Małopolski Oddział Przewozów Regionalnych
Moderator: Moderatorzy
Małopolski Oddział Przewozów Regionalnych
Park rozrywki spod Krakowa opłacił koszty związane z funkcjonowaniem linii kolejowej.
http://www.nakolei.pl/component/k2/item ... -kolejowej
http://www.nakolei.pl/component/k2/item ... -kolejowej
Przewozy Regionalne
Pogratulować im trzeba pomysłu z przystankiem początkowym. Oni to lubią sobie strzelać w kolano...Od 14 czerwca Przewozy Regionalne uruchomią dodatkowe przyspieszone autobusy pomiędzy Krakowem a Tarnowem. Pasażer zapłaci za bilet tyle samo ile za przejazd pociągiem, na miejsce dotrze jednak szybciej. (...) Z myślą o podróżujących na trasie z Krakowa do Tarnowa wprowadziliśmy dodatkowe kursy przyspieszone. Czas przejazdu bezpośrednich autobusów z Krakowa do Tarnowa będzie wynosić 1 godzinę i 30 min oraz 1 godzinę 50 min dla autobusów zatrzymujących się dodatkowo w Bochni i Brzesku. Autobusy z Krakowa będą odjeżdżać cyklicznie co godzinę z przystanku MPK „Muzeum Armii Krajowej”, przy ul. Wita Stwosza położonego.
http://www.rynek-kolejowy.pl/58032/posp ... rnowem.htm
Przewozy Regionalne
Pomysł gdzieś o 3 lata za późno.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"
Przewozy Regionalne
Do tego trzeba dodać, że obecnie z pociągów na trasie Kraków - Tarnów korzystają głównie mieszkańcy małych miejscowości, gdzie komunikacja drogowa jest kulawa, albo jej nie ma wcale. Osoby dojeżdżające do Krakowa z Tarnowa, czy Brzeska już dawno przesiedli się do Voyagera, w którym nawet cena biletu miesięcznego jest identyczna jak w ofercie PWDC Przewozów Regionalnych.yosujiro pisze:Pogratulować im trzeba pomysłu z przystankiem początkowym. Oni to lubią sobie strzelać w kolano...Od 14 czerwca Przewozy Regionalne uruchomią dodatkowe przyspieszone autobusy pomiędzy Krakowem a Tarnowem. Pasażer zapłaci za bilet tyle samo ile za przejazd pociągiem, na miejsce dotrze jednak szybciej. (...) Z myślą o podróżujących na trasie z Krakowa do Tarnowa wprowadziliśmy dodatkowe kursy przyspieszone. Czas przejazdu bezpośrednich autobusów z Krakowa do Tarnowa będzie wynosić 1 godzinę i 30 min oraz 1 godzinę 50 min dla autobusów zatrzymujących się dodatkowo w Bochni i Brzesku. Autobusy z Krakowa będą odjeżdżać cyklicznie co godzinę z przystanku MPK „Muzeum Armii Krajowej”, przy ul. Wita Stwosza położonego.
http://www.rynek-kolejowy.pl/58032/posp ... rnowem.htm
Taka oferta autobusowa PR bardziej by się przydała na trasie Kraków - Katowice (gdzie także obowiązuje oferta PWDC) żeby trochę utrzeć nosa złodziejom z Intrera, Unibusa i Kaytransu, którzy wykorzystując sytuacje wywindowali ceny biletów miesięcznych na maxa.
Przewozy Regionalne
Korzystają także podróżni z laptopami, którzy nie mają jak pracować w autobusie.Adams pisze:Do tego trzeba dodać, że obecnie z pociągów na trasie Kraków - Tarnów korzystają głównie mieszkańcy małych miejscowości
Nie zapominaj jednak, że opłata za dostęp do toru jest stała, a przewoźnik obniżając ceny traci wpływy. Większość pasażerów i tak wybierze krótszą opcję, chyba że różnica w cenach zrobi się kolosalna.Adams pisze:cena biletu miesięcznego jest identyczna jak w ofercie PWDC Przewozów Regionalnych.
Nie może być tak, że będzie , jak było.
Przewozy Regionalne
Co za buce....
http://www.rynek-kolejowy.pl/59351/woje ... ciagow.htmWojewództwo małopolskie tnie rozkład jazdy. Od grudnia mniej pociągów
Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego ograniczy ilość połączeń kolejowych finansowanych z budżetu województwa. Cięcia w rozkładzie jazdy obejmą Krynicę, Tarnów, Nowy Sącz, Kielce, Sędziszów i Katowice.
Przewozy Regionalne
Jak uruchamiają nowe połączenia... Ot, polska "oszczędność"...
MKM-owie to jednak wielkie:
Przewozy Regionalne
No właśnie u Sowy logika jak w ZIKiT... Otwieramy nową trasę, budżetu nie zwiększamy :-P
Przewozy Regionalne
"Optymalizacja siatki połączeń", najczęściej tak to nazywają. Myślą, że z pociętych linii pasażerowie nie odpłyną? Przecież w skali całego regionu kolej nie ma regularnego taktu, więc i tak ociera się o socjal. Sami sobie bat kręcą.
Hmm... Ot, zarząd województwa
Hmm... Ot, zarząd województwa
MKM-owie to jednak wielkie:
Przewozy Regionalne
A myślisz, że ich to obchodzi?PanA pisze:Myślą, że z pociętych linii pasażerowie nie odpłyną?
Mniej pasażerów = jeszcze więcej cięć, a docelowo likwidacja linii i brak wydatków z budżetu. O to im chodzi.
- lucapacioli
- Dyspozytor
- Posty: 649
- Rejestracja: 26 gru 2009, o 21:42
- Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok
Przewozy Regionalne
Wygaszanie popytu, kolejowa klasyka.PanA pisze:Myślą, że z pociętych linii pasażerowie nie odpłyną? Przecież w skali całego regionu kolej nie ma regularnego taktu, więc i tak ociera się o socjal. Sami sobie bat kręcą.
Swoją drogą, kolej w Małopolsce jest już w tak agonalnym stanie, że niedługo poza aglomeracją krakowską po prostu przestanie istnieć. Co w sumie byłoby chyba lepsze, niż utrzymywanie jakichś ochłapów typu kilka par na krzyż którymi i tak nikt nie jeździ, a generują tylko koszty.
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości
Przewozy Regionalne
Według mnie to już nie jest wygaszanie popytu. Pocięli, co mogli. Teraz zwyczajnie chcą się zmieścić w możliwie małym budżecie.
MKM-owie to jednak wielkie:
Przewozy Regionalne
Ważna informacja dotycząca honorowania biletów regionalnych w pojazdach KKM:
http://www.przewozyregionalne.pl/node/18774
Od 1.01.2016 roku pasażerowie posiadający ważne bilety na pociągi regionalne na odcinku Kraków Główny- Kraków Płaszów, bądź w relacji odwrotnej będą mogli za darmo podróżować środkami Komunikacji Miejskiej w dwóch wariantach:
a) Dworzec Płaszów Estakada - Lipska - Gromadzka - i dalej po trasie linii 50 do Dworca Głównego Tunel.
b) Dworcowa - Powstańców Wielkopolskich - Plac Bohaterów Getta - i dalej po trasie linii 3 do Dworca Głównego Zachód.
http://www.przewozyregionalne.pl/node/18774
Od 1.01.2016 roku pasażerowie posiadający ważne bilety na pociągi regionalne na odcinku Kraków Główny- Kraków Płaszów, bądź w relacji odwrotnej będą mogli za darmo podróżować środkami Komunikacji Miejskiej w dwóch wariantach:
a) Dworzec Płaszów Estakada - Lipska - Gromadzka - i dalej po trasie linii 50 do Dworca Głównego Tunel.
b) Dworcowa - Powstańców Wielkopolskich - Plac Bohaterów Getta - i dalej po trasie linii 3 do Dworca Głównego Zachód.
Przewozy Regionalne
To cenna informacja. Moim zdaniem przydałoby się ją powielić na profilu fb PKK.omega pisze:Ważna informacja dotycząca honorowania biletów regionalnych w pojazdach KKM:
http://www.przewozyregionalne.pl/node/18774
Od 1.01.2016 roku pasażerowie posiadający ważne bilety na pociągi regionalne na odcinku Kraków Główny- Kraków Płaszów, bądź w relacji odwrotnej będą mogli za darmo podróżować środkami Komunikacji Miejskiej w dwóch wariantach:
a) Dworzec Płaszów Estakada - Lipska - Gromadzka - i dalej po trasie linii 50 do Dworca Głównego Tunel.
b) Dworcowa - Powstańców Wielkopolskich - Plac Bohaterów Getta - i dalej po trasie linii 3 do Dworca Głównego Zachód.
Przewozy Regionalne
Jakieś nieporozumienie... PR mogą się dogadać z ZIKiTem, ale stworzenie jednego, wspólnego biletu w KMł i KM jest niemożliwe...
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.