Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 23 wrz 2017, o 04:12

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 lip 2017, o 14:37 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 14:21
Posty: 1563
Lokalizacja: Kreuzberg
kot_feliks napisał(a):
Nietrudno zauważyć, że wszystko jw. to oczywiście wina braku pieniędzy, a nie takiej, a nie innej organizacji pracy w ZIKiT... ;)

No i oczywiście działu infrastruktury :hihi:

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lip 2017, o 19:34 
Offline
Pasażer

Dołączył(a): 15 lut 2017, o 19:17
Posty: 3
Lokalizacja: Pysocice
Zobaczyć 22 i 52 na Wielickiej - bezcenne.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lip 2017, o 20:14 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 paź 2012, o 10:29
Posty: 1569
Lokalizacja: Grzegórzki Wschód
Pysocice Dziedzice napisał(a):
Zobaczyć 22 i 52 na Wielickiej - bezcenne.


"22" ma nawet całkiem przyzwoite zapełnienie na tej trasie. Wprawdzie nie dowozi teraz do wielu istotnych punktów, ale podróż z Grzegórzek do samych Łagiewnik/Borku w ramach objazdu wydłużyła się jedynie o 3 minuty. No i usłyszałem też opinie wśród mieszkańców mojego rejonu, że powstało niezłe połączenie z całym starym Podgórzem - niektórym to pasuje :)

_________________
TAK dla porządnej marszrutyzacji. NIE dla śmieciowych szmatrutyzacji!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lip 2017, o 20:34 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 19:50
Posty: 129
rogow153 napisał(a):
Pysocice Dziedzice napisał(a):
Zobaczyć 22 i 52 na Wielickiej - bezcenne.


"22" ma nawet całkiem przyzwoite zapełnienie na tej trasie. Wprawdzie nie dowozi teraz do wielu istotnych punktów, ale podróż z Grzegórzek do samych Łagiewnik/Borku w ramach objazdu wydłużyła się jedynie o 3 minuty. No i usłyszałem też opinie wśród mieszkańców mojego rejonu, że powstało niezłe połączenie z całym starym Podgórzem - niektórym to pasuje :)


Kto wie- może zostanie na takiej trasie na dłużej ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lip 2017, o 20:48 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 22:35
Posty: 3133
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
rogow153 napisał(a):
"22" ma nawet całkiem przyzwoite zapełnienie na tej trasie. Wprawdzie nie dowozi teraz do wielu istotnych punktów, ale podróż z Grzegórzek do samych Łagiewnik/Borku w ramach objazdu wydłużyła się jedynie o 3 minuty. No i usłyszałem też opinie wśród mieszkańców mojego rejonu, że powstało niezłe połączenie z całym starym Podgórzem - niektórym to pasuje :)

Wobec tego mamy drugie ciekawe, nowe połączenie z niezłym zapełnieniem, które należałoby uwzględnić w szeroko zapowiadanej remarszrutyzacji. Drugie takie połączenie to Rondo Mogilskie - Tunel - Długa - I Obwodnica. :)

_________________
Linia 14 co 10 minut z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla faworyzacji Krowodrzy Górki i Podgórza, NIE dla tunelów tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lip 2017, o 20:57 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 19:50
Posty: 129
Mistrzejowiczanin napisał(a):
rogow153 napisał(a):
"22" ma nawet całkiem przyzwoite zapełnienie na tej trasie. Wprawdzie nie dowozi teraz do wielu istotnych punktów, ale podróż z Grzegórzek do samych Łagiewnik/Borku w ramach objazdu wydłużyła się jedynie o 3 minuty. No i usłyszałem też opinie wśród mieszkańców mojego rejonu, że powstało niezłe połączenie z całym starym Podgórzem - niektórym to pasuje :)

Wobec tego mamy drugie ciekawe, nowe połączenie z niezłym zapełnieniem, które należałoby uwzględnić w szeroko zapowiadanej remarszrutyzacji. Drugie takie połączenie to Rondo Mogilskie - Tunel - Długa - I Obwodnica. :)


O ile połączenie Borek- Estakada popieram to Twoja propozycja wydaje się troche naokoło i nie wiem czy jest szansa na takie połączenie i jaka linia miałaby tak jeździć? Chyba, że linia z Mistrzejowic ;) do np. Cichego Kącika i wtedy można bez żalu "5" z Krowodrzy usunąć, dać "5" na Mały Płaszów oraz wydłużyć "19".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 lip 2017, o 21:24 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 17:35
Posty: 1550
Lokalizacja: Kraków
W weekend do zamknięcia Basztowej i Grzegórzeckiej dojdzie również zamknięcie trasy na KG :D Tak się zastanawiam, czy naprawdę remontu torowiska na DT, na który potrzeba weekendu, nie dało się zrobić PRZED zamknięciem Grzegórzeckiej i Basztowej...?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lip 2017, o 00:32 
Offline
Znawca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 gru 2012, o 16:58
Posty: 24
Lokalizacja: Kraków
To jest żałosne. Widać, że nikt z ZIKITu nie korzysta z KM. Granice absurdu zupełnie przekroczone, ciekawe co jeszcze nas czeka do końca wakacji. Proponuję pociąć 52 na f20 i zrobić kolejne 7X o ile jeszcze starczy przedziału 70-79 :hihi: Natomiast jeśli chodzi o 182 to całkowity niewypał z łączeniem 482. Ostatnio kierowca zapomniał zmienić tabilicę na Dworcu i pasażerowie aż do odjazdu byli przekonani, ze dojadą dalej niż do Mistrzejowic :hihi:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lip 2017, o 11:21 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 2 lis 2009, o 17:24
Posty: 736
Lokalizacja: Krowodrza Górka
http://zikit.krakow.pl/utrudnienia/2120 ... hodow.html

Cytuj:
Uwaga kierowcy i pasażerowie autobusów KMK! W poniedziałek (31 lipca) rusza wymiana płyt torowych na ul. Grzegórzeckiej. W czasie prowadzenia prac (a więc do do 13 sierpnia) ul. Grzegórzecka nie będzie przejezdna dla samochodów i autobusów KMK. Kierowcy zostaną poprowadzeni objazdami.

Remont torowiska na ul. Grzegórzeckiej - brak przejazdu dla samochodów
Fot. ZIKiT
Roboty przy wymianie torowiska będą prowadzone w czterech lokalizacjach - w rejonie al. Daszyńskiego, ul. św. Łazarza, Chodkiewicza i przy rondzie Grzegórzeckim.

W pierwszym etapie wykonawca skupi się na pracach zlokalizowanych bliżej al. Daszyńskiego. W związku z tym ul. Grzegórzecka będzie niedostępna dla samochodów na odcinku od od ul. św. Łazarza do ul. Śniadeckich. Od ronda Grzegórzeckiego do ul. Śniadeckich będzie możliwy dojazd wyłącznie do posesji i dla karetek. Objazd będzie poprowadzony al. Daszyńskiego i ul. Podgórską, a dla przeciwnego kierunku ul. Podgórską i ul. Starowiślną.

W kolejnym etapie, który rozpocznie się 7 sierpnia, ul. Grzegórzecka zostanie zamknięta na odcinku od ul. Rzeźniczej do ul. Chodkiewicza. Objazdy zostaną poprowadzone tak samo jak przy okazji etapu wcześniejszego.

W trakcie trwania obu etapów zmieni się organizacja ruchu również na ul. Blich, która będzie jednokierunkowa, w stronę ul. Kopernika. Za utrudnienia przepraszamy.


W związku z remontem objazdami pojadą również autobusy, które codziennie przemierzają ul. Grzegórzecką. Chodzi o line 184, 484, 722 i linie nocne (601, 608, 610, 611). Więcej informacji na stronie kmkrakow.pl.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lip 2017, o 13:51 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 17:35
Posty: 1432
Lokalizacja: kraków
Typowe buraki z ZIKiT-u. :/ Na Grzegórzeckiej nie ma płyt betonowych w torowisku. Jest tylko asfalt na podbudowie betonowej. Płyty są tylko tam tam gdzie je zamontowano podczas naprawy torowiska kilka lat temu. :wow:
O zgrozo co za "znafców" mamy w tej instytucji miejskiej. :wall:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2017, o 13:31 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 17 maja 2017, o 10:27
Posty: 15
Lokalizacja: Kurdwanów
Chodzą ploty, że podobno remontu nie będzie. Komunikat jest. Ktoś coś wie co się stało?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2017, o 16:02 
Offline
Moderator fb pkk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 22:15
Posty: 2424
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Będzie, tylko później i z mniejszymi utrudnieniami.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 lip 2017, o 23:55 
Offline
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 20:01
Posty: 9949
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Cytuj:
Szanowni Pasażerowie!

Uprzejmie informujemy, że został zmieniony termin wyłączenia ruchu autobusowego na ul. Grzegórzeckiej. Zmiany zostaną wprowadzone od dnia 12.08.2017 r. (sobota) od początku kursowania linii dziennych (dla linii nocnych zmiany tras obowiązują od nocy 11/12.08.2017 r.). Z powodu naprawy torowiska tramwajowego zostanie wyłączony ruch na następujących odcinkach ul. Grzegórzeckiej: od Ronda Grzegórzeckiego do ul. św. Łazarza w obu kierunkach oraz od ul. św. Łazarza do ul. Blich tylko w kierunku ul. Dietla. W związku z powyższym, zostaną wprowadzone następujące kolejne zmiany tras linii autobusowych kursujących obecnie tą ulicą:

linie 184/484, 722, 601, 608, 610 i 611 w kierunku Stradomia będą kierowane od Ronda Grzegórzeckiego trasą objazdową ulicami: Kotlarską, Podgórską, Starowiślną, w prawo w ul. Dietla do zawrotki przy ul. Wielopole i dalej po swoich obecnych trasach. Przystanek „Rondo Grzegórzeckie” będzie przeniesiony z ul. Grzegórzeckiej na ul. Kotlarską (na pas A+T). Przystanek „Hala Targowa” będzie nieczynny. Na zmienionym odcinku trasy autobusy będą się dodatkowo zatrzymywać na przystankach: „Św. Wawrzyńca” oraz „Miodowa”;
linie 184/484, 722, 601, 608, 610, 611, 662 i 664 w kierunku Ronda Grzegórzeckiego będą kierowane od przystanku „Hala Targowa” po trasie objazdowej: ul. Metalowców, al. Daszyńskiego, ul. Podgórską, Kotlarską i dalej po swoich trasach. Nie będzie zmian w obsłudze przystanków;
linia 605 w kierunku Stradomia i Bielan będzie kursować do Mostu Kotlarskiego po stałej trasie, następnie ul. Podgórską, Starowiślną, w prawo w ul. Dietla do zawrotki przy ul. Wielopole i dalej po obecnej trasie. W kierunku Zajezdni Płaszów, po obsłudze przystanku „Starowiślna” linia zawracać będzie przy ul. Wielopole i dalej kursować będzie po trasie objazdowej ulicami: Starowiślną, Zabłocie do ul. Herlinga-Grudzińskiego i dalej po stałej trasie. Nieczynne będą dla linii przystanki: „Hala Targowa” i „Rondo Grzegórzeckie”, natomiast na zmienionym odcinku trasy autobusy będą się dodatkowo zatrzymywać na przystankach: „Św. Wawrzyńca” i „Miodowa”;
linie 662 i 664 w kierunku Poczty Głównej będą kierowane od Ronda Grzegórzeckiego trasą objazdową ulicami: Kotlarską, Podgórską, Starowiślną, Dietla do ul. Wielopole i dalej po obecnych trasach. Przystanek „Rondo Grzegórzeckie” zostanie przeniesiony z ul. Grzegórzeckiej na ul. Kotlarską (na pas A+T). Przystanek „Hala Targowa” będzie nieczynny. Na zmienionym odcinku trasy autobusy będą się dodatkowo zatrzymywać na przystankach: „Św. Wawrzyńca”, „Miodowa” i „Starowiślna” (na ul. Dietla, po skręcie w prawo z ul. Starowiślnej.

W związku z wydłużeniem trasy przejazdu częstotliwość linii 722 w dni powszednie zostanie zmieniona z 7,5 minuty na 8 minut. Częstotliwości kursowania pozostałych linii nie będą zmieniane.



Jednocześnie informujemy, że na dzień 16 sieprnia br. jest planowane rozpoczęcie drugiego etapu prac, w którym zostanie przywrócony przejazd w obu kierunkach ul. Grzegórzecką pomiędzy ul. św. Łazarza i ul. Blich. W tym etapie wprowadzone zostaną następujące zmiany tras linii autobusowych:

linie 184/484, 722, 601, 608, 610 i 611 w kierunku Stradomia będą kierowane od Ronda Grzegórzeckiego trasą objazdową ulicami: Kotlarską, Podgórską, al. Daszyńskiego, ul. Metalowców do ul. Grzegórzeckiej. Przystanek „Rondo Grzegórzeckie” będzie przeniesiony z ul. Grzegórzeckiej na ul. Kotlarską (na pas A+T), a przystanek „Hala Targowa” będzie przywrócony w obecnej lokalizacji;
linie 184/484, 722, 601, 608, 610, 611, 662 i 664 w kierunku Ronda Grzegórzeckiego będą kursować analogicznie jak pierwszym etapie prac;
linia 605 w kierunku Stradomia i Bielan będzie kursować do Mostu Kotlarskiego po stałej trasie, następnie ul. Podgórską, al. Daszyńskiego, ul. Metalowców do przystanku „Hala Targowa” i dalej po obecnej trasie. Przystanek „Rondo Grzegórzeckie” będzie nieczynny. W kierunku Zajezdni Płaszów, trasa i przystanki będą funkcjonować analogicznie jak w pierwszym etapie prac;
linie 662 i 664 w kierunku Poczty Głównej będą kierowane od Ronda Grzegórzeckiego trasą objazdową ulicami: Kotlarską, Podgórską, al. Daszyńskiego, ul. Metalowców do ul. Grzegórzeckiej i dalej po obecnych trasach. Przystanek „Rondo Grzegórzeckie” zostanie przeniesiony z ul. Grzegórzeckiej na ul. Kotlarską (na pas A+T), a przystanek „Hala Targowa” będzie przywrócony w obecnej lokalizacji.

Za utrudnienia przepraszamy!


http://kmkrakow.pl/index.php?option=com ... Itemid=102


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sie 2017, o 00:32 
Offline
Pasażer

Dołączył(a): 25 lip 2017, o 00:40
Posty: 3
Witam na forum.
Czy ktoś z Was jest w stanie wyjaśnić ostatnie (mające już chwilę temu miejsce) zmiany w komunikacji nocnej, a konkretnie 608 do Borku Fałęckiego i 610 do pętli Pod Fortem? Nie mówiąc o tym, że 608, w kierunku huty jedzie nieco inną trasą... Czy to normalne, że w dobie pokrywania jak największego obszaru jak najmniejszą liczbą linii nocnych trasy dwóch częściowo się dublują, a ktoś wracając ze Słomianej do np. Dworca musi najpierw przejechać przez Borek Fałęcki? Pytam głównie w kontekście zamieszania z tym związanego oraz faktu, że pewne części miasta w ogóle nie mają dostępu do linii nocnych.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 4 sie 2017, o 09:25 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 19:48
Posty: 3201
Lokalizacja: Kraków
Chodzi o to, że autobusy linii "608" przyjeżdżały na zlot na Starowiślnej zawsze "na styk" lub po czasie zlotu. W związku z tym ZIKiT zdecydował się na skrócenie trasy tak, by autobus ten zdążył przyjechać na zlot na tyle wcześnie, żeby nie mieć opóźnień. Dlatego też "608" jeździ do Borku Fałęckiego, a następnie wraca najkrótszą trasą (tj. Zakopiańską) do Łagiewnik. Z kolei "610" miał w Borku Fałęckim bardzo długi postój, więc wydłużono trasę do osiedla Pod Fortem żeby je obsłużyć w zamian za "608".

Oczywiście możliwe byłoby też zostawienie "610" do Borku, zaś "608" na trasie do Pod Fortem, zaś powrót "608" przez Zawiłą i Zakopiańską, żeby zaoszczędzić na czasie. Możliwe też chyba jest wydłużenie "610" do Łagiewnik przez Kobierzyńską (przynajmniej jednokierunkowo, odwrotnie do "608" – żeby ta ulica miała autobusy nocne w obie strony). Albo, co byłoby chyba najlepsze z punktu widzenia pasażera, dołożenie dodatkowej brygady na "608"...

BTW, ten post i powyższy powinny zostać przeniesione do innego działu ;)

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL