[MERCEDES-BENZ O530G Citaro] 12 autobusów - 23.03.2009

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7983
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#16 Post autor: Locutus » 18 lis 2009, o 18:10

Z drugiej strony Sancity wcale takiej czcionki nie dostały… Wyświetlacze R&G w autobusach dostarczanych aktualnie do innych miast wprawdzie mają trochę inną czcionkę podstawową niż dawniej, ale też nie jest to ta podróbka Funkwerka znana z krakowskich merców…

Więc na dwoje babka wróżyła...

Pozdrawiam!
LOKI
Ostatnio zmieniony 18 lis 2009, o 18:11 przez Locutus, łącznie zmieniany 1 raz.
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Vitalii xD
Szperacz
Posty: 54
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:05
Lokalizacja: Krk

#17 Post autor: Vitalii xD » 18 lis 2009, o 19:49

Tylko, że Sansyfy mają SRG3100P ze starym softem, a Mercedesy SRG4100P z nowym Softem. Sama czcionka, a soft to są dwie oddzielne sprawy.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7983
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#18 Post autor: Locutus » 19 lis 2009, o 10:24

Czekaj, czekaj, czyli mówisz mi, że STARE, mające już rok mercedesy mają nowocześniejszy sterownik niż wyprodukowane w tym roku, NOWE sanshity? A toś mnie zaskoczył...

Zresztą ja nie wiem, jak to teraz wygląda, ale fakt faktem, że do tej pory u Rączki i Gąsiora jedyne, co sterownik przesyłał do wyświetlacza, to informacje w formie czystego tekstu – i to wyświetlacz dobierał sobie odpowiednią czcionkę w zależności od długości napisu... Więc czcionka wyświetlana na wyświetlaczach była sprawą tylko i wyłącznie oprogramowania samej tablicy, a sterownik tu nie miał nic do rzeczy...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Vitalii xD
Szperacz
Posty: 54
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:05
Lokalizacja: Krk

#19 Post autor: Vitalii xD » 19 lis 2009, o 18:43

Mają dalej ten sam sterownik tylko, że zmienione oprogramowanie. Poza tym czcionka musi jakaś być wgrana bo coś musi wyświetlać te napisy.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7983
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#20 Post autor: Locutus » 20 lis 2009, o 19:21

Zawsze mi się wydawało, że u Rączki i Gąsiora czcionka jest wgrana w tablicę, a nie w sterownik i że dane pomiędzy sterownikiem a tablicą przesyłane są w formie czystego tekstu. Stąd też programowanie wyłącznie w trybie tekstowym, brak możliwości podglądu efektów podczas programowania (czemu zawdzięczamy słynne „153 Szpital Żeromskieg”, „128 Mistrzejo|”, „502 Plac” czy „159 Cichy”), a jedynym plusem jest możliwość współpracy z tablicami innych firm stosującymi podobny system (vide tablice Kiepe i Funkwerk w skunksach, odpowiednio, ze starszych i z nowej dostawy, które pracują pod sterownikami R&G)...

Czyli żeby zmienić czcionkę, trzeba zmienić oprogramowanie tablicy, ale nie sterownika.

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6573
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#21 Post autor: Coffee » 20 lis 2009, o 21:09

Tak w ogóle, to DC511 dostał osobną klimatyzację kierowcy... Czyli jednak da się założyć klimę na miejsce szyberdachu. Jak się nieoficjalnie dowiedziałem, to jednak #DC501-#DC510 nie będą miały klimy dla kierowcy osobno, gdyż nie było to przewidziane w przetargu... Ale tak jak mówię, nie jest to oficjalna wersja.
Ostatnio zmieniony 20 lis 2009, o 21:15 przez Coffee, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7983
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

#22 Post autor: Locutus » 21 lis 2009, o 10:53

Tak szczerze mówiąc, to żadne autobusy wyposażone w klimatyzajcę przedziału pasażerskiego nie powinny mieć osobnej klimy dla kierowcy – w momencie, gdy kierman jest narażony na takie same temperatury jak te panujące w przedziale pasażerskim, to zadba o to, żeby w owym przedziale było znośnie. Jak będzie miał swoją własną klimę, to na pewno będzie się mniej przejmował tym, że pasażerowie właśnie powoli się podsmażają na wolnym ogniu...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6573
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#23 Post autor: Coffee » 21 lis 2009, o 11:34

Ale podobno sama klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej nie wystarczała, by schłodzić kabinę kierowcy, a co dla mnie jest wyjątkową bzdurą...
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Mseifer
Administrator Techniczny
Posty: 9959
Rejestracja: 14 wrz 2009, o 20:01
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Kontakt:

#24 Post autor: Mseifer » 11 lut 2010, o 21:53

Leasing zwrotny 12 sztuk autobusów przegubowych Mercedes Benz Citaro
http://www.mpk.krakow.pl/default.aspx?d ... newsId=625

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6573
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#25 Post autor: Coffee » 12 lut 2010, o 17:13

Mseifer pisze:Leasing zwrotny 12 sztuk autobusów przegubowych Mercedes Benz Citaro
http://www.mpk.krakow.pl/default.aspx?d ... newsId=625
Czyżby się okazało, że nasze MPK nie stać na ich utrzymanie?
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

Arsents
Dyrektor
Posty: 3111
Rejestracja: 24 wrz 2009, o 16:37
Lokalizacja: zawsze Kraków

#26 Post autor: Arsents » 12 lut 2010, o 17:48

Coffee pisze:
Mseifer pisze:Leasing zwrotny 12 sztuk autobusów przegubowych Mercedes Benz Citaro
http://www.mpk.krakow.pl/default.aspx?d ... newsId=625
Czyżby się okazało, że nasze MPK nie stać na ich utrzymanie?
Nie, tylko na nich może zarobić , nikt raczej nie weźmie w leasing Libero, ani Sancity. A uruchomienie EU8N kosztuje :lol-above:
Ostatnio zmieniony 12 lut 2010, o 17:51 przez Arsents, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#27 Post autor: Kaszmir » 12 lut 2010, o 17:52

Arsents pisze:
Coffee pisze:
Mseifer pisze:Leasing zwrotny 12 sztuk autobusów przegubowych Mercedes Benz Citaro
http://www.mpk.krakow.pl/default.aspx?d ... newsId=625
Czyżby się okazało, że nasze MPK nie stać na ich utrzymanie?
Nie, tylko na nich może zarobić , nikt raczej nie weźmie w leasing Libero, ani Sancity. A uruchomienie EU8N kosztuje :lol-above:
Zapewne to efekt negocjacji z ZIKiT, wskutek których -wbrew pierwotnym założeniom- stawki za wzkm dla MPK nie wzrosły w tym roku. A to oznacza mniej środków niż było planowane.

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 23:20
Lokalizacja: Bieżanów

#28 Post autor: rafaello » 19 lut 2010, o 06:56

Kaszmir pisze:
Arsents pisze:
Coffee pisze: Czyżby się okazało, że nasze MPK nie stać na ich utrzymanie?
Nie, tylko na nich może zarobić , nikt raczej nie weźmie w leasing Libero, ani Sancity. A uruchomienie EU8N kosztuje :lol-above:
Zapewne to efekt negocjacji z ZIKiT, wskutek których -wbrew pierwotnym założeniom- stawki za wzkm dla MPK nie wzrosły w tym roku. A to oznacza mniej środków niż było planowane.
To prawda. Jednym zdaniem: kupili, nie mają kasy na utrzymanie, więc sprzedają. O co w tym wszystkim chodzi ? Zapraszam do lektury:

http://www.krakow.pl/prasowka/?art_id=11045


Link podmieniony - mseifer
Ostatnio zmieniony 20 lut 2010, o 02:13 przez rafaello, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#29 Post autor: Kaszmir » 20 lut 2010, o 02:16

rafaello pisze:Jednym zdaniem: kupili, nie mają kasy na utrzymanie, więc sprzedają.
Pieniądze na utrzymanie są, ale potrzeba środków na nowe zakupy. Zamiast brać pożyczkę z banku - zdecydowano się na leasing. Jeśli pomysł przyniesie oszczędności (w porównaniu z pożyczką), to zapewne będzie stosowany w przyszłości.
Ostatnio zmieniony 20 lut 2010, o 02:16 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Coffee
Wisielec pomostowy
Posty: 6573
Rejestracja: 15 wrz 2009, o 15:59
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Kontakt:

#30 Post autor: Coffee » 20 lut 2010, o 09:55

Kaszmir pisze:
rafaello pisze:Jednym zdaniem: kupili, nie mają kasy na utrzymanie, więc sprzedają.
Pieniądze na utrzymanie są, ale potrzeba środków na nowe zakupy. Zamiast brać pożyczkę z banku - zdecydowano się na leasing. Jeśli pomysł przyniesie oszczędności (w porównaniu z pożyczką), to zapewne będzie stosowany w przyszłości.
Wątpię, by wyszło to taniej. W przypadku leasingu możemy brać pod uwagę amortyzację, ale niestety nasze MPK samo się wkopało, bo zaznaczyło, że raty mają być równe. W przypadku kredytu, oprocentowanie jest takie samo, ewentualnie zmniejsza się, wraz ze spłacaniem (oczywiście terminowo) rat - wiele banków stosuje takie rozwiązanie. Mniej/więcej mi wyszło, ze w obu przypadkach MPK zapłaci około 16 milionów złotych.
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Przetargi, zakupy, kasacje”