Koleje Małopolskie

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Koleje Małopolskie

#841 Post autor: Kaszmir » 5 gru 2017, o 09:15

Rozmowa jednocześnie z Andrzejem Siemieńskim (PR) oraz Grzegorzem Stawowym (KMł). Polecam, można od razu wyczuć gorącą atmosferę między oboma panami:
KONFLIKT MIĘDZY PRZEWOZAMI REGIONALNYMI A KOLEJAMI MAŁOPOLSKIMI ODBIJE SIĘ NA PASAŻERACH?
http://www.radiokrakow.pl/rozmowy/konfl ... asazerach/

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Koleje Małopolskie

#842 Post autor: Sgriffin » 5 gru 2017, o 12:39

Jak ja byłem powoływany na prezesa Kolei, moim zadaniem było przygotowanie spółki na możliwość obsłużenia połączeń na linii Skawina, Kraków, Miechów, Sędziszów. Jesteśmy gotowi. 
No rzeczywiście, wszystko w 100% gotowe. Stąd te płacze i apele. Ostatnio jak na początku roku zapomnieli, że skończyła się umowa na terminale mobilne to musieli oddać Acatusy, a terminale kupi im MKA. Za niedługo się okaże, że przy APW to powstakje bocznica, a nie Urząd Marszałkowski.
Jest ktoś w stanie wytłumaczyć czemu ta spółka jest tak nieudolna? Bo ja to zawsze myślałem, że w PR czy Intercity jest komuna ale to przekracza wszelkie granice.

Żeby było śmieszniej w KMŁ jest zatrudniona Pani która zajmuje się tylko i wyłączenie sprawą zaplecza. Co robiła przez ostatnie pół roku? Chyba w pasjansa grała.

Wszystko robi się co raz bardziej żałosne i to z obydwu stron. A PO jest sama sobie winna, było pozwolić upaść PRom w 2015, a teraz nie dość że mają wroga to i kłopoty w Komisji Europejskiej.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

pjetrek
Specjalista
Posty: 271
Rejestracja: 25 cze 2017, o 11:17

Koleje Małopolskie

#843 Post autor: pjetrek » 6 gru 2017, o 17:20

W internetowej wyszukiwarce połączeń kolejowych jak wpisałem połączenie Kraków Gł. -> Skawina na przyszły tydzień to wyskakuje
NAZWA: SKA 2
KATEGORIA: REGIO
PRZEWOŹNIK: Przewozy Regionalne
ODLEGŁOŚĆ: -
Czyżby to oznaczało, że Koleje Małopolskie poległy w walce o SKA2? :/

dominik
Moderator
Posty: 165
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 14:27

Koleje Małopolskie

#844 Post autor: dominik » 6 gru 2017, o 19:14

Która wyszukiwarka? U mnie w aplikacji PLKi (Rozkład Kolejowy) pokazuje KMŁ jako przewoźnika.

mp
Miłośnik
Posty: 79
Rejestracja: 30 sie 2013, o 18:28
Lokalizacja: Kraków

Koleje Małopolskie

#845 Post autor: mp » 6 gru 2017, o 20:03

Rzeczywiście, rozklad-pkp.pl znajduje kurs PR o nazwie "SKA 2", natomiast po kliknięciu w "zobacz pełną trasę" okazuje się, że to kurs tylko na trasie Skawina -> Kraków Gł. Jak wyszukałem bezpośrednie połączenia Skawina -> Miechów, to znalazł same KMł.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Koleje Małopolskie

#846 Post autor: Lw25 » 7 gru 2017, o 01:47

Część kursów miała być nadal PRów.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

dominik
Moderator
Posty: 165
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 14:27

Koleje Małopolskie

#847 Post autor: dominik » 7 gru 2017, o 08:26

Z tego względu, że PR jeżdżą do Bielska Białej, Wadowic, Suchej Beskidzkiej, Zakopanego, Żywca. Trochę tych pociągów jest.

Castaway
Dyspozytor
Posty: 689
Rejestracja: 27 mar 2012, o 13:11
Lokalizacja: Małopolska

Koleje Małopolskie

#848 Post autor: Castaway » 7 gru 2017, o 10:55

Ale te kursy nie nazywają się "SKA2".
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Koleje Małopolskie

#849 Post autor: kot_feliks » 7 gru 2017, o 11:01

Patrzę na ten rozkład i tak się zastanawiam, czy tego naprawdę nie dało się ułożyć choć trochę sensowniej...?

Przykładowo z Krk do Skawiny mamy fajny takt, prawie że 30/30 w godzinach 11:45 - 13:45, potem godzinna dziura, znowu pociągi co 30 min do 15:30 i..... w porze, kiedy ludzi jeździłoby najwięcej, bo kończą pracę... mamy pociągi co godzinę (15:26, 16:35, 17:38, 18:35), po to, aby potem mieć nagle mega zagęszczenie (18:35, 18:46(!), 19:09, 19:27) i... dziura półtorej godziny na wieczorne powroty. :lmao:

Fajnie, że przez chwilę te pociągi jeżdżą nawet co 10-20 min, ale nie jest to w szczycie przewozowym, tylko już po nim, a w szczycie jeżdżą 3x rzadziej...?

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Koleje Małopolskie

#850 Post autor: yosujiro » 7 gru 2017, o 15:38

Efekt szczytu przewozowego, ograniczonej przepustowości E30 do Głównego, gdzie muszą się zmieścić inne relacje oraz IC. Do tego dodajmy czystą złośliwość PLK i mamy przepis na kiepski rozkład.

volferssj
Kierownik
Posty: 778
Rejestracja: 9 gru 2014, o 23:02
Lokalizacja: Kraków

Koleje Małopolskie

#851 Post autor: volferssj » 7 gru 2017, o 22:07

Chyba mamy ciąg dalszy wojny PR kontra KMAL i te pierwsze zaczynają grać bardzo nieczysto. Przed chwilą czytałem post na "twarzoksiążce", że na P1 nie został wpuszczony EN77 mimo umowy do 9 grudnia. :wall:
Dokładnie brzmiało to tak:
UWAGA! WAŻNE!
W związku ze złamanie obowiązującej do 9.XII. umowy na serwisowanie pociągów KMŁ na państwowej rocznicy w Krakowie Płaszowie istnieje zagrożenie zakłóceń w kursowaniu pociągów spółki w najbliższych dniach.
W dzisiejszego wieczoru pracownicy Przewozów Regionalnych nie wypuścili na przegląd w umówionym terminie serwis pociągu Kolei Małopolskich typu EN77 Acatus. Pociąg miał mieć dokonany podstawowy, obowiązkowy przegląd techniczny P1.
Pasażerów o śledzenie Facebooka i strony.
Co dziwne teraz tego postu nie mogę już znaleźć. :O

dominik
Moderator
Posty: 165
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 14:27

Koleje Małopolskie

#852 Post autor: dominik » 8 gru 2017, o 11:37

Na Skawinę faktycznie kilka kursów SKA2 będzie obsługiwane przez PR. Natomiast na Sędziszów wszystkie kursy KMŁ.
volferssj, nie dziwię się, że usunęli. Zobacz ile tam było błędów. :O

volferssj
Kierownik
Posty: 778
Rejestracja: 9 gru 2014, o 23:02
Lokalizacja: Kraków

Koleje Małopolskie

#853 Post autor: volferssj » 8 gru 2017, o 13:31

Błędy błędami od tego jest edycja... No ale nie będę tu snuł...

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Koleje Małopolskie

#854 Post autor: Mistrzejowiczanin » 8 gru 2017, o 21:13

I niestety będą takie cyrki z obsługą przewoźniczą linii SKA w pojedynczych kursach przez tego czy tego, dopóki miasto nie dogada się z województwem w kwestii organizacji na liniach SKA przez ZIKiT. Wtedy dałoby się rozpisać przetarg na to, która spółka będzie przewoźnikiem na liniach SKA i ze zwycięzcą podpisać umowę jak z Mobilisem na autobusy. Wówczas nawet wygrać mogłyby PR, grunt, że byłby porządek.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Koleje Małopolskie

#855 Post autor: Cukier » 8 gru 2017, o 21:25

I najlepiej żeby wygranym nie była żadna partyjna spółka tylko prywaciarz, który z natury optymalizuje budżet i potrafi zejść z ceny do minimum przy zachowaniu wszystkich wymaganych standardów podróży. Bo obecna sytuacja jest naprawdę patologiczna - organizacja sterowana przez jedną partię żre się z organizacją sterowaną przez drugą partię. Pierwsza partia ma tabor, druga partia ma zaplecze serwisowe. Obie partie mają swoje spółki i poobsadzane synekury, czyli mają zrealizowany swój najważniejszy cel partyjny, a mimo to się będą dalej żreć dla zasady. Dobrze że chociaż ZIKiT nie jest partyjny, a jego zwierzchnicy choć trzymają pozory bezpartyjności. Choć nie wiadomo co będzie za rok, jeśli pewien szaleniec przeforsuje wykluczenie z samorządów wszelkich podmiotów niepartyjnych.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Kolej w Małopolsce”