[MERCEDES-BENZ O530G Citaro] 12 autobusów - 23.03.2009
Moderator: Moderatorzy
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7983
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Z drugiej strony Sancity wcale takiej czcionki nie dostały… Wyświetlacze R&G w autobusach dostarczanych aktualnie do innych miast wprawdzie mają trochę inną czcionkę podstawową niż dawniej, ale też nie jest to ta podróbka Funkwerka znana z krakowskich merców…
Więc na dwoje babka wróżyła...
Pozdrawiam!
LOKI
Więc na dwoje babka wróżyła...
Pozdrawiam!
LOKI
Ostatnio zmieniony 18 lis 2009, o 18:11 przez Locutus, łącznie zmieniany 1 raz.
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
- Vitalii xD
- Szperacz
- Posty: 54
- Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:05
- Lokalizacja: Krk
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7983
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Czekaj, czekaj, czyli mówisz mi, że STARE, mające już rok mercedesy mają nowocześniejszy sterownik niż wyprodukowane w tym roku, NOWE sanshity? A toś mnie zaskoczył...
Zresztą ja nie wiem, jak to teraz wygląda, ale fakt faktem, że do tej pory u Rączki i Gąsiora jedyne, co sterownik przesyłał do wyświetlacza, to informacje w formie czystego tekstu – i to wyświetlacz dobierał sobie odpowiednią czcionkę w zależności od długości napisu... Więc czcionka wyświetlana na wyświetlaczach była sprawą tylko i wyłącznie oprogramowania samej tablicy, a sterownik tu nie miał nic do rzeczy...
Pozdrawiam!
LOKI
Zresztą ja nie wiem, jak to teraz wygląda, ale fakt faktem, że do tej pory u Rączki i Gąsiora jedyne, co sterownik przesyłał do wyświetlacza, to informacje w formie czystego tekstu – i to wyświetlacz dobierał sobie odpowiednią czcionkę w zależności od długości napisu... Więc czcionka wyświetlana na wyświetlaczach była sprawą tylko i wyłącznie oprogramowania samej tablicy, a sterownik tu nie miał nic do rzeczy...
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
- Vitalii xD
- Szperacz
- Posty: 54
- Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:05
- Lokalizacja: Krk
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7983
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Zawsze mi się wydawało, że u Rączki i Gąsiora czcionka jest wgrana w tablicę, a nie w sterownik i że dane pomiędzy sterownikiem a tablicą przesyłane są w formie czystego tekstu. Stąd też programowanie wyłącznie w trybie tekstowym, brak możliwości podglądu efektów podczas programowania (czemu zawdzięczamy słynne „153 Szpital Żeromskieg”, „128 Mistrzejo|”, „502 Plac” czy „159 Cichy”), a jedynym plusem jest możliwość współpracy z tablicami innych firm stosującymi podobny system (vide tablice Kiepe i Funkwerk w skunksach, odpowiednio, ze starszych i z nowej dostawy, które pracują pod sterownikami R&G)...
Czyli żeby zmienić czcionkę, trzeba zmienić oprogramowanie tablicy, ale nie sterownika.
Pozdrawiam!
LOKI
Czyli żeby zmienić czcionkę, trzeba zmienić oprogramowanie tablicy, ale nie sterownika.
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
- Coffee
- Wisielec pomostowy
- Posty: 6573
- Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
- Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
- Kontakt:
Tak w ogóle, to DC511 dostał osobną klimatyzację kierowcy... Czyli jednak da się założyć klimę na miejsce szyberdachu. Jak się nieoficjalnie dowiedziałem, to jednak #DC501-#DC510 nie będą miały klimy dla kierowcy osobno, gdyż nie było to przewidziane w przetargu... Ale tak jak mówię, nie jest to oficjalna wersja.
Ostatnio zmieniony 20 lis 2009, o 21:15 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7983
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Tak szczerze mówiąc, to żadne autobusy wyposażone w klimatyzajcę przedziału pasażerskiego nie powinny mieć osobnej klimy dla kierowcy – w momencie, gdy kierman jest narażony na takie same temperatury jak te panujące w przedziale pasażerskim, to zadba o to, żeby w owym przedziale było znośnie. Jak będzie miał swoją własną klimę, to na pewno będzie się mniej przejmował tym, że pasażerowie właśnie powoli się podsmażają na wolnym ogniu...
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
-
- Administrator Techniczny
- Posty: 9959
- Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
- Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
- Kontakt:
Leasing zwrotny 12 sztuk autobusów przegubowych Mercedes Benz Citaro
http://www.mpk.krakow.pl/default.aspx?d ... newsId=625
http://www.mpk.krakow.pl/default.aspx?d ... newsId=625
- Coffee
- Wisielec pomostowy
- Posty: 6573
- Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
- Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
- Kontakt:
Czyżby się okazało, że nasze MPK nie stać na ich utrzymanie?Mseifer pisze:Leasing zwrotny 12 sztuk autobusów przegubowych Mercedes Benz Citaro
http://www.mpk.krakow.pl/default.aspx?d ... newsId=625
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren
Nie, tylko na nich może zarobić , nikt raczej nie weźmie w leasing Libero, ani Sancity. A uruchomienie EU8N kosztujeCoffee pisze:Czyżby się okazało, że nasze MPK nie stać na ich utrzymanie?Mseifer pisze:Leasing zwrotny 12 sztuk autobusów przegubowych Mercedes Benz Citaro
http://www.mpk.krakow.pl/default.aspx?d ... newsId=625
Ostatnio zmieniony 12 lut 2010, o 17:51 przez Arsents, łącznie zmieniany 2 razy.
Zapewne to efekt negocjacji z ZIKiT, wskutek których -wbrew pierwotnym założeniom- stawki za wzkm dla MPK nie wzrosły w tym roku. A to oznacza mniej środków niż było planowane.Arsents pisze:Nie, tylko na nich może zarobić , nikt raczej nie weźmie w leasing Libero, ani Sancity. A uruchomienie EU8N kosztujeCoffee pisze:Czyżby się okazało, że nasze MPK nie stać na ich utrzymanie?Mseifer pisze:Leasing zwrotny 12 sztuk autobusów przegubowych Mercedes Benz Citaro
http://www.mpk.krakow.pl/default.aspx?d ... newsId=625
To prawda. Jednym zdaniem: kupili, nie mają kasy na utrzymanie, więc sprzedają. O co w tym wszystkim chodzi ? Zapraszam do lektury:Kaszmir pisze:Zapewne to efekt negocjacji z ZIKiT, wskutek których -wbrew pierwotnym założeniom- stawki za wzkm dla MPK nie wzrosły w tym roku. A to oznacza mniej środków niż było planowane.Arsents pisze:Nie, tylko na nich może zarobić , nikt raczej nie weźmie w leasing Libero, ani Sancity. A uruchomienie EU8N kosztujeCoffee pisze: Czyżby się okazało, że nasze MPK nie stać na ich utrzymanie?
http://www.krakow.pl/prasowka/?art_id=11045
Link podmieniony - mseifer
Ostatnio zmieniony 20 lut 2010, o 02:13 przez rafaello, łącznie zmieniany 2 razy.
Pieniądze na utrzymanie są, ale potrzeba środków na nowe zakupy. Zamiast brać pożyczkę z banku - zdecydowano się na leasing. Jeśli pomysł przyniesie oszczędności (w porównaniu z pożyczką), to zapewne będzie stosowany w przyszłości.rafaello pisze:Jednym zdaniem: kupili, nie mają kasy na utrzymanie, więc sprzedają.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2010, o 02:16 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.
- Coffee
- Wisielec pomostowy
- Posty: 6573
- Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
- Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
- Kontakt:
Wątpię, by wyszło to taniej. W przypadku leasingu możemy brać pod uwagę amortyzację, ale niestety nasze MPK samo się wkopało, bo zaznaczyło, że raty mają być równe. W przypadku kredytu, oprocentowanie jest takie samo, ewentualnie zmniejsza się, wraz ze spłacaniem (oczywiście terminowo) rat - wiele banków stosuje takie rozwiązanie. Mniej/więcej mi wyszło, ze w obu przypadkach MPK zapłaci około 16 milionów złotych.Kaszmir pisze:Pieniądze na utrzymanie są, ale potrzeba środków na nowe zakupy. Zamiast brać pożyczkę z banku - zdecydowano się na leasing. Jeśli pomysł przyniesie oszczędności (w porównaniu z pożyczką), to zapewne będzie stosowany w przyszłości.rafaello pisze:Jednym zdaniem: kupili, nie mają kasy na utrzymanie, więc sprzedają.
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren