Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

Moderator: Moderatorzy

Maciek2207
Inspektor
Posty: 369
Rejestracja: 12 paź 2013, o 20:14
Lokalizacja: Kraków

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#16 Post autor: Maciek2207 » 6 lut 2016, o 17:09

Adams pisze:Po pierwsze ze względu na manewry w Trzebini, jeszcze bardziej wydłuży się czas przejazdu do Katowic i Oświęcimia, a po drugie z trasy katowickiej na ten okres znikną wszystkie Impulsy. Ciekawe gdzie zostaną skierowane te śląskie. Stawiam że może to być trasa Oświęcim - Katowice. Wszak nie ma tej linii w umowie PGZ, ale jakby nie było jest to połączenie "stykowe".
Na trasie Oświęcim - Katowice jeżdżą Koleje Śląskie, a Impulsy mają przypisane konkretne trasy. Prędzej spodziewam się zestawu 2x36Wea z Katowic skomunikowanym w Trzebini z pociągiem z Oświęcimia. A reszta połączeń na kiblach.
Tylko dwa Impulsy są dostępne dla PRów na trasę Katowice - Kraków. Jeden jeździ do Kielc, a trzy pozostałe w KŚ.

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#17 Post autor: Adams » 7 lut 2016, o 09:16

Maciek2207 pisze:Na trasie Oświęcim - Katowice jeżdżą Koleje Śląskie, a Impulsy mają przypisane konkretne trasy. Prędzej spodziewam się zestawu 2x36Wea z Katowic skomunikowanym w Trzebini z pociągiem z Oświęcimia. A reszta połączeń na kiblach.
Tylko dwa Impulsy są dostępne dla PRów na trasę Katowice - Kraków. Jeden jeździ do Kielc, a trzy pozostałe w KŚ.
To że na trasie Katowice - Oświęcim jeżdżą KŚ, oraz że ta trasa nie jest wpisana do obsługi taboru z PGZ chyba wszyscy wiedzą. Jednak tutaj jest sytuacja wyjątkowa, więc gdzieś ten tabor trzeba upchać. Już bardziej pasuje on na tą linię, niż na jakąś wewnętrzną trasę w województwie śląskim. Poza tym, tak jak było to już poruszane wcześniej, MZPR także nie trzyma się wyznaczonych tras dla tego taboru, wysyłając Impulsy do Tarnowa, a do Katowic kible. Może ktoś z Was wie, czy jest techniczna możliwość dzielenia Impulsów w trasie? Jeśli takowa istnieje, to już lepiej żeby na kilku obiegach zamiast 2xEN57, jechało 2x36WE. Gdyby powstał potworek 2x36WE w rel. Katowice - Trzebinia, o którym wspomniałeś, to była by to chyba największa głupota i marnotrawienie taboru. Akurat na tym odcinku ciężko by było zapełnić 1xEN81, a co dopiero taki długi skład. Podejrzewam, że przy konieczności przesiadki w Trzebini, ludzi na tym odcinku by jeszcze bardziej ubyło.

Maciek2207
Inspektor
Posty: 369
Rejestracja: 12 paź 2013, o 20:14
Lokalizacja: Kraków

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#18 Post autor: Maciek2207 » 7 lut 2016, o 09:34

W poprzednim rozkładzie skład 2x36WEa robił kółko o 16:20 z Krakowa, a potem o 19:20 z Katowic.
Dzisiaj na tym kursie jeździ jeden kibel... Nie polecam podróży z Krakowa.

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#19 Post autor: Adams » 7 lut 2016, o 10:12

Maciek2207 pisze:W poprzednim rozkładzie skład 2x36WEa robił kolko o 16:20 z Krakowa, a potem o 19:20 z Katowic.
Dzisiaj na tym kursie jeździ jeden kibel... Nie polecam podroży z Krakowa.
Jest dokładnie tak jak piszesz. Bywały sytuacje że między Krakowem a Krzeszowicami w tych dwóch Impulsach czasami ciężko było o miejsce siedzące. Obecnie, jak jeździ 1xEN57, bywają sytuacje że na Głównym tuż przed odjazdem ciężko się do niego wepchać. Z tym pociągiem, delikatnie mówiąc PR-y przygrały w kulki. Jednak po wprowadzeniu rozkładu zamknięciowego, w przypadku tego kursu, będzie łączenie pociągu Kraków - Katowice z godz. 16:12 z pociągiem Kraków - Oświęcim z godz. 16:45 zestawionego z 2xEN57. Logicznie myśląc, odjazd tego składu powinien być w okolicach godz. 16:30, a jak będzie czas pokaże.

dominik
Moderator
Posty: 165
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 14:27

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#20 Post autor: dominik » 7 lut 2016, o 10:27

Nie słyszałem wcześniej o całodobowym zamknięciu szlaku. Świetna wiadomość - prace zdecydowanie przyśpieszą. Boje się tylko, że może dojść do opóźnień przy budowie łącznicy, przez co objazd przez Spytkowice będzie niemożliwy.

Dawid krk
Miłośnik
Posty: 89
Rejestracja: 28 paź 2013, o 14:23
Lokalizacja: Krk-Azory
Kontakt:

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#21 Post autor: Dawid krk » 7 lut 2016, o 10:44

Żadnego zamknięcia całodobowego 2 torów szlakowych nie będzie (tylko jeden tor) a co do łączonych relacji Kraków- Oświęcim/Katowice to też bardzo wątpliwa sprawa, czasem kolejarze potrafią opowiadać naprawdę bajki, ale kto wie :) gwarantuje wam że wszystko zostanie tak jak jest, z wyjątkiem objazdów dalekobieżnych i komunikacji zastępczej za niektóre regionalne pociągi.

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#22 Post autor: Lw25 » 7 lut 2016, o 13:34

Adams pisze:
Maciek2207 pisze:Na trasie Oświęcim - Katowice jeżdżą Koleje Śląskie, a Impulsy mają przypisane konkretne trasy. Prędzej spodziewam się zestawu 2x36Wea z Katowic skomunikowanym w Trzebini z pociągiem z Oświęcimia. A reszta połączeń na kiblach.
Tylko dwa Impulsy są dostępne dla PRów na trasę Katowice - Kraków. Jeden jeździ do Kielc, a trzy pozostałe w KŚ.
To że na trasie Katowice - Oświęcim jeżdżą KŚ, oraz że ta trasa nie jest wpisana do obsługi taboru z PGZ chyba wszyscy wiedzą. Jednak tutaj jest sytuacja wyjątkowa, więc gdzieś ten tabor trzeba upchać. Już bardziej pasuje on na tą linię, niż na jakąś wewnętrzną trasę w województwie śląskim. Poza tym, tak jak było to już poruszane wcześniej, MZPR także nie trzyma się wyznaczonych tras dla tego taboru, wysyłając Impulsy do Tarnowa, a do Katowic kible. Może ktoś z Was wie, czy jest techniczna możliwość dzielenia Impulsów w trasie? Jeśli takowa istnieje, to już lepiej żeby na kilku obiegach zamiast 2xEN57, jechało 2x36WE. Gdyby powstał potworek 2x36WE w rel. Katowice - Trzebinia, o którym wspomniałeś, to była by to chyba największa głupota i marnotrawienie taboru. Akurat na tym odcinku ciężko by było zapełnić 1xEN81, a co dopiero taki długi skład. Podejrzewam, że przy konieczności przesiadki w Trzebini, ludzi na tym odcinku by jeszcze bardziej ubyło.
Dzieli się w trasie pociągi ze śrubowymi, a Impulsów z samoczynnymi by się miało nie dać? ;D
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#23 Post autor: Adams » 7 lut 2016, o 15:22

Dawid krk pisze:Żadnego zamknięcia całodobowego 2 torów szlakowych nie będzie (tylko jeden tor) a co do łączonych relacji Kraków- Oświęcim/Katowice to też bardzo wątpliwa sprawa, czasem kolejarze potrafią opowiadać naprawdę bajki, ale kto wie :) gwarantuje wam że wszystko zostanie tak jak jest, z wyjątkiem objazdów dalekobieżnych i komunikacji zastępczej za niektóre regionalne pociągi.
Takowe ma być w sierpniu i nie tylko kolejarze z PRów o tym mówią, ale także gdzieś czytałem takowe info ze strony PLK. Jednak z tego co było w przeszłości na E30, faktycznie nie ma co wierzyć czemuś, do czasu kiedy to nie nastąpi. Najlepszym tego przykładem był grudzień, kiedy to rozkład jazdy był zrobiony pod mijanki w Krzeszowicach, Rudawie i Zabierzowie, a pociągi jeździły po obu torach.

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#24 Post autor: Adams » 16 lut 2016, o 21:22

PLK złożyła kolejne projekty do CEF. Chce 7 miliardów
W projekcie znalazły się dwie ważne inwestycje w Małopolsce:
- Modernizacja linii kolejowej E 30 – odcinek Zabrze – Katowice – Kraków. Wartość projektu wynosi 538,7 mln EUR, w tym 410,1 mln EUR stanowi planowane dofinansowanie z CEF.
- Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej. Wartość projektu wynosi 395,9 mln EUR, w tym 320,3 mln EUR stanowi planowane dofinansowanie z CEF.

Szczegóły: Rynek Kolejowy

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#25 Post autor: Adams » 21 lut 2016, o 19:15

Zły stan techniczny linii między Dąbrową Górniczą a Krakowem. Inspektorzy Urzędu Transportu Kolejowego przeprowadzili kontrolę stanu technicznego fragmentu linii kolejowej nr 133 Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Kraków Główny.
Szczegóły: KURIER KOLEJOWY

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#26 Post autor: Adams » 17 maja 2016, o 17:35

Koniec modernizacji linii kolejowej Katowice - Kraków w 2019 r.
http://logistyka.wnp.pl/koniec-moderniz ... 1_0_0.html

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#27 Post autor: Lw25 » 14 lip 2016, o 20:44

http://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/sa- ... 77373.html
Otwarto oferty, najtańszy Torpol, potem Skanska. Czyli tym razem bankructwo wykonawcy nam nie grozi. To w ramach tego kontraktu powstanie stacja Kraków Bronowice, Mydlniki dostaną przejście podziemne, a na Rydla powstanie wiadukt.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#28 Post autor: Adams » 19 lip 2016, o 21:03

Hiszpanie nadzorcą na odcinku linii Kraków – Katowice? Supertanio
Poznaliśmy oferty w przetargu na nadzór nad kolejną częścią modernizacji odcinka linii E30 Kraków – Katowice. Najtańsza oferta – z hiszpańskiej Getinsy – jest ponad trzykrotnie niższa od kosztorysu.

Szczegóły: Rynek Kolejowy

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#29 Post autor: Lw25 » 10 sie 2016, o 00:07

Może być ciężko w to uwierzyć, ale zaczęli. Jak pisali użytkownicy FPW, na odcinku Zabierzów-Rudawa sieć nad północnym torem zdjęta.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków

#30 Post autor: Adams » 28 sie 2016, o 11:27

Lw25 pisze:Może być ciężko w to uwierzyć, ale zaczęli. Jak pisali użytkownicy FPW, na odcinku Zabierzów-Rudawa sieć nad północnym torem zdjęta.
Już nie tylko sieć, ale i torowisko między Mydlnikami a Krzeszowicami (kier. Katowice) przestał praktycznie istnieć. Ruch odbywa się po jednym torze z mijankami w Rudawie i Zabierzowie. Dziś mimo że jest niedziela robota wrze na całego, co mnie (pozytywnie) zaskoczyło. ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Kolej w Małopolsce”