Problemy z wprowadzeniem rozkładu jazdy 2016/17

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Problemy z wprowadzeniem rozkładu jazdy 2016/17

#1 Post autor: Sgriffin » 3 sty 2017, o 18:45

W związku z tym, że wydawane są dziwne oświadczenia, chciałbym założyć temat w którym będę relacjonował postępy z pola walki o przejrzystość administracji publicznej oraz normalność w organizacji transportu.

Myślę, że jest to odpowiednie miejsce z tego względu, że PKK jest największych portalem skupiającym wokół transportu publicznego w Małopolsce i myślę, ze można liczyć na dodatkowe pytania :) Ponadto stały monitoring przez forumowiczów mam nadzieję, że spowoduje, że nie będą się działy dziwne rzeczy tj. zagubione pisma itp. :)

Pierwsze pismo skierowane do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego zawierało pytania:
1. Który pracownik Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego (dalej UMWM) jest odpowiedzialny za planowanie podziału zamawianej pracy przewozowej wśród przewoźników kolejowych? Proszę o wskazanie stanowiska, komórki organizacyjnej, imienia i nazwiska oraz bezpośredniego przełożonego zatwierdzającego decyzje. Jeżeli jest to zespół proszę o wskazanie wszystkch członków.

2. Jaka była zaplanowana praca przewozowa dla przewoźnika Koleje Małopolskie Sp zo.o. na dzień 11.04.2016 (ostateczny termin składania wniosków do PKP PLK w sprawie rozkładu jazdy pociagów 2016/17)?

3. W nawiązaniu do pytania 2, ile maszynistów musiałby zatrudniać przewoźnik Koleje Małopolskie Sp zo.o., aby mógł realizować zadaną przez UMWM pracę przewozową w rozkładzie jazdy pociągów 2016/17 przy założeniach z dnia 11.04.2016?

4. Jaka była zaplanowana praca przewozowa dla przewoźnika Koleje Małopolskie Sp zo.o. na dzień 11.07.2016 (termin udostępnienia projektu rozkładu jazdy pociągów 2016/17 przez PKP PLK)?

5. W nawiązaniu do pytania 4, ile maszynistów musiałby zatrudniać przewoźnik Koleje Małopolskie Sp zo.o., aby mógł realizować zadaną przez UMWM pracę przewozową w rozkładzie jazdy pociągów 2016/17 przy założeniach z dnia 11.07.2016?

6. Jaka była zaplanowana praca przewozowa dla przewoźnika Koleje Małopolskie Sp zo.o. na dzień 30.11.2016 (termin gotowości do wdrożenia rozkładu jazdy pociągów 2016/17 przez PKP PLK)?

7. W nawiązaniu do pytania 6, ile maszynistów musiałby zatrudniać przewoźnik Koleje Małopolskie Sp zo.o., aby mógł realizować zadaną przez UMWM pracę przewozową w rozkładzie jazdy pociągów 2016/17 przy założeniach z dnia 30.11.2016?

8. Jaka była zaplanowana praca przewozowa dla przewoźnika Koleje Małopolskie Sp zo.o. na dzień 30.11.2016 (termin gotowości do wdrożenia rozkładu jazdy pociągów 2016/17 przez PKP PLK)?

9. W nawiązaniu do pytania 6, ile maszynistów musiałby zatrudniać przewoźnik Koleje Małopolskie Sp zo.o., aby mógł realizować zadaną przez UMWM pracę przewozową w rozkładzie jazdy pociągów 2016/17 przy założeniach z dnia 30.11.2016?

10. W nawiązaniu do pytań 2,4,6,8 jeżeli wartości planowanej pracy przewozowej przewoźnika Koleje Małopolskie Sp zo.o. były w podanych datach różne proszę o podanie przyczyny podjętej decyzji.

11. W nawiązaniu do Oświadczenie Urzędu Marszałkowskiego w sprawie uruchomienia trzeciej trasy SKA z dnia 06 grudnia 2016, proszę o informację który pracownik przygotował wyżej wymienione oświadczenie, oraz który pracownik zatwierdził opublikowanie wyżej wymienionego oświadczenia. Proszę o wskazanie stanowiska, komórki organizacyjnej, imienia i nazwiska oraz bezpośredniego przełożonego zatwierdzającego decyzje. Jeżeli jest to zespół proszę o wskazanie wszystkch członków.

12. Proszę o udzielenie informacji na temat wysokości dotacji wypłacanej dla przewoźników kolejowych w rozkładzie jazdy pociągów 2016/17 w naliczeniu na jeden pociągokilometr. Jeżeli występuje kilka stawek dla jednego przewoźnika proszę o podanie wszystkich i zakresie jej obowiązywania.
Odpowiedź Urzędu:
Obrazek

Moja interpretacja tego jest taka, że tak na prawdę Urząd nie ma zielonego pojęcia o realiach funkcjonowania kolei. Nie miałbym nic przeciwko takiej sytuacji, gdyby przewoźnik w umowie miał zleconą konkretna pulę wozokilometrów. W sytuacji kiedy nie wiadomo czy przewoźnik będzie mógł podjąć pracę przewozową nie powinno byc to dopuszczalne.

Pierwsze pismo skierowane do Kolei Małopolskich zawierało pytania:
1. Który pracownik spółki Koleje Małopolskie Sp zo.o. (dalej spółka) jest odpowiedzialny za planowanie polityki kadrowej spółki? Proszę o wskazanie stanowiska, komórki organizacyjnej, imienia i nazwiska oraz bezpośredniego przełożonego zatwierdzającego decyzje. Jeżeli jest to zespół proszę o wskazanie wszystkch członków.

2. Jaka była planowana ilość uruchamianych pociagów przez spółkę na dzień 11.04.2016 (ostateczny termin składania wniosków do PKP PLK w sprawie rozkładu jazdy pociagów 2016/17)? Proszę o podanie łacznej ilosci pociagokilometrów oraz liczby połączeń.

3. W nawiązaniu do pytania 2, ile maszynistów musiałby zatrudniać przewoźnik Koleje Małopolskie Sp zo.o., aby mógł realizować zakładaną pracę przewozową w rozkładzie jazdy pociągów 2016/17 przy założeniach z dnia 11.04.2016?

4. W nawiązaniu do pytania 2, ile sztuk pojazdów szynowych musiałby wykorzystywać przewoźnik Koleje Małopolskie Sp zo.o., aby mógł realizować zakładaną pracę przewozową w rozkładzie jazdy pociągów 2016/17 przy założeniach z dnia 11.04.2016?

5. Jaka była planowana ilość uruchamianych pociagów przez spółkę na dzień 30.11.2016 (termin gotowości do wdrożenia rozkładu jazdy pociągów 2016/17 przez PKP PLK)? Proszę o podanie łacznej ilosci pociagokilometrów oraz liczby połączeń.

6. W nawiązaniu do pytania 5, ile maszynistów musiałby zatrudniać przewoźnik Koleje Małopolskie Sp zo.o., aby mógł realizować zakładaną pracę przewozową w rozkładzie jazdy pociągów 2016/17 przy założeniach z dnia 30.11.2016?

7. W nawiązaniu do pytania 5, ile sztuk pojazdów szynowych musiałby wykorzystywać przewoźnik Koleje Małopolskie Sp zo.o., aby mógł realizować zakładaną pracę przewozową w rozkładzie jazdy pociągów 2016/17 przy założeniach z dnia 30.11.2016?

8. Ilu maszynistów zatrudniała spółka na dzien 30.11.2016?

9. Ilu maszynistów zatrudniałą spółka na dzień 11.12.2016?

10. Ilu łącznie (to znaczy zatrudnionych przez spółkę oraz udostępnionych na podstawie umowy przez inne spółki) maszynistów pozostawało w dyspozycji (to znaczy mogła obsługiwać pociągi których operatorem jest spółka) spółki na dzień 30.11.2016?

11. Ilu łącznie (to znaczy zatrudnionych przez spółkę oraz udostępnionych na podstawie umowy przez inne spółki) maszynistów pozostawało w dyspozycji (to znaczy mogła obsługiwać pociągi których operatorem jest spółka) spółki na dzień 06.12.2016?

12. Ilu łącznie (to znaczy zatrudnionych przez spółkę oraz udostępnionych na podstawie umowy przez inne spółki) maszynistów pozostawało w dyspozycji (to znaczy mogła obsługiwać pociągi których operatorem jest spółka) spółki na dzień 11.12.2016?

13. Ilu łącznie (to znaczy zatrudnionych przez spółkę oraz udostępnionych na podstawie umowy przez inne spółki) maszynistów pozostajacych do dyspozycji spółki posiadało znajomość szlaku na trasach planowanych do obsługi przez spółkę w rozkładzie jazdy pociagów 2016/17 spółki na dzień 06.12.2016?

14. Ilu łącznie (to znaczy zatrudnionych przez spółkę oraz udostępnionych na podstawie umowy przez inne spółki) maszynistów pozostajacych do dyspozycji spółki posiadało znajomość szlaku na trasach planowanych do obsługi przez spółkę w rozkładzie jazdy pociagów 2016/17 spółki na dzień 11.12.2016?
Niestety nie spełniono wymogów ustawowych i do dnia dzisiejszego nie posiadam żadnej informacji zwrotnej w tym temacie. W związku z tym w dniu jutrzejszym składam skargę na bezczynność w zakresie udostępnienia informacji publicznej przez Prezesa Zarządu „Koleje Małopolskie” sp. z o.o. do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, żadając wymuszenia na Prezesie Zarządu „Koleje Małopolskie” sp. z o.o. udostępnienia informacji, orzeczenie czy bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania miały miejsce z rażącym naruszeniem prawa, wymierzenie organowi grzywny.

Ponadto do Prezesie Zarządu „Koleje Małopolskie” sp. z o.o. zostało złożone niniejsze pismo:
Obrazek
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Castaway
Dyspozytor
Posty: 689
Rejestracja: 27 mar 2012, o 13:11
Lokalizacja: Małopolska

Problemy z wprowadzeniem rozkładu jazdy 2016/17

#2 Post autor: Castaway » 3 sty 2017, o 19:07

Sgriffin pisze:Myślę, że jest to odpowiednie miejsce z tego względu, że PKK jest największych portalem skupiającym wokół transportu publicznego w Małopolsce
Nie lepiej SSC? PKK to raczej tylko KM w Krakowie, a na tamto forum śledzi chyba większa ilość miłośników kolei i znane w środowisku osoby z całej Polski.

Pytania punktują wszystko i nie dziwię się, że nie dostałeś odpowiedzi. Tylko co takie pismo zmieni? Przecież utworzenie KMł to była decyzja czysto polityczna i tylko wola polityczna może ją zmienić. Wg mnie żadne merytoryczne argumenty do nikogo nie trafią. Więc może uderzyć do polityków? Może Kukizowcy się zainteresują? Albo Gibała, który tak chce wszystko zmieniać?
Bo pamiętaj, że nawet jeśli zostanie wymierzona grzywna, to my jako podatnicy będziemy się musieli na nią zrzucić...
Oficjalna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys.
Realna liczba mieszkańców Krakowa: 766 tys. zameldowanych + 200 tys. studentów + 200 tys. byłych studentów i słoików + min. 300 tys. gości ze Wschodu + dziesiątki tysięcy turystów = minimum 1,5 mln.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Problemy z wprowadzeniem rozkładu jazdy 2016/17

#3 Post autor: kot_feliks » 3 sty 2017, o 20:25

@Sgriffin - jesteś pewien, że KMŁ musi odpowiedzieć w trybie ustawy o dost. do inf. publ.? A jeśli tak, to dlaczego? Nie pytam złośliwie, tylko gdzieś już kiedyś się spotkałem z taką sytuacją wprzypadku innej spółki, i jeśli to sprawdzałeś, to bylbym wdzięczny za info :)

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Problemy z wprowadzeniem rozkładu jazdy 2016/17

#4 Post autor: Sgriffin » 3 sty 2017, o 20:44

Castaway pisze: Pytania punktują wszystko i nie dziwię się, że nie dostałeś odpowiedzi. Tylko co takie pismo zmieni? Przecież utworzenie KMł to była decyzja czysto polityczna i tylko wola polityczna może ją zmienić. Wg mnie żadne merytoryczne argumenty do nikogo nie trafią. Więc może uderzyć do polityków? Może Kukizowcy się zainteresują? Albo Gibała, który tak chce wszystko zmieniać?
Bo pamiętaj, że nawet jeśli zostanie wymierzona grzywna, to my jako podatnicy będziemy się musieli na nią zrzucić...
Wrzucę na SCC linka, o Gibale nie myślałem, ale wydaje się to ciekawy pomysł.

Co do grzywny - zgoda, ale korzystałem ze wzoru ogólnego, też takie pismo trochę bardziej straszy. Tak na prawdę chodzi mi tylko o prawdę i wskazanie winnych zaniedbań, zamiast wykręcania się oświadczeniami i spłycania wszystkiego do PiS - PO.

@kot_feliks wprost z ustawy:
Art. 4. 1. Obowiązane do udostępniania informacji publicznej są władze
publiczne oraz inne podmioty wykonujące zadania publiczne, w szczególności:
[...]
podmioty reprezentujące inne osoby lub jednostki organizacyjne, które wykonują
zadania publiczne lub dysponują majątkiem publicznym, oraz osoby prawne,
w których Skarb Państwa, jednostki samorządu terytorialnego lub samorządu
gospodarczego albo zawodowego mają pozycję dominującą w rozumieniu
przepisów o ochronie konkurencji i konsumentów.
Zobowiązane zatem są wszystkie tzw. spółki komunalne. KMŁ jest w 100% własnością UMWM, ponadto dysponuje majątkiem publicznym, a prawie wszystkie dochody pochodzą z dotacji celowej. Pytania dotyczą właśnie rozporządzania majątkiem publicznym.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Problemy z wprowadzeniem rozkładu jazdy 2016/17

#5 Post autor: kot_feliks » 3 sty 2017, o 21:00

O, dzięki :)

lemond
Miłośnik
Posty: 135
Rejestracja: 5 sie 2016, o 20:07
Lokalizacja: Kraków

Problemy z wprowadzeniem rozkładu jazdy 2016/17

#6 Post autor: lemond » 21 lut 2017, o 12:21

Niestety załączone pismo z UMWM już się nie wyświetla, ale o ile pamiętam mieli tam udzielić jakichś dodatkowych wyjaśnień chyba do 19 lutego. Sgriffin, odpisali coś?

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Problemy z wprowadzeniem rozkładu jazdy 2016/17

#7 Post autor: Sgriffin » 21 lut 2017, o 13:34

Nie udzielam się już na tym forum, bo nie chce mi się kłócić mi się z dziećmi które po przyjściu ze szkoły zza ekranu wiedzą wszystko najlepiej. W każdym razie już w listopadzie było wiadome, że PR przejmuje SKA2 (KMŁ miały 40 maszynistów na 85 potrzebnych), tylko zwlekano z informacją do 7 grudnia. Wyślę, Ci wszystko na priv.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Lukasy
Miłośnik
Posty: 100
Rejestracja: 17 lis 2014, o 19:25

Problemy z wprowadzeniem rozkładu jazdy 2016/17

#8 Post autor: Lukasy » 21 lut 2017, o 14:53

Trochę zabawnie określać "dziećmi" innych dyskutantów, gdy samemu uciekło się z podkulonym ogonem po bzdurze na temat "rychłej" KKA którą wprowadzą KMŁ :hihi:

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Problemy z wprowadzeniem rozkładu jazdy 2016/17

#9 Post autor: Sgriffin » 21 lut 2017, o 15:11

Ciekawe, ciekawe bo dokładne statystyki KKA można wyciągnąć z portalu pasażera. Obsługa Mercedes O303, Karosa Axer przewoźnika z Brzeska i Renault FR1 Arnika Krynica.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Problemy z wprowadzeniem rozkładu jazdy 2016/17

#10 Post autor: Lw25 » 21 lut 2017, o 15:21

Sgriffin pisze:Ciekawe, ciekawe bo dokładne statystyki KKA można wyciągnąć z portalu pasażera (choć nie zawsze tam KKA jest uwzględniona, co można nawet sprawdzić po tweetach Krupy!). Obsługa Mercedes O303, Karosa Axer przewoźnika z Brzeska i Renault FR1 Arnika Krynica.
Tylko, że Ty twierdziłeś, że zawieszą wszystkie kursy i zastąpią KKA, wyciągając kompletnie rutynowy fakt podpisania umowy na obsługę kursów w razie problemów. A problemy będą, bo już widać w rozkładach, że np. IC będzie pomijać KGO.
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Problemy z wprowadzeniem rozkładu jazdy 2016/17

#11 Post autor: Sgriffin » 21 lut 2017, o 15:30

Proszę nie dopisać mi słów których nie powiedziałem. Wskazałem jeden konkretny dzień w którym istniało duże prawdopodobieństwo, że pociąg nie wyjeździe ze względu na brak rewidenta i brak możliwości zestawienia składu.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

Lw25
Moderator
Posty: 3010
Rejestracja: 21 sty 2014, o 15:52
Lokalizacja: Krowodrza Górka/日進市

Problemy z wprowadzeniem rozkładu jazdy 2016/17

#12 Post autor: Lw25 » 21 lut 2017, o 18:51

Sgriffin pisze:Proszę nie dopisać mi słów których nie powiedziałem. Wskazałem jeden konkretny dzień w którym istniało duże prawdopodobieństwo, że pociąg nie wyjeździe ze względu na brak rewidenta i brak możliwości zestawienia składu.
Faktycznie, potem doprecyzowałeś. Umknęło mi to w gąszczu chochołów, które miesiąc temu rzucałeś w tym wąrku na FPW. http://www.skyscrapercity.com/showthrea ... 1&page=114
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.

Łukasz
Moderator fb pkk
Posty: 3543
Rejestracja: 15 mar 2014, o 21:03
Lokalizacja: Kraków->Nowa Huta

Problemy z wprowadzeniem rozkładu jazdy 2016/17

#13 Post autor: Łukasz » 21 lut 2017, o 20:33

Sgriffin pisze:Nie udzielam się już na tym forum, bo nie chce mi się kłócić mi się z dziećmi które po przyjściu ze szkoły zza ekranu wiedzą wszystko najlepiej.

Weź kolego nie obrażaj użytkowników tego forum. Czy Tobie byłoby przyjemnie gdyby ktoś tak Cie nazwał? Takimi wpisami zaniżasz poziom merytoryczny dyskusji, na co zgody nie ma.

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Problemy z wprowadzeniem rozkładu jazdy 2016/17

#14 Post autor: Sgriffin » 21 lut 2017, o 21:22

Pewnie nie, natomiast jak dla mnie to poziom obniżają dyskusje czy kontroler biletów zdąży w 15 minut dojść z PWŚ na Rynek po kiełbaskę (xDDDD), albo odpowiedź na rzeczowe konkretne liczby "BO TY LUBISZ BUSY". No mega merytoryka ;)
Kto jest mądry szybko zauważy, że nie dość że jednego wrzoda (PR) nie wycięliśmy to jeszcze sobie hodujemy drugiego (KMŁ). Już teraz na podstawie zestawienia finansowego można stwierdzić, że koszty pośrednie między obiema firmami są na zbliżonym poziomie, szczególnie ciekawie wygląda pozycja koszty ogólne zarządu! Natomiast trzeba pamiętać, że KMŁ dużo kosztów ma wyrzuconych i chociażby zaplecze techniczne przyniesie dodatkowe 0,30 PLN/PCKM kosztów po budowie. No ale lepiej czerpać wiedzę z komentarzy na Rynku Kolejowym, dlatego jednak podziękuję, odzywam się dlatego, że zostałem wyciągnięty do tablicy.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

dominik
Moderator
Posty: 165
Rejestracja: 1 wrz 2015, o 14:27

Problemy z wprowadzeniem rozkładu jazdy 2016/17

#15 Post autor: dominik » 21 lut 2017, o 21:44

Skoro już wszystko zostało powiedziane, to w takim razie zamykam.

Zablokowany

Wróć do „1. Kolej w Małopolsce”