Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki

Moderator: Moderatorzy

rafaello
Dyrektor
Posty: 7949
Rejestracja: 21 wrz 2009, o 23:20
Lokalizacja: Bieżanów

Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki

#1 Post autor: rafaello » 21 gru 2015, o 18:52

Szykuje się mega paraliż (szczególnie południowej części) Krakowa w 2016 roku:

http://lovekrakow.pl/aktualnosci/budowa ... 12049.html

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 3543
Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta

Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzem

#2 Post autor: Łukasz » 23 gru 2015, o 18:46

rafaello pisze:Szykuje się mega paraliż (szczególnie południowej części) Krakowa w 2016 roku:

http://lovekrakow.pl/aktualnosci/budowa ... 12049.html
Co sądzicie o budowie tej estakady?

Awatar użytkownika
Mistrzejowiczanin
Dyrektor
Posty: 3920
Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice

#3 Post autor: Mistrzejowiczanin » 23 gru 2015, o 20:23

lukaskrk pisze:
rafaello pisze:Szykuje się mega paraliż (szczególnie południowej części) Krakowa w 2016 roku:

http://lovekrakow.pl/aktualnosci/budowa ... 12049.html
Co sądzicie o budowie tej estakady?
Sądzę, że jest bardzo potrzebna dla ułatwienia poruszania się koleją z Dworca Głównego w górską stronę.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!

Awatar użytkownika
tarantulaw2
Dyrektor
Posty: 1078
Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37

Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzem

#4 Post autor: tarantulaw2 » 23 gru 2015, o 21:16

Jeśli chcemy faktycznie mieć SKA która będzie powoli szła w stronę niemieckich S-Bahnów, to ta estakada (jak i reszta zaplanowanych prac - dobudowanie torów etc) jest niezbędna.

Awatar użytkownika
DaroKRK
Dyrektor
Posty: 2359
Rejestracja: 1 sie 2014, o 12:23
Lokalizacja: Kraków

Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzem

#5 Post autor: DaroKRK » 23 gru 2015, o 21:43

Dokładnie, poza tym śmiesznym jest, że relacje na kilkanaście kilometrów pociąg pokonuje w takim czasie jaki można uzyskać na rowerze.

gaevicisti
Znawca
Posty: 23
Rejestracja: 20 sie 2015, o 16:43

Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzem

#6 Post autor: gaevicisti » 24 gru 2015, o 00:18

Myślicie, że jest szansa na pozostawienie buspasa na Nowohuckiej po zakończeniu prac?

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzem

#7 Post autor: Lw25 » 24 gru 2015, o 02:42

Należy też pamiętać, że o ile 15 minut na łącznicy może brzmieć śmiesznie, to tych łącznic są w planach 3, z czego 2 w budowie lub startujące.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7982
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzem

#8 Post autor: Locutus » 24 gru 2015, o 07:33

tarantulaw2 pisze:Jeśli chcemy faktycznie mieć SKA która będzie powoli szła w stronę niemieckich S-Bahnów, to ta estakada (jak i reszta zaplanowanych prac - dobudowanie torów etc) jest niezbędna.
Naprawdę liczysz na to, że krakowska SKA się kiedykolwiek ucywilizuje?

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
tarantulaw2
Dyrektor
Posty: 1078
Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37

Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzem

#9 Post autor: tarantulaw2 » 24 gru 2015, o 08:35

Locutus pisze:Naprawdę liczysz na to, że krakowska SKA się kiedykolwiek ucywilizuje?
Gdyby wszystkie planowane linie wypaliły - to tak, będzie można nazwać tą SKA dobrą.

CzynDobro4Fun
Dyrektor
Posty: 1098
Rejestracja: 1 cze 2013, o 23:00

Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzem

#10 Post autor: CzynDobro4Fun » 24 gru 2015, o 09:54

tarantulaw2 pisze:Gdyby wszystkie planowane linie wypaliły - to tak, będzie można nazwać tą SKA dobrą.
Bez wspólnej taryfy biletowej, można nazwać ją najwyżej beznadziejną.

Adams
Dyrektor
Posty: 1176
Rejestracja: 18 wrz 2011, o 22:34

Budowa łącznicy kolejowej Kraków – Kraków Krzemionki

#11 Post autor: Adams » 24 gru 2015, o 10:37

CzynDobro4Fun pisze:
tarantulaw2 pisze:Gdyby wszystkie planowane linie wypaliły - to tak, będzie można nazwać tą SKA dobrą.
Bez wspólnej taryfy biletowej, można nazwać ją najwyżej beznadziejną.
Bez wspólnej taryfy biletowej żadna SKA nie ma najmniejszego sensu. Nie każdy mieszka czy pracuje w pobliżu linii kolejowej, dlatego żeby SKA miała rację bytu, musi być możliwość podjazdu komunikacją miejską na podstawie jednego biletu, przynajmniej na takim poziomie jak funkcjonuje to w aglomeracji wrocławskiej.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7982
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzem

#12 Post autor: Locutus » 24 gru 2015, o 16:13

Całkowicie zgadzam się z CzyńDobro4Fun i Adamsem. Pełna, realna integracja taborowa (jak w Warszawie, Berlinie czy Paryżu) to podstawa... Istotne są także częstotliwości... O ile linia Wieliczka-Balice nie wygląda źle (aczkolwiek i tak miło by było gdyby pociągi kursowały np. co 20 minut a nie co pół godziny), o tyle linia Kraków-Miechów to jakaś kpina... Raz na ruski rok i nawet nie w takcie...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
scyzor663
Dyrektor
Posty: 2612
Rejestracja: 26 maja 2013, o 22:15
Lokalizacja: Krowodrza Górka

Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzem

#13 Post autor: scyzor663 » 24 gru 2015, o 21:28

Tyle, że trzeba brać pod uwagę, że SKA na Miechów musi dzielić tory na długim odcinku ze wszystkim co jedzie z KRK na północ - TLKi, Intercity, a trochę tego jest, może po prostu nie dało się ułożyć taktu ?

Awatar użytkownika
tarantulaw2
Dyrektor
Posty: 1078
Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37

Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzem

#14 Post autor: tarantulaw2 » 24 gru 2015, o 21:42

No bo nie dało się :)
Co do integracji taryfowej, to jakoś jej w Dortmundzie nie widziałem.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7982
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzem

#15 Post autor: Locutus » 25 gru 2015, o 10:36

Ja wiem, że się nie dało sensownie tego poukładać na linii do Miechowa... Problem w tym, że to, co jest, przeczy idei SKA... Idea SKA to w miarę częste oraz przede wszystkim regularne kursy... W Paryżu tak linie kolei aglomeracyjnej, jak i pociągów podmiejskich jeżdżą wszystkie w regularnym takcie... Drugą ideą SKA jest właśnie integracja taryfowa... A w Krakowie i jedno i drugie kuleje i, co najgorsze, nawet nie ma planów, by to poprawić... Robi się wielki buzz wokół kolejnych zintegrowanych nośników biletów, a zapomina się, że zintegrowana powinna być taryfa a nie nośnik...

Najbardziej boli fakt, że nawet w Polsce w niektórych miejscach się daje zrobić coś sensownego – wystarczy popatrzeć na Warszawę czy na Wrocław... Czy to z biletem abonamentowym czy to z biletem dziennym regularnej komunikacji miejskiej możecie jeździć sobie autobusem, tramwajem i koleją (plus – w wypadku Warszawy – metrem)... A w Krakowie? Jak zwykle – nie da się...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Kolej w Małopolsce”