Jedź bezpiecznie
Moderator: Moderatorzy
Jedź bezpiecznie
Nocna akcja krakowskiej drogówki 28 VI 2010
http://www.tvp.pl/krakow/motoryzacja/je ... 10/2040726
Może i dawno to było, ale trafiłem na to dzisiaj. Od 5:08 gościu jakiś nienormalny. Ucieka dobry kawałek, dobrze że w nocy, bo w dzień to mogłoby się skończyć tragicznie. Brak jakiegokolwiek myślenia i brak słów dla takiego zachowania.
http://www.tvp.pl/krakow/motoryzacja/je ... 10/2040726
Może i dawno to było, ale trafiłem na to dzisiaj. Od 5:08 gościu jakiś nienormalny. Ucieka dobry kawałek, dobrze że w nocy, bo w dzień to mogłoby się skończyć tragicznie. Brak jakiegokolwiek myślenia i brak słów dla takiego zachowania.
-
- Administrator Techniczny
- Posty: 9959
- Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
- Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
- Kontakt:
Niechlubny rekord kierowcy 1000 zł i 19 punktów karnych 8 III 2011
http://www.tvp.pl/krakow/motoryzacja/ja ... 11/4116722
Głupota ludzka nie zna granic
http://www.tvp.pl/krakow/motoryzacja/ja ... 11/4116722
Głupota ludzka nie zna granic
Jedź bezpiecznie
Jedź Bezpiecznie - TVP Kraków - 10 sierpnia 2014
https://www.youtube.com/watch?v=rKlPCWkxf0g
W odcinku o nowym skrzyżowaniu równorzędnym na Krowoderskiej, z zapowiedzią że tego typu niespodzianek będzie więcej.
Skrzyżowanie wg mnie niedostatecznie dobrze oznakowane, brakuje mi znaku poziomego przy każdym wlocie, uwagę od linii zatrzymania odwracają podkreślone przejścia dla pieszych. Kwestionuję też potrzebę takiego rozwiązania akurat w tym miejscu. Proszenie się o stłuczkę. Ale może to tylko ja.
https://www.youtube.com/watch?v=rKlPCWkxf0g
W odcinku o nowym skrzyżowaniu równorzędnym na Krowoderskiej, z zapowiedzią że tego typu niespodzianek będzie więcej.
Skrzyżowanie wg mnie niedostatecznie dobrze oznakowane, brakuje mi znaku poziomego przy każdym wlocie, uwagę od linii zatrzymania odwracają podkreślone przejścia dla pieszych. Kwestionuję też potrzebę takiego rozwiązania akurat w tym miejscu. Proszenie się o stłuczkę. Ale może to tylko ja.
Jedź bezpiecznie
Jedź bezpiecznie odc. 520
http://youtu.be/hVN6MAwu5i8
Odcinek kręcony na skrzyżowaniu św. Gertrudy / Stradomska / Bernardyńska / św. Idziego. Porusza przede wszystkim problem tego, że bezmyślni kierowcy nie potrafiący jeździć do końca pasem zanikającym i dopiero tam zachodzić na suwak sami generują większe korki. Oczywiście bynajmniej to skrzyżowanie nie jest jedynym gdzie to zjawisko występuje, bo obecnie to samo można powiedzieć chociażby o zwężonej Bieńczyckiej.
Na filmie przy okazji można zobaczyć inteligentów wjeżdżających na skrzyżowanie bez możliwości jego opuszczenia oraz świętą krowę blokującą tramwaj na torowisku teoretycznie wyłączonym z ruchu.
http://youtu.be/hVN6MAwu5i8
Odcinek kręcony na skrzyżowaniu św. Gertrudy / Stradomska / Bernardyńska / św. Idziego. Porusza przede wszystkim problem tego, że bezmyślni kierowcy nie potrafiący jeździć do końca pasem zanikającym i dopiero tam zachodzić na suwak sami generują większe korki. Oczywiście bynajmniej to skrzyżowanie nie jest jedynym gdzie to zjawisko występuje, bo obecnie to samo można powiedzieć chociażby o zwężonej Bieńczyckiej.
Na filmie przy okazji można zobaczyć inteligentów wjeżdżających na skrzyżowanie bez możliwości jego opuszczenia oraz świętą krowę blokującą tramwaj na torowisku teoretycznie wyłączonym z ruchu.
Jedź bezpiecznie
Jedź bezpiecznie - 24.IV.2016 r.
www.krakow.tvp.pl/25039976/24-iv-2016
www.krakow.tvp.pl/25039976/24-iv-2016
-
- Moderator fb pkk
- Posty: 3543
- Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
- Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta
Jedź bezpiecznie
Jedź bezpiecznie - 23.10.2016 r.
http://krakow.tvp.pl/27452940/23-x-2016
http://krakow.tvp.pl/27452940/23-x-2016
-
- Moderator fb pkk
- Posty: 3543
- Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
- Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta
Jedź bezpiecznie
Jedź bezpiecznie - 30.10.2016 r.
https://krakow.tvp.pl/27544296/30-x-2016
https://krakow.tvp.pl/27544296/30-x-2016
-
- Moderator fb pkk
- Posty: 3543
- Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
- Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta
Jedź bezpiecznie
Jedź bezpiecznie - 06.11.2016 r.
https://krakow.tvp.pl/27628668/6-xi-2016
https://krakow.tvp.pl/27628668/6-xi-2016
Jedź bezpiecznie
Jedź bezpiecznie odc. 626
https://www.youtube.com/watch?v=PEbM8QGTCo8
Warto, aby każdy obejrzał, czym może skończyć się wbieganie na czerwonym świetle. Lepiej być na miejscu docelowym 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie. (Mowa o przejściach od 0:50).
https://www.youtube.com/watch?v=PEbM8QGTCo8
Warto, aby każdy obejrzał, czym może skończyć się wbieganie na czerwonym świetle. Lepiej być na miejscu docelowym 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie. (Mowa o przejściach od 0:50).
Jedź bezpiecznie
Pieszy ewidentnie zawalił i to nie pierwszy taki film z Krakowa, ale pierwszy, który skończył się tak tragicznie. Z drugiej strony, gdyby Volvo tak nie goniło aby zdążyć na zielone, to prawdopodobnie do niczego by nie doszło.
Jedź bezpiecznie
https://www.youtube.com/watch?v=xz_54BzAUsY
Dworak chwali krakowskich kierowców za wzorcową jazdę na suwak na Armii Krajowej
Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie to, że pochwalił on również jazdę na suwak kilkadziesiąt metrów dalej w stronę wiaduktów kolejowych, gdzie w Armii Krajowej wpada łącznica od Balickiej. Kierowcy tak się dogadali, że za nic mają fakt że jedna ulica jest główną a druga podporządkowaną i płynnie jadą na suwak, co Dworak chwali. Osobiście w zupełności się z nim zgadzam, że to bardzo dobra praktyka, upłynniająca ruch i świadcząca o wzajemnej życzliwości kierowców, jednakże... tam, przy drodze podporządkowanej jest znak STOP. I mimo wszystko dziwna jest sytuacja w której szef WORD chwali przejeżdżanie bez zatrzymania obok znaku STOP, podczas gdy jego podwładni z lubością za takie rzeczy uwalają kursantów na egzaminach.
Podobnie zresztą jak w pierwszej sytuacji, gdzie krytykuje on kierowców, którzy nie skręcają na zielonej strzałce z Nowohuckiej na zanikający pas al. Pokoju. Owszem gdyby skręcali na ten pas, to korek na Nowohuckiej mógłby się zmniejszyć, ale... tu znów szef WORDu raczej nie powinien namawiać do manewru, za który również jego podwładni decydują o natychmiastowym przerwaniu egzaminu wskutek stworzenia zagrożenia w ruchu. Bo fakt faktem, kierowca jadący al. Pokoju ma święte prawo opuszczając rondo wylądować na tymże zanikającym pasie i mając zielone światło ma on oczywiste pierwszeństwo względem kierowców włączających się ze strzałki.
Szkoda też, że Dworak zawsze patrzy tylko na zachowania uczestników ruchu, a nie skupia się na błędach infrastrukturalnych i nie apeluje o ich naprawienie. Z Nowohuckiej w al. Pokoju już dawno powinien powstać wydzielony pas do prawoskrętu. Z kolei na rondzie przy DGW, tak głęboko poruszonym w paru ostatnich odcinkach powinno zostać zmienione rozmalowanie, tak by w relacji tunel Kalinowskiego - Lubomirskiego - R. Mogilskie była dozwolona w obu kierunkach jazda na wprost z obu pasów. Cudowny wynalazek ronda turbinowego, stosowany jest nawet w kraju, który pod względem infrastruktury drogowej jest generalnie antywzorcem (mowa o USA). W mieście Carmel jest obecnie ponad 100 rond, co stanowi niemałą liczbę zważywszy że liczba mieszkańców tego miasteczka to 90 tysięcy. Jednakże co szalenie istotne - wszystkie ronda dwupasowe są tam turbinowe. I to jest rozwiązanie, które powinniśmy przejąć od Amerykan i zastosować w trybie pilnym właśnie przy DGW.
Dworak chwali krakowskich kierowców za wzorcową jazdę na suwak na Armii Krajowej
Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie to, że pochwalił on również jazdę na suwak kilkadziesiąt metrów dalej w stronę wiaduktów kolejowych, gdzie w Armii Krajowej wpada łącznica od Balickiej. Kierowcy tak się dogadali, że za nic mają fakt że jedna ulica jest główną a druga podporządkowaną i płynnie jadą na suwak, co Dworak chwali. Osobiście w zupełności się z nim zgadzam, że to bardzo dobra praktyka, upłynniająca ruch i świadcząca o wzajemnej życzliwości kierowców, jednakże... tam, przy drodze podporządkowanej jest znak STOP. I mimo wszystko dziwna jest sytuacja w której szef WORD chwali przejeżdżanie bez zatrzymania obok znaku STOP, podczas gdy jego podwładni z lubością za takie rzeczy uwalają kursantów na egzaminach.
Podobnie zresztą jak w pierwszej sytuacji, gdzie krytykuje on kierowców, którzy nie skręcają na zielonej strzałce z Nowohuckiej na zanikający pas al. Pokoju. Owszem gdyby skręcali na ten pas, to korek na Nowohuckiej mógłby się zmniejszyć, ale... tu znów szef WORDu raczej nie powinien namawiać do manewru, za który również jego podwładni decydują o natychmiastowym przerwaniu egzaminu wskutek stworzenia zagrożenia w ruchu. Bo fakt faktem, kierowca jadący al. Pokoju ma święte prawo opuszczając rondo wylądować na tymże zanikającym pasie i mając zielone światło ma on oczywiste pierwszeństwo względem kierowców włączających się ze strzałki.
Szkoda też, że Dworak zawsze patrzy tylko na zachowania uczestników ruchu, a nie skupia się na błędach infrastrukturalnych i nie apeluje o ich naprawienie. Z Nowohuckiej w al. Pokoju już dawno powinien powstać wydzielony pas do prawoskrętu. Z kolei na rondzie przy DGW, tak głęboko poruszonym w paru ostatnich odcinkach powinno zostać zmienione rozmalowanie, tak by w relacji tunel Kalinowskiego - Lubomirskiego - R. Mogilskie była dozwolona w obu kierunkach jazda na wprost z obu pasów. Cudowny wynalazek ronda turbinowego, stosowany jest nawet w kraju, który pod względem infrastruktury drogowej jest generalnie antywzorcem (mowa o USA). W mieście Carmel jest obecnie ponad 100 rond, co stanowi niemałą liczbę zważywszy że liczba mieszkańców tego miasteczka to 90 tysięcy. Jednakże co szalenie istotne - wszystkie ronda dwupasowe są tam turbinowe. I to jest rozwiązanie, które powinniśmy przejąć od Amerykan i zastosować w trybie pilnym właśnie przy DGW.
Jedź bezpiecznie
https://www.youtube.com/watch?v=khb9-n7kdqg
W tym odcinku zostało pokazane rondo turbinowe w Tarnowie - zbudowane póki co dla testów, w miejsce skrzyżowania z sygnalizacją świetlną. W związku z tym powstało ono tanim kosztem - jako prowizorka porównywalna z naszym rondem na Bieżanowie między Teligi a Aleksandry. O ile jednak powody powstania ronda czy środki dostępne na jego wykonanie można ocenić jako porównywalne, o tyle efekt końcowy jest diametralnie inny. W Tarnowie wiedzą co to jest estetyka, to trzeba przyznać.
W tym odcinku zostało pokazane rondo turbinowe w Tarnowie - zbudowane póki co dla testów, w miejsce skrzyżowania z sygnalizacją świetlną. W związku z tym powstało ono tanim kosztem - jako prowizorka porównywalna z naszym rondem na Bieżanowie między Teligi a Aleksandry. O ile jednak powody powstania ronda czy środki dostępne na jego wykonanie można ocenić jako porównywalne, o tyle efekt końcowy jest diametralnie inny. W Tarnowie wiedzą co to jest estetyka, to trzeba przyznać.
- Paparazzi 97
- Specjalista
- Posty: 271
- Rejestracja: 29 gru 2013, o 20:01
- Lokalizacja: Krowodrza Górka
- Kontakt:
Jedź bezpiecznie
Szkoda tylko że przejścia dla pieszych tak bardzo odsunęli od ronda.
Denerwować się to znaczy mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych. - Ernest Hemingway