Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 21 lis 2017, o 14:15

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 14 mar 2016, o 18:31 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 mar 2010, o 18:45
Posty: 1968
Lokalizacja: Kraków
Dostawa 20 sztuk fabrycznie nowych niskopodłogowych autobusów miejskich zasilanych energią elektryczną
http://www.mpk.krakow.pl/pl/przetargi-i ... cznie.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2016, o 18:39 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 13:22
Posty: 2372
Lokalizacja: Michałowice
:eek: Szaleją z tymi elektrykami. Wiem że teraz taka moda, ekologia itp... ale to nie przerost formy nad treścią? Wozy tego typu potrzebują bardziej zaawansowanej opieki serwisowej niż Diesle czy choćby hybrydy. I na jakie niby linie mają zamiar je wysyłać?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2016, o 19:01 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 cze 2013, o 23:00
Posty: 1098
tomek_m napisał(a):
Wozy tego typu potrzebują bardziej zaawansowanej opieki serwisowej niż Diesle czy choćby hybrydy.
Możesz rozwinąć? Bo logika nakazuje sądzić, że powinno być dokladnie na odwrót. Dlaczego elektryk miałby potrzebować bardziej zaawansowanej opieki serwisowej, niż hybryda, która w uproszczeniu jest kombinacją diesla i elektryka?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2016, o 19:06 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 15:59
Posty: 5852
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Pewnie będą je wysyłać na "154" i "115", a tyle sztuk, by nie brakło im rezerwy i nie musieli wysyłać Vero :rotfl:

Sorry, ale takie paranie się (para)ekologią za cenę autobusu przegubowego jest dla mnie chore: W Krakowie brakuje wszelakiego taboru (zwłaszcza przegubowego), a oni sobie kupują kolejne zabawki na baterie, które obsłużą jakąś niszową linię, w momencie gdzie niektórzy nie mieszczą się do "130", "139" cz "439", gdzie prawie zawsze trafi się brygada obsługiwana przez solówkę z braku innego taboru.

CzynDobro4Fun napisał(a):
tomek_m napisał(a):
Wozy tego typu potrzebują bardziej zaawansowanej opieki serwisowej niż Diesle czy choćby hybrydy.
Możesz rozwinąć? Bo logika nakazuje sądzić, że powinno być dokladnie na odwrót. Dlaczego elektryk miałby potrzebować bardziej zaawansowanej opieki serwisowej, niż hybryda, która w uproszczeniu jest kombinacją diesla i elektryka?

Choćby dlatego, że hybryda podczas awarii dalej pojedzie na silniku/agregacie spalinowym, a z powodu dość sporej dostępności takich urządzeń (np. lokomotywy czy tramwaje hybrydowe) koszt jest niższy, niż np. wymiana spalonego modułu rozruchu w elektryku.

_________________
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2016, o 19:14 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 08:40
Posty: 5851
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Coffee - ale w tym przetargu trzy autobusy mają być przegubowe. ;-)

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2016, o 19:15 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 15:59
Posty: 5852
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
Locutus napisał(a):
Coffee - ale w tym przetargu trzy autobusy mają być przegubowe. ;-)

Pozdrawiam!
LOKI

Tylko za ich cenę można by mieć ich 10 Diesli/CNG lub 5 hybryd... A te trzy sztuki "znikną" na szczytowych brygadach "179" jak kropla wody na rozgrzanej patelni, ewentualnie będą stanowiły rezerwę (sądząc po awaryjności i krótkim zasięgu) dla trzech normalnych przegubów.

_________________
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2016, o 19:57 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 cze 2013, o 23:00
Posty: 1098
Coffee napisał(a):
Choćby dlatego, że hybryda podczas awarii dalej pojedzie na silniku/agregacie spalinowym, a z powodu dość sporej dostępności takich urządzeń (np. lokomotywy czy tramwaje hybrydowe) koszt jest niższy, niż np. wymiana spalonego modułu rozruchu w elektryku.
Napęd elektryczny jest prostszy i ma mniej, potencjalnie awaryjnych elementów, niż diesel. Części też nie mogą być specjalnie droższe, przecież silniki elektryczne nie są żadną nowością i są stosowane w różnych zastosowania od lat, a to, że pojawiły się dopiero teraz w motoryzacji wynika tylko z poprawy parametrów baterii.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2016, o 20:39 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 14:21
Posty: 1630
Lokalizacja: Kreuzberg
Na nieelektryki w obecnej perspektywie może być ciężko o kasę z UE.

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2016, o 20:43 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 13:22
Posty: 2372
Lokalizacja: Michałowice
CzynDobro4Fun napisał(a):
Napęd elektryczny jest prostszy i ma mniej, potencjalnie awaryjnych elementów, niż diesel. Części też nie mogą być specjalnie droższe

Tylko dlaczego elektryczna solówka jest w cenie przegubowego Diesla? :hmm:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2016, o 20:53 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 wrz 2015, o 19:17
Posty: 577
Lokalizacja: Prądnik Czerwony
Kolejny pseudo ekologiczny szmelc? Super...

Cóż, jestem w stanie przeboleć te kilka elektryków na "154", bo jednak się tam zadomowiły i wybór właśnie tej linii był dość dobry. No ale kurde... przecież te elektryki są nieopłacalne ze względu na zbyt krótki dystans do przejechania. Jak już muszą mieć ekologiczne pojazdy to niech kupią sobie hybrydy. Można kupić ich więcej, za znacznie mniejszą cenę, no i uda się spełnić "mokre sny" ekologów. Same plusy w porównaniu do pojazdów elektrycznych.

No i zapewne kolejne Solarisy do kolekcji, po prostu fantastycznie. :]


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 mar 2016, o 21:27 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 cze 2013, o 23:00
Posty: 1098
tomek_m napisał(a):
Tylko dlaczego elektryczna solówka jest w cenie przegubowego Diesla? :hmm:
Cena zakupu nie jest tożsama z ceną eksploatacji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2016, o 00:16 
Offline
Kierownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 mar 2014, o 22:52
Posty: 966
Lokalizacja: Kraków
Coffee napisał(a):
Sorry, ale takie paranie się (para)ekologią za cenę autobusu przegubowego jest dla mnie chore: W Krakowie brakuje wszelakiego taboru (zwłaszcza przegubowego), a oni sobie kupują kolejne zabawki na baterie, które obsłużą jakąś niszową linię, w momencie gdzie niektórzy nie mieszczą się do "130", "139" cz "439", gdzie prawie zawsze trafi się brygada obsługiwana przez solówkę z braku innego taboru.


Była nadwyżka przegubów to dobrze wiemy jak zakończyły swój żywot. Najwyraźniej MPK nie ma zamiaru wychylać nosa, gdy brakuje zainteresowania ze strony organizatora ruchu. Wcześniej zaznaczałem, że 15 przegubów w tak dużym przetargu to ilość śmieszna... Podobnie zresztą było w poprzednim, który też nie powalał w 18metrówkach, ale rzeczywistości nie zmienimy... Sądząc po ilości 12m, mogą przejąć "130" z uwagi na bliskość stacji ładowania, jednak to okaże się po opublikowaniu SIWZ czy zażyczą sobie pantograf. Jeśli awaryjność elektryków utrzyma się na obecnym poziomie to w zimie będą jeszcze większe braki niż obecnie...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2016, o 00:27 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 3 wrz 2012, o 08:11
Posty: 321
Lokalizacja: Kraków
kaktus32 napisał(a):
Była nadwyżka przegubów to dobrze wiemy jak zakończyły swój żywot. Najwyraźniej MPK nie ma zamiaru wychylać nosa, gdy brakuje zainteresowania ze strony organizatora ruchu. Wcześniej zaznaczałem, że 15 przegubów w tak dużym przetargu to ilość śmieszna... Podobnie zresztą było w poprzednim, który też nie powalał w 18metrówkach, ale rzeczywistości nie zmienimy...

A w Warszawie znów mają nadwyżkę w przegubowcach. Trochę zazdroszczę im tego jak patrzę na te zakupy ze strony MPK :thumbdown:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2016, o 09:46 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 wrz 2009, o 15:59
Posty: 5852
Lokalizacja: Kraków - Borek Fał.
kaktus32 napisał(a):
Była nadwyżka przegubów to dobrze wiemy jak zakończyły swój żywot. Najwyraźniej MPK nie ma zamiaru wychylać nosa, gdy brakuje zainteresowania ze strony organizatora ruchu

Akurat tego, że ZIKiT nie chce więcej przegubów nie kwestionuję, bo to prawda ale głównie miałem na myśli fakt, że MPK potrafi wysyłać na linie przegubowe wozy solo (coraz częściej) bo do NORMALNEJ, CODZIENNEJ eksploatacji brakuje przegubów.

kaktus32 napisał(a):
Sądząc po ilości 12m, mogą przejąć "130" z uwagi na bliskość stacji ładowania, jednak to okaże się po opublikowaniu SIWZ czy zażyczą sobie pantograf. Jeśli awaryjność elektryków utrzyma się na obecnym poziomie to w zimie będą jeszcze większe braki niż obecnie...

Również mam takie podejrzenia. Zarówno "115" i "130" są odpowiednimi (przynajmniej PR-owo) liniami do eksploatacji elektryków.

_________________
Obrazek
Obrazek
Ich will dass ihr mir vertraut
Ich will dass ihr mir glaubt
Ich will eure Blicke spüren
Jeden Herzschlag kontrollieren


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 mar 2016, o 12:44 
Offline
Znawca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25 lut 2015, o 19:14
Posty: 35
130 czyli sztandarowy przykład jak zabić obleganą linię... A jeżeli z elektrykami będzie to wyglądać tak, jak wygląda to na 154 to tym bardziej cieszę się, że wyprowadziłem się z Azorów, bo za chwilę pomijając kłopotliwe przesiadki i dojazdy na tramwaj na Krowodrzy nie będzie się najzwyklej w świecie jak dostać do tego osiedla...

A co do elektryków to coż, nie zdziwię się jeśli za jakiś czas miasto ogłosi kolejne przetargi na obsługę lini po to aby prywatny przewoźnik mógł wejść z tradycyjnymi 18 metrowymi dieslami na kolejne linie. A Mpk? będzie zabawką w rękach polityków, samo eksploatujące zabawki, nie autobusy ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Mistrzejowiczanin i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL