Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 20 paź 2017, o 11:00

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: PESA
PostNapisane: 21 mar 2015, o 15:05 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2014, o 12:23
Posty: 2270
Lokalizacja: Kraków
Locutus napisał(a):
Z całym szacunkiem, ale IMHO kilkakrotne przepłacanie za pendolino tylko po to, żeby pojechały z prędkością wyższą niż 160 km/h na odcinku niecałych dziewięćdziesięciu kilometrów to był największy absurd polskich kolei...
Obecnie czas rozkładowy z Krakowa do Warszawy Centralnej to 2h 26'. Od grudnia 2015 czas ten ma wynosić już 2h 12' a docelowo będzie wynosił koło 2h, z czego rzecz jasna najwięcej i tak schodzi na wyjazd ze stacji i dojazd do CMK od strony Krakowa. Dojazd do Warszawy Centralnej byłby szybszy, gdyby nie to, że na Warszawie Zachodniej musi oczekiwać na rozkładowy odjazd. Bo ja jechałem ostatnio o 8:06 z Krakowa a na dworcu zachodnim był już o 10:10, ale że odjazd mu zaplanowali na 10:26 no to trzeba było stać. Zatem możliwości są duże oczywiście. A przy 160km/h Darta czy Flirta no to raczej zostalibyśmy na poziomie jaki mieliśmy, a poza tym jeszcze takim Dartem nikt nigdy nie jechał i to jest zagadka, a Pendolino to jednak sprawdzony skład.

_________________
Tabor tramwajowy w Krakowie - opracowanie własne


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: PESA
PostNapisane: 21 mar 2015, o 16:16 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 9189
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Mnie ciekawi jakim cudem w latach 90. przelot Kraków - Warszawa był porównywalny czasowo z obecnym, mimo że nie było Pendolina jadącego 200 km/h..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: PESA
PostNapisane: 21 mar 2015, o 17:08 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 13:22
Posty: 2336
Lokalizacja: Michałowice
Może było mniej ograniczeń prędkości i praktycznie na większości trasy skład nie schodził poniżej 160km/h? Bo nie ma się co oszukiwać ale przez pierwszą dekadę XXI wieku na samej CMK te 160km/h to było tylko "w porywach", zwykle to było 120-130km/h, o dojazdach do CMKi nie wspomnę. Obecnie na linii 64 jest podniesiona szlakowa do 160km/h, a było chyba 110 przed jej modernizacją.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: PESA
PostNapisane: 22 mar 2015, o 12:38 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 08:40
Posty: 5802
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Jak już mówiłem w innym wątku, gdzie dyskutowaliśmy o pendolino – w większe prędkości na dłuższych odcinkach uwierzę dopiero jak je zobaczę. ;-)

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: PESA
PostNapisane: 20 lut 2016, o 17:39 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 18 wrz 2011, o 22:34
Posty: 1169
Urząd Transportu Kolejowego wydał dziś ostrzeżenie dla rynku europejskiego w sprawie wózków nadwozia w szynobusach Pesy Bydgoszcz. Regulator obawia się, że pęknięcia tych elementów nadwozia powtórzą się w innych pojazdach tego typu.
http://forsal.pl/artykuly/923792,alert- ... -pesy.html


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL