Kolejowa Zakopianka
Moderator: Moderatorzy
Kolejowa Zakopianka
Jakie to argumenty przeciw?
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"
Kolejowa Zakopianka
Zakopane i Nowy Targ połączy kolej aglomeracyjna?
Czytaj więcej: http://dziennik-wieczorny.blogspot.com/ ... kolej.htmlWładze Miasta Zakopane już od dłuższego czasu prowadzą rozmowy z Władzami Województwa Małopolskiego, Burmistrzem Nowego Targu oraz wójtami gmin leżących na trasie planowanej linii, czyli: Szaflary, Poronin i Biały Dunajec, a także z przewoźnikiem PKP PLK na temat uruchomienia kolei aglomeracyjnej.
Koncepcja ta spotyka się z dużym zainteresowanie wszystkich samorządów leżących wzdłuż planowanej trasy pociągów. Aktualne rozmowy na temat modernizacji zakopiańskiego dworca, prowadzone z PKP, również mają na uwadze uwzględnienie potrzeb infrastruktury kolei Zakopane – Nowy Targ. Także opracowywana koncepcja modernizacji i przebudowy linii Kraków – Zakopane będzie uwzględniać jej projekt. W ostatnich dniach Burmistrz Miasta Zakopane wspólnie z nowym Zarządem Spółki PKP S.A. wystosowali komunikat do mediów odnośnie powstania Wielofunkcyjnego Centrum Komunikacji w Zakopanem, którego jedną z funkcji na być właśnie obsługa wspomnianej linii lokalnej.
Kolejowa Zakopianka
No właśnie już o nich wcześniej wspominałem. Ta linia przez Podłęże też z czasem się zużyje, zwłaszcza jeśli skierujemy tam większość pociągów, zwłaszcza dalekobieżnych. Ja tymczasem czekam na odpowiedź na moje pytanie w wątku "Różne" (dotyczącym Wadowic) i jakoś wciąż nie możesz odpowiedzieć na moje pytania.Sgriffin pisze:Jakie to argumenty przeciw?
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Kolejowa Zakopianka
Dlaczego Tylko Zakopane i Nowy Targ? Jak tak, to powinno się tą kolej aglomeracyjną wydłużyć także do Rabki. Dobra idea. Tam na Podhalu takie rozwiązanie by się przydało.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Kolejowa Zakopianka
Zatem nie budujmy nic bo się zużyje...omega pisze:No właśnie już o nich wcześniej wspominałem. Ta linia przez Podłęże też z czasem się zużyje, zwłaszcza jeśli skierujemy tam większość pociągów, zwłaszcza dalekobieżnych. Ja tymczasem czekam na odpowiedź na moje pytanie w wątku "Różne" (dotyczącym Wadowic) i jakoś wciąż nie możesz odpowiedzieć na moje pytania.Sgriffin pisze:Jakie to argumenty przeciw?
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"
Kolejowa Zakopianka
Nie o to mi chodziło. Po prostu lepiej zainwestować w coś co już jest.Sgriffin pisze:Zatem nie budujmy nic bo się zużyje...omega pisze:No właśnie już o nich wcześniej wspominałem. Ta linia przez Podłęże też z czasem się zużyje, zwłaszcza jeśli skierujemy tam większość pociągów, zwłaszcza dalekobieżnych. Ja tymczasem czekam na odpowiedź na moje pytanie w wątku "Różne" (dotyczącym Wadowic) i jakoś wciąż nie możesz odpowiedzieć na moje pytania.Sgriffin pisze:Jakie to argumenty przeciw?
Kolejowa Zakopianka
Nie zgadzam się. To jest najpotrzebniejsza linia do wybudowania. A ludzie z Cargo się boją, że linia Tarnów - Nowy Sącz straci na znaczeniu i stracą pracę.
Kolejowa Zakopianka
Nie jest istotne to czego boją się pracownicy spółki PKP Cargo. A pomyślał ktoś o tym, że jak wybuduje się linie przez Piekiełko to straci na tym obecna zakopianka? Bo raczej nikt nie zdecyduje się na utrzymanie obecnej liczby połączeń tamże, podczas gdy z Krakowa byłaby szybsza alternatywa... Poza tym w wyjątkowych tylko sytuacjach buduje się w Polsce nowe torowiska, jak o np.było przy zbiorniku Świnna Poręba.dominik07317 pisze:Nie zgadzam się. To jest najpotrzebniejsza linia do wybudowania. A ludzie z Cargo się boją, że linia Tarnów - Nowy Sącz straci na znaczeniu i stracą pracę.
Kolejowa Zakopianka
Generalnie interesuję się budową tej linii od bardzo dawna i nie widzę żadnych minusów. Czy straci na tym obecnie zakopianka? Nie. Pociągi dalekobieżne i tak nie zatrzymują się po drodze (w Suchej będzie łącznica) a oferta regionalna do Zakopanego jest bardzo mała.
Pociągi Kraków - Sucha Sucha Beskidzka na pewno nie znikną a przeniesienie dalekobieżnych na Piekiełko umożliwi częstsze kursy pociągów regionalnych do Skawiny, Wadowic, Bielska Białej, Oświęcimia, Żywca.
Pociągi Kraków - Sucha Sucha Beskidzka na pewno nie znikną a przeniesienie dalekobieżnych na Piekiełko umożliwi częstsze kursy pociągów regionalnych do Skawiny, Wadowic, Bielska Białej, Oświęcimia, Żywca.
Tutaj na pewno problemem są koszty...Mistrzejowiczanin pisze:Dlaczego Tylko Zakopane i Nowy Targ? Jak tak, to powinno się tą kolej aglomeracyjną wydłużyć także do Rabki. Dobra idea. Tam na Podhalu takie rozwiązanie by się przydało.
Kolejowa Zakopianka
Minusy są i ja o nich już wspomniałem, ale jestem pewien, że jest ich znacznie więcej- nie czuje się jednak na tyle obeznany w tym temacie, by dyskutować i wysuwać kolejne argumenty przeciw budowy linii przez Piekiełko. Aczkolwiek wielu kolejarzy też nie chce tej nowej linii i ja myślę, że z Nimi można już podyskutować, bo na pewno wiedzą więcej. To co piszesz, mianowicie, że nie straci na tym obecna zakopianka jest głupotą wyssaną z palca (z całym szacunkiem do Ciebie). Po pierwsze tylko expresy nie zatrzymują się w Kalwarii Lanckoronie, czy Skawinie; większość pośpiesznych normalnie się tam zatrzymuje i wcale nie można powiedzieć, że ludzie z tych pociągów tam nie korzystają (zwłaszcza w Kalwarii). Warto pamiętać, że w Kalwarii wciąż mamy klasztor i dróżki, które przyciągają rzesze pielgrzymów nie tylko z kraju, ale i zza granicy. I generalnie problemem wcale nie jest dla tych ludzi to, że stacja jest trochę oddalona od centrum miasta, a jeszcze bardziej od klasztoru. W Suchej będzie łącznicy, ale będzie też przystanek i wcale nie jest powiedziane, że pociągi dalekobieżne nie będą się na nim zatrzymywały; jest to nawet prawdopodobne, chociażby z tego względu, że z Suchej można jechać tam gdzie pociągi obecnie nie docierają (Żywiec itd.) A jak każdy wie- zwłaszcza w okresie letnim są to atrakcyjne miejsca, gdzie można odpocząć, ale także podziwiać piękno ziemi żywieckiej (i nie tylko). Pamiętajmy też o zbiorniku w Świnnej Porębie, który niebawem zostanie zalany i też zapewne będzie przyciągał rzesze turystów. Sama podróż i obserwowanie tego wszystkiego będzie czymś przyjemnym... Pociągi z Krakowa do Suchej, czy w relacji odwrotnej zniknąć nie mogą, a to z kilku powodów, m.in.dlatego, że między Kalwarią, a Suchą też mieszkają ludzie, którzy licznie korzystają z pociągów. Do Skawiny tak wraz z uruchomieniem SKA będzie więcej pociągów, a jeśli chodzi o Wadowice, czy Bielsko to akurat jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Bo niby co Twoim zdaniem? Tylko mi nie napisz, że zwiększy się przepustowość obecnej zakopianki.dominik07317 pisze:Generalnie interesuję się budową tej linii od bardzo dawna i nie widzę żadnych minusów. Czy straci na tym obecnie zakopianka? Nie. Pociągi dalekobieżne i tak nie zatrzymują się po drodze (w Suchej będzie łącznica) a oferta regionalna do Zakopanego jest bardzo mała.
Pociągi Kraków - Sucha Sucha Beskidzka na pewno nie znikną a przeniesienie dalekobieżnych na Piekiełko umożliwi częstsze kursy pociągów regionalnych do Skawiny, Wadowic, Bielska Białej, Oświęcimia, Żywca.
Kolejowa Zakopianka
http://pociagautobusgory.pl/starosta_suskiPo co nowa linia?
Starosta suski sądzi, że modernizacja istniejącego połączenia kolejowego pozwoli skrócić czas podróży z Krakowa do Zakopanego do 2 godzin. Naszym zdaniem jest to bardzo optymistyczne, wręcz nierealne założenie, które – nawet jeżeli miałoby się spełnić – może dotyczyć wyłącznie kilku najszybszych pociągów z bezwzględnym priorytetem. Dotrzymanie takiego teoretycznego czasu nie będzie możliwe, jeżeli po tej jednotorowej linii miałby jeździć pociąg z Krakowa do Zakopanego w ruchu mieszanym i w takcie godzinnym i półgodzinnym (który jest naszym postulatem).
Optymalny wariant budowy linii Podłęże-Szczyrzyc (prędkość szlakowa 160 km/h) i modernizacji linii Chabówka-Nowy Sącz (120 km/h) pozwoli natomiast znacznie zwiększyć przepustowość oraz osiągnąć realny czas przejazdu 90-ciu minut w relacji Kraków-Zakopane. Będzie to możliwe również dzięki temu, że nowy szlak będzie o 20 km krótszy niż obecny. Należy pamiętać, że po oddaniu kolejnych odcinków drogi szybkiego ruchu S7 czas podróży samochodem oraz autobusem spadnie poniżej 2 godzin. Stara linia, z czasem przejazdu „około 2 godzin” nie będzie więc konkurencyjna czasowo wobec transportu samochodowego, a punktem wyjścia kampanii Pociąg-autobus-góry jest chęć ograniczenia absurdalnie dużego ruchu samochodowego, który sprawia, że w sezonie turystycznym ulice i drogi Podhala przemieniają się w jeden wielki korek i parking.
Znaczenie linii, o której budowę zabiegamy, nie ogranicza się do podróży z Krakowa do Zakopanego. Ta linia ma skrócić także czas podróży z Krakowa do Nowego Sącza nawet do jednej godziny, co – w stosunku do obecnego czasu przejazdu – jest jeszcze większą różnicą niż w przypadku Podhala. Połączenia z Krakowa do Nowego Sącza i Zakopanego przebiegać mają przez tereny o najwyższym w Województwie Małopolskim bezrobociu. Połączenie ich koleją aglomeracyjną z Krakowem, który jest nie tylko największym w okolicy rynkiem pracy, ale też ważnym węzłem przesiadkowym, oznacza dla nich być albo nie być oraz tworzy możliwość wykorzystania olbrzymiego potencjału turystycznego.
Po co remontować starą linię?
Potencjał linii z Krakowa do Suchej Beskidzkiej to nie przelotowy ruch dalekobieżny z Zakopanego, tylko częste i szybkie połączenia aglomeracyjne, dzięki którym mieszkańcy położonych wzdłuż niej miejscowości będą szybko i bezpiecznie mogli dotrzeć do Krakowa. W idealnym przypadku, pociągi takie powinny jeździć nie z Zakopanego, lecz z Żywca, stanowiąc najszybsze połączenie tego dużego kurortu ze stolicą Małopolski. Sens istnienia ruchu dalekobieżnego widzimy natomiast gdzie indziej. Linia przez Suchą i Żywiec jest najkrótszą drogą kolejową z Zakopanego na Śląsk. Optymalnym wykorzystaniem obecnej linii będzie więc wprowadzenie regularnych i szybkich (w przypadku remontu torów) połączeń z Zakopanego przez Suchą, Żywiec, Bielsko Białą do Katowic. Konurbacja śląska, w której mieszka 3,5 mln. osób potrzebuje bezpośredniego połączenia z Zakopanem, które będzie omijać Kraków.
W świetle powyższych rozważań trudno przyjąć perspektywę pana starosty Bałosa, dla którego obecny szlak Kraków-Zakopane i linia Podłęże-Szczyrzyc to wykluczające się wzajemnie alternatywy. Nie można ważnych inwestycji infrastrukturalnych w naszym województwie oceniać jedynie przez pryzmat interesu Suchej Beskidzkiej czy Zakopanego. Andrychów, Kęty, Krynica, Limanowa, Oświęcim, Muszyna, Mszana Dolna, Nowy Sącz, Nowy Targ, Rabka, Wadowice – te miasta też potrzebują dogodnego transportu szynowego i mają ku niemu odpowiedni potencjał, który najwyższy czas wykorzystać.
Kolejowa Zakopianka
Jak się Podłęże-Piekiełko zużyje, to się puści to i już zużyta nie będzie. Nagranie jest z okolic Krakowa tak btw.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
Kolejowa Zakopianka
Kraków- Zakopane. Po remoncie autobusy i tak uciekną pociągom
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... z40jpWkNbS
Panie Omega, dalej jesteś zdania że bardziej się opłaca modernizować obecną Zakopiankę kosztem budowy linii Podłęże - Piekiełko
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... z40jpWkNbS
Panie Omega, dalej jesteś zdania że bardziej się opłaca modernizować obecną Zakopiankę kosztem budowy linii Podłęże - Piekiełko
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Kolejowa Zakopianka
Ale budowa linii kolejowej w dzisiejszych czasach m.in. do tego Piekiełka to ogromne koszta, które się nigdy nie zwrócą i wielki czas projektowania i budowy, nawet jeżeli linia jest bardzo potrzebna. Tylko mówiło się, że po przebudowie czy tam remoncie kolejowej Zakopianki i budowie łącznic, pociąg miał jechać półtorej godziny z Krakowa do Zakopanego. Jeżeli ma jechać o godzinę dłużej to po co taki pociąg? Czyli jak się wlecze (https://www.youtube.com/watch?v=XcooZWKZyz4), to tak będzie się wlókł dalej.Adams pisze:Informacja, głównie dla Omegi - wielkiego przeciwnika budowy linii przez Podłęże - Piekiełko:
Kraków- Zakopane. Po remoncie autobusy i tak uciekną pociągom
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... z40jpWkNbS
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Kolejowa Zakopianka
Otóż to. To jest właśnie jeden z argumentów przeciw budowie tej linii. Są inne, ważniejsze inwestycje. Zresztą moim zdaniem, jeśli kolej chce pozyskać jeszcze więcej pasażerów to przede wszystkim powinna obniżyć aktualną cenę w ofercie "Połączenie w dobrej cenie". Obecnie jest 14 złotych za bilet normalny, a taki sam kosztuje 15 złotych. Wiadomo, że pociąg ma swoje zalety, ale akurat jeśli chodzi o czas przejazdu to w większości przypadków wygrywa autobus droższy zaledwie o złotówkę. Gdyby "Przewozy Regionalne" ustaliły cenę powiedzmy 10, czy tam 11 złotych do Zakopanego (jak do oddalonego o 100 km Bielska Białej) to mogliby mówić o poważnej konkurencji dla autobusów, bo czas przejazdu jest ważny, ale cena też robi swoje.Mistrzejowiczanin pisze: Ale budowa linii kolejowej w dzisiejszych czasach m.in. do tego Piekiełka to ogromne koszta, które się nigdy nie zwrócą i wielki czas projektowania i budowy, nawet jeżeli linia jest bardzo potrzebna. ), to tak będzie się wlókł dalej.