Dolny śląsk

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
flosan
Dyrektor
Posty: 1318
Rejestracja: 13 lis 2012, o 19:03

Dolny śląsk

#106 Post autor: flosan » 10 cze 2014, o 19:20

Śledź pojazdy MPK na telefonie - nowa aplikacja
Pionierzy w Polsce - zdjęcia, rozkłady, spóźnienia..

Awatar użytkownika
adamp55kr
Dyspozytor
Posty: 645
Rejestracja: 11 lut 2014, o 14:16
Lokalizacja: Krakow

Dolny śląsk

#107 Post autor: adamp55kr » 10 lip 2014, o 23:06

W Krakowie też by się to przydało :
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/20 ... acisz.html
Pozdrawiam - Adam

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Dolny śląsk

#108 Post autor: Adams » 11 lip 2014, o 00:10

A u nas czasami MPK nie obciąża kierowców blokujących torowiska ?

Awatar użytkownika
adamp55kr
Dyspozytor
Posty: 645
Rejestracja: 11 lut 2014, o 14:16
Lokalizacja: Krakow

Dolny śląsk

#109 Post autor: adamp55kr » 11 lip 2014, o 00:52

Jest w tym cenniku :
http://www.mpk.krakow.pl/Data/Files/_pu ... ia2013.jpg
opłata dodatkowa za spowodowanie zatrzymania lub zmiany trasy środka komunikacyjnego bez ważnej przyczyny ( 500 zł ), ale dotyczy to raczej pasażerów.
Pozdrawiam - Adam

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Dolny śląsk

#110 Post autor: Adams » 11 lip 2014, o 01:05

A tymczasem we Wrocławiu: Kładą zdezelowane tory na moście Zwierzynieckim. Ekspert: to ryzyko dla bezpieczeństwa pasażerów
http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/ ... ,id,t.html

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Dolny śląsk

#111 Post autor: yosujiro » 11 lip 2014, o 10:46

adamp55kr pisze:opłata dodatkowa za spowodowanie zatrzymania lub zmiany trasy środka komunikacyjnego bez ważnej przyczyny ( 500 zł ), ale dotyczy to raczej pasażerów.
Kierowcy również są karani taką kwotą, ale chyba przez SM. Nieraz przy informacji o zatrzymaniu MPK podawało informację, że kierowca został ukarany mandatem w tej wysokości. Jak dla mnie to mało i powinno sie pójść w ślady Wrocławia.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Dolny śląsk

#112 Post autor: Cukier » 20 lip 2014, o 17:06

Wyspy kanaryjskie
http://www.blink.mpolska24.pl/6629/wyspy-kanaryjskie

Ciekawy artykuł mówiący m.in. o działaniu priorytetu dla tramwajów na skrzyżowaniach we Wrocławiu:
Cel wprowadzenia systemu bardzo ambitny lecz wykonanie pozostawia wiele do życzenia. Zacznijmy może od samych tramwajów. W inteligentny system zarządzania ruchem zostały wyposażone wszystkie skrzyżowania na trasach tramwaju plus, reagują na wszystkie tramwaje typu plus. Zapomniał ktoś jednak, że po tych samych torach poruszają się również inne linie. Dzięki temu rozkojarzeniu przykładowo na ul. Legnickiej obserwujemy częsty obrazek jadącego tramwaju linii numer 10, zatrzymującego się na wszystkich światłach i jadących za nim w kolumnie tramwajów plus linii 32 i 33; czy wspomnianego tramwaju 0, blokującego cały ruch tramwajów plus na ulicy Piłsudskiego. Jakby zbyt trudne było zrobienie systemu zmiany świateł dla każdego tramwaju przejeżdżającego daną trasą oznaczoną plusem. Nie mówiąc już nawet o tym, że często utwardzonym torowiskiem poruszają się również autobusy!
Inteligentny system jest tak bardzo inteligentny, że gdy do skrzyżowania zbliża się tramwaj plus, blokuje całe skrzyżowanie! Wszyscy mają czerwone, tylko tramwaj jedzie. Niezależenie od tego czy skręca czy jedzie prosto. [...] Oczywiście nikt nie pomyślał by np. na drodze dwujezdniowej z pasem oddzielnego torowiska pomiędzy jezdniami, auta jadące w tym samym kierunku co tramwaj mogły jechać równocześnie z nim...
Dodatkowo trzeba zaznaczyć, że system bardzo "inteligentnie" przewiduje natężenie ruchu i zamiast zatrzymywać cykl świateł podczas przejazdu tramwaju plus i rozpoczynać go w ostatnim zapamiętanym miejscu, restartuje go. Efekt najbardziej widoczny jest gdy próbujemy skręcić w lewo w al. Armii Krajowej z ulicy bardzkiej wjeżdżając do Wrocławia w kierunku centrum. Niedawno przez natężenie przejeżdżających tramwajów plus na tym bardzo długim cyklu świateł, stałem tam jakieś 3-4 cykle. Skręt w tym kierunku jest ostatnim zapisanym w cyklu, wystarczyło, żeby po przejeździe jednego tramwaju, kolejny tramwaj nadjechał w ciągu 2,5 minuty by zablokować ten kierunek na kolejne 3 minuty. I tak stojąc drugi w kolejce do skrętu spędziłem na wspomnianych światłach około 10 minut. Zdążyłbym wyjść z auta i skoczyć do znajdującego się obok mcdonalda na małego shake'a na miejscu.

Awatar użytkownika
adamp55kr
Dyspozytor
Posty: 645
Rejestracja: 11 lut 2014, o 14:16
Lokalizacja: Krakow

Dolny śląsk

#113 Post autor: adamp55kr » 24 lip 2014, o 14:00

Informacja dla potencjalnych gapowiczów...
http://www.mpk.wroc.pl/index.php?option ... ew&id=1351
Pozdrawiam - Adam

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Dolny śląsk

#114 Post autor: Lw25 » 12 sie 2014, o 14:01

http://infotram.pl/text.php?from=main&id=66176
Wrocław ma rozbudowane plany na perspektywę 2014-2020. Trzy nowe linie tramwajowe, modernizacja stozłomek i uwaga, tramwaj dwusystemowy. :sweet: Z drugiej strony jednak planują też linię BRT... :wall: Osobiście kibicuję im, żeby dostali dofinansowanie na tramwaj dwusystemowy. Stworzyliby moim zdaniem dobry precedens.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7982
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Dolny śląsk

#115 Post autor: Locutus » 15 sie 2014, o 09:25

Modernizacja stozłomek zamiast planów zakupu nowego taboru jest raczej zaprzeczeniem sensownego podejścia do transportu...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

Dolny śląsk

#116 Post autor: Mseifer » 2 gru 2014, o 19:10


Awatar użytkownika
adamp55kr
Dyspozytor
Posty: 645
Rejestracja: 11 lut 2014, o 14:16
Lokalizacja: Krakow

Dolny śląsk

#117 Post autor: adamp55kr » 7 sty 2015, o 23:28

MPK boi się, że zabraknie mu kierowców do obsługi linii 403 Leśnica – Kwiska. Dlaczego? Bo część kierowców odejdzie na emerytury, inni odejdą do konkurencji, a MPK nie chce powtórki sytuacji z zeszłego roku, kiedy w okresie urlopowym niektóre kursy nie wyjeżdżały z zajezdni. Dlatego autobusy 403 będą prowadzili kierowcy firmy, która wygra przetarg na wykonanie usługi przewozu.
Czytaj więcej: http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/ ... ,id,t.html
Pozdrawiam - Adam

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

Dolny śląsk

#118 Post autor: Mseifer » 9 sty 2015, o 18:38

Wrocław: MPK podaje cenę kontraktu z ITS
http://infobus.pl/text.php?from=mail&id=68675

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

Dolny śląsk

#119 Post autor: Mseifer » 2 mar 2015, o 23:09

Plany nowej prezes MPK Wrocław
http://transinfo.pl/text.php?from=mail&id=69674

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Dolny śląsk

#120 Post autor: Kaszmir » 18 cze 2015, o 13:59

We Wrocławiu się nie nudzą.

Wielka wpadka MPK. Nowy tramwaj za miliony złotych nie mieści się na przystankach (ZDJĘCIA)
http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/ ... ,id,t.html
Z informacji Gazety Wrocławskiej wynika, że w Pesach jest problem z tzw. skrajnią, pojazd jest za szeroki i za mało skrętny i ociera się o niektóre przystanki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Wiadomości wojewódzkie”