W sensie, że skoro na Halickiej jest wiecznie mnóstwo wolnych miejsc postojowych, to ludzie, którzy najwyraźniej nie chcą tam parkować, będą woleli parkować jeszcze dalej, pod estakadą...?Mistrzejowiczanin pisze:A parking oczywiście jest potrzebny - miasto wyraźnie nadmienia, że parking pod estakadą ma być w zamian za miejsca parkingowe na okolicznych ulicach, głównie Starowiślnej, która po remoncie byłaby wyczyszczona w znacznej części z parkingów.
Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice
Moderator: Moderatorzy
-
- Dyrektor
- Posty: 2119
- Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
- Lokalizacja: Kraków
Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice
Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice
Trzeba przyznać, że remont na odcinku Kraków-Rudzice idzie znacznie sprawniej, niż remont od Krakowa w stronę Śląska...
Na Wrocławskiej w tunelu dla pieszych już zdjęte rusztowania, odtworzony strop przejścia i zaczynają zasypywać ziemią, na Łokietka już przygotowane pod wylanie płyty stropu, a na Kamiennej otwarto przejazd dla samochodów... A prace ruszyły we wrześniu 2017 r.
A na "zachodnim" odcinku prac efekty są mniej widoczne... Prace ruszyły ponad rok temu, a na Rydla szału nie ma, na Armii Krajowej ledwo wiadukt zbudowano, a brakuje zupełnie przyczółków do niego...
Na Wrocławskiej w tunelu dla pieszych już zdjęte rusztowania, odtworzony strop przejścia i zaczynają zasypywać ziemią, na Łokietka już przygotowane pod wylanie płyty stropu, a na Kamiennej otwarto przejazd dla samochodów... A prace ruszyły we wrześniu 2017 r.
A na "zachodnim" odcinku prac efekty są mniej widoczne... Prace ruszyły ponad rok temu, a na Rydla szału nie ma, na Armii Krajowej ledwo wiadukt zbudowano, a brakuje zupełnie przyczółków do niego...
Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice
Z tego co wiem to w obu tych miejscach prace są, tylko ich nie widać, bo są w ziemi. Zarówno nowy przepust pieszo - rowerowy z którego będą wyjścia na perony przystanku Kraków Bronowice, jak i przepust drogowo-pieszy wzdłuż Rydla są budowane poprzez wylanie ścian, potem wylanie stropu, potem usunięcie ziemi z wnętrza i na samym końcu wylanie płyty dolnej.pjetrek pisze:Prace ruszyły ponad rok temu, a na Rydla szału nie ma, na Armii Krajowej ledwo wiadukt zbudowano, a brakuje zupełnie przyczółków do niego...
Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice
MIESZKAŃCY PRZECIWKO WYBURZENIU JEDNEGO Z SYMBOLI BIEŻANOWA. KOLEJE USPOKAJAJĄ
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... spokajaja/
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... spokajaja/
Petycja przeciw likwidacji kładki pieszej nad torami kolejowymi stacji Kraków Bieżanów obiegła internet. Grupa mieszkańców protestuje, gdyż - jak możemy przeczytać - PKP PLK zamierza wyburzyć 400-metrowy wiadukt, który stał się już częścią krajobrazu Starego Bieżanowa. Co dalej z kładką dla pieszych nad torami między ulicami Stacyjną i Magazynową?
Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice
CO POD ŁĄCZNICĄ? „MOŻEMY ODZYSKAĆ TO MIEJSCE DLA MIASTA”
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/co-pod ... 26115.html
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/co-pod ... 26115.html
Wszyscy wypowiadający się byli zgodni co do tego, że wzdłuż łącznicy powinna powstać jakaś forma połączenia dla pieszych i rowerzystów. – Kluczowe jest patrzenie na ten obszar jako element pewnej całości. Musimy wiedzieć, co i z czym ma być połączone – podkreślał wicedyrektor ZIKiT ds. transportu Łukasz Franek.
Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice
W najbliższy weekend, w ramach Dni Otwartych Funduszy Europejskich, będzie można wziąć udział w wycieczkach po krakowskich inwestycjach kolejowych:
- nowy most kolejowy na Wiśle: https://dniotwarte.eu/wydarzenia/wydarz ... t-kolejowy
- estakada przy ul. Blich: https://dniotwarte.eu/wydarzenia/wydarz ... y-ul-blich
Liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
- nowy most kolejowy na Wiśle: https://dniotwarte.eu/wydarzenia/wydarz ... t-kolejowy
- estakada przy ul. Blich: https://dniotwarte.eu/wydarzenia/wydarz ... y-ul-blich
Liczba miejsc ograniczona, decyduje kolejność zgłoszeń.
Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice
ROZBIÓRKA WIADUKTU NA GRZEGÓRZECKIEJ - PKP PROPONUJE NOWE ROZWIĄZANIE
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... zwiazanie/
http://www.radiokrakow.pl/wiadomosci/kr ... zwiazanie/
Zdaniem kolejarzy stary wiadukt musi zostać wyburzony ze względów bezpieczeństwa, ponieważ jego fundamenty są w bardzo złym stanie. PKP nie chce jednak rezygnować z samego wiaduktu - proponuje wybudowanie nowej podstawy i nałożenie na nią zabytkowej, ceglanej elewacji.
Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice
Kolejowe tereny pod estakadami. Plany a polityka [KOMENTARZ]
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,4442 ... ntarz.html
http://krakow.wyborcza.pl/krakow/7,4442 ... ntarz.html
Karty w tej grze są po stronie kolejarzy, co w zwykłych warunkach nie powinno być przeszkodą. Publiczny podmiot sprzedaje lub dzierżawi swoją własność, a inny publiczny organ realizuje tam inwestycję „pożytku publicznego”. Niestety, warunki nie są normalne, bo nie od dziś wiadomo, że kierownictwu PKP, podległemu resortowi infrastruktury, nie po drodze z władzami Krakowa. Zresztą nie ukrywał tego w rozmowie ze mną jeden z dyrektorów PLK, gdy przed ubiegłorocznymi wyborami samorządowymi pytałam go o postęp rozmów z miastem.
Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice
Artykuł tyle żałosny co tendencyjny. Wiele faktów, także w świetle np. modernizacji średnicy wybitnie przeczy temu co pani redaktorka chciała udowodnić
Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice
Ktoś mi wytłumaczy, kto wydał zgodę na okropne ekrany akustyczne, które już się pojawiają w okolicach Bronowic? Rozumiem, że ekrany są potrzebne, ale można było przecież dopasować jakiś estetyczny kolor lub dać przeźroczyste... Okropność. Te białe ekrany to chyba jakiś standard w Polsce i strasznie niszczy krajobraz.
Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice
Miasto projektuje z mieszkańcami teren, do którego wciąż nie ma prawa
https://gazetakrakowska.pl/miasto-proje ... 3-14509595
https://gazetakrakowska.pl/miasto-proje ... 3-14509595
Uśmiechnięci ludzie spacerujący po estetycznie zaprojektowanym miejscu pod estakadami na Grzegórzkach. Wkoło zieleń i dużo miejsca do odpoczynku. Tak, według szkicu projektu stworzonego na postawie konsultacji z mieszkańcami miasta, powinien wyglądać teren pod budowanymi estakadami między ul. Kopernika i Miodową.
Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice
W 50. odcinku "Krakowa po kolei" znany nam pan Hamarnik mówi, że w ramach mostu na Wiśle powstanie również kładka pieszo-rowerowa (2:05). Dość istotna informacja, a nie przypominam sobie by ktokolwiek mówił o tym wcześniej.
https://www.youtube.com/watch?v=w55AXkiSZSE
https://www.youtube.com/watch?v=w55AXkiSZSE
Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice
W oryginalnym projekcie rzeczywiście nie było o niej mowy. Pomysł wypłynął w lecie ubiegłego roku: https://lovekrakow.pl/aktualnosci/wicep ... 31888.html. Moim zdaniem sens jest wątpliwy, obawiam się, że nieszczególnie wpisze się w jakikolwiek ciąg komunikacyjny, chyba żeby wzdłuż linii kolejowej powstała rowerostrada z prawdziwego zdarzenia.
Modernizacja linii E30 Kraków Główny Towarowy - Rudzice
Wiem, że to nie jest rowerostrada, ale przy nasypie jest Halicka, którą można dojechać do Miodowej, później nawet jeśli nic pod estakadą nie powstanie(choć mam nadzieję, że jednak coś tam będzie) Siedleckiego pod Halę targową, w zasadzie później przez Blich dojechać do Kopernika. Więc nie jest tak tragicznie. Choć na Zabłociu rzeczywiście słabo, ale może chociaż będzie sensownie połączona z bulwarami.