taborowy.

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 cze 2017, o 23:23 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 16:37
Posty: 2551
Lokalizacja: zawsze Kraków
Czy ktoś wie kiedy rozpocznie się usuwanie nasypu kolejowego? I czy rozpoczną od ul. Kopernika czy od ul. Miodowej?

_________________
Numery taborowe lepiej by wyglądały na Krakowiaku gdyby były "księgowe"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 729 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 45, 46, 47, 48, 49

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL