Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 15 sie 2018, o 03:58

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 wrz 2009, o 14:18 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 22:03
Posty: 1152
Lokalizacja: Osiedle Kurdwanów
...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 paź 2009, o 00:48 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21550
"Małopolska: 13 milionów złotych na zabytkowe dworce"
http://krakow.naszemiasto.pl/wydarzenia ... ,id,t.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16 paź 2009, o 21:02 
Offline
Kierownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 21:53
Posty: 883
Lokalizacja: Kraków Azory
A tu trochę o stacji Włoszczowa Płn:
http://polskalokalna.pl/wiadomosci/swie ... 383272,230

Autor artykułu trochę mija się z prawdą, bo pociągi PKP PR to InterRegio, które są dalekobieżne i kursują przez CMK podobnie jak ekspresy. A jadą nieznacznie dłużej od ekspresów. W internetowym rozkładzie figurują nadal pociągi pospieszne, które obecnie należą do PKP IC. Więc pisanie o utracie szybkiego połączenia na północ lub południe kraju jest bzdurą. Jak ekspres zatrzymujący się na tej stacji był prowadzony przez EU/EP07, to czas przejazdu był prawie taki sam, jak w przypadku ED72. IR z Krakowa jedzie do Warszawy o pół godziny dłużej niż ekspres i zatrzymuje się po drodze na dwóch stacjach, bez zatrzymania byłoby o 20 minut dłużej. A w przypadku jazdy do Nowego Sącza lub Krynicy to przesiadka na autobus w Krakowie i podróż autobusem i tak trwa krócej niż jazda pociągiem bezpośrednim w tamte strony. Jak kto nie wierzy...
- 31 stycznia była impreza w Nowym Sączu. Z Krakowa wyjechałem autobusem, który ruszał prawie w tym samym czasie, co pociąg. Potem przesiadka do imprezowego M120 i przy iluśtam fotostopach po drodze i jednym odbiciu z trasy w Nawojowej byliśmy w Krynicy na 20 minut przed przyjazdem pociągu osobowego. Ekspresy jadą nieznacznie szybciej w te strony.
Pozdrawiam

_________________
Moja fotogaleria :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 paź 2009, o 15:05 
Offline
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 20:01
Posty: 9952
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
"Smutna rocznica otwarcie peronu we Włoszczowie "
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/ ... l?skad=rss


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 paź 2009, o 18:07 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21550
Mseifer napisał(a):
"Smutna rocznica otwarcie peronu we Włoszczowie "
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/ ... l?skad=rss

I znów nie wspomniano -drobny szczegół- o InterRegio. Chochlik czy celowy zabieg?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17 paź 2009, o 20:06 
Offline
Kierownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 wrz 2009, o 21:53
Posty: 883
Lokalizacja: Kraków Azory
Dokładnie. Do tego jeszcze zdjęcie z imprezy sylwestrowej zorganizowanej przez Stowarzyszenie Miłośników Kolei w Krakowie. Faktycznie kolejna kaczka dziennikarska. Szczególnie, że ekspres do Warszawy jedzie nieco ponad półtorej godziny, a interregio około 2 godziny. A jak do ekspresu dołączą lokomotywę EU07, to jedzie prawie tyle samo, co interregio, albo ciut krócej.

_________________
Moja fotogaleria :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 gru 2009, o 22:41 
Offline
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 20:01
Posty: 9952
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Problemy po zmianach rozkładów:
http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/ ... l?skad=rss


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 mar 2010, o 18:34 
Offline
Miłośnik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 wrz 2009, o 13:22
Posty: 108
Lokalizacja: Kołobrzeg/Kraków
Warszawa Centralna dawniej i dziś

http://forum.gbbkolejka.pl/viewtopic.ph ... p=343#p343


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 mar 2010, o 19:46 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:14
Posty: 1605
Lokalizacja: Lengyelország
Sędzia Czesław napisał(a):

Z tego co pamiętam (z opowieści znajomych) stara Warszawa Centralna była w innym miejscu, bliżej p.o. Ochota i stacji Wa-wa Główna Osobowa.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 mar 2010, o 21:07 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 22:03
Posty: 1152
Lokalizacja: Osiedle Kurdwanów
LK napisał(a):
Sędzia Czesław napisał(a):

Z tego co pamiętam (z opowieści znajomych) stara Warszawa Centralna była w innym miejscu, bliżej p.o. Ochota i stacji Wa-wa Główna Osobowa.


Było kiedyś na fotozajezdni:
Budowa Dworca Centralnego
http://www.youtube.com/watch?v=UemsqIgNe-k - cz I
http://www.youtube.com/watch?v=ad1lDuw2R2A - cz II

_________________
QRDWANÓW NOWY na zawsze TRÓJKOLOROWY


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 mar 2010, o 00:15 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21550
I.G.I napisał(a):
Było kiedyś na fotozajezdni:
Budowa Dworca Centralnego
http://www.youtube.com/watch?v=UemsqIgNe-k - cz I
http://www.youtube.com/watch?v=ad1lDuw2R2A - cz II

O Dworcu Centralnym, z drugiego z tych filmików:
Cytuj:
ma swą nowoczesność przenieść daleko poza wiek XX

Oj tak, wręcz "musiał"... ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 8 mar 2010, o 21:26 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:14
Posty: 1605
Lokalizacja: Lengyelország
Kaszmir napisał(a):
Cytuj:
ma swą nowoczesność przenieść daleko poza wiek XX

Oj tak, wręcz "musiał"... ;)

Rozmawiałem z moimi rodzicami i ich zdaniem Wa-wa Centralna, gdy powstała była nowoczesna nawet jak na obecne czasy (pomijając komputery), ale piękne lata 90 i niektóre materiały dały się we znaki - podobnie w Katowicach.

Problemem podziemi koło Centralnego są wszędobylskie "Kebaby" i fatalny układ. Plusem niewątpliwe jest oznakowanie jak dojść, gdzie... ja nie miałem problemu by dotrzeć na stację WKD, a później przedostać się do tramwai na Ochotę.
Przy okazji w tunelach są napisy z kierunkami w jakie można podróżować np. Ochota, Śródmieście, Praga Północ, Praga Południe itp., które można zastosować w tramwajach w Krakowie przy okazji przesiadek.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 mar 2010, o 00:33 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21550
LK napisał(a):
Rozmawiałem z moimi rodzicami i ich zdaniem Wa-wa Centralna, gdy powstała była nowoczesna nawet jak na obecne czasy (pomijając komputery), ale piękne lata 90 i niektóre materiały dały się we znaki - podobnie w Katowicach.

Hm, tylko czy nowoczesnością można nazwać coś, co budowane jest przy użyciu materiałów, które wiadomo, że długo nie pociągną?
Choć... obecnie jest, niestety, podobnie.

LK napisał(a):
Problemem podziemi koło Centralnego są wszędobylskie "Kebaby" i fatalny układ. Plusem niewątpliwe jest oznakowanie jak dojść, gdzie... ja nie miałem problemu by dotrzeć na stację WKD, a później przedostać się do tramwai na Ochotę.

Pewnym minusem jest też fakt, że do stacji metra jest kawałek. Byłoby to naprawdę wygodne, gdyby można było prosto z pociągu wsiąść do metra i szybko dostać się na obrzeża Miasta. Wierzę jednak, że być może bliżej linii przeprowadzić się nie dało.

Tutaj należy zaliczyć pewien drobny plus dla naszego KST - jest pod Dworcem Głównym ;)


Ostatnio edytowano 9 mar 2010, o 00:34 przez Kaszmir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 mar 2010, o 11:05 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:14
Posty: 1605
Lokalizacja: Lengyelország
Kaszmir napisał(a):
Pewnym minusem jest też fakt, że do stacji metra jest kawałek. Byłoby to naprawdę wygodne, gdyby można było prosto z pociągu wsiąść do metra i szybko dostać się na obrzeża Miasta. Wierzę jednak, że być może bliżej linii przeprowadzić się nie dało.

Tutaj należy zaliczyć pewien drobny plus dla naszego KST - jest pod Dworcem Głównym ;)

Gdy budowano Dworzec Śródmieście wraz z tunelami, metro nie było w planach, choć powstał mikro kawałek tunelu do stacji Centrum. Wygodne to by było, zwłaszcza w czasie oberwania chmury (doświadczyłem i bardzo zmokłem, bo nie było tunelu). Obecnie tunel jest planowany, ale jak u nas budowa się przesuwa w czasie.


Ostatnio edytowano 9 mar 2010, o 17:51 przez LK, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 9 mar 2010, o 18:00 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21550
LK napisał(a):
Gdy budowano Dworzec Śródmieście wraz z tunelami, metro nie było w planach, choć powstał mikro kawałek tunelu do stacji Centrum. Wygodne to by było, zwłaszcza w czasie oberwania chmury (doświadczyłem i bardzo zmokłem, bo nie było tunelu). Obecnie tunel jest planowany, ale jak u nas budowa się przesuwa w czasie.

A nie wiesz, czemu budowa się odwleka? Chcą połączyć ją z przebudową całego Dworca?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 68 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL