Myślę, że jest to odpowiednie miejsce z tego względu, że PKK jest największych portalem skupiającym wokół transportu publicznego w Małopolsce i myślę, ze można liczyć na dodatkowe pytania Ponadto stały monitoring przez forumowiczów mam nadzieję, że spowoduje, że nie będą się działy dziwne rzeczy tj. zagubione pisma itp.
Pierwsze pismo skierowane do Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego zawierało pytania:
Odpowiedź Urzędu:1. Który pracownik Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego (dalej UMWM) jest odpowiedzialny za planowanie podziału zamawianej pracy przewozowej wśród przewoźników kolejowych? Proszę o wskazanie stanowiska, komórki organizacyjnej, imienia i nazwiska oraz bezpośredniego przełożonego zatwierdzającego decyzje. Jeżeli jest to zespół proszę o wskazanie wszystkch członków.
2. Jaka była zaplanowana praca przewozowa dla przewoźnika Koleje Małopolskie Sp zo.o. na dzień 11.04.2016 (ostateczny termin składania wniosków do PKP PLK w sprawie rozkładu jazdy pociagów 2016/17)?
3. W nawiązaniu do pytania 2, ile maszynistów musiałby zatrudniać przewoźnik Koleje Małopolskie Sp zo.o., aby mógł realizować zadaną przez UMWM pracę przewozową w rozkładzie jazdy pociągów 2016/17 przy założeniach z dnia 11.04.2016?
4. Jaka była zaplanowana praca przewozowa dla przewoźnika Koleje Małopolskie Sp zo.o. na dzień 11.07.2016 (termin udostępnienia projektu rozkładu jazdy pociągów 2016/17 przez PKP PLK)?
5. W nawiązaniu do pytania 4, ile maszynistów musiałby zatrudniać przewoźnik Koleje Małopolskie Sp zo.o., aby mógł realizować zadaną przez UMWM pracę przewozową w rozkładzie jazdy pociągów 2016/17 przy założeniach z dnia 11.07.2016?
6. Jaka była zaplanowana praca przewozowa dla przewoźnika Koleje Małopolskie Sp zo.o. na dzień 30.11.2016 (termin gotowości do wdrożenia rozkładu jazdy pociągów 2016/17 przez PKP PLK)?
7. W nawiązaniu do pytania 6, ile maszynistów musiałby zatrudniać przewoźnik Koleje Małopolskie Sp zo.o., aby mógł realizować zadaną przez UMWM pracę przewozową w rozkładzie jazdy pociągów 2016/17 przy założeniach z dnia 30.11.2016?
8. Jaka była zaplanowana praca przewozowa dla przewoźnika Koleje Małopolskie Sp zo.o. na dzień 30.11.2016 (termin gotowości do wdrożenia rozkładu jazdy pociągów 2016/17 przez PKP PLK)?
9. W nawiązaniu do pytania 6, ile maszynistów musiałby zatrudniać przewoźnik Koleje Małopolskie Sp zo.o., aby mógł realizować zadaną przez UMWM pracę przewozową w rozkładzie jazdy pociągów 2016/17 przy założeniach z dnia 30.11.2016?
10. W nawiązaniu do pytań 2,4,6,8 jeżeli wartości planowanej pracy przewozowej przewoźnika Koleje Małopolskie Sp zo.o. były w podanych datach różne proszę o podanie przyczyny podjętej decyzji.
11. W nawiązaniu do Oświadczenie Urzędu Marszałkowskiego w sprawie uruchomienia trzeciej trasy SKA z dnia 06 grudnia 2016, proszę o informację który pracownik przygotował wyżej wymienione oświadczenie, oraz który pracownik zatwierdził opublikowanie wyżej wymienionego oświadczenia. Proszę o wskazanie stanowiska, komórki organizacyjnej, imienia i nazwiska oraz bezpośredniego przełożonego zatwierdzającego decyzje. Jeżeli jest to zespół proszę o wskazanie wszystkch członków.
12. Proszę o udzielenie informacji na temat wysokości dotacji wypłacanej dla przewoźników kolejowych w rozkładzie jazdy pociągów 2016/17 w naliczeniu na jeden pociągokilometr. Jeżeli występuje kilka stawek dla jednego przewoźnika proszę o podanie wszystkich i zakresie jej obowiązywania.
Moja interpretacja tego jest taka, że tak na prawdę Urząd nie ma zielonego pojęcia o realiach funkcjonowania kolei. Nie miałbym nic przeciwko takiej sytuacji, gdyby przewoźnik w umowie miał zleconą konkretna pulę wozokilometrów. W sytuacji kiedy nie wiadomo czy przewoźnik będzie mógł podjąć pracę przewozową nie powinno byc to dopuszczalne.
Pierwsze pismo skierowane do Kolei Małopolskich zawierało pytania:
Niestety nie spełniono wymogów ustawowych i do dnia dzisiejszego nie posiadam żadnej informacji zwrotnej w tym temacie. W związku z tym w dniu jutrzejszym składam skargę na bezczynność w zakresie udostępnienia informacji publicznej przez Prezesa Zarządu „Koleje Małopolskie” sp. z o.o. do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie, żadając wymuszenia na Prezesie Zarządu „Koleje Małopolskie” sp. z o.o. udostępnienia informacji, orzeczenie czy bezczynność lub przewlekłe prowadzenie postępowania miały miejsce z rażącym naruszeniem prawa, wymierzenie organowi grzywny.1. Który pracownik spółki Koleje Małopolskie Sp zo.o. (dalej spółka) jest odpowiedzialny za planowanie polityki kadrowej spółki? Proszę o wskazanie stanowiska, komórki organizacyjnej, imienia i nazwiska oraz bezpośredniego przełożonego zatwierdzającego decyzje. Jeżeli jest to zespół proszę o wskazanie wszystkch członków.
2. Jaka była planowana ilość uruchamianych pociagów przez spółkę na dzień 11.04.2016 (ostateczny termin składania wniosków do PKP PLK w sprawie rozkładu jazdy pociagów 2016/17)? Proszę o podanie łacznej ilosci pociagokilometrów oraz liczby połączeń.
3. W nawiązaniu do pytania 2, ile maszynistów musiałby zatrudniać przewoźnik Koleje Małopolskie Sp zo.o., aby mógł realizować zakładaną pracę przewozową w rozkładzie jazdy pociągów 2016/17 przy założeniach z dnia 11.04.2016?
4. W nawiązaniu do pytania 2, ile sztuk pojazdów szynowych musiałby wykorzystywać przewoźnik Koleje Małopolskie Sp zo.o., aby mógł realizować zakładaną pracę przewozową w rozkładzie jazdy pociągów 2016/17 przy założeniach z dnia 11.04.2016?
5. Jaka była planowana ilość uruchamianych pociagów przez spółkę na dzień 30.11.2016 (termin gotowości do wdrożenia rozkładu jazdy pociągów 2016/17 przez PKP PLK)? Proszę o podanie łacznej ilosci pociagokilometrów oraz liczby połączeń.
6. W nawiązaniu do pytania 5, ile maszynistów musiałby zatrudniać przewoźnik Koleje Małopolskie Sp zo.o., aby mógł realizować zakładaną pracę przewozową w rozkładzie jazdy pociągów 2016/17 przy założeniach z dnia 30.11.2016?
7. W nawiązaniu do pytania 5, ile sztuk pojazdów szynowych musiałby wykorzystywać przewoźnik Koleje Małopolskie Sp zo.o., aby mógł realizować zakładaną pracę przewozową w rozkładzie jazdy pociągów 2016/17 przy założeniach z dnia 30.11.2016?
8. Ilu maszynistów zatrudniała spółka na dzien 30.11.2016?
9. Ilu maszynistów zatrudniałą spółka na dzień 11.12.2016?
10. Ilu łącznie (to znaczy zatrudnionych przez spółkę oraz udostępnionych na podstawie umowy przez inne spółki) maszynistów pozostawało w dyspozycji (to znaczy mogła obsługiwać pociągi których operatorem jest spółka) spółki na dzień 30.11.2016?
11. Ilu łącznie (to znaczy zatrudnionych przez spółkę oraz udostępnionych na podstawie umowy przez inne spółki) maszynistów pozostawało w dyspozycji (to znaczy mogła obsługiwać pociągi których operatorem jest spółka) spółki na dzień 06.12.2016?
12. Ilu łącznie (to znaczy zatrudnionych przez spółkę oraz udostępnionych na podstawie umowy przez inne spółki) maszynistów pozostawało w dyspozycji (to znaczy mogła obsługiwać pociągi których operatorem jest spółka) spółki na dzień 11.12.2016?
13. Ilu łącznie (to znaczy zatrudnionych przez spółkę oraz udostępnionych na podstawie umowy przez inne spółki) maszynistów pozostajacych do dyspozycji spółki posiadało znajomość szlaku na trasach planowanych do obsługi przez spółkę w rozkładzie jazdy pociagów 2016/17 spółki na dzień 06.12.2016?
14. Ilu łącznie (to znaczy zatrudnionych przez spółkę oraz udostępnionych na podstawie umowy przez inne spółki) maszynistów pozostajacych do dyspozycji spółki posiadało znajomość szlaku na trasach planowanych do obsługi przez spółkę w rozkładzie jazdy pociagów 2016/17 spółki na dzień 11.12.2016?
Ponadto do Prezesie Zarządu „Koleje Małopolskie” sp. z o.o. zostało złożone niniejsze pismo: