O tym samym pomyślałem. Jak z separatorami. Użyć kolei jako pretekstu a potem nie zdjąć. Tym bardziej, że tutaj znak jest, trzeba tylko tabliczkę zmienić. A wręcz na starej zakleić po prostu wszystko oprócz "nie dotyczy KMK".Cukier pisze:Choćby nawet, to +9 kursów/h na Lubicz może się skończyć bardzo źle. Choć może w końcu będzie to dobry pretekst by wywalić z przekopu Talowskiego blachosmrodziarzy. Wówczas być może udałoby się zaimprowizować jakiś przystanek podwójny przy Dworcu oraz przy Rakowickiej i przy kierowaniu ruchem przez inspektorów MPK pod Dworcem, przy Rakowickiej i na R. Mogilskim jako tako dałoby radę.
Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice
Moderator: Moderatorzy
Krakowski Węzeł Kolejowy
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.
Krakowski Węzeł Kolejowy
Witam.
Czy wyburzany będzie też wiadukt przy Hali Targowej?
Czy wyburzany będzie też wiadukt przy Hali Targowej?
Krakowski Węzeł Kolejowy
Nie, bo jest to zabytek. Będzie odnowiony i z obu stron będą dobudowane nowe wiadukty. Podobno mają nawiązywać do starego.Matlak92 pisze:Witam.
Czy wyburzany będzie też wiadukt przy Hali Targowej?
Krakowski Węzeł Kolejowy
Z tego co było mówione to całość elewacji ma być przesunięta a wewnątrz mają być wybudowane nowe wiadukty.
Krakowski Węzeł Kolejowy
Będą doklejone z obu stron zwykłe "chamskie" wiadukty: http://bi.gazeta.pl/im/e6/9b/10/z174159 ... iodowa.jpg
Tak więc nie będzie to ani "ładne" (tj. w stylistyce zabytkowej), ani tym bardziej funkcjonalne. Mogli by chociaż w bliskiej odległości dobudować drugi przepust, dla pieszych i kontraruchu rowerowego. Chociaż w sumie na wizualizacji widać, że kawałek dalej nasyp przechodzi w estakadę, więc bezpieczne przejście dla pieszych będzie. Pytanie tylko czy ktoś pomyśli o rowerzystach.
Tak więc nie będzie to ani "ładne" (tj. w stylistyce zabytkowej), ani tym bardziej funkcjonalne. Mogli by chociaż w bliskiej odległości dobudować drugi przepust, dla pieszych i kontraruchu rowerowego. Chociaż w sumie na wizualizacji widać, że kawałek dalej nasyp przechodzi w estakadę, więc bezpieczne przejście dla pieszych będzie. Pytanie tylko czy ktoś pomyśli o rowerzystach.
Krakowski Węzeł Kolejowy
Przecież to przy Miodowej a nie Hali Targowej...
Krakowski Węzeł Kolejowy
Aaa, kurczę faktycznie
To jeśli chodzi o wiadukt nad Grzegórzecką, to ma zostać wybudowany nowy na wzór obecnego, tyle że szerszy.
To jeśli chodzi o wiadukt nad Grzegórzecką, to ma zostać wybudowany nowy na wzór obecnego, tyle że szerszy.
- Paparazzi 97
- Specjalista
- Posty: 271
- Rejestracja: 29 gru 2013, o 20:01
- Lokalizacja: Krowodrza Górka
- Kontakt:
Krakowski Węzeł Kolejowy
Co do wiaduktu przy Grzegórzeckiej, z tego co słyszałem, to stary wiadukt zostaje jak jest (bo sama jego konstrukcja też jest zabytkowa, ale wymaga remontu). Po jego wschodniej stronie dobudowany zostanie nowy 2-torowy wiadukt, będący przedłożeniem starego z przeniesioną zachodnią elewacją. Ponadto nowy wiadukt ma odciążyć częściowo ten zabytkowy, przenosząc obciążenia przez poprzeczne belki. Ze względu na kościół Św Floriana, dalej dwa tory dobudowane zostaną po stronie ul. Blich.
Denerwować się to znaczy mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych. - Ernest Hemingway
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Krakowski Węzeł Kolejowy
Estakady zamiast nasypu na Grzegórzkach, a pod nimi parking?
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... rking.html
Co pod estakadami? Nie zmarnujcie tej przestrzeni! [KOMENTARZ]
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... ntarz.html
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... rking.html
Co pod estakadami? Nie zmarnujcie tej przestrzeni! [KOMENTARZ]
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/1,4442 ... ntarz.html
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Krakowski Węzeł Kolejowy
Nad straganami kupców spod Hali Targowej będą jeździć pociągi?
http://www.dziennikpolski24.pl/region/a ... ,11564995/
http://www.dziennikpolski24.pl/region/a ... ,11564995/
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Krakowski Węzeł Kolejowy
Cóż za dziennikarski profesjonalizm. Tytuł taki jakby miasto wraz z PKP PLK chciało zrobić nie-wiadomo-co, a nic takiego nie będzie miało miejsca.
Tak jakby już tam pociągi nie jeździły. I tak jakby nie było wiadome od dawna że ta inwestycja będzie miała tam miejsce. I że będzie druga para torów dobudowana...
Tak jakby już tam pociągi nie jeździły. I tak jakby nie było wiadome od dawna że ta inwestycja będzie miała tam miejsce. I że będzie druga para torów dobudowana...
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.
Krakowski Węzeł Kolejowy
Ponad 200 mln zł na lepszą podróż w aglomeracji Krakowskiej
http://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/info ... kiej-3261/
http://www.plk-sa.pl/biuro-prasowe/info ... kiej-3261/
Krakowski Węzeł Kolejowy
Durne jest to, że większość tego typu przystanków / stacji nie ma żadnej sensownej drogi dojazdowej, więc nie da się tam zrobić dowozówki komunikacją zbiorową, podczas gdy od najbliższego przystanku KMK jest daleko, a od domu / mieszkania jeszcze dalej.
Choć i tak Prokocim jest w całkiem dobrej sytuacji bo wystarczyłaby odrobina dobrej woli i można by zrobić parę ulic jednokierunkowych z Karpackiej i Morawiańskiego (w tej kolejności) oraz zrobić przystanek autobusowy tuż przy kolejowym. Wówczas "143" i "243" mogłyby tam robić wjazdy kieszeniowe i realnie czynić kolej bliższą ludziom. Oczywiście integracja taryfowa to podstawa. Jakby to umiejętnie rozegrać i uruchomić dowozówkę PROKOCIM PKP - Bieżanowska - Jerzmanowskiego - Ćwiklińskiej - Heleny - Mała Góra - Aleksandry - NOWY BIEŻANÓW POŁUDNIE z częstotlwiością co najmniej 15 minut (przy założeniu że będą dwie linie SKA co pół godziny każda i ktoś wpadnie na pomysł ich synchronizacji do 15+15) całkiem możliwe że musielibyśmy szukać rozwiązania jej przepełnień.
Oczywiście jeśli ktoś pójdzie po rozum do głowy i również na linie SKA skieruje odpowiednio pojemny tabor, a nie to się odpie**ala w Wieliczce, że ludzie wsiadają na stacji Wieliczka Park w kierunku Wieliczka Rynek-Kopalnia, bo inaczej mogliby nie wsiąść w ogóle i kwitnąć pół godziny! Nie można prowadzić żadnych rozważań na temat użycia SKA w mieście, jeśli wszystkie pociągi będą wjeżdżać do miasta dobite na glonojada...
Choć i tak Prokocim jest w całkiem dobrej sytuacji bo wystarczyłaby odrobina dobrej woli i można by zrobić parę ulic jednokierunkowych z Karpackiej i Morawiańskiego (w tej kolejności) oraz zrobić przystanek autobusowy tuż przy kolejowym. Wówczas "143" i "243" mogłyby tam robić wjazdy kieszeniowe i realnie czynić kolej bliższą ludziom. Oczywiście integracja taryfowa to podstawa. Jakby to umiejętnie rozegrać i uruchomić dowozówkę PROKOCIM PKP - Bieżanowska - Jerzmanowskiego - Ćwiklińskiej - Heleny - Mała Góra - Aleksandry - NOWY BIEŻANÓW POŁUDNIE z częstotlwiością co najmniej 15 minut (przy założeniu że będą dwie linie SKA co pół godziny każda i ktoś wpadnie na pomysł ich synchronizacji do 15+15) całkiem możliwe że musielibyśmy szukać rozwiązania jej przepełnień.
Oczywiście jeśli ktoś pójdzie po rozum do głowy i również na linie SKA skieruje odpowiednio pojemny tabor, a nie to się odpie**ala w Wieliczce, że ludzie wsiadają na stacji Wieliczka Park w kierunku Wieliczka Rynek-Kopalnia, bo inaczej mogliby nie wsiąść w ogóle i kwitnąć pół godziny! Nie można prowadzić żadnych rozważań na temat użycia SKA w mieście, jeśli wszystkie pociągi będą wjeżdżać do miasta dobite na glonojada...
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Krakowski Węzeł Kolejowy
Kolejarze rozkopią Kraków. Pociągi będą omijać centrum
http://www.dziennikpolski24.pl/region/k ... ,11704896/
http://www.dziennikpolski24.pl/region/k ... ,11704896/
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Krakowski Węzeł Kolejowy
Wielka inwestycja kolejowa - w lipcu
http://www.dziennikpolski24.pl/region/k ... ,11884174/
http://www.dziennikpolski24.pl/region/k ... ,11884174/
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!