Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice
Moderator: Moderatorzy
Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice
A dziś o poranku jeden przystanek "W. Łokietka" -> "Łobzów SKA" 130 jechała 20 minut
Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice
Linię kolejową przez centrum Krakowa trzeba będzie jednak zamykać
http://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/lin ... 85518.html
http://www.rynek-kolejowy.pl/mobile/lin ... 85518.html
Wbrew ubiegłorocznym zapowiedziom, nie uda się przeprowadzić modernizacji linii E30 na odcinku Kraków Główny – Rudzice bez całkowitego wyłączenia jej z ruchu. Już od marca pociągi nie będą kursować w godzinach 9–14.
Według informacji „RK”, plan jest taki, że pociągi dalekobieżne przelotowe ominą Kraków i będą jechać przez Nową Hutę. Potwierdza to Dorota Szalacha z PKP PLK, ale podkreśla, że przejazd objazdem przez Nową Hutę, po linii 95 Kraków Mydlniki – Podłęże dotyczy tylko siedmiu pociągów, kursujących w przerwie między g. 9.00 a 14.00. Jak wyjaśnia, składy jadące z Krakowa Głównego w stronę Katowic i Warszawy będą mogły jechać bez zmian, natomiast pociągi z Krakowa Płaszowa pojadą w stronę Katowic i Warszawy z ominięciem stacji Kraków Główny. Pociągi kursujące na trasie Rzeszów – Wrocław pojadą po linii Kraków Mydlniki – Podłęże (nr 95) bez zatrzymywania.
Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice
Ja tam czekam na to jak nasi parodyści z KMŁ i UMWM zorganizują zastępczą. Inni ciągną od PLKi ile się da podstawiając autobusy co 10 minut...
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice
Tak jak już pisałem... SKA nie jest częścią KMK, więc mamy co mamy jeżeli idzie o komunikację zastępczą i organizację remontową.Sgriffin pisze:Ja tam czekam na to jak nasi parodyści z KMŁ i UMWM zorganizują zastępczą.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice
No ja przepraszam bardzo, ale może mi powiecie w takim razie co oprócz braku integracji biletowej zostało tak źle zrobione na ZKA na np SKA1? Jak czytam Wasze posty, to mam wrażenie, że jest jakiś dramat, a widzę codziennie coś zupełnie innego...
Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice
Kryteria jakościowe opracowano chyba tutaj:
https://www.facebook.com/instytutdzd/
A jak już coś dodano to nikt tego nie przestrzega (np. jeździ Mercedes Integro, a wszystkie miały być niskopodłogowe). Podobnie z wyświetlaczami. A jak wykonawcy pytali o jednakowe malowanie i klimatyzacje to odpowiedź była nie to po co...
Pociagi zastąpiono autobusami 1:1, tzn 1 autobus za 1 pociąg... A można było zrobić np. autobus co 15 minut (np. na linii grodziskiej sumarycznie zrobiono ZKA co 5 minut!) co znacząco usprawniło by transport i zwiększyło niezawodność w przypadkach losowych. Ale po co, jeszcze nie trzeba by coś zrobić
https://www.facebook.com/instytutdzd/
A jak już coś dodano to nikt tego nie przestrzega (np. jeździ Mercedes Integro, a wszystkie miały być niskopodłogowe). Podobnie z wyświetlaczami. A jak wykonawcy pytali o jednakowe malowanie i klimatyzacje to odpowiedź była nie to po co...
Pociagi zastąpiono autobusami 1:1, tzn 1 autobus za 1 pociąg... A można było zrobić np. autobus co 15 minut (np. na linii grodziskiej sumarycznie zrobiono ZKA co 5 minut!) co znacząco usprawniło by transport i zwiększyło niezawodność w przypadkach losowych. Ale po co, jeszcze nie trzeba by coś zrobić
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"
Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice
Patrząc pod tym kątem- ok. Ale i tak patrząc pod kątem dotychczasowych ZKA, to i tak ja oceniam dobrze to, jak to wygląda, a jak wiemy nie od razu Kraków zbudowano
Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice
Szkoda że te dalekobieżne jadące dużą obwodnicą nie zatrzymają się chociaż w Batowicach, gdzie są całkiem dobre warunki by się przesiąść jeśli ktoś potrzebuje się dostać na Główny.
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice
A wszystko. Punktem wyjścia jest, że przy organizacji stałej pociągi powinny jeździć częściej, co 20 minut, albo i co 15. Taboru by starczyło, bo to trzeba byłoby dołożyć w przypadku SKA1 2-3 jednostki. W organizacji remontowej natomiast kompletnym nieporozumieniem jest utrzymanie stałej trasy na siłę - to się oczywiście odbija na częstotliwości, że jest zbita 3-krotnie. Na pociąg szybkiej kolei miejskiej co godzinę, albo i półtorej nikt nie będzie czekał, no chyba, że akurat trafi przypadkiem. Nawet to zbicie częstotliwości to nie jest koniec, bo notorycznie widzę na tablicach - SKA1 Wieliczka Rynek-Kopalnia opóźniony x minut - to skutek przejazdu przez remontowany odcinek jednotorem Płaszów-Główny. Efekty są takie, że zauważalnie ubyło ludzi w pociągach - wcześniej w szczycie SKA1 potrafiły być bardzo zapełnione - teraz nie trudno znaleźć miejsce siedzące, żeby nie powiedzieć, że jeździ się na leżąco. Co w takim razie zrobić? Skrócić SKA1 z Lotniska do Dworca Głównego i utrzymać częstotliwość, natomiast z Wieliczki do Płaszowa uruchomić zastępczą SKA71 w nawiązaniu do zastępczych linii autobusowych 7xx i tramwajowych 7x, również z częstotliwością utrzymaną. Przesiadka na estakadzie w 50 z Wieliczki do Dworca Głównego. Nie trzeba byłoby wówczas robić tej zastępczej komunikacji autobusowej, a podstawowy atut jaki powinien być takich połączeń SKA czyli częstotliwość i punktualność zostałby utrzymany, przez fakt, że te pociągi nie musiałyby jeździć tym feralnym jenotorem między Głównym a Płaszowem. Pomijając integrację biletową, która powinna być podstawą i chyba nikt nie ma ku temu wątpliwości.yosujiro pisze:No ja przepraszam bardzo, ale może mi powiecie w takim razie co oprócz braku integracji biletowej zostało tak źle zrobione na ZKA na np SKA1? Jak czytam Wasze posty, to mam wrażenie, że jest jakiś dramat, a widzę codziennie coś zupełnie innego...
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice
Ale Ty wiesz, że między Mydlnikami a Głównym też jest jeden wielki plac budowy? Nie pamiętam czy to już, ale chyba miał być taki etap że cały ruch miał iść tylko po nowych torach aglomeracyjnych (?).Mistrzejowiczanin pisze:Co w takim razie zrobić? Skrócić SKA1 z Lotniska do Dworca Głównego i utrzymać częstotliwość
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice
Wiem, ale tu przynajmniej tych torów w trakcie prac będą 2, a co z tego wynika, chyba nie muszę dopowiadać.Cukier pisze:Ale Ty wiesz, że między Mydlnikami a Głównym też jest jeden wielki plac budowy? Nie pamiętam czy to już, ale chyba miał być taki etap że cały ruch miał iść tylko po nowych torach aglomeracyjnych (?).
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!
Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice
Też nie do końca dwa, bo w ramach remontu trasy na lotnisko nie zbudowano drugiego toru na ok. półtorakilometrowym odcinku między pętlą tramwajową na Widoku, a odgałęzieniem trasy w Mydlnikach. W założeniu miano to właśnie dokończyć w ramach remontu E30 i szło głównie o rozjazdy w Mydlnikach i o wiadukt nad ul. Zielony Most, które są przebudowywane dopiero teraz.Mistrzejowiczanin pisze:Wiem, ale tu przynajmniej tych torów w trakcie prac będą 2, a co z tego wynika, chyba nie muszę dopowiadać.
Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice
Nagrania z drona Swoją drogą w tym rejonie mocno się pozmienia, do tej pory nasyp dzielił okolicę na dwie części między którymi dało się przedostać tylko w miejscach wiaduktów. Po wybudowaniu estakady, te dwie części znów zostaną połączone.
Sprytnie poszerzają najpiękniejszy wiadukt. Widać pierwsze efekty
https://in-krakow.pl/news-details/spryt ... ba0cf26ad7
Sprytnie poszerzają najpiękniejszy wiadukt. Widać pierwsze efekty
https://in-krakow.pl/news-details/spryt ... ba0cf26ad7
-
- Dyrektor
- Posty: 2119
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
- Lokalizacja: Kraków
Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice
Tylko żeby się nie skończyło na parkingu, otoczonym gustownymi biało-czerwonymi barierkami. Tak, jak pod estakadą na Wita Stwosza
- Mistrzejowiczanin
- Dyrektor
- Posty: 3920
- Rejestracja: 24 lip 2014, o 22:35
- Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice
Studenci sobie wymyślili przestrzeń pod estakadą na swój gust. Mam jednak nadzieję, że w kwestii wyglądu ostatecznego będą to również konsultować z mieszkańcami i Grzegórzek i nawet całego Krakowa. Osobiście uważam, że takie cyrki ze ściankami wspinaczkowymi czy boiskami to przesada - wystarczyłby zwykły deptak pod całą długością estakady z doniczkami jak w centrum w których coś by rosło.
A parking oczywiście jest potrzebny - miasto wyraźnie nadmienia, że parking pod estakadą ma być w zamian za miejsca parkingowe na okolicznych ulicach, głównie Starowiślnej, która po remoncie byłaby wyczyszczona w znacznej części z parkingów.
A parking oczywiście jest potrzebny - miasto wyraźnie nadmienia, że parking pod estakadą ma być w zamian za miejsca parkingowe na okolicznych ulicach, głównie Starowiślnej, która po remoncie byłaby wyczyszczona w znacznej części z parkingów.
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!