Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 25 cze 2018, o 02:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 385 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 kwi 2015, o 14:41 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 26 mar 2015, o 17:23
Posty: 47
Lokalizacja: Czyżyny/Przemyśl
W zasadzie masz rację. To i tak lepiej niż relacja Szczecin Główny-Przemyśl Główny który niemalże zawsze jest opóźniony, a to raz 15 minut, a to 60 a czasem nawet ponad 120... niemalże codziennie przechodzę koło Dworca koło 14-15 i nie przypominam sobie by nie było ogłoszenia o spóźnieniu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 kwi 2015, o 14:58 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2014, o 12:23
Posty: 2309
Lokalizacja: Kraków
JZet napisał(a):
W zasadzie masz rację. To i tak lepiej niż relacja Szczecin Główny-Przemyśl Główny który niemalże zawsze jest opóźniony, a to raz 15 minut, a to 60 a czasem nawet ponad 120... niemalże codziennie przechodzę koło Dworca koło 14-15 i nie przypominam sobie by nie było ogłoszenia o spóźnieniu.
Tutaj pociągi na tej trasie jeżdzą kilkanaście godzin więc istnieje wiele czynników, które mogą zadziałać, aby ten pociąg nie dotarł do celu o rozkładowym czasie. I te spóźnienia będą. A co do EIC Premium jeszcze to sztandarowy projekt PKP nie może przecież jeździć na spóźnieniach i wszystkie pociągi prawdopodobnie są ustawiane pod Pendolino, a jak już się zdarzy jakiś przypadek, że będzie na odwrót to wtedy EIP łapie opóźnienie zależne od wielkości problemu.

_________________
Tabor tramwajowy w Krakowie - opracowanie własne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 wrz 2015, o 11:20 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 15 kwi 2010, o 18:05
Posty: 809
Lokalizacja: Kraków
Ekologiczny pociąg w Argentynie:
http://www.labioguia.com/notas/el-tecno ... -argentina

25 stacji, trasa 40 minut. Pociąg spala 20 it na dzień (nie wiem jaka to jednostka miary? litr?)
Ciekawostka podłoga 20 cm od główki szyny, wygodne siedzenia, wnętrze włókno szklane.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 wrz 2015, o 15:10 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 13:22
Posty: 2614
Lokalizacja: Michałowice
A cóż to za rozstaw szyn? wygląda na bardzo szeroki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 wrz 2015, o 16:21 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 15 kwi 2010, o 18:05
Posty: 809
Lokalizacja: Kraków
tomek_m napisał(a):
A cóż to za rozstaw szyn? wygląda na bardzo szeroki.


Chyba pozostał z czasów kolonialnych czyli 1676 mm.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lut 2016, o 14:09 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 18 wrz 2011, o 22:34
Posty: 1169
Dobra wiadomość dla miłośników kolejowych zabytków
Będzie dwa razy więcej kursów popularnego pociągu retro. Zabytkowy skład nie tylko nie zniknie z trasy Nowy Sącz - Chabówka, ale też pojedzie z Suchej Beskidzkiej do Żywca.

http://krakow.tvp.pl/24201596/bedzie-wi ... agow-retro


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 sie 2016, o 21:34 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 10 gru 2014, o 00:02
Posty: 573
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Pesa odwołuje się od wyników przetargu na ezt w Zachodniopomorskiem

Od wyników przetargu na dostawę 17 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych dla województwa zachodniopomorskiego odwołała się Pesa Bydgoszcz. Zdaniem bydgoskiego producenta, oferta Newagu, który chce dostarczyć na Zachodnie Pomorze Impulsy, podlegała odrzuceniu.
Gra jest warta świeczki, ponieważ poza możliwością produkcji aż 17 ezt (to największe zamówienie na tabor kolejowy w 2016 roku) w grę wchodzi także produkcja 10 kolejnych elektrycznych pociągów w ramach prawa opcji. Stąd ostra walka o zamówienie, która obecnie weszła w fazę odwołań do Prezesa KIO.

Pesa: Ponownie zbadać oferty

Pesa wnosi o odwołanie „wobec zaniechania przez zamawiającego wykluczenia wykonawcy Newag SA oraz zaniechania odrzucenia oferty jako złożonej przez wykonawcę podlegającego wykluczeniu w postępowaniu o udzielenie zamówienia”. Producent z Bydgoszczy chce, aby czynność wyboru oferty Newagu została unieważniona i aby dokonano ponownego badania ofert złożonych w postępowaniu. Wnosi też o wybór najkorzystniejszej oferty w postępowaniu, złożonej, według Pesy, przez nią samą (w przetargu brał udział także Stadler, była to jednak oferta oceniona na trzecim miejscu).

W wypadku tego przetargu cena stanowi tylko 60% wagi przy ocenie ofert. Pozostałe warunki stanowi w 10% okres gwarancji, w 10% termin dostawy trzech pierwszych pojazdów, w 5% to kryterium funkcjonalności w postaci procentu niskiej podłogi w pojazdach trzyczłonowych i 5% w pojazdach czteroczłonowych, w 5% wskaźnik gotowości technicznej i w 5% wskaźnik niezawodności technicznej. Według cen brutto, najkorzystniejsza jest oferta Newagu (250 797 000 zł), z bardzo niewielką przewagą nad Pesą (252 396 000 zł) i dużą nad Stadlerem (374 847 000, 46 zł). Terminy dostawy pierwszych pojazdów i okresy gwarancji są identyczne dla Pesy i Newagu. O zwycięstwie miały zadecydować także kryteria techniczne – długości niskiej podłogi, gotowości i niezawodności oferowanych pojazdów.

Małopolskie opóźnienie zakończone ugodą

Pesa w treści odwołania wykazuje, że Newag w realizowanych przez 3 ostatnie lata zamówieniach dopuścił się nienależytego jego wykonania, za które ponowi winę, a działania producenta z Nowego Sącza „nosiły znamiona poważnego naruszenia obowiązków służbowych”. Jest to, zdaniem Pesy, podstawą do wykluczenia z udziału w przetargach.

Chodzi o wykonanie 19 ezt dla Południowej Grupy Zakupowej (województwa: małopolskie, śląskie, świętokrzyskie i podkarpackie) i sprawę ugody zawartej przez województwo małopolskie z sądeckim producentem. Jak sprawdził „Rynek Kolejowy” w 2014 roku doszło do opóźnienia w dostawie 4 elektrycznych zespołów trakcyjnych dla tego województwa. Sądecki producent spóźnił się z dostawą o 25 dni i samorząd zamawiający ezt wszedł wówczas z producentem na drogę sądową. Zakończyła się ona ugodą, w ramach której Newag zgodził się na wykonanie świadczeń rzeczowych na rzecz województwa w kwocie 937 tysięcy złotych i dokonać miał wpłaty w wysokości 480 tysięcy złotych tytułem kary umownej na konto województwa. W ocenie Pesy „nienależyte wykonanie umowy można wiązać z kwestią naliczenia kar umownych na rzecz wykonawcy”.

Ponadto prawnicy Pesy wykazują, że Newag powinien wykazać inicjatywę i złożyć stosowne oświadczenie o braku wystąpienia po jego stronie poważnych naruszeń obowiązków zawodowych oraz o tym, że podjął niezbędne środki zmierzające do zapobieżenia takich naruszeń na przyszłość (…)”.

Co z innymi przetargami?

Przypomnijmy: Na początku sierpnia województwo zachodniopomorskie wybrało ofertę Newagu w przetargu na dostawę 17 ezt. W innym dużym przetargu, w województwie łódzkim, Newag również przedstawił ofertę, która wydaje się najkorzystniejsza (14 ezt). W województwie śląskim natomiast (13 ezt) Koleje Śląskie wskazały na ofertę Pesy, jako najkorzystniejszą. Większych przetargów na dostawę ezt w tym roku nie należy się już raczej spodziewać, choć w następnych miesiącach będzie je ogłaszało zarówno województwo wielkopolskie, jak i pomorskie.

Źródło

A obsuwy z EN64 i EN99?

_________________
A tymczasem w krainie PESAnizmu: "Astrolodzy ogłaszają rok bólu d... Morale -1000, Kłótliwość +500" ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 sie 2016, o 07:50 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 08:40
Posty: 6163
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
O... Cudownie! Pesa sama uznaje, że opóźnienie jest podstawą do wykluczenia z przetargu za nienależyte wykonanie umowy. Czyli już wiemy jak wykluczyć Pesę z nadciągającego od marca (i coś niemogącego nadciągnąć) przetargu na tramwaje w Krakowie...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 wrz 2016, o 10:29 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 13 wrz 2016, o 10:00
Posty: 353
Podsył skróconego Darta na targi w Berlinie. https://www.flickr.com/photos/[email protected]/29688479006/in/dateposted-public/
Temat byłby niegodny uwagi gdyby nie jeden szczegół: Dart ma zmieniony ryjek z naprędce wymyślonego, przeordynarnego, pod każdym względem głupio zaprojektowanego elementu a'la karp na taki, który kiedyś gdzieś-tam zaproponowałem.
Faktem jest, że okrasiłem mój montaż odpowiednim komentarzem, takim od serca :lmao: Zostałem za to odpowiednio potraktowany: moje zdjęcie z tak przerobionym przodem bardzo szybko zniknęło, a zamiast niego pojawiły się stosowne komentarze i nagonka na mnie.
Po 9 miesiącach, z dokładnie takim czołem, Dart jedzie na targi :lmao:

ps. Może jeszcze na miejscu coś dokręcą :rotfl: Na boku składu widnieje nalepka Design Award 2016, a ta nagroda została przyznana za projekt w pierwotnej wersji.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 wrz 2016, o 20:32 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 13:22
Posty: 2614
Lokalizacja: Michałowice
gagacek napisał(a):
Temat byłby niegodny uwagi gdyby nie jeden szczegół: Dart ma zmieniony ryjek z naprędce wymyślonego, przeordynarnego, pod każdym względem głupio zaprojektowanego elementu a'la karp na taki, który kiedyś gdzieś-tam zaproponowałem.


Hmm, co zmienili w tej "mordce"? Ja nie widzę żadnej różnicy :hmm: Chociaż fakt faktem jest, że dla mnie design tych DARTów to jest nieudolnie wzorowany na VELARO (ICE3). https://pl.wikipedia.org/wiki/Siemens_V ... 103_15.jpg

Szkoda tylko że osiągami "troszkę" odstaje. :hihi:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 385 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 22, 23, 24, 25, 26

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL