Może jest w tym trochę racji, ale wskaż mi jedną prywatną spółkę kolejową działającą na polskich torach - potencjalnego kandydata.Cukier pisze:I najlepiej żeby wygranym nie była żadna partyjna spółka tylko prywaciarz
Koleje Małopolskie
Moderator: Moderatorzy
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Koleje Małopolskie
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Koleje Małopolskie
Nie siedzę w tematyce kolejowej, ale z tego co mi się obiło o uszy to mamy w Polsce prywaciarza na kolei - Arrivę. A to że prywaciarzy jest mało, to tylko kwestia tego, że sitwy partyjne stworzyły system skrajnie im nieprzyjazny i ustawiają wszystko pod siebie.Mistrzejowiczanin pisze:Może jest w tym trochę racji, ale wskaż mi jedną prywatną spółkę kolejową działającą na polskich torach - potencjalnego kandydata.
Koleje Małopolskie
Arriva RP, LEO Express, Dolnośląskie Linie Autobusowe.Mistrzejowiczanin pisze:Może jest w tym trochę racji, ale wskaż mi jedną prywatną spółkę kolejową działającą na polskich torach - potencjalnego kandydata.Cukier pisze:I najlepiej żeby wygranym nie była żadna partyjna spółka tylko prywaciarz
Póki co linie organizowane przez marszałka obsługuje tylko Arriva, ale jest to pochodna tego, że przetargów nie ma.
Gdyby przetarg organizowana na uczciwych zasadach tzn. na 15-22,5 roku, do tego z okresem mobilizacji rok czasu to mielibyśmy rynek konkurencyjny i masę przewoźników. Niestety w 2015 minister Wasiak zdecydowała się na ratowanie Przewozów Regionalnych które dostały 5letnie kontrakty co zabetonowało rynek do 2020 roku. Do tego narobiło problemów w Komisji Europejskiej (niedozwolona pomoc publiczna). A poza tym, w życie będzie stopniowo wchodził Pakiet Kolejowy który zabroni bezpośredniego powierzenia i zobowiąże samorządy do organizowania przetargów. Ale to w 2027...
Gdyby np. w 2013 roku zorganizowano przetarg na obsługę linii w województwie, zamiast powoływać KMŁ, podzielony na 2-3 pakiety, do tego zorganizowany z odpowiednim wyprzedzeniem, to już dawno pozbylibyśmy się EN57 z województwa.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Koleje Małopolskie
Arriva to część koncernu Deutsche Bahn. Raczej nie chciałbym tego przewoźnika widzieć na SKA, nie, że mam coś do Niemców - przeciwnie, mieszkałem tam kiedyś, ale to jak dla mnie jest to przewoźnik niesprawdzony.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Koleje Małopolskie
Sam wychwalałeś ostatnio DB więc się proszę zdecyduj. Transport publiczny ma być przede wszystkim przyjazdy pasażerom, a nie poglądom partyjnym czy sympatiom narodowym. Mobilis też jest w dużej mierze Żydowski, a jakoś nie przekłada się to w żaden sposób na gorszą jakość czy wyższą cenę ich usług w porównaniu do spółek krajowych. Wręcz przeciwnie.Mistrzejowiczanin pisze:Arriva to część koncernu Deutsche Bahn. Raczej nie chciałbym tego przewoźnika widzieć na SKA, nie, że mam coś do Niemców - przeciwnie, mieszkałem tam kiedyś, ale to jak dla mnie jest to przewoźnik niesprawdzony.
Podstawą transportu zbiorowego powinno być tworzenie przez organizatora jasno określonych reguł oraz skrupulatne ich egzekwowanie. Wówczas naprawdę przewoźnicy nie będą mieli innego wyjścia jak się dostosować.
Koleje Małopolskie
Ktoś coś wie o oświadczeniu PR w sprawie bocznicy?
Koleje Małopolskie
Już wiadomo, że nie będzie porozumienia z PR. KMŁ będą jeździć do Dębicy i Nowego Sącza.
http://tarnow.naszemiasto.pl/artykul/ko ... id,tm.html
http://tarnow.naszemiasto.pl/artykul/ko ... id,tm.html
Koleje Małopolskie
Nie rozumiem tego tragizmu, że przeglądy nie będą robione akurat w Krakowie. W kuj-pomie mają jakieś problemy bo serwis jest robiony w Nowej Wsi? Czy moze w dolnośląskim mają problemy, bo KD mają serwis w Legnicy?
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Koleje Małopolskie
Gdzie wychwalałem? Pisałem jakiś czas temu, że w Niemczech kolej jest scentralizowana i może nawet dobrze, ale nie było mowy o jakimś wychwalaniu.Cukier pisze:Sam wychwalałeś ostatnio DB więc się proszę zdecyduj.
Proszę łaskawie przeczytać moją wcześniejszą wypowiedź jeszcze raz - ja tam pisałem, że NIE CHODZI tu o kwestie narodowe. Jak byłby przetarg na przewoźnika na SKA, każdy będzie mógł wystartować - rynek zdecyduje.Cukier pisze:Transport publiczny ma być przede wszystkim przyjazdy pasażerom, a nie poglądom partyjnym czy sympatiom narodowym. Mobilis też jest w dużej mierze Żydowski, a jakoś nie przekłada się to w żaden sposób na gorszą jakość czy wyższą cenę ich usług w porównaniu do spółek krajowych. Wręcz przeciwnie.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Koleje Małopolskie
Media jak zwykle wylobrzymiają. Jak się sensownie ułoży obiegi, to nie powinno być problemów.Sgriffin pisze:Nie rozumiem tego tragizmu, że przeglądy nie będą robione akurat w Krakowie. W kuj-pomie mają jakieś problemy bo serwis jest robiony w Nowej Wsi? Czy moze w dolnośląskim mają problemy, bo KD mają serwis w Legnicy?
Koleje Małopolskie
Wygląda na to, że chyba nikt o tym jeszcze nie mówił, ani tutaj, ani w mediach (a przynajmniej ja tego nie widziałem)- w związku z otwarciem estakady z przyczyn technicznych bez obsługi pasażerskiej pozostanie przystanek Kraków Bonarka.
Ktoś wie o co chodzi?
Ktoś wie o co chodzi?
Koleje Małopolskie
Bonarka idzie do remontu. Będzie m.in. kładka.yosujiro pisze:Wygląda na to, że chyba nikt o tym jeszcze nie mówił, ani tutaj, ani w mediach (a przynajmniej ja tego nie widziałem)- w związku z otwarciem estakady z przyczyn technicznych bez obsługi pasażerskiej pozostanie przystanek Kraków Bonarka.
Ktoś wie o co chodzi?
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
Koleje Małopolskie
Oczywiście na stacji Bonarka nie ma żadnej informacji o tym. Widać, że PKP ma pasażerów głęboko gdzieś...Lw25 pisze:Bonarka idzie do remontu. Będzie m.in. kładka.yosujiro pisze:Wygląda na to, że chyba nikt o tym jeszcze nie mówił, ani tutaj, ani w mediach (a przynajmniej ja tego nie widziałem)- w związku z otwarciem estakady z przyczyn technicznych bez obsługi pasażerskiej pozostanie przystanek Kraków Bonarka.
Ktoś wie o co chodzi?
Koleje Małopolskie
Chodzi po prostu o to, że tory prowadzące do/z łącznicy kolejowej na Krzemionkach w stacji Bonarka idą środkiem, tzn. nie przy krawędziach peronowych, stąd nie było możliwości by pociągi zatrzymywały się tam jak do tej pory. Informacji jako tako nie ma, ale też w żadnym z rozkładów czy to plakatów czy elektronicznych nie ma uwzględnionych postojów tamże. W sumie szkoda, że już ich nie będzie, bo był dobry punkt przesiadkowy z autobusów zatrzymujących się na Kamieńskiego, czy linii 178. Ponadto do centrum handlowego było jak rzut beretem.yosujiro pisze:Wygląda na to, że chyba nikt o tym jeszcze nie mówił, ani tutaj, ani w mediach (a przynajmniej ja tego nie widziałem)- w związku z otwarciem estakady z przyczyn technicznych bez obsługi pasażerskiej pozostanie przystanek Kraków Bonarka.
Ktoś wie o co chodzi?
Koleje Małopolskie
cezik- nie do końca mnie przekonuje Twoja teoria, bo nawet dla upewnienia się rzuciłem okiem na google maps i przed stacją jest "komplet" rozjazdów i wygląda jakby można było z każdego toru przejechać na każdy inny.