Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 11 gru 2017, o 23:44

Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 438 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: 27.05.2014
PostNapisane: 4 cze 2014, o 15:54 
Online
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2575
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Sgriffin napisał(a):
Mi się jednak to wypadnięcie drzwi dziwne nie wydaje. Wyobraźcie sobie, brak zasilania i pożar oraz drzwi które po mocnym kopniaku dalej stoją w miejscu.

Od tego jest ta czerwona wajcha po prawej. Tylko, że od tego drzwi przestają stawiać opór, a nie wypadają.
pablo Chciałeś coś, co zapewne było by uznane za niesprawne w Krakowie to masz. ;P

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 cze 2014, o 20:01 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 9411
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Ja widziałem taki jeden dość mądry komentarz, chyba na fb. Drzwi w bombardierach mają obliczoną określoną wytrzymałość bo mają pełnić funkcję drzwi a nie zapory dla czołgów. Tak więc zostały zaprojektowane na tyle by wytrzymać napór opierających się o nie pasażerów, nawet w ścisku i w tych warunkach nigdy problemów nie było. Nikt nie konstruuje drzwi do tramwaju z myślą o pasażerach wpadających na nie z impetem - w takich warunkach każde drzwi wylecą (co niekiedy jest nawet przydatne np. gdy policja musi wkroczyć do mieszkania gdzie zabarykadowali się przestępcy).

Do tego drzwi odskoczno-przesuwne oprócz niewątpliwych zalet takich jak to że praktycznie nie zajmują miejsca, można na nich umieszczać przyciski, zapewniają szeroki otwór drzwiowy itd. mają istotną wadę że otwieranie na zewnątrz jest częścią algorytmu ich normalnej pracy, więc są bardziej podatne na wyłamanie od drzwi płatowych takich jak w 105Na, które normalnie się otwierają do wewnątrz, i przeciw otwieraniu w drugą stronę mają mechaniczne ograniczniki (które zapewne przy mocnym uderzeniu i tak by nie wytrzymały..).

Także niby możemy mówić że drzwi od stopiątki są bezpieczniejsze bo trudniej jest przez nie wylecieć, nie mniej jednak brak fotokomórek w połączeniu z bardzo dużą siłą zamykania zgarnął już nieraz śmiertelne żniwo. A w przypadku drzwi odskoczno-przesuwnych to dopiero pierwszy przypadek. Więc generalnie (i statystycznie) drzwi odskoczno-przesuwne są bezpieczniejsze..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 cze 2014, o 20:16 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 2399
Lokalizacja: Michałowice
Bardzo duża siła zamykania drzwi była również w Jelczach 120M, nie było mowy aby się nie zamknęły, choć by ile osób stało w drzwiach. Co już w dzisiejszych wozach tego nie ma. Miało to oczywiście swoje zalety, no ale było niebezpieczne


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 cze 2014, o 20:19 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 9 gru 2013, o 20:32
Posty: 660
Lokalizacja: Kraków
Szkoda tego że człowiek musiał zginąć aby ograniczyli prędkość na tym zakręcie (nie raz opóźnione tramwaje tam pędziły że ciężko było się utrzymać).

Tak jeszcze nawiązując do tego wypadku to ostatnio słyszałem w tramwaju jak dwie babki rozmawiały, (jedna miała całą rękę w bandażach) i właśnie ona mówiła ze została w NH popchnięta przez jakiegoś dresa na szybę przez co rozbiła ją łokciem. Ile w tym prawdy to nie wiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 cze 2014, o 20:09 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 gru 2013, o 20:01
Posty: 270
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Podzielę się z wami, bo słyszałem trochę inną historię, która rzuca nieco inne światło na ten wypadek. Nie wiem ile w tym prawdy.
Na zakręcie mężczyzna uderzył z impetem w drzwi, które tylko lekko się wysunęły. Jednak zahaczyły one o przytorowe barierki i wtedy zostały wyrwane, a mężczyzna wypadł z tramwaju, został wciągnięty i poturbowany.

_________________
Denerwować się to znaczy mścić się na własnym zdrowiu za głupotę innych. - Ernest Hemingway


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 5 cze 2014, o 20:46 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 9411
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Paparazzi 97 napisał(a):
Na zakręcie mężczyzna uderzył z impetem w drzwi, które tylko lekko się wysunęły. Jednak zahaczyły one o przytorowe barierki i wtedy zostały wyrwane

Lekko wysunęły? To barierki tam są tuż przy ścianie tramwaju?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 cze 2014, o 08:35 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 07:24
Posty: 6551
Lokalizacja: Kraków
Po wypadku eksperci badają drzwi bombardiera

Śledztwo w sprawie wypadku prowadzi Prokuratura Rejonowa Kraków Prądnik Biały. Przesłuchiwani są pasażerowie, którzy jechali wtedy tramwajem oraz motornicza, która prowadziła wtedy tramwaj. Powołani zostali biegli, którzy sprawdzą czy osoba o wadze poszkodowanego, wyrzuconą siła odśrodkową na tym łuku, mogła spowodować wybicie sprawnych technicznie drzwi mówi prokurator Janusz Hnatko. Okoliczności wypadku bada również specjalna komisja złożona m.in z przedstawicieli MPK, Bombardiera oraz producenta drzwi. Pasażerowie zwracają uwagę, iż na odcinku gdzie doszło do wypadku trudno o utrzymanie równowagi, bo motorniczowie bardzo dynamicznie wchodzą w zakręt. Na zarzuty ze strony pasażerów odpowiada rzecznik MPK-a, który informuje, iż dzięki rejestratorom jazdy ustaliliśmy, że tramwaj jechał z prędkością nieco ponad 40 km/godz., która w tym miejscu była dopuszczalna. W miejscu wypadku pojawiło się ograniczenie prędkości, które jedynie obowiązuje pomiędzy przystankami Bratysławska-Prądnicka w kierunku Kurdwanowa informuje Marek Gancarczyk.
Efekty prac komisji mają być znane w ciągu kilku tygodni.

Cytuj:
Trudno jest utrzymać równowagę
Okoliczności zdarzenia bada też specjalna komisja, złożona m.in. z przedstawicieli MPK, Bombardiera i producenta drzwi. U wszystkich słyszymy to samo: podobny wypadek nigdy wcześniej się nie zdarzył. - Nasze tramwaje są eksploatowane na całym świecie i takie zdarzenie miało miejsce po raz pierwszy - zapewnia Maciej Kaczanowski, rzecznik Bombardiera w Polsce.
Wielu pasażerów zwraca uwagę, że na odcinku, na którym doszło do wypadku, trudno jest utrzymać równowagę, bo motorniczowie bardzo dynamicznie wchodzą w zakręt. "Jestem młody i sprawny, a już kilka razy ratowałem się przed upadkiem" - pisze jeden z nich na forum krakow.gazeta.pl. Na zarzut odpowiada Marek Gancarczyk, rzecznik MPK: - Dzięki rejestratorom jazdy ustaliliśmy, że tramwaj jechał z prędkością nieco ponad 40 km/godz., która na tym odcinku była dopuszczalna. Z tego torowiska korzystamy od lat i nigdy nie było sygnałów, by ktokolwiek inny doznał w tym miejscu obrażeń - mówi.


http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35821, ... Komentarze

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 cze 2014, o 14:11 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 18:18
Posty: 4379
Lokalizacja: Kraków
Jako, że korzystam z krowoderskich tramwajów, mogę chyba podzielić się swoimi subiektywnymi odczuciami - tak; na tym łuku nieraz widziałem ludzi tracących równowagę; podobnie jest w kierunku przeciwnym, na łuku obok (wcześniejszym), czyli analogicznie również przy zakręcie w lewo. Nie zdarzają się natomiast takie sytuacje przy najeździe i zjeździe z wiaduktu przystanek dalej (po obu stronach). Chyba ma na to wpływ promień skrętu i jazda ze zmiennym przyspieszeniem na tym feralnym łuku. Na wiadukt nad torami tramwaj wyjeżdża najczęściej ruchem jednostajnie przyspieszonym, nie ma żadnych szarpań, odcinek po łuku jest długi, a promień skrętu jest duży. Ten rzeczony łuk wbrew pozorom jest dość ostry i przy normalnej jeździe w niektórych przypadkach ludzie tracą równowagę (zwłaszcza w stronę KG, kiedy to akurat wstają z fotelików przygotowując się do wysiadania na przystanku Bratysławska).

Paparazzi 97 napisał(a):
Na zakręcie mężczyzna uderzył z impetem w drzwi, które tylko lekko się wysunęły. Jednak zahaczyły one o przytorowe barierki i wtedy zostały wyrwane, a mężczyzna wypadł z tramwaju, został wciągnięty i poturbowany.


To chyba nie było lekko tylko sporo, gdyby tak to miało być. Jeśli to się potwierdzi, to nasuwa się myśl, że barierki miast chronić, przyczyniły się do tragedii.


Ostatnio edytowano 9 cze 2014, o 14:16 przez pablo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 cze 2014, o 14:15 
Offline
Moderator fb pkk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 21:15
Posty: 2454
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Nieszczęśliwy wypadek i nic więcej. Przy Biprostalu tak kiedyś rzuciło uffokiem, że babcia razem z siatkami spadła z siedzenia bo się nie trzymała tylko pilnowała reklamówek ale tam to wina złego stanu torowiska a na Krowodrzę torowisko jest w świetnym stanie a zakręty też nie są ostre, wystarczy się trzymać.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 cze 2014, o 17:26 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 9411
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
pablo napisał(a):
Jeśli to się potwierdzi, to nasuwa się myśl, że barierki miast chronić, przyczyniły się do tragedii.

Powiedzcie mi jak "lekko wysunięte drzwi" mogły zahaczyć o barierkę? Ile jest taka barierka poza skrajnią tramwaju? 20-30 cm? To jeśli drzwi się wysunęły o te 20-30 cm, to nie nazwałbym tego lekko. A jeśli się wysunęły 5-10 cm i to wystarczyło żeby zahaczyć o barierkę to pociągnąłbym do odpowiedzialności projektanta barierki która jest tak blisko skrajni..


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 cze 2014, o 18:36 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 12:22
Posty: 2399
Lokalizacja: Michałowice
Nie wiem dokładnie jaka to jest odległość akurat w tym miejscu, ale chyba więcej niż 30 cm, jakieś 50 cm będzie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 sie 2014, o 08:48 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:20
Posty: 7949
Lokalizacja: Bieżanów
Słyszałem to dzisiaj w radiu. Ale widzę, że prasa również o tym fakcie pisze. Zmarł 31 letni mieszkaniec Krakowa w bójce na osiedlu Kazimierzowskim, chociaż są trochę sprzeczne informacje:

Cytuj:
O godzinie 21.45 dwie grupy pijanych ludzi pokłóciły się. Sprzeczka przerodziła się w bójkę. Użyto butelek. Dwie osoby zostały ranne. Ciężko ranny 31-latek zmarł po przewiezieniu do szpitala im. Rydygiera.


Źródło: http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/3 ... ,id,t.html

Cytuj:
Mężczyznę z ranami kłutymi klatki piersiowej przewieziono do krakowskiego szpitala im. Rydygiera. Mimo reanimacji zmarł.


Źródło: http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/ ... BoxWiadTxt


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 wrz 2014, o 08:12 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 22:20
Posty: 7949
Lokalizacja: Bieżanów
Jak podaje RMF FM - Ewakuacja pracowników budowy w Balicach. :wow:

Koparka uszkodziła gazociąg:

http://www.rmf24.pl/goraca-linia/wasze- ... Id,1497203


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 mar 2015, o 14:33 
Offline
Zbanowany

Dołączył(a): 21 sty 2015, o 13:55
Posty: 325
Lokalizacja: Skotniki
Jak informuje RMF FM:
Zablokowana jest DK 52 (Bielsko - Kraków). W miejscowości Kalwaria Zebrzydowska drzewo zawaliło się na drogę,
w efekcie czego oba pasy są nieprzejezdne. Drzewo spadło na samochód; kierowca wyszedł z tego zdarzenia bez obrażeń.

_________________
W żadnym wypadku nie powinno się faworyzować forumowiczów. Czas skończyć z układami i znajomościami !


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 cze 2015, o 11:52 
Offline
Pasażer

Dołączył(a): 29 maja 2015, o 07:50
Posty: 10
Lokalizacja: Kraków Łagiewniki
Cytuj:
Problemy z torowiskami na krakowskich ulicach. Szyny nie wytrzymują ciepła. Fala upałów dopiero przed nami, ale torowiska już nie wytrzymują ciepła. Tylko w jeden dzień w Krakowie doszło do trzech wybrzuszeń, a to oznaczało spore utrudnienia dla kierowców i pasażerów.


A gdzie tam do prawdziwych upałów...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 438 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30  Następna strona

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: toja, Yahoo [Bot] i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL