Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 30 maja 2017, o 09:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 442 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 kwi 2017, o 09:32 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 08:40
Posty: 5561
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
@ Arsents – A to Evobus w ogóle poszedł do sądu? Bo poza komentem Mouseta gdzieś pod artykułem na Infobusie, że na pewno pójdzie, nie było żadnej oficjalnej czy półoficjalnej informacji w tej sprawie.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 kwi 2017, o 16:02 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 10 gru 2014, o 00:02
Posty: 234
Lokalizacja: Kraków
^^ Ja nie widziałem też nigdzie informacji o podpisaniu umowy na Urbino 18. Co jak co ale MPK na pewno by się tym pochwaliło.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 kwi 2017, o 16:12 
Offline
Kierownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 mar 2014, o 22:52
Posty: 818
Lokalizacja: Kraków
http://www.transport-publiczny.pl/mobil ... 53803.html
Proszę...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 kwi 2017, o 16:23 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 10 gru 2014, o 00:02
Posty: 234
Lokalizacja: Kraków
Skoro tak to dla odmiany powinno już "wycieknąć" jakieś info z produkcji... ponad cztery miesiące minęły, a tu cisza jak makiem zasiał.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 kwi 2017, o 19:19 
Offline
Kierownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 mar 2014, o 22:52
Posty: 818
Lokalizacja: Kraków
Spokojnie. Jeszcze nawet majówki z Solarisem nie było, a może na nią coś dla Krakowa wyjedzie (o ile będzie). Obstawiam, że dostawy partii elektryków i diesli powinny się zacząć w połowie czerwca lub pod koniec.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 kwi 2017, o 20:16 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 16:37
Posty: 2529
Lokalizacja: zawsze Kraków
Powinni przyslac jedna 18-ke wczesniej na nauke wozu

_________________
Numery taborowe lepiej by wyglądały na Krakowiaku gdyby były "księgowe"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 kwi 2017, o 21:57 
Offline
Kierownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 mar 2014, o 22:52
Posty: 818
Lokalizacja: Kraków
Kto wie? Może tak zrobią... Dwie kwestie nie dają mi spokoju, a mianowicie to jakiej firmy lub jakich firm zastosują SIP (Novamedia czy mix Pixel-R&G) oraz czy nówki będą miały rekuperację. Raczej odpowiedzi na te pytania dostanę po dostawie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 kwi 2017, o 16:29 
Offline
Moderator fb pkk

Dołączył(a): 15 mar 2014, o 22:03
Posty: 2961
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta
Cytuj:
Tak prezentuje się jeden z nowych przegubowych Solarisów, które już wkrótce będą wozić krakowskich pasażerów :)
Zdjęcie: Koło Naukowe Logistyki TILOG

https://www.facebook.com/PKKinfo/photos ... =3&theater


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 00:04 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 16:52
Posty: 2351
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Mam nadzieję, że MPK zostawi trochę mniej dorżniętych przegubów, a nie skasuje 1:1 77 starszych.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 00:41 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 23 wrz 2009, o 19:09
Posty: 1147
Lokalizacja: Kraków
Ja mam nadzieję, że część nowych przegubów zastąpi 12 metrowe autobusy. W ostatnich latach miasto i Ł. Franek zamawia dodatkowe wozokilometry. Po nowych dostawach MPK już nie wymienia taboru 1:1 tylko zwiększa ilość taboru.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 01:34 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 16:37
Posty: 2529
Lokalizacja: zawsze Kraków
Podobno 40 szt Wola, 20 szt Bieńczyce, 17 szt Płaszów, jak będzie zobaczymy

_________________
Numery taborowe lepiej by wyglądały na Krakowiaku gdyby były "księgowe"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 12:03 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 22:35
Posty: 2944
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Lw25 napisał(a):
Mam nadzieję, że MPK zostawi trochę mniej dorżniętych przegubów, a nie skasuje 1:1 77 starszych.

Zostawi, bo czymś trzeba będzie obsłużyć komunikacje zastępcze dla remontów, które się odbędą w ciągu najbliższych czterech lat.

Impuls napisał(a):
Ja mam nadzieję, że część nowych przegubów zastąpi 12 metrowe autobusy.

Wątpię. Obecna tendencja autobusowa w Krakowie, ale nie tylko dąży do zmarginalizowania autobusów w transporcie miejskim i sprowadzenie ich do roli przedłużenia tramwajów, SKA oraz w przyszłości metra. Przykładem są tu m.in. plany budowy tramwaju na alejach, tramwaju albo metra na Czarnowiejskiej, czyli na głównych obecnych ciągach autobusowych. Wobec tego raczej liczba przegubowców nie ulegnie wielkiej zmianie, ba - będzie zapotrzebowanie na więcej dwunastek, a może nawet dziesiątek i piętnastek.

_________________
Linia 14 co 10 minut z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla faworyzacji Krowodrzy Górki i Podgórza, NIE dla tunelów tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 12:25 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 19:48
Posty: 3025
Lokalizacja: Kraków
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Zostawi, bo czymś trzeba będzie obsłużyć komunikacje zastępcze dla remontów, które się odbędą w ciągu najbliższych czterech lat.
Niestety to nie jest argument. Przewoźnikowi nie opłaca się zostawiać sporej rezerwy "bo tak". To są koszty. Impulsem do trzymania odpowiedniej ilości rezerwy jest wpis w umowie przewoźnika (operatora ptz) z organizatorem ptz, który albo nakazuje utrzymanie określonej rezerwy (procentowej, ilościowej czy liczonej w jakikolwiek inny sposób) albo poprzez narzucenie odpowiednio wysokich kar za zlecone, lecz niewykonane przejazdy (liczone ich liczbą, wozokilometrami czy w jakikolwiek inny sposób), które — gdy są odpowiednio wysokie — zmuszają przewoźnika (operatora ptz) do kupna dodatkowych wozów – bo choć kupno wozu kosztuje, jego utrzymanie również, to jest jakaś granica gdzie się to opłaca, gdzie kary z tytułu niewykonanych przewozów są odpowiednio duże.

Mistrzejowiczanin napisał(a):
Wątpię. Obecna tendencja autobusowa w Krakowie, ale nie tylko dąży do zmarginalizowania autobusów w transporcie miejskim i sprowadzenie ich do roli przedłużenia tramwajów, SKA oraz w przyszłości metra. Przykładem są tu m.in. plany budowy tramwaju na alejach, tramwaju albo metra na Czarnowiejskiej, czyli na głównych obecnych ciągach autobusowych. Wobec tego raczej liczba przegubowców nie ulegnie wielkiej zmianie, ba - będzie zapotrzebowanie na więcej dwunastek, a może nawet dziesiątek i piętnastek.
To również zależy od kształtu umowy. Niestety, obecnie funkcjonująca umowa pomiędzy MPK a miastem nie nakazuje patrzeć optymistycznie na ten temat.

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 14:22 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 19901
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Wątpię. Obecna tendencja autobusowa w Krakowie, ale nie tylko dąży do zmarginalizowania autobusów w transporcie miejskim i sprowadzenie ich do roli przedłużenia tramwajów, SKA oraz w przyszłości metra. Przykładem są tu m.in. plany budowy tramwaju na alejach, tramwaju albo metra na Czarnowiejskiej, czyli na głównych obecnych ciągach autobusowych.

Zanim te plany zostaną zrealizowane, te autobus zdążą już dawno pójść do kasacji.

tomta1 napisał(a):
Niestety to nie jest argument. Przewoźnikowi nie opłaca się zostawiać sporej rezerwy "bo tak". To są koszty. Impulsem do trzymania odpowiedniej ilości rezerwy jest wpis w umowie przewoźnika (operatora ptz) z organizatorem ptz, który albo nakazuje utrzymanie określonej rezerwy (procentowej, ilościowej czy liczonej w jakikolwiek inny sposób) albo poprzez narzucenie odpowiednio wysokich kar za zlecone, lecz niewykonane przejazdy (liczone ich liczbą, wozokilometrami czy w jakikolwiek inny sposób), które — gdy są odpowiednio wysokie — zmuszają przewoźnika (operatora ptz) do kupna dodatkowych wozów – bo choć kupno wozu kosztuje, jego utrzymanie również, to jest jakaś granica gdzie się to opłaca, gdzie kary z tytułu niewykonanych przewozów są odpowiednio duże.

Wszystko się da, to jest tylko kwestia jak ZIKiT się dogada z MPK. Skoro w tym tygodniu mógł się pojawić przegubowiec na rezerwie, to znaczy że idzie nowe w tej materii.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 15:48 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 8819
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
tomta1 napisał(a):
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Zostawi, bo czymś trzeba będzie obsłużyć komunikacje zastępcze dla remontów, które się odbędą w ciągu najbliższych czterech lat.
Niestety to nie jest argument. Przewoźnikowi nie opłaca się zostawiać sporej rezerwy "bo tak". To są koszty. Impulsem do trzymania odpowiedniej ilości rezerwy jest wpis w umowie przewoźnika (operatora ptz) z organizatorem ptz, który albo nakazuje utrzymanie określonej rezerwy (procentowej, ilościowej czy liczonej w jakikolwiek inny sposób) albo poprzez narzucenie odpowiednio wysokich kar za zlecone, lecz niewykonane przejazdy (liczone ich liczbą, wozokilometrami czy w jakikolwiek inny sposób), które — gdy są odpowiednio wysokie — zmuszają przewoźnika (operatora ptz) do kupna dodatkowych wozów – bo choć kupno wozu kosztuje, jego utrzymanie również, to jest jakaś granica gdzie się to opłaca, gdzie kary z tytułu niewykonanych przewozów są odpowiednio duże.

To zależy jakie podejście będzie miał ZIKiT odnośnie remontu ciągu bronowickiego. Czy będzie samemu zorganizować KZ w postaci MPK - a jest ku temu dogodna okazja bo miejski przewoźnik będzie miał właśnie dużą nadwyżkę taboru jeśli niczego nie skasuje, a otrzyma nowe pojazdy - czy też podobnie jak w przypadku Mogilskiej i Jana Pawła II, zrzuci organizację KZ na barki wykonawcy remontu. Tu jednak zwyczajnie sobie nie wyobrażam 10m zatramwajów.

Mistrzejowiczanin napisał(a):
Przykładem są tu m.in. plany budowy tramwaju na alejach, tramwaju albo metra na Czarnowiejskiej, czyli na głównych obecnych ciągach autobusowych.

Plany które są tylko planami nie mają żadnego przełożenia na rzeczywiste zapotrzebowanie na pojazdy. Politykę taborową można modyfikować w momencie gdy już jest rozpisany przetarg, a najlepiej podpisana jest umowa z wykonawcą nowego odcinka. Inaczej to faktycznie będzie tak jak mówi Kaszmir - prędzej te nowe autobusy dożyją śmierci technicznej niż się doczekamy pewnych inwestycji...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 442 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL