Linia kolejowa 95

Moderator: Moderatorzy

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Linia kolejowa 95

#1 Post autor: Lw25 » 25 maja 2016, o 11:09

http://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/zue ... 76723.html
PKP PLK chce przywrócić prędkości projektowe na lini kolejowej nr. 95, czyli dużej obwodnicy towarowej Krakowa, Kraków Mydlniki-Kraków Batowice-Kraków Nowa Huta-Podłęże. Ma to związek z remontem średnicy kolejowej w Krakowie. Prawdopodobnie kontrakt otrzyma ZUE.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Linia kolejowa 95

#2 Post autor: Cukier » 25 maja 2016, o 14:50

Właśnie widziałem między Stokami a Luboczą odgrzebane dookoła podkłady toru w kierunku Batowic. Fajnie by było gdyby tą linię wyremontować i przywrócić ruch pasażerski jako SKA obwodowe.

Dawid krk
Miłośnik
Posty: 89
Rejestracja: 28 paź 2013, o 14:23
Lokalizacja: Krk-Azory
Kontakt:

Linia kolejowa 95

#3 Post autor: Dawid krk » 25 maja 2016, o 16:27

Cukier pisze:Właśnie widziałem między Stokami a Luboczą odgrzebane dookoła podkłady toru w kierunku Batowic. Fajnie by było gdyby tą linię wyremontować i przywrócić ruch pasażerski jako SKA obwodowe.
Reanimacja trupa toru celem przywrócenia prędkości z 30km/h na 50/60km/h :)

krawiec
Kierownik
Posty: 999
Rejestracja: 2 lis 2009, o 16:24
Lokalizacja: Mistrzejowice

Linia kolejowa 95

#4 Post autor: krawiec » 25 maja 2016, o 19:03

Dawid krk pisze:
Cukier pisze:Właśnie widziałem między Stokami a Luboczą odgrzebane dookoła podkłady toru w kierunku Batowic. Fajnie by było gdyby tą linię wyremontować i przywrócić ruch pasażerski jako SKA obwodowe.
Reanimacja trupa toru celem przywrócenia prędkości z 30km/h na 50/60km/h :)
Przeczytaj artykuł!
80 km/h dla towarowych, 100 km/h dla pasażerskich.

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Linia kolejowa 95

#5 Post autor: tomek_m » 25 maja 2016, o 19:07

Tak zapytam. Czemu tor północny na tej linii nie jest używany?

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Linia kolejowa 95

#6 Post autor: Lw25 » 25 maja 2016, o 19:25

Cukier pisze:Właśnie widziałem między Stokami a Luboczą odgrzebane dookoła podkłady toru w kierunku Batowic. Fajnie by było gdyby tą linię wyremontować i przywrócić ruch pasażerski jako SKA obwodowe.
Obawiam się, że za SKA do Nowej Huty, Kraków by musiał zapłacić (w całości na terenie Krakowa), a na razie to niemal udaje, że kolej nie istnieje...
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Linia kolejowa 95

#7 Post autor: Cukier » 25 maja 2016, o 21:02

tomek_m pisze:Tak zapytam. Czemu tor północny na tej linii nie jest używany?
No przecież napisałem - odgrzebali go, odsłonili podkłady, a na przejeździe kolejowym przez Blokową niemal codziennie krzątają się przy tym torze jakieś pojazdy techniczne czy dostawczaki firmy "Spaw-Tor".
krawiec pisze:Przeczytaj artykuł!
80 km/h dla towarowych, 100 km/h dla pasażerskich.
Swoją drogą sam go dopiero teraz przeczytałem, no i trochę mnie rozczarowała informacja, że chodzi o odcinek z Kościelnik do Podłęża - w moim odczuciu zdecydowanie istotniejszy byłby ten drugi, czyli z Kościelnik przez Luboczę do Batowic. Dla rejonów na północ od terenów kombinatu oraz Wzgórz i Stoków byłby to istny skok cywilizacyjny - na Dworcu Głównym by się było w kilkanaście do dwudziestu-paru minut, a do stacji można by dojeżdżać rowerem.
Lw25 pisze:Obawiam się, że za SKA do Nowej Huty, Kraków by musiał zapłacić (w całości na terenie Krakowa), a na razie to niemal udaje, że kolej nie istnieje...
Już mówiłem kiedyś, że jak dla mnie SKA powinno być organizowane nie przez województwo, lecz przez ZIKiT na tej samej zasadzie co autobusy i tramwaje - rozwiązałoby to wiele problemów.

Dawid krk
Miłośnik
Posty: 89
Rejestracja: 28 paź 2013, o 14:23
Lokalizacja: Krk-Azory
Kontakt:

Linia kolejowa 95

#8 Post autor: Dawid krk » 27 maja 2016, o 11:10

Przeczytaj artykuł!
80 km/h dla towarowych, 100 km/h dla pasażerskich.
No właśnie przeczytałem :) 80-100km/h dotyczy odcinka Kościelniki-Podłęże. Natomiast reanimacja o której pisał @Cukier i Ja jest tylko celem przywrócenia prędkości do 50/60km/h. Na odcinku Batowice-Nowa Huta :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „1. Kolej w Małopolsce”