Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 17 gru 2017, o 14:46

Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 873 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 59  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 cze 2017, o 22:30 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 2404
Lokalizacja: Michałowice
A co za różnica jak w jednym i drugim przypadku będą jeździć te same jednostki, ci sami maszyniści, konduktorzy itd...? Bilety KMK by obowiązywały tylko w określonych granicach Aglomeracji. Podobnie to działa na WKD oraz chyba na połączeniach Kolei Mazowieckich.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 cze 2017, o 22:39 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 1672
Lokalizacja: Kreuzberg
W normalnym kraju przetarg na przewozy byłby podzielony na dwie części - pockm w mieście, pockm poza miastem. Tworzy to naturalny podział finansowania usług publicznych.

Ale, że żyjemy w bantustanie to kolejne 2 lata będzie dogadywanie się co do taryfy, kolejne 5 lat uruchamiane itd.

Poza tym absurdalne jest, że PRZEWOŹNIK oferuje swoje usługi, rozumiem że będzie komercyjnie jeździć :hihi:

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 cze 2017, o 09:08 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3284
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
tomek_m napisał(a):
A co za różnica jak w jednym i drugim przypadku będą jeździć te same jednostki, ci sami maszyniści, konduktorzy itd...? Bilety KMK by obowiązywały tylko w określonych granicach Aglomeracji. Podobnie to działa na WKD oraz chyba na połączeniach Kolei Mazowieckich.

Ale wtedy nie będzie to w pełni element KMK taki jak tramwaje czy autobusy, ale zwykłe połączenia wojewódzkie z elementami kolei aglomeracyjnej na obszarze aglomeracji. Z resztą konduktorzy się sprawdzają w połączeniach dalekobieżnych i regionalnych, a w kolejach miejskich i podmiejskich należałoby zwyczajnie wprowadzić zwykłe bilety KMK stref I i II, kasowane w normalnych kasownikach i kontrolowane przez mobilnych kanarów. Tylko wtedy będzie można mówić o najprawdziwszym systemie szybkiej kolei miejskiej jak w Warszawie czy w miastach Niemieckich.

_________________
Linia 14 co 10 minut z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla faworyzacji Krowodrzy Górki i Podgórza, NIE dla tunelów tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 cze 2017, o 09:50 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 2404
Lokalizacja: Michałowice
Jedno z drugim można pogodzić.
W tym przypadku konduktor pełniłby rolę kanara. Nikt wtedy nie odważyłby się wsiąść do pociągu bez biletu i nie skasować go w kasowniku, bo w każdym jeżdżą konduktorzy. Więc jeszcze lepiej by się spisali jak mobilni kontrolerzy, bo ci wsiadają do jednego na 100 pojazdów.

Cytuj:
należałoby zwyczajnie wprowadzić zwykłe bilety KMK stref I i II, kasowane w normalnych kasownikach

To oczywiste.

Sgriffin napisał(a):
Poza tym absurdalne jest, że PRZEWOŹNIK oferuje swoje usługi, rozumiem że będzie komercyjnie jeździć :hihi:

To zapewne chodziło o propozycję że moglibyśmy obsługiwać SKM.
Tylko czy w tym przypadku nie trzeba by rozpisać przetargu i skąd pewność, czy wygrałyby go KMŁ a nie np: PRy? :hihi:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 cze 2017, o 08:17 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 9 gru 2014, o 23:02
Posty: 472
Lokalizacja: Kraków
tomek_m napisał(a):
Tylko czy w tym przypadku nie trzeba by rozpisać przetargu i skąd pewność, czy wygrałyby go KMŁ a nie np: PRy? :hihi:

Warunek wieku taboru do obsługi SKMx (tak to nazwijmy)? Odrobina współpracy na linii miasto-UMWM/Wojewoda i PRy nie mają nawet podejścia, no chyba że nowoczesne "zabawki" ściągną z całego kraju.

_________________
A tymczasem w krainie PESAnizmu: "Astrolodzy ogłaszają rok bólu d... Morale -1000, Kłótliwość +500" ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 cze 2017, o 08:43 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 1672
Lokalizacja: Kreuzberg
Na tym polega przetarg, że może go wygrać każdy. W obecnej chwili wymóg wieku taboru do obsługi SKMx nie ustawiłby KMŁ bo ta spółka nie posiada żadnego taboru i jest w takiej samej pozycji jak PR bo nowy tabor musiałaby wyleasingować/zakupić. Ale mamy innych prywatnych przewoźników którzy mogą startować, chociażby LEO Express o którym tak głośno. A w momencie wejścia w życie IV pakietu kolejowego będzie to mógł być dowolny przewoźnik z Unii. Z resztą tenże pakiet nakłada również obowiązek organizacji przetargów, a zamówienia z wolnej ręki są limitowane.
Po co są przetargi widać w Kielcach :)

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 cze 2017, o 08:54 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 2404
Lokalizacja: Michałowice
Ale tu może nie chodzi o stricte nowy tabor prosto z fabryki. To nie autobus że za miesiąc czy dwa jest do odebrania. W tym przypadku od wyłonienia zwycięzcy do wejścia na "tory" upłynęłyby zapewne ponad dwa lata. U producentów w kolejce na tabor też się czeka. Zapewne byłby w przetargu zapis że wiek pojazdów to max 5 lat.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 cze 2017, o 09:08 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 1672
Lokalizacja: Kreuzberg
Żeby ogłosić przetarg i tak rok wcześniej musi pojawić się wstępne ogłoszenie informacyjne, które mówi o tym, że za rok będzie przetarg - ma to pozwolić operatorom na przygotowanie się do postępowania. Do tego zapis w przetargu - realizacja usług w 12 miesięcy od podpisania umowy i rzeczywiście mamy 2 lata. Tabor nie jest problemem tym bardziej, że zamawiający moze udostępnić swój jeśli ma (czyli np. UMWM rozpisuje przetarg na obsługę ich pociągów), dużo przedsiębiorstw posiada również pool taborowy.

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 cze 2017, o 22:23 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 15:37
Posty: 2692
Lokalizacja: zawsze Kraków
Czy ktoś wie kiedy rozpocznie się usuwanie nasypu kolejowego? I czy rozpoczną od ul. Kopernika czy od ul. Miodowej?

_________________
Numery taborowe lepiej by wyglądały na Krakowiaku gdyby były "księgowe"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lip 2017, o 09:43 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 5892
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,4442 ... alice.html

Cytuj:
Dotarliśmy do projektu nowego rozkładu jazdy, który będzie obowiązywał od 3 września do 14 października. Wynika z niego, że w dni powszednie między Balicami a Krakowem będzie kursować 17 pociągów, a między Krakowem a Wieliczką 20 (w tym jeden tylko do przedostatniej stacji Wieliczka Park).

Obecnie kursów jest prawie dwa razy więcej, a pociągi kursują w równych odstępach (co 30 minut). Regularności próżno szukać w projekcie nowego rozkładu – np. odstęp między dwoma pierwszymi pociągami z Wieliczki wynosi 75 minut, do kolejnego odjazdu mamy 42 minuty, a do następnego znów ponad godzinę. Jeszcze gorzej sprawa wygląda po drugiej stronie trasy – przerwy między odjazdami składów z Balic wynoszą czasem ponad 2 godziny.(...)


Będzie armageddon...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lip 2017, o 20:10 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 9441
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Byle E30 między Głównym a Mydlnikami była gotowa w momencie gdy zacznie się remont ciągu bronowickiego. Może dzięki temu uniknie się kolejnego armageddonu. Bo teraz to już jest tyle rzeczy ograniczone / pocięte / zamknięte że jedna czy dwie wte czy wewte...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2017, o 14:13 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 5892
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Ja się tylko zastanawiam, czy ZIKiT coś ruszy łepetyną, żeby skompensować drastyczne cięcia w kolei aglomeracyjnej, czy po prostu mieszkańcy Wieliczki oraz pasażerowie samolotów zostaną pozostawieni samym sobie...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2017, o 15:07 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 1672
Lokalizacja: Kreuzberg
Locutus napisał(a):
Ja się tylko zastanawiam, czy ZIKiT coś ruszy łepetyną, żeby skompensować drastyczne cięcia w kolei aglomeracyjnej, czy po prostu mieszkańcy Wieliczki oraz pasażerowie samolotów zostaną pozostawieni samym sobie...

To mnie ciekawi.

Jeszcze jedno co mnie zastanawia, to skoro nie ma przepustowości na SKA1 to po co pchać się w SKA2 do Skawiny? No i generalnie pewnie byłoby dobrze gdyby pociągi jeździł przez małą obwodnicę - no ale 100 lat planowania :)

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2017, o 18:01 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 20574
Mam laickie pytanie. Czemu dobudowa torów na odcinku Dworzec Główny - Bieżanów spowoduje ograniczenie ilości kursów również na odcinku Kraków Airport - Dworzec Główny?

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2017, o 18:46 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 wrz 2013, o 12:58
Posty: 1445
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek
Kaszmir napisał(a):
Mam laickie pytanie. Czemu dobudowa torów na odcinku Dworzec Główny - Bieżanów spowoduje ograniczenie ilości kursów również na odcinku Kraków Airport - Dworzec Główny?
To drugie raczej związane jest z przebudową linii na Katowice. Coś kiedyś słyszałem, że ruch regionalny w nowym rozkładzie ma iść po torach SKA. Ile w tym prawdy- nie wiem.

Edit:

Jeszcze sobie przypomniałem, że równolegle do budowy przystanku Bronowice na E30 miał być robiony na torach SKA, więc na pewno będzie na górze z tej okazji jeden tor zamknięty.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 873 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52 ... 59  Następna strona

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL