Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 20 sie 2018, o 22:21

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 5 lip 2015, o 18:50 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 18 wrz 2011, o 22:34
Posty: 1169
Co z modernizacją szlaku Katowice – Kraków?
http://inforail.pl/co-z-modernizacja-sz ... 4734.html#
Inforail napisał(a):
- Na pierwszy z nich, Krzeszowice-Kraków Mydlniki, podpiszemy umowę w przeciągu najbliższych dwóch miesięcy. Na drugi odcinek, Kraków Mydlniki-Kraków Główny Towarowy, rozstrzygnięcie nastąpi w tym roku. Natomiast ogłoszenie przetargów na pozostałe dwa odcinki, a więc z Krzeszowic przez Trzebinię do Sosnowca Jęzora nastąpi w ostatnim kwartale tego roku - zapowiedział dyrektor ds. realizacji inwestycji PLK.

Umowę będą podpisywać w ciągu najbliższych trzech miesięcy, a od czerwca wprowadzili rozkład zamknięciowy z mijankami w Trzebini, Rudawie i Zabierzowie. Pierwszy Regio z Katowic do Krakowa łapie się na te wszystkie mijanki z niczym, przez co pociągiem nawet na godz. 8 nie ma możliwości się do Krakowa do pracy dostać. Busiarnia się już tak rozpanoszyła, że bilet miesięczny na Intera i Unibusa kosztuje niemal dwukrotnie więcej niż na Regio.
inforail napisał(a):
Różne przeszkody pojawiły się natomiast przy dużym projekcie unijnym. Prace na odcinku Krzeszowice-Kraków Główny Towarowy stanęły po upadłości Przedsiębiorstwa Napraw Infrastruktury - lidera konsorcjum, które było tam odpowiedzialne za projektowanie i budowę linii.
Do opóźnień doszło także na pozostałych odcinkach - wśród powodów wymieniano m.in. wpisanie części obiektów na listę zabytków, powstanie obszaru chronionego Natura 2000 czy upadłości podwykonawców. W efekcie zdecydowaną większość środków z pierwotnego unijnego projektu przesunięto na inne przedsięwzięcia na kolei.

Z tymi upadłościami firm to jest niezły kit i mydlenie oczu. Niemal każdy zainteresowany wie że za wszystkim stoi Stalexport, który dbając o swoje szemrane interesy skutecznie blokuje wszelkie inwestycje transportowe, które mogłyby zagrozić wpływom dla tej ich pseudoautostrady. Niestety ludzie (głównie kolejarze) boją się o tym mówić głośno, bo PKP PLK straszy konsekwencjami dyscyplinarnymi i pozwami sądowymi, gdyż nie ma żadnej możliwości zdobycia żadnych dowodów na tajną umowę między Stalexportem a MI, która od lat blokuje inwestycje tak drogowe, jak i kolejowe zagrażającej autostradzie. Jedyne co ujrzało światło dzienne, to proces Stalexportu z władzami Jaworzna za dwupasmową obwodnicę. Ku chwale ten proces Stalexport przegrał z kretesem, ale tylko dlatego że obwodnica została wybudowana w całości ze środków miejskich, a nie budżetu Państwa.

Dziś na facebookowym profilu Kancelarii Premiera zaprosiłem Panią Premier do przejazdu pociągiem między Krakowem a Katowicami serwując to własnym imieniem i nazwiskiem. W uzasadnieniu napisałem wprost, że zależy mi na tym żeby szefowa rządu zobaczyła w jakim stanie jest linia kolejowa łącząca dwie duże aglomeracje. Ciekawy jestem czy to zaproszenie zostanie przyjęte.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lip 2015, o 19:58 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 22:35
Posty: 3731
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Wybrałem się wczoraj po południu na spacer wzdłuż torów kolejowych do Balic i odczuwam wrażenie że prawie wszystko skończone. Tory są gotowe, szlifierki po nich jeżdżą, przystanki porobione, a jedynie w okolicy stacji końcowej odczuwam że pozostało wiele do zrobienia. Tymczasem poza nią na całej trasie brakuje chyba tylko trakcji. Termin 1 września jak dla mnie nie jest zagrożony. :)

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 lip 2015, o 21:28 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sie 2014, o 12:23
Posty: 2311
Lokalizacja: Kraków
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Wybrałem się wczoraj po południu na spacer wzdłuż torów kolejowych do Balic i odczuwam wrażenie że prawie wszystko skończone. Tory są gotowe, szlifierki po nich jeżdżą, przystanki porobione, a jedynie w okolicy stacji końcowej odczuwam że pozostało wiele do zrobienia. Tymczasem poza nią na całej trasie brakuje chyba tylko trakcji. Termin 1 września jak dla mnie nie jest zagrożony. :)

http://www.pkk.info.pl/viewtopic.php?p=144113#p144113
Dwa miesiące z małym hakiem zajęło Ci uświadomienie sobie tego. :) Widzisz jak to niewiele trzeba.

_________________
Tabor tramwajowy w Krakowie - opracowanie własne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2016, o 10:41 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 18 wrz 2011, o 22:34
Posty: 1169
W pierwszym kwartale 2016 r. ponownie ruszą prace przy modernizacji linii E30 między Krakowem a Katowicami. Ta pechowa inwestycja może zostać ukończona po 8 latach, podczas których powtarzano przetargi, bankrutował wykonawca, negocjowano umowy i przedłużały się roboty budowlane.
Szczegóły: Rynek Kolejowy

Po tylu podejściach modernizacji tej linii, ja od siebie skomentuję to krótko - dopóki nie zobaczę, to nie uwierzę :rotfl:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2016, o 17:49 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 27 mar 2012, o 13:11
Posty: 558
Lokalizacja: Małopolska
Stalexport zlikwidowali? Chyba, że to rząd PiSu zrobił porządek z tym tworem i odblokował modernizację tej linii... oby

_________________
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2016, o 18:48 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 18 wrz 2011, o 22:34
Posty: 1169
Nie ma co się przedwcześnie cieszyć. Po dziwnych bankructwach firm, teraz PLK ma nową bajeczkę, że ponoć jest problem z wykupem gruntów pod budowę.
Castaway napisał(a):
Chyba, że to rząd PiSu zrobił porządek z tym tworem i odblokował modernizację tej linii

Obecny rząd ma inne dziwne rzeczy na głowie i modernizacje jakieś tam linii kolejowej mają głęboko gdzieś.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2016, o 20:39 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 16:52
Posty: 2778
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Specustawa kolejowa? Wywłaszczyć i po robocie.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2016, o 22:50 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 18 wrz 2011, o 22:34
Posty: 1169
Tak się składa że codziennie mam tą średnią przyjemność codziennego podróżowania po tej nieszczęsnej linii. Od 13 grudnia PKP PLK zafundowała podróżnym dodatkową "atrakcję" w postaci zbędnych mijanek w Rudawie i Zabierzowie, przez co czas przejazdu jeszcze bardziej się wydłużył. Mijanki są, a pociągi i tak jeżdżą po obu torach, więc nie wiem jaki to ma sens. Napisałem ostatnio na fanpage PLK-i co ma na celu ten cyrk, ale niestety nabrali przysłowiowej wody w usta i nie odpisali nic. Mimo tak niskiej szlakowej, frekwencja w pociągach jest spora. Mimo mnóstwa kursującego busiarstwa, bardzo dużo ludzi jeździ pociągami do Zabierzowa, Rudawy, Krzeszowic i uwaga... Woli Filipowskiej. Niestety dalej jest już marnie. Nawet Trzebinia nie generuje już frekwencji. Gdyby linia została zmodernizowana i czas przejazdu by się maksymalnie skrócił, do tego nowoczesny, klimatyzowany tabor w postaci Impulsów z PGZ, to nawet na takiego UniBusa, czy Intera mało kto by chciał spojrzeć. Ostatnio PKP IC oszacowały, że linia po modernizacji mogłaby zdobyć potencjał zbliżony do odcinka Łódź - Warszawa i byłyby skłonni uruchomić pociągi Kraków - Katowice - Wrocław w takcie godzinnym.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sty 2016, o 23:37 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 18 wrz 2011, o 22:34
Posty: 1169
Modernizacja linii Kraków - Katowice jeszcze się nie zaczęła, a PKP PLK już obwieściła światu kiedy ma się zakończyć. Będzie to czerwiec 2019 roku, o czym informuje Info Rail


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 sty 2016, o 11:46 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 28 gru 2015, o 12:22
Posty: 537
Adams napisał(a):
Modernizacja linii Kraków - Katowice jeszcze się nie zaczęła, a PKP PLK już obwieściła światu kiedy ma się zakończyć. Będzie to czerwiec 2019 roku, o czym informuje Info Rail

Dobry żarcik na początek dnia. Ja rozumiem, że mogliby planować termin zakończenia prac, gdyby już coś ruszyło, ale planowanie zakończenia modernizacji czegoś co jeszcze się nie zaczęło jest moim zdaniem idiotyzmem. Dobrze będzie jak ta modernizacja ruszy do tego terminu. :hihi: Zresztą tam wyraźnie napisali, że taki termin jest brany pod uwagę obecnie, tak więc to w każdej chwili może się zmienić i za pół roku to już może być 2020.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 sty 2016, o 22:43 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 1 wrz 2015, o 14:27
Posty: 143
Kolej do Katowic? Pasażerowie wybierają transport drogowy

Jeszcze co najmniej trzy lata poczekamy na cywilizowaną kolej do Katowic. Pociągi od dawna wleką się 20 km/godz., do stolicy Śląska wożąc powietrze. - 90 proc. osób zapomniało już o tej linii. Po takim czasie trzeba będzie dotrzeć do ludzi w samochodach, a nie na dworcach - mówi Bartosz Mazur z fundacji Pro Kolej.

Według statystyk Przewozów Regionalnych liczba pasażerów w pociągach na tej trasie malała z roku na rok o kilkanaście procent. W 2013 roku o 16 proc., w 2014 o 21 proc., a 2015 o 13 proc. Pasażerowie wybierają transport drogowy - jadą autobusem lub samochodem, przez koncesyjny odcinek autostrady A4 - coraz bardziej zapchany i coraz droższy. - Co 15 minut do Katowic odjeżdżają autobusy, które po drodze nie mają przystanków, więc podróż trwa 80 minut. Przewoźnicy rozruszali też połączenia do Gliwic, Bytomia czy Sosnowca - wymienia Mazur.

Zaznacza jednak, że pociąg wlekący się po zrujnowanej trasie to wciąż częsty wybór mieszkańców podkrakowskich miejscowości. - Nawet w takiej formie jest konkurencyjny wobec mniej pewnego transportu drogowego. Autobus może zostać przyblokowany na Alejach i pasażer nie ma pewności, ile potrwa podróż - przekonuje ekspert. Jego słowa potwierdzają chociażby w magistracie w Trzebini. - Ludzie na pewno korzystają z kolei. Widać to na parkingu pod dworcem - mówi Jacek Rabiasz, kierownik Wydziału Dróg i Transportu Publicznego.

Jak podkreśla Michał Beim, ekspert ds. transportu w Instytucie Sobieskiego, głównym minusem komunikacyjnej dziury jest ograniczenie przepływu pracowników. - Mimo niewielkiej odległości dzielącej Kraków i Katowice mobilność kadry pracowniczej jest bardzo ograniczona. To bardzo zaburza synergię między tymi sąsiadującymi ze sobą aglomeracjami - podkreśla.

A szybsze, komfortowe szynobusy, w których można swobodnie pracować, dałyby szansę na uzdrowienie tej relacji. Ukończony remont pozwoliłby skrócić dojazd między Krakowem a Katowicami pociągiem osobowym do godziny (ekspresy pędzące 160 km/godz. bez zatrzymywania się na stacjach pośrednich docierałyby nawet w pół godziny). Mieszkańcy podkrakowskich miejscowości zyskiwaliby natomiast od kilku do kilkunastu minut.

Cały tekst: http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... z3yNx3QZeF


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 sty 2016, o 22:27 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 16:52
Posty: 2778
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Znowu nieprawidłowe użycie słowa "szynobus" w mediach. :shifty:

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 28 sty 2016, o 21:04 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 1 wrz 2015, o 14:27
Posty: 143
Umowa na przebudowę odcinka E30 Kraków Mydlniki – Krzeszowice podpisana

PKP PLK podpisały w środę umowę z konsorcjum Viyas y Construcciones umowę na przebudowę odcinka E30 Kraków Mydlniki – Krzeszowice.

Dwustopniowy przetarg na modernizację tego liczącego 15,7 km fragmentu magistrali Kraków – Katowice wygrało w marcu 2015 r. konsorcjum hiszpańskich firm Vias y Construcciones, Dragados i Electren. Konsorcjum wykona prace za ponad 352 mln zł brutto

Prace mają rozpocząć się już w lutym. Najpierw prowadzone będą roboty rozbiórkowe oraz wycinka drzew i krzewów. Czynności te nie będą wymagały zamknięć torowych. Prace związane z wstrzymaniem ruchu zaplanowano na sierpień.

Źródło: http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci ... 75154.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 sty 2016, o 20:46 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 18 wrz 2011, o 22:34
Posty: 1169
Dosłownie przed chwilą między Krzeszowicami a Trzebinią mijałem skład towarowy, jadący w kierunku Krakowa, zestawiony z platform, na których były przewożone koparki, spychacze, oraz nowiuśkie betonowe podkłady kolejowe. Ciekawi mnie czy są to już przygotowania do moderny E30, czy ten pociąg jechał gdzie indziej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lut 2016, o 13:53 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 18 wrz 2011, o 22:34
Posty: 1169
Wczoraj otrzymałem interesującą informację od kierownika pociągu z PRów, na temat organizacji ruchu pociągów po rozpoczęciu modernizacji odcinka Krzeszowice - Mydlniki. Otóż z powodu niskiej przepustowości wszystkie pociągi jadące w kierunku Katowic zostaną połączone z pociągami do Oświęcimia i w Trzebini manewry łączenia/dzielenia jednostek. Będą to najprawdopodobniej 2xEN57. Ma to swoje plusy i minusy. Plusem jest to że na najbardziej frekwencyjnym odcinku, jakim jest Kraków - Krzeszowice składy będą wydłużone, co ograniczy ścisk w pociągach. Jednak jest też wiele minusów. Po pierwsze ze względu na manewry w Trzebini, jeszcze bardziej wydłuży się czas przejazdu do Katowic i Oświęcimia, a po drugie z trasy katowickiej na ten okres znikną wszystkie Impulsy. Ciekawe gdzie zostaną skierowane te śląskie. Stawiam że może to być trasa Oświęcim - Katowice. Wszak nie ma tej linii w umowie PGZ, ale jakby nie było jest to połączenie "stykowe".
Jednak prawdziwy head core może się zacząć w wakacje, kiedy planowane jest całkowite wyłączenie z ruchu odcinka od Krzeszowic do Mydlnik. Wówczas pociągi od strony Katowic i Oświęcimia będą dojeżdżać tylko do Krzeszowic, a dalej zastępcza komunikacja autobusowa. Pociągi dalekobieżne w tym czasie mają zostać skierowane objazdem przez Spytkowice.
A tymczasem Rynek Kolejowy informuje, że Polskie Linie Kolejowe szukają wykonawców modernizacji ostatnich fragmentów linii E30 Kraków – Katowice.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 59 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL