Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki
Moderator: Moderatorzy
Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzemionki
Szykuje się mega paraliż (szczególnie południowej części) Krakowa w 2016 roku:
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/budowa ... 12049.html
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/budowa ... 12049.html
-
- Moderator fb pkk
- Posty: 3543
- Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
- Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta
Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzem
Co sądzicie o budowie tej estakady?rafaello pisze:Szykuje się mega paraliż (szczególnie południowej części) Krakowa w 2016 roku:
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/budowa ... 12049.html
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Sądzę, że jest bardzo potrzebna dla ułatwienia poruszania się koleją z Dworca Głównego w górską stronę.lukaskrk pisze:Co sądzicie o budowie tej estakady?rafaello pisze:Szykuje się mega paraliż (szczególnie południowej części) Krakowa w 2016 roku:
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/budowa ... 12049.html
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
- tarantulaw2
- Dyrektor
- Posty: 1078
- Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37
Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzem
Jeśli chcemy faktycznie mieć SKA która będzie powoli szła w stronę niemieckich S-Bahnów, to ta estakada (jak i reszta zaplanowanych prac - dobudowanie torów etc) jest niezbędna.
Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzem
Dokładnie, poza tym śmiesznym jest, że relacje na kilkanaście kilometrów pociąg pokonuje w takim czasie jaki można uzyskać na rowerze.
-
- Znawca
- Posty: 23
- Rejestracja: 20 sie 2015, o 16:43
Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzem
Myślicie, że jest szansa na pozostawienie buspasa na Nowohuckiej po zakończeniu prac?
Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzem
Należy też pamiętać, że o ile 15 minut na łącznicy może brzmieć śmiesznie, to tych łącznic są w planach 3, z czego 2 w budowie lub startujące.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7982
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzem
Naprawdę liczysz na to, że krakowska SKA się kiedykolwiek ucywilizuje?tarantulaw2 pisze:Jeśli chcemy faktycznie mieć SKA która będzie powoli szła w stronę niemieckich S-Bahnów, to ta estakada (jak i reszta zaplanowanych prac - dobudowanie torów etc) jest niezbędna.
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
- tarantulaw2
- Dyrektor
- Posty: 1078
- Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37
Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzem
Gdyby wszystkie planowane linie wypaliły - to tak, będzie można nazwać tą SKA dobrą.Locutus pisze:Naprawdę liczysz na to, że krakowska SKA się kiedykolwiek ucywilizuje?
-
- Dyrektor
- Posty: 1098
- Rejestracja: 1 cze 2013, o 23:00
Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzem
Bez wspólnej taryfy biletowej, można nazwać ją najwyżej beznadziejną.tarantulaw2 pisze:Gdyby wszystkie planowane linie wypaliły - to tak, będzie można nazwać tą SKA dobrą.
Budowa łącznicy kolejowej Kraków – Kraków Krzemionki
Bez wspólnej taryfy biletowej żadna SKA nie ma najmniejszego sensu. Nie każdy mieszka czy pracuje w pobliżu linii kolejowej, dlatego żeby SKA miała rację bytu, musi być możliwość podjazdu komunikacją miejską na podstawie jednego biletu, przynajmniej na takim poziomie jak funkcjonuje to w aglomeracji wrocławskiej.CzynDobro4Fun pisze:Bez wspólnej taryfy biletowej, można nazwać ją najwyżej beznadziejną.tarantulaw2 pisze:Gdyby wszystkie planowane linie wypaliły - to tak, będzie można nazwać tą SKA dobrą.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7982
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzem
Całkowicie zgadzam się z CzyńDobro4Fun i Adamsem. Pełna, realna integracja taborowa (jak w Warszawie, Berlinie czy Paryżu) to podstawa... Istotne są także częstotliwości... O ile linia Wieliczka-Balice nie wygląda źle (aczkolwiek i tak miło by było gdyby pociągi kursowały np. co 20 minut a nie co pół godziny), o tyle linia Kraków-Miechów to jakaś kpina... Raz na ruski rok i nawet nie w takcie...
Pozdrawiam!
LOKI
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.
Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzem
Tyle, że trzeba brać pod uwagę, że SKA na Miechów musi dzielić tory na długim odcinku ze wszystkim co jedzie z KRK na północ - TLKi, Intercity, a trochę tego jest, może po prostu nie dało się ułożyć taktu ?
- tarantulaw2
- Dyrektor
- Posty: 1078
- Rejestracja: 4 lis 2013, o 10:37
Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzem
No bo nie dało się
Co do integracji taryfowej, to jakoś jej w Dortmundzie nie widziałem.
Co do integracji taryfowej, to jakoś jej w Dortmundzie nie widziałem.
- Locutus
- Moderator
- Posty: 7982
- Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
- Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
- Kontakt:
Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie – Kraków Krzem
Ja wiem, że się nie dało sensownie tego poukładać na linii do Miechowa... Problem w tym, że to, co jest, przeczy idei SKA... Idea SKA to w miarę częste oraz przede wszystkim regularne kursy... W Paryżu tak linie kolei aglomeracyjnej, jak i pociągów podmiejskich jeżdżą wszystkie w regularnym takcie... Drugą ideą SKA jest właśnie integracja taryfowa... A w Krakowie i jedno i drugie kuleje i, co najgorsze, nawet nie ma planów, by to poprawić... Robi się wielki buzz wokół kolejnych zintegrowanych nośników biletów, a zapomina się, że zintegrowana powinna być taryfa a nie nośnik...
Najbardziej boli fakt, że nawet w Polsce w niektórych miejscach się daje zrobić coś sensownego – wystarczy popatrzeć na Warszawę czy na Wrocław... Czy to z biletem abonamentowym czy to z biletem dziennym regularnej komunikacji miejskiej możecie jeździć sobie autobusem, tramwajem i koleją (plus – w wypadku Warszawy – metrem)... A w Krakowie? Jak zwykle – nie da się...
Pozdrawiam!
LOKI
Najbardziej boli fakt, że nawet w Polsce w niektórych miejscach się daje zrobić coś sensownego – wystarczy popatrzeć na Warszawę czy na Wrocław... Czy to z biletem abonamentowym czy to z biletem dziennym regularnej komunikacji miejskiej możecie jeździć sobie autobusem, tramwajem i koleją (plus – w wypadku Warszawy – metrem)... A w Krakowie? Jak zwykle – nie da się...
Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.