Koleje Małopolskie

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Koleje Małopolskie

#856 Post autor: Mistrzejowiczanin » 8 gru 2017, o 21:36

Cukier pisze:I najlepiej żeby wygranym nie była żadna partyjna spółka tylko prywaciarz
Może jest w tym trochę racji, ale wskaż mi jedną prywatną spółkę kolejową działającą na polskich torach - potencjalnego kandydata.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Koleje Małopolskie

#857 Post autor: Cukier » 8 gru 2017, o 21:44

Mistrzejowiczanin pisze:Może jest w tym trochę racji, ale wskaż mi jedną prywatną spółkę kolejową działającą na polskich torach - potencjalnego kandydata.
Nie siedzę w tematyce kolejowej, ale z tego co mi się obiło o uszy to mamy w Polsce prywaciarza na kolei - Arrivę. A to że prywaciarzy jest mało, to tylko kwestia tego, że sitwy partyjne stworzyły system skrajnie im nieprzyjazny i ustawiają wszystko pod siebie.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Koleje Małopolskie

#858 Post autor: Sgriffin » 8 gru 2017, o 22:02

Mistrzejowiczanin pisze:
Cukier pisze:I najlepiej żeby wygranym nie była żadna partyjna spółka tylko prywaciarz
Może jest w tym trochę racji, ale wskaż mi jedną prywatną spółkę kolejową działającą na polskich torach - potencjalnego kandydata.
Arriva RP, LEO Express, Dolnośląskie Linie Autobusowe.
Póki co linie organizowane przez marszałka obsługuje tylko Arriva, ale jest to pochodna tego, że przetargów nie ma.

Gdyby przetarg organizowana na uczciwych zasadach tzn. na 15-22,5 roku, do tego z okresem mobilizacji rok czasu to mielibyśmy rynek konkurencyjny i masę przewoźników. Niestety w 2015 minister Wasiak zdecydowała się na ratowanie Przewozów Regionalnych które dostały 5letnie kontrakty co zabetonowało rynek do 2020 roku. Do tego narobiło problemów w Komisji Europejskiej (niedozwolona pomoc publiczna). A poza tym, w życie będzie stopniowo wchodził Pakiet Kolejowy który zabroni bezpośredniego powierzenia i zobowiąże samorządy do organizowania przetargów. Ale to w 2027...

Gdyby np. w 2013 roku zorganizowano przetarg na obsługę linii w województwie, zamiast powoływać KMŁ, podzielony na 2-3 pakiety, do tego zorganizowany z odpowiednim wyprzedzeniem, to już dawno pozbylibyśmy się EN57 z województwa.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Koleje Małopolskie

#859 Post autor: Mistrzejowiczanin » 8 gru 2017, o 22:04

Arriva to część koncernu Deutsche Bahn. Raczej nie chciałbym tego przewoźnika widzieć na SKA, nie, że mam coś do Niemców - przeciwnie, mieszkałem tam kiedyś, ale to jak dla mnie jest to przewoźnik niesprawdzony.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Koleje Małopolskie

#860 Post autor: Cukier » 8 gru 2017, o 22:38

Mistrzejowiczanin pisze:Arriva to część koncernu Deutsche Bahn. Raczej nie chciałbym tego przewoźnika widzieć na SKA, nie, że mam coś do Niemców - przeciwnie, mieszkałem tam kiedyś, ale to jak dla mnie jest to przewoźnik niesprawdzony.
Sam wychwalałeś ostatnio DB więc się proszę zdecyduj. Transport publiczny ma być przede wszystkim przyjazdy pasażerom, a nie poglądom partyjnym czy sympatiom narodowym. Mobilis też jest w dużej mierze Żydowski, a jakoś nie przekłada się to w żaden sposób na gorszą jakość czy wyższą cenę ich usług w porównaniu do spółek krajowych. Wręcz przeciwnie.

Podstawą transportu zbiorowego powinno być tworzenie przez organizatora jasno określonych reguł oraz skrupulatne ich egzekwowanie. Wówczas naprawdę przewoźnicy nie będą mieli innego wyjścia jak się dostosować.

Awatar użytkownika
Zenek
Dyspozytor
Posty: 560
Rejestracja: 31 gru 2015, o 21:07
Lokalizacja: Niepołomice

Koleje Małopolskie

#861 Post autor: Zenek » 9 gru 2017, o 13:40

Ktoś coś wie o oświadczeniu PR w sprawie bocznicy?

dominik
Moderator
Posty: 165
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 14:27

Koleje Małopolskie

#862 Post autor: dominik » 9 gru 2017, o 14:10

Już wiadomo, że nie będzie porozumienia z PR. KMŁ będą jeździć do Dębicy i Nowego Sącza.
http://tarnow.naszemiasto.pl/artykul/ko ... id,tm.html

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Koleje Małopolskie

#863 Post autor: Sgriffin » 9 gru 2017, o 14:43

Nie rozumiem tego tragizmu, że przeglądy nie będą robione akurat w Krakowie. W kuj-pomie mają jakieś problemy bo serwis jest robiony w Nowej Wsi? Czy moze w dolnośląskim mają problemy, bo KD mają serwis w Legnicy?
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

Koleje Małopolskie

#864 Post autor: Mistrzejowiczanin » 9 gru 2017, o 17:09

Cukier pisze:Sam wychwalałeś ostatnio DB więc się proszę zdecyduj.
Gdzie wychwalałem? Pisałem jakiś czas temu, że w Niemczech kolej jest scentralizowana i może nawet dobrze, ale nie było mowy o jakimś wychwalaniu.
Cukier pisze:Transport publiczny ma być przede wszystkim przyjazdy pasażerom, a nie poglądom partyjnym czy sympatiom narodowym. Mobilis też jest w dużej mierze Żydowski, a jakoś nie przekłada się to w żaden sposób na gorszą jakość czy wyższą cenę ich usług w porównaniu do spółek krajowych. Wręcz przeciwnie.
Proszę łaskawie przeczytać moją wcześniejszą wypowiedź jeszcze raz - ja tam pisałem, że NIE CHODZI tu o kwestie narodowe. Jak byłby przetarg na przewoźnika na SKA, każdy będzie mógł wystartować - rynek zdecyduje.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

dominik
Moderator
Posty: 165
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 14:27

Koleje Małopolskie

#865 Post autor: dominik » 9 gru 2017, o 18:34

Sgriffin pisze:Nie rozumiem tego tragizmu, że przeglądy nie będą robione akurat w Krakowie. W kuj-pomie mają jakieś problemy bo serwis jest robiony w Nowej Wsi? Czy moze w dolnośląskim mają problemy, bo KD mają serwis w Legnicy?
Media jak zwykle wylobrzymiają. Jak się sensownie ułoży obiegi, to nie powinno być problemów.

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Koleje Małopolskie

#866 Post autor: yosujiro » 9 gru 2017, o 20:53

Wygląda na to, że chyba nikt o tym jeszcze nie mówił, ani tutaj, ani w mediach (a przynajmniej ja tego nie widziałem)- w związku z otwarciem estakady z przyczyn technicznych bez obsługi pasażerskiej pozostanie przystanek Kraków Bonarka.
Ktoś wie o co chodzi?

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Koleje Małopolskie

#867 Post autor: Lw25 » 9 gru 2017, o 21:21

yosujiro pisze:Wygląda na to, że chyba nikt o tym jeszcze nie mówił, ani tutaj, ani w mediach (a przynajmniej ja tego nie widziałem)- w związku z otwarciem estakady z przyczyn technicznych bez obsługi pasażerskiej pozostanie przystanek Kraków Bonarka.
Ktoś wie o co chodzi?
Bonarka idzie do remontu. Będzie m.in. kładka.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

krakus
Kierownik
Posty: 794
Rejestracja: 21 cze 2013, o 17:08
Lokalizacja: Kraków

Koleje Małopolskie

#868 Post autor: krakus » 9 gru 2017, o 21:48

Lw25 pisze:
yosujiro pisze:Wygląda na to, że chyba nikt o tym jeszcze nie mówił, ani tutaj, ani w mediach (a przynajmniej ja tego nie widziałem)- w związku z otwarciem estakady z przyczyn technicznych bez obsługi pasażerskiej pozostanie przystanek Kraków Bonarka.
Ktoś wie o co chodzi?
Bonarka idzie do remontu. Będzie m.in. kładka.
Oczywiście na stacji Bonarka nie ma żadnej informacji o tym. Widać, że PKP ma pasażerów głęboko gdzieś...

cezik
Miłośnik
Posty: 117
Rejestracja: 2 gru 2016, o 01:09

Koleje Małopolskie

#869 Post autor: cezik » 10 gru 2017, o 02:23

yosujiro pisze:Wygląda na to, że chyba nikt o tym jeszcze nie mówił, ani tutaj, ani w mediach (a przynajmniej ja tego nie widziałem)- w związku z otwarciem estakady z przyczyn technicznych bez obsługi pasażerskiej pozostanie przystanek Kraków Bonarka.
Ktoś wie o co chodzi?
Chodzi po prostu o to, że tory prowadzące do/z łącznicy kolejowej na Krzemionkach w stacji Bonarka idą środkiem, tzn. nie przy krawędziach peronowych, stąd nie było możliwości by pociągi zatrzymywały się tam jak do tej pory. Informacji jako tako nie ma, ale też w żadnym z rozkładów czy to plakatów czy elektronicznych nie ma uwzględnionych postojów tamże. W sumie szkoda, że już ich nie będzie, bo był dobry punkt przesiadkowy z autobusów zatrzymujących się na Kamieńskiego, czy linii 178. Ponadto do centrum handlowego było jak rzut beretem.

Awatar użytkownika
yosujiro
Dyrektor
Posty: 1803
Rejestracja: 4 wrz 2013, o 13:58
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek

Koleje Małopolskie

#870 Post autor: yosujiro » 10 gru 2017, o 10:32

cezik- nie do końca mnie przekonuje Twoja teoria, bo nawet dla upewnienia się rzuciłem okiem na google maps i przed stacją jest "komplet" rozjazdów i wygląda jakby można było z każdego toru przejechać na każdy inny.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Kolej w Małopolsce”