Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 13 gru 2017, o 12:08

Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 360 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 13 paź 2017, o 10:16 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 20569
Cukier napisał(a):
Natomiast co do tworzenia linii pomijającej przystanki - nie jestem do końca przekonany. Zwłaszcza co do pomijania węzła Rayskiego, który dla pasażerów "178" jadących od Nowohuckiej jest bardzo istotnym punktem przesiadkowym na tramwaje do szeroko pojętej Huty, zaś dla pasażerów z Mistrzejowic, D303 i wielkiego osiedla przy Orlińskiego istotnym punktem przesiadkowym na tramwaje w stronę centrum miasta. Z tego co na co dzień obserwuję, przejazd przez górny poziom tego węzła nie trwa jakoś szczególnie długo - ogólnie jedyna relacja na węźle Rayskiego która zauważalnie się korkuje to lewoskręt od AWFu w Stella w stronę D303. Reszta raczej nie.

Powstańców Wielkopolskich to również istotny węzeł przesiadkowy na tramwaje do centrum / Bieżanowa / Kurdwanowa. A będzie tym istotniejszy, gdy zostanie oddany do użytku przystanek kolejowy Kraków Podgórze ex. Krzemionki.

Ok, lecz podobnie można by podważać sens istnienia "572" - to co napisałeś, po zmianie nazw węzłów właściwie mogłoby się odnosić całkowicie do "572". A jednak linia się przyjęła, i o ile sam początkowo nie byłem jej zwolennikiem, tak teraz przyznaję że ma sporą popularność i raczej się wybroniła.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2017, o 11:29 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 10 lis 2012, o 21:35
Posty: 114
Lokalizacja: Krk
Jeśli już pisać o 578, to wcale nie musi całej Kobierzyńskiej i okolicy obsługiwać. Bez Lipińskiego, Rostworowskiego, Lubostronia i Zawiłej NŻ byłaby wystarczająca.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2017, o 14:18 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 17 cze 2017, o 15:14
Posty: 32
A może zamiast tworzyć 578 powinno się powołać do życia nową linię, która pokrywała by się z częścią trasy 178? Moim zdaniem wzmacnianie odcinka Mistrzejowice-Wiślicka jest niepotrzebne (poza przystankiem Wiślicka, gdzie jest oczywiście mnóstwo pasażerów). Przy tworzeniu nowej linii autobus powinien kursować do wysokości os. Dywizjonu 303, bo po co ma stać w korku do przystanku Wiślicka (gdzie jednak się chwilę stoi), a potem jechać jeszcze kawałek do pętli na Mistrzejowicach? Najbardziej stratny byłby przystanek "Wiślicka", ale niestety autobus nie może tam kończyć więc alternatywnie może nawracać na Skarżyńskiego, albo Dworcu w Czyżynach (na dworzec by jechał od Stella-Sawickiego tak jak 129, a do Stelli przez Jana Pawła. Linia mogła by odziedziczyć numer 188 i kursować tylko w dni powszednie w godzinach porannego i popołudniowego szczytu. Nie wiem jak z napełnieniem na drugiej końcówce, ale może by go puścić np. do Łagiewnik (?).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2017, o 16:11 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 18:50
Posty: 166
Ktoś wie jakie napełnienie ma linia "70"? Czy jest dobrym uzupełnieniem dla "20" czy kolejnym pustakiem?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2017, o 16:19 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 paź 2012, o 09:29
Posty: 1573
Lokalizacja: Grzegórzki Wschód
Cukier napisał(a):
Jedyna estakada co do której można by się było pochylić to ta nad Kuklińskiego, tyle że to też jest punkt przesiadkowy na tramwaje. Trasa "178" ma to do siebie że między Łagiewnikami a Wiślicką w niemal każdy przystanek jest istotny, a większość to węzły przesiadkowe na poprzeczne linie. Jedynie przystanki "Tischnera" i "Elektrociepłownia Kraków" można uznać za nieistotne. "Koszykarska" obsługuje MORDor, "M1 Nowohucka" wielkie centrum handlowe, "D303" wielkie osiedle.


Zgadzam się z Tobą, że należy podchodzić tutaj bardzo ostrożnie do jakichś ograniczeń. "178" pełni ważną rolę w dowozie pracowników z całego miasta do licznych zakładów pracy na ul. Zawiłej i z powrotem, i to o bardzo wczesnych, jak i bardzo późnych porach. Sam korzystałem z tego przez pewien czas i wiem, że linia zbiera bardzo dużo pasażerów przesiadkowych z takich punktów jak Kuklińskiego, Stoczniowców czy Powstańców Wielkopolskich, zapewniając o tak specyficznych porach bardzo szybki i jedyny sensowny dojazd w wymienionej relacji.

_________________
TAK dla porządnej marszrutyzacji. NIE dla śmieciowych szmatrutyzacji!


Ostatnio edytowano 13 paź 2017, o 16:43 przez rogow153, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2017, o 16:25 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 20569
rogow153 napisał(a):
Zgadzam się z Tobą, że należy podchodzić tutaj bardzo ostrożnie do jakichś ograniczeń.

Nie chcę przecież ograniczać "178". Zakładam, że miałoby częstotliwość ~f=15 przez cały dzień (czyli - w szczycie odrobinę mniej kursów, za to więcej poza szczytem), a po prostu w szczycie dostawałoby wzmocnienie w postaci "578" też z ~f=15.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2017, o 19:53 
Online
Miłośnik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22 maja 2017, o 14:32
Posty: 80
Lokalizacja: Centrum A
Kitek napisał(a):
Ktoś wie jakie napełnienie ma linia "70"? Czy jest dobrym uzupełnieniem dla "20" czy kolejnym pustakiem?


Koło godziny 17.00 wszystkie miejsca siedzące były zajęte (odjeżdżała z Małego Płaszowa w stronę Dw.Towarowego) :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 paź 2017, o 20:13 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 18:08
Posty: 9415
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Kaszmir napisał(a):
Ok, lecz podobnie można by podważać sens istnienia "572" - to co napisałeś, po zmianie nazw węzłów właściwie mogłoby się odnosić całkowicie do "572".

Spodziewałem się, że to napiszesz. Tyle że jest pewna subtelna różnica - znaczenie "572" tak naprawdę opiera się głównie na tym, że nie zatrzymuje się między Placem Imbramowskim a Wiślicką - a na tym odcinku mamy tylko dwa przecięcia z poprzecznymi liniami i nie są to szczególnie istotne przecięcia. Dlaczego?

1. Nie ma tam możliwości przesiadki na tramwaje. Mimo padających krakowiaków, wyskakujących z szyn wiednioszrotów i rwącej się trakcji, jednak to transport szynowy w naszym mieście stanowi szkielet, głównie za sprawą wydzielonych torowisk i relatywnie często kursującego pojemnego taboru.
2. Aleja 29 Listopada. Przez sporą część dnia stoi w jednym wielkim korku na oba kierunki, a wraz z nią stoją również dojazdy do niej z Opolskiej / Lublańskiej. Normą jest przecież że korek od strony Prądnika Białego sięga skrzyżowania z Grażyny. Nie ma większego sensu się przesiadać z "572" na "139", "503" czy "105", bo wszystkie jeżdżą przeładowane, poza rozkładem i stoją w jednym korku z samochodami na wiadukcie nad torami. Nie ma sensu się przesiadać bo zarówno od Wiślickiej jak i od Prądnika Białego istnieją inne mniej lub bardziej bezpośrednie linie które pozwolą się dostać na A29L czy ATW, czy do Śródmieścia. Zazwyczaj nawet szybciej.
3. Rondo Polsadu. Tam nawet nie istnieje węzeł przesiadkowy. Łażenie między Olszą II a Miechowity to nie jest sensowna przesiadka. Zresztą z czego się przesiadać na co? Podjechać z Wiślickiej "572" na Olszę II po to by się przesiąść do "502" w stronę Mogilskiego? Można wsiąść od razu na Wiślickiej. To może od strony Prądnika Białego? W rejon Mogilskiego można się dostać inną, mniej okrężną trasą. Zwłaszcza tramwajem, znacznie szybciej.
4. Istnieje dość znaczący potok Nowa Huta - Bronowice. Tylko tutaj metro miałoby się rzekomo opłacać. I względem wlekącej się przez Śródmieście "4" przyspieszone "572" jest bardzo fajną alternatywą - niestety głównie poza godzinami szczytu. W rejonie ROK jest też jedyna w mieście IKEA, która również dla pasażerów z Huty jest dość istotnym targetem.

Tymczasem jeśli idzie o "178", to fakt przecinania kilku linii tramwajowych ma dalekosiężne konsekwencje:
1. Na tramwaje warto się przesiadać, bo są względnie szybkie bo omijają korki.
2. Miasto wysiekło niemal wszystkie linie autobusowe dublujące tramwaje, przez co chcąc dostać się z Huty do Bieżanowa przez Nowohucką już nie ma innej opcji niż przesiąść się na tramwaj na Powstańców Wielkopolskich. Gdyby istniało dawne "163" i "174" przez Wielicką, to wówczas możliwe że mniej by mnie raziła wizja pomijania tego przystanku. Choć naprawdę to że będzie tam jeden z najwygodniejszych punktów przesiadkowych na kolej nadal podtrzymuje kategoryczne nie dla pomijania. Podobnie też w przypadku Kuklińskiego - jadąc od strony Huty na południe szybciej jest wysiąść właśnie tam i tam przesiąść się na "50" czy "9" - i znów, nie da się tego zrobić bezpośrednio, bo z Huty przez estakadę nie kursują autobusy do Bieżanowa ani Kurdwanowa.
3. Co do tego punktu nie mam danych, ale nie jestem przekonany czy faktycznie istnieje tak duży potok bezpośredni Ruczaj / Łagiewniki - Nowa Huta. Na dobre zapełnienia "178" może się składać kilka mniejszych potoków.

felipe76 napisał(a):
Przy tworzeniu nowej linii autobus powinien kursować do wysokości os. Dywizjonu 303, bo po co ma stać w korku do przystanku Wiślicka (gdzie jednak się chwilę stoi), a potem jechać jeszcze kawałek do pętli na Mistrzejowicach?

Hmmm... może po to, że Wiślicka jest szalenie istotnym węzłem przesiadkowym? Jeśli ma nie docierać do Wiślickiej to równie dobrze może kończyć na Węźle Rayskiego.

Z całym szacunkiem, ale ja to wszystko postrzegam tak:
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 paź 2017, o 07:11 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 5890
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
I znowu pełne poparcie dla wpisu Cukra...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 paź 2017, o 21:16 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 2 lis 2009, o 16:24
Posty: 764
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Sądząc po tym co się dzieje w 182 i 482 powinni pomyśleć o linii 582 na trasie DGW - Os. Piastów z przystankami jak 501 + R. Barei, Park Wodny, Marchołta, Mistrzejowice, Os. Piastów


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 paź 2017, o 21:28 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 15:52
Posty: 2576
Lokalizacja: Krowodrza Górka
krawiec napisał(a):
Sądząc po tym co się dzieje w 182 i 482 powinni pomyśleć o linii 582 na trasie DGW - Os. Piastów z przystankami jak 501 + R. Barei, Park Wodny, Marchołta, Mistrzejowice, Os. Piastów


A może o przegubach i buspasach?

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 paź 2017, o 22:03 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 27 mar 2012, o 12:11
Posty: 520
Lokalizacja: Małopolska
Zostawić 124/424 i 152 na obecnych trasach + zrobić przystanek dla 502. Ludzie, czy Wy nie widzicie, że to tam jest teraz Dworzec Główny PKP/PKS? Przystanek, który nazywa się "Dworzec Główny" nie obsługuje Dworca Głównego. De facto ten przystanek nie obsługuje niczego poza fragmentem Plant.

_________________
Kim jest rowerzysta w Krakowie?
- na ulicy -> zawalidrogą, przeszkadzającą WSZYSTKIM także KM
- na chodniku -> niebezpieczeństwem dla pieszych
WNIOSEK: nie ma miejsca dla rowerzysty poza ścieżką rowerową!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 paź 2017, o 23:08 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 2 lis 2009, o 16:24
Posty: 764
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Castaway napisał(a):
Zostawić 124/424 i 152 na obecnych trasach + zrobić przystanek dla 502. Ludzie, czy Wy nie widzicie, że to tam jest teraz Dworzec Główny PKP/PKS? Przystanek, który nazywa się "Dworzec Główny" nie obsługuje Dworca Głównego. De facto ten przystanek nie obsługuje niczego poza fragmentem Plant.

O co Ci chodzi z tym Dworcem Głównym? Przecież nikt nie pisał o tym przystanku :S
Lw25 napisał(a):
krawiec napisał(a):
Sądząc po tym co się dzieje w 182 i 482 powinni pomyśleć o linii 58sie DGW - Os. Piastów z przystankami jak 501 + R. Barei, Park Wodny, Marchołta, Mistrzejowice, Os. Piastów


A może o przegubach i buspasach?

To też :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 paź 2017, o 07:29 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 07:24
Posty: 6551
Lokalizacja: Kraków
Zatem czekamy na wzmocnienia :)

Cytuj:
Będą dalsze wzmocnienia komunikacji autobusowej!
Łukasz Franek, zastępca dyr. ZIKiT ds. Transportu, właśnie na posiedzeniu Rady Miasta Krakowa przyznał, że od zeszłego roku codziennie w szczycie wyjeżdża ok. 28 dodatkowych autobusów na miasto, ale i że... planują, by do końca roku liczba ta wzrosła do 50!
Przypomnijmy, że od zeszłego roku mieliśmy szereg wzmocnień linii autobusowych (m.in. "139", "503"), a także mnóstwo nowych, uruchomionych (m.in. "116", "140", "160", "192", "511"). Teraz z tych słów wynika, że szykuje się prawie drugie tyle nowych kursów!


https://www.facebook.com/blogkrabok/pos ... 3849572564

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 paź 2017, o 07:52 
Online
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 1667
Lokalizacja: Kreuzberg
Jak to się przekłada na pracę eksploatacyjną? Bo gdyby przyjąć wzorcowo, że autobus robi 65 000 (co i tak jest słabym wynikiem, wzorcowo powinno być ok 75 000, a 80 000 dla elektryków), to mamy 1 800 000 km ekstra. Tak jest? To jest 13 milionów złotych w skali roku.

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 360 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24  Następna strona

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: RoversKrk97, Sgriffin i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL