Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 15 sie 2018, o 03:56

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 672 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 41, 42, 43, 44, 45  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 24 gru 2017, o 23:47 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 10223
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Dość jednoznaczne artykuły z sierpnia, w których zawiera się informacje o przetargu na sporządzenie projektu drogi:

Musiałem je przeoczyć. Przepraszam, zwracam honor!

Mistrzejowiczanin napisał(a):
Skąd wiesz? A może tą jedyną linią będzie tam 169, albo jeszcze inny? Przyspieszony będzie się tam w zasadzie marnował, jak powstanie w okolicy linia tramwajowa.

Tyle że "503" kursuje odpowiednio często no i w relacji w której tramwaj go nie bardzo jest w stanie zastąpić. A "169" będzie wciąż potrzebne na Mackiewicza i dla Żabińca.

Mistrzejowiczanin napisał(a):
No to może wspomniany przeze mnie również kierunek Mogilska-Tunel-Dworzec Towarowy Długa-I obwodnica?

Tyle że od strony Huty atrakcyjność tej linii kończy się na Nowym Kleparzu. Nie wiem czy na dalszej trasie miałaby jakichkolwiek orędowników, nawet i od strony Bronowic.

Nie mówię - takie połączenie obwodowe jest bardzo potrzebne. Ale przez aleję Słowackiego, a nie przez Karmelicką, Dunajewskiego, Basztową i Długą.

tomek_m napisał(a):
@Cukier linia "297" w takiej formie jak jest powstała po to, aby zapewnić połączenie wschodnich terenów gminy Zielonki z samymi Zielonkami gdzie jest urząd gminy. Wcześniej jak tej linii nie było, to niezmotoryzowani mieszkańcy np: Bibic czy Węgrzc musieli jechać przez Kraków.

Nie mówię że linia wewnątrzgminna jest zupełnie niepotrzebna, ale na pewno Bosutów i fragment Dziekanowic nie są zadowolone z takiego połączenia, bo częściej jednak ci pasażerowie potrzebują się dostać do Krakowa do pracy niż do urzędu gminy. Dlatego zaproponowane przeze mnie osobna linia z Bosutowa do GNZ oraz przekierowanie "267" przez Bibice i Węgrzce wydaje się być rozwiązaniem znacznie korzystniejszym. Kto będzie się potrzebował dostać z Bosutowa wciąż będzie się mógł przesiąść na przystanku "Węgrzce", a kto będzie się potrzebował dostać do Krakowa będzie miał autobus możliwie bezpośrednio. No bo co do za różnica dla "267" czy pojedzie obwodowo od Witkowic do A29L czy od Marszowca do Węgrzc?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 gru 2017, o 12:25 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 08:40
Posty: 6209
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Pełni ofertę uzupełniającą (...)
No i właśnie taką rolę będzie miał autobus na Górce Narodowej – gdzie również nie będzie dublował tramwaju na żadnym dłuższym odcinku.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 gru 2017, o 13:19 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 22:35
Posty: 3731
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Cukier napisał(a):
Tyle że od strony Huty atrakcyjność tej linii kończy się na Nowym Kleparzu. Nie wiem czy na dalszej trasie miałaby jakichkolwiek orędowników, nawet i od strony Bronowic.

Zapewniam Cię, że nie. I miałoby swoich orędowników na trasie Basztowa LOT/Teatr Bagatela - Dworzec Główny Tunel oraz z takich Bronowic na Dworzec Główny Tunel. Wszystko się tu rozbija o ten jeden przystanek pod dworcem, który zapewnia najwygodniejszą przesiadkę na dworzec autobusowy, dworzec kolejowy no i na SKA.

Cukier napisał(a):
Nie mówię - takie połączenie obwodowe jest bardzo potrzebne. Ale przez aleję Słowackiego, a nie przez Karmelicką, Dunajewskiego, Basztową i Długą.

A może jednak ta trasa przez Aleje nie powstanie? Wszak tyle drzew trzeba byłoby wyciąć, chociaż nie - będzie chyba możliwość podczas przebudowy Alej (po otwarciu Trasy Zwierzynieckiej) poprowadzić tory buspasami? To byłoby najrozsądniejsze rozwiązanie, by nie burzyć ładu architektonicznego i powiedzmy, że florystycznego ładnej arterii.

Locutus napisał(a):
No i właśnie taką rolę będzie miał autobus na Górce Narodowej – gdzie również nie będzie dublował tramwaju na żadnym dłuższym odcinku.

Jakiś autobus przez 29-tą od początku do Górki Narodowej na pewno tak, ale dlaczego akurat 503?

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 gru 2017, o 13:37 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 13 cze 2017, o 19:50
Posty: 249
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Czemu miałoby być tam tak dużo linii? 2 i 52 na Os. Piastów SKA, 3 na Górkę Narodową przez Iwaszki, 16 jest przewidziana do wydłużenia ale właśnie przez Rondo Barei, Iwaszki na Górkę Narodową Zachód, a 14 jeżeli dotrwa, to zostanie w Hucie.

I kto tą "3" naokoło by jeździł? "14" przetrwa (pewnie ze zmienioną końcówką), żeby utrzymać jakiś tramwaj z Alei Pokoju na Dworzec Główny.
Cukier napisał(a):
Ja sobie nie wyobrażam, żeby Azory nie dostały żadnej linii przez Nowy Kleparz.

"18" wydaje się być idealną linią na Azory, ale raczej plany się nie zmieniły i "18" trafi na Górkę Narodową wraz z "50" a Azory otrzymają "3"/("51") i "5".


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 gru 2017, o 13:48 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 22:35
Posty: 3731
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Kitek napisał(a):
I kto tą "3" naokoło by jeździł?

Mieszkańcy rejonu ul. Strzelców i ul. Iwaszki - Prądnik Czerwony i Górka Narodowa Wschód.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 gru 2017, o 08:42 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 08:40
Posty: 6209
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Jakiś autobus przez 29-tą od początku do Górki Narodowej na pewno tak, ale dlaczego akurat 503?
A dlaczego nie? To dobry kandydat: często jeżdżąca linia, niedublująca tramwaju, obsługująca cały ciąg 29. Listopada - Aleje Trzech Wieszczów - Konopnickiej - Kamieńskiego...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 gru 2017, o 11:42 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 22:35
Posty: 3731
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Locutus napisał(a):
A dlaczego nie? To dobry kandydat: często jeżdżąca linia, niedublująca tramwaju, obsługująca cały ciąg 29. Listopada - Aleje Trzech Wieszczów - Konopnickiej - Kamieńskiego...

Pozdrawiam!
LOKI

No właśnie dlatego, że przyspieszony by się w takiej sytuacji tam marnował, gdy zbudują tramwaj. Nadmieniam, że 511 jest w zasadzie eksperymentem, mającym na celu sprawdzić, czy ze Stoków do centrum wystarczy jeżdżący naokoło 182, czy sprawdziłby się przyspieszony prostszą trasą. Okazuje się, że 511 radzi sobie całkiem nieźle i niejednokrotnie widywałem go w szczycie zapchanego. Wniosek z tego taki, że jak najbardziej jest taka linia tam potrzebna, a jak otworzą torowisko na Górkę Narodową, to ta 503-ka już generalnie nie będzie tam potrzebna, więc czemu jej nie przekierować na Stoki jako pełnoprawną i całotygodniową linię przyspieszoną w zamian za 182 i 511?

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 gru 2017, o 12:12 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21550
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Przeciwnie - rozważa się właśnie bliźniaka 50-tki na trasie z Bieżanowa na Azory, kiedy 50-tka byłaby z Kurdwanowa na Górkę Narodową. 5-tka raczej wówczas wyleci z linii Krowoderskiej - na Rakowice w ewentualne zastępstwo za dwójkę, z tunelu na Długą i dalej ,,gdzieś", albo jeszcze gdzie indziej.

Plany bliźniaka "5x" z tego co wiem są nieaktualne, po prostu zostaje "3" tak jak jest. Zresztą plany nadchodzącej marszrutyzacji wyraźnie wskazują, że ZIKiT działa teraz mocno zachowawczo i na większe rewolucja w trasach chyba bym nie liczył.

Nikt też nie zakładał wyrzucenia "5" z Krowodrzy więc nie wiem skąd wziąłeś taki pomysł. W ogóle nie będzie wyrzucania linii stamtąd, przeciwnie - jest pytanie, czy obecny zestaw, nawet z "19", starczy do obsługi Krowodrzy Górki, Górki Narodowej i Azorów. Kto wie, może uruchomiona niebawem "17" ma świetlaną przyszłość przed sobą? A sama "5" ma pojechać do Azorów.

Mistrzejowiczanin napisał(a):
Zapewniam Cię, że nie. I miałoby swoich orędowników na trasie Basztowa LOT/Teatr Bagatela - Dworzec Główny Tunel oraz z takich Bronowic na Dworzec Główny Tunel. Wszystko się tu rozbija o ten jeden przystanek pod dworcem, który zapewnia najwygodniejszą przesiadkę na dworzec autobusowy, dworzec kolejowy no i na SKA.

Tyle, że same dworce to wg mnie zdecydowanie za mało, by uzasadnić kierowanie linii. Z moich odczuć większość wysiadających w tunelu kieruje się do galerii. A do tej z Bronowic już była linia - "12" - i jeździła pusta.

Mistrzejowiczanin napisał(a):
Przyspieszony będzie się tam w zasadzie marnował, jak powstanie w okolicy linia tramwajowa.

To tak jakby powiedzieć, że przyspieszony "503" marnuje się w Bieżanowie albo przyspieszone "502" marnuje się w Hucie.

Mistrzejowiczanin napisał(a):
Nadmieniam, że 511 jest w zasadzie eksperymentem, mającym na celu sprawdzić, czy ze Stoków do centrum wystarczy jeżdżący naokoło 182, czy sprawdziłby się przyspieszony prostszą trasą. Okazuje się, że 511 radzi sobie całkiem nieźle i niejednokrotnie widywałem go w szczycie zapchanego. Wniosek z tego taki, że jak najbardziej jest taka linia tam potrzebna, a jak otworzą torowisko na Górkę Narodową, to ta 503-ka już generalnie nie będzie tam potrzebna, więc czemu jej nie przekierować na Stoki jako pełnoprawną i całotygodniową linię przyspieszoną w zamian za 182 i 511?

Aha. "182" i "511" się sprawdziły, więc proponujesz... je zabrać i w zamian dać linię, która obsługuje zupełnie inne rejony :O Siłą "182" jest dojazd do ronda Mogilskiego i rejonów Dworca/Galerii Krakowskiej, dość powiedzieć, że nieraz już z samego Dworca Głównego Wschód linia wyjeżdża nabita po dach. A Ty chcesz ludziom to połączenie zabrać.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 gru 2017, o 17:39 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 22:35
Posty: 3731
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Kaszmir napisał(a):
Plany bliźniaka "5x" z tego co wiem są nieaktualne, po prostu zostaje "3" tak jak jest. Zresztą plany nadchodzącej marszrutyzacji wyraźnie wskazują, że ZIKiT działa teraz mocno zachowawczo i na większe rewolucja w trasach chyba bym nie liczył.

Nic o tym nie wiem, aby zaniechano planów utworzenia bliźniaka 50-tki z Bieżanowa na Azory. Na jakiej postawie nazywamy styczniowe wzmocnienia ,,marszrutyzacją" (nazwa niepoprawna zresztą, bo powinno być ,,remarszrutyzacja")? Słusznie wywnioskowano, że wzmocnienia są potrzebne, ale bez zbytnich zmian tras i wstrzymano się z tym do czasu, kiedy to będzie po prostu koniecznie - po otwarciu nowych tras tramwajowych - teraz nie jest w żadnym wypadku.

Kaszmir napisał(a):
Nikt też nie zakładał wyrzucenia "5" z Krowodrzy więc nie wiem skąd wziąłeś taki pomysł. W ogóle nie będzie wyrzucania linii stamtąd, przeciwnie - jest pytanie, czy obecny zestaw, nawet z "19", starczy do obsługi Krowodrzy Górki, Górki Narodowej i Azorów. Kto wie, może uruchomiona niebawem "17" ma świetlaną przyszłość przed sobą? A sama "5" ma pojechać do Azorów.

Jeżeli będą tam dwie częste linie do tunelu i dalej na południe, czyli 7/50 i 9/51/53/59 to ta 5-tka w obecnej formie z tunelu na Krowodrzę będzie jak piąte koło u wozu. Prawdę powiedziawszy wcale nie będzie tam potrzebny stek słabych linii, a np. 5 ale mocnych - na Azory dwie - 9 i coś do centrum, a na Górkę Narodową trzy - 7/50, 18 i coś do Dworca na Pawią.

Kaszmir napisał(a):
Z moich odczuć większość wysiadających w tunelu kieruje się do galerii.

Jakaś tam część głównie młodzieńców może i tak, ale nie powiedziałbym, że większość.

Kaszmir napisał(a):
A do tej z Bronowic już była linia - "12" - i jeździła pusta.

Bo była krótko mówiąc na wyjątkowo nieatrakcyjnej trasie i z nieatrakcyjną częstotliwością - każdy kto chciał się z Bronowic dostać na Dworzec to wolał jechać czwórką albo 13-tką i podejść ten kawałek. Z I obwodnicy to samo. Gdyby linia była tranzytowa, i z częstotliwością np. f~15 to mogłaby zbierać ludzi pod ten dworzec z dwóch stron - i np. z Bronowic i z Al. Pokoju, no i oczywiście z I obwodnicy, bo tu o to w gruncie rzeczy się rozchodzi, żeby stąd było coś do tunelu.

Kaszmir napisał(a):
To tak jakby powiedzieć, że przyspieszony "503" marnuje się w Bieżanowie albo przyspieszone "502" marnuje się w Hucie.

A gdzież to ten 502 się w tej Hucie marnuje? Na wszystkich swoich przystankach oprócz DH Wanda i Placu Centralnego jest postawą komunikacji - i dla Os. Strusia, dla Os. Zgody, gdzie co prawda tramwaj jest ale nie do centrum, dla Wiślickiej i Bora Komorowskiego, gdzie razem z 501 jest postawą komunikacji. Na DH Wanda jest tym uzupełnieniem, a do Placu Centralnego dojeżdża zamiast kończyć na Al. Przyjaźni, by z Wiślickiej czy z Os. Strusia było coś do tego punktu, który jakby nie patrzeć jest głównym placem Huty. 503 na Bieżanowie? Dlaczego? Teraz już nie - rzeczywiście 502 jak jeździła Limanowskiego to się wyjątkowo marnowała dublując tramwaj - dlatego też jeździły na niej krótkie autobusy - teraz 503 jeździ Kamieńskiego i Konopnickiej, gdzie jest podstawą komunikacji - tak jak na Jerzmanowskiego, Aleksandry i pętli na Nowym Bieżanowie Południu. Z tramwajem ma 3 wspólne przystanki, gdzie go uzupełnia i z tych przystanków jak 194 z Ruczaju zapewnia komunikację na Aleje.

Przyspieszone 501, 502, 503 w gruncie rzeczy wszędzie, gdzie jeżdżą są podstawą komunikacji z niewielkimi wyjątkami - także teraz 503 na Górce Narodowej Wschód; zatem jak oddany zostanie w okolicy tramwaj to po co on tam ma zostawać? Jako uzupełnienie komunikacji tramwajowej w regionie na Al. 29 Listopada zastąpiłbym go linią zwykłą.

Kaszmir napisał(a):
Aha. "182" i "511" się sprawdziły, więc proponujesz... je zabrać i w zamian dać linię, która obsługuje zupełnie inne rejony :O Siłą "182" jest dojazd do ronda Mogilskiego i rejonów Dworca/Galerii Krakowskiej, dość powiedzieć, że nieraz już z samego Dworca Głównego Wschód linia wyjeżdża nabita po dach. A Ty chcesz ludziom to połączenie zabrać.

O rany Jezu, dlaczego linię w inne rejony? 503 ze strony Bieżanowa i Alej wjeżdżałby jak 501 w tunel Kalinowskiego i na Rondo Mogilskie i po trasie 511 na Stoki. Przecież wiem, że kwintesencją 182 i 511 jest dojazd w rejony Dworca i Ronda Mogilskiego i dlatego to połączenie trzeba wzmacniać. Przecież piszesz, że już z dworca 182 wyjeżdża przepełniona, zatem 503 z częstotliwością f~7,5 i autobusami przegubowymi nie będzie się tam marnował - przeciwnie, będzie jak znalazł, w przeciwieństwie do tego, gdyby go utrzymano na Górce Narodowej po otwarciu linii tramwajowej.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 gru 2017, o 18:51 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21550
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Na jakiej postawie nazywamy styczniowe wzmocnienia ,,marszrutyzacją" (nazwa niepoprawna zresztą, bo powinno być ,,remarszrutyzacja")?

Zdania są podzielone. Mnie uczyli, że "remarszrutyzacja" jest niepoprawna. W Warszawie też używają słowa "marszrutyzacja".

Mistrzejowiczanin napisał(a):
Jakaś tam część głównie młodzieńców może i tak, ale nie powiedziałbym, że większość.

Chyba żartujesz. To gdzie wg Ciebie idą Ci wszyscy ludzie? Bo chyba nie na pociąg na lotnisko.

Mistrzejowiczanin napisał(a):
Bo była krótko mówiąc na wyjątkowo nieatrakcyjnej trasie i z nieatrakcyjną częstotliwością - każdy kto chciał się z Bronowic dostać na Dworzec to wolał jechać czwórką albo 13-tką i podejść ten kawałek. Z I obwodnicy to samo. Gdyby linia była tranzytowa, i z częstotliwością np. f~15 to mogłaby zbierać ludzi pod ten dworzec z dwóch stron - i np. z Bronowic i z Al. Pokoju, no i oczywiście z I obwodnicy, bo tu o to w gruncie rzeczy się rozchodzi, żeby stąd było coś do tunelu.

Przecież proponowaną przez Ciebie linię będą trapić te same problemy. Będzie jeździć rzadziej niż "4+44", a jeśli do tego doliczyć "14" i "24" to w ogóle nie ma porównania. Plus trasa naokoło, krążenie przez Długą to rozkładowo 6-7 minut w plecy, w praktyce jeszcze więcej przez korki na Długiej.

Mistrzejowiczanin napisał(a):
A gdzież to ten 502 się w tej Hucie marnuje? Na wszystkich swoich przystankach oprócz DH Wanda i Placu Centralnego jest postawą komunikacji - i dla Os. Strusia, dla Os. Zgody, gdzie co prawda tramwaj jest ale nie do centrum, dla Wiślickiej i Bora Komorowskiego, gdzie razem z 501 jest postawą komunikacji. Na DH Wanda jest tym uzupełnieniem, a do Placu Centralnego dojeżdża zamiast kończyć na Al. Przyjaźni, by z Wiślickiej czy z Os. Strusia było coś do tego punktu, który jakby nie patrzeć jest głównym placem Huty. 503 na Bieżanowie? Dlaczego? Teraz już nie - rzeczywiście 502 jak jeździła Limanowskiego to się wyjątkowo marnowała dublując tramwaj - dlatego też jeździły na niej krótkie autobusy - teraz 503 jeździ Kamieńskiego i Konopnickiej, gdzie jest podstawą komunikacji - tak jak na Jerzmanowskiego, Aleksandry i pętli na Nowym Bieżanowie Południu. Z tramwajem ma 3 wspólne przystanki, gdzie go uzupełnia i z tych przystanków jak 194 z Ruczaju zapewnia komunikację na Aleje.

Totalnie nie zrozumiałeś mojego postu! Ja właśnie uważam, że "502" w Hucie czy "503" na Bieżanowie są bardzo dobrymi liniami. I nie przeszkadza im dublowanie z tramwajem na krótkich odcinkach. Ty też to dostrzegasz, a jednocześnie... piszesz, że "503" na Górce będzie się marnować, bo będzie miało jeden wspólny przystanek (pętlę) z tramwajem. Konsekwencji w tym nie ma.

Mistrzejowiczanin napisał(a):
O rany Jezu, dlaczego linię w inne rejony? 503 ze strony Bieżanowa i Alej wjeżdżałby jak 501 w tunel Kalinowskiego i na Rondo Mogilskie i po trasie 511 na Stoki. Przecież wiem, że kwintesencją 182 i 511 jest dojazd w rejony Dworca i Ronda Mogilskiego i dlatego to połączenie trzeba wzmacniać. Przecież piszesz, że już z dworca 182 wyjeżdża przepełniona, zatem 503 z częstotliwością f~7,5 i autobusami przegubowymi nie będzie się tam marnował - przeciwnie, będzie jak znalazł, w przeciwieństwie do tego, gdyby go utrzymano na Górce Narodowej po otwarciu linii tramwajowej.

Tylko po co psuć coś co działa? Zaletą "182" jest krótsza trasa, która kończy się w centrum miasta a nie ciągnie dalej nie wiadomo gdzie. Linia i tak łapie opóźnienia, wpuszczenie jej w korki na południu tylko by ten takt jeszcze bardziej rozwaliło. Poza tym uważam, że "503" jest potrzebne na al. 29 Listopada.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 gru 2017, o 19:14 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17 sty 2014, o 14:54
Posty: 572
Lokalizacja: Kraków-Bronowice
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Cukier napisał(a):
Tyle że od strony Huty atrakcyjność tej linii kończy się na Nowym Kleparzu. Nie wiem czy na dalszej trasie miałaby jakichkolwiek orędowników, nawet i od strony Bronowic.

Zapewniam Cię, że nie. I miałoby swoich orędowników na trasie Basztowa LOT/Teatr Bagatela - Dworzec Główny Tunel oraz z takich Bronowic na Dworzec Główny Tunel. Wszystko się tu rozbija o ten jeden przystanek pod dworcem, który zapewnia najwygodniejszą przesiadkę na dworzec autobusowy, dworzec kolejowy no i na SKA.

No właśnie, jeden przystanek.

Jeżeli chodzi o dojazd do tunelu od strony Huty; nie wszędzie musi być linia na ten konkretny przystanek, a akurat szeroko pojęta Huta ma tam doskonały dojazd - wystarczy podjechać na Mogilskie/Grzegórzeckie czymkolwiek i przesiąść się na 50/19/(17). Tramwaj co kilka minut w każdym z kierunków. Dodatkowo są jeszcze autobusy na DGW. Nie potrzebujemy linii zewsząd-dowsząd.

Ciąg Bronowicki - moim zdaniem taka marszruta nie ma najmniejszego sensu, jeżeli chcemy przetrasowania którejś z istniejących linii (weźmy "14"). Podporządkowujesz cały tranzyt jednemu przystankowi, sprawiając że pasażerowie jadący gdzieś dalej są skazani na wycieczkę krajoznawczą. Oprócz rozkładowych, dodatkowych 6 minut dochodzą jeszcze opóźnienia w tunelu, i co najważniejsze na Długiej.
To że Dw. Gł. Tunel zapewnia najwygodniejszą przesiadkę to nie znaczy że jedyną. Z przystanku przy Plantach na Dworzec PKP jest 400-500 metrów, to jest akceptowalna odległość, zwłaszcza że podróż do tunelu trwa 7 minut dłużej niż na Planty. Warto jeszcze wspomnieć o tym, że na Plantach masz tramwaj w stronę Bronowic co kilka minut, a w tunelu ewentualne f-15.
Na MDA jest w miarę przyzwoite dojście z Lubicz, sam z niego zazwyczaj korzystam.
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Jakaś tam część głównie młodzieńców może i tak, ale nie powiedziałbym, że większość.

Zwykle jakieś 20-30% idzie na Dworzec, reszta do Galerii. Tak ja to widzę.

Uruchomienie "na próbę" linii jadącej w ten sposób - OK, ale nie będzie ona mogła (niestyty) jechać na Bronowice, bo podobno jest za mało miejsca. Musiałaby kończyć na CK. Gdyby nie przetrasowanie "20" przez Basztową, to "7" mogłaby pojechać: Dąbie - R.Mogilskie - tunel - Dw. Towarowy - Długa - CK.

Ja jeździłem przez okres remontu "14" przez tunel i mam serdecznie dość. Nie tylko przez samo nadkładanie trasy, ale także przez korki i parkowanie na Długiej. Często tramwaj jechał 10-12 minut dłużej niż obecnie przez Basztową.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 gru 2017, o 20:20 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 22:35
Posty: 3731
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Kaszmir napisał(a):
Zdania są podzielone. Mnie uczyli, że "remarszrutyzacja" jest niepoprawna. W Warszawie też używają słowa "marszrutyzacja".


,,Marszrutyzacja", czyli tworzenie układu linii od nowa - otwieramy tramwaj w Olsztynie i budując siatkę połączeń na nowej sieci robimy ,,marszrutyzację". (jak ,,konstrukcja")

,,Remarszrutyzacja", czyli tworzenie układu sieci w następstwie po jakimś poprzednim - likwidacja poprzedniego układu w jakimś stopniu i budowa na jego miejscu nowego. (jak ,,rekonstrukcja")

,,Demarszrutyzacja", czyli likwidacja układu linii - likwidując tramwaj w Bielsku-Białej w 1971 roku, zlikwidowano linie tramwajowe korzystające z systemu - zrobiono demarszrutyzację. (jak ,,dekonstrukcja")

Kaszmir napisał(a):
To gdzie wg Ciebie idą Ci wszyscy ludzie? Bo chyba nie na pociąg na lotnisko.

A to do Krakowa nie przyjeżdża 13 milionów turystów rocznie? Oczywiście, że dostają się tu samolotem, a do centrum przyjeżdżają pociągiem z lotniska, przyjeżdżają autobusami - jest dworzec autobusowy i w mniejszym stopniu pociągami dalekobieżnymi. A półtora miliona stałych mieszkańców Aglomeracji Krakowskiej nie kręci się tu i ówdzie jakimś busem z dworca autobusowego, pociągami SKA, dalekobieżnymi w jakichś sprawach? Właśnie na dworcu widać te liczby.

Kaszmir napisał(a):
Przecież proponowaną przez Ciebie linię będą trapić te same problemy. Będzie jeździć rzadziej niż "4+44", a jeśli do tego doliczyć "14" i "24" to w ogóle nie ma porównania. Plus trasa naokoło, krążenie przez Długą to rozkładowo 6-7 minut w plecy, w praktyce jeszcze więcej przez korki na Długiej.

Każdy obstanie przy swoim. W każdym razie w czasie objazdów wynikających z remontu Basztowej widać było, że sporo osób jeździ od Bagateli czy Kleparza Starego do Dworca w tunelu i można było usłyszeć komentarze, że ,,wreszcie można po ludzku dojechać z centrum do dworca". Jeżeli tak rzeczywiście było, to czemu chociaż jednej linii nie zostawić w takiej relacji na stałe?

Kaszmir napisał(a):
Ty też to dostrzegasz, a jednocześnie... piszesz, że "503" na Górce będzie się marnować, bo będzie miało jeden wspólny przystanek (pętlę) z tramwajem. Konsekwencji w tym nie ma.

No i wracamy do punktu wyjścia. Może i wspólny przystanek jednoimienny będzie jeden, ale z przystanków na Banacha czy Kuźnicy Kołłątajowskiej to tramwajów będzie na tyle blisko, że sporo osób, zamiast autobus, utykający w korku na Al. 29 Listopada i tak nie dojeżdżający do ścisłego centrum, wybierze tramwaj, co spowoduje, że może i autobus na 29-tej nie będzie się teoretycznie stykał z tramwajem, nie będzie miał wspólnych przystanków to będzie jednak pełnił względem tego tramwaju ofertę uzupełniającą. I oczywiście taka oferta uzupełniająca będzie tam potrzebna w postaci np. linii zwykłej na Aleje - taki 169, który przecież jeździł tam wcześniej, ale czemu ma się tam marnować przyspieszony, gdy może obsłużyć rejon, który będzie potrzebował takiego autobusu w większym stopniu niż Górka Narodowa, która przecież zyska linię tramwajową?

Kaszmir napisał(a):
Tylko po co psuć coś co działa?

Po pierwsze - dlaczego psuć? Po drugie - na pewno dobrze działa? Zapchane krótkie SU12 bez perspektyw na przegubowce na tej linii. Poza tym właśnie mieszkańcy Stoków są skazani w ten sposób na wycieczkę tym 182 przez Mistrzejowice, bo 511 jeździ tylko w szczycie w dni powszednie przez Okulickiego - trasa szybsza. Przecież Stoki to jest rejon dosyć peryferyjny, a czasy przejazdu 182 i 511 między Stokami a Rondem Mogilskim są w momencie nieporównywalne.

Kaszmir napisał(a):
Zaletą "182" jest krótsza trasa, która kończy się w centrum miasta a nie ciągnie dalej nie wiadomo gdzie. Linia i tak łapie opóźnienia, wpuszczenie jej w korki na południu tylko by ten takt jeszcze bardziej rozwaliło.

Autobus to autobus. Tak czy tak utknie w korku jak nie na Kamieńskiego czy Wielickiej, gdzie rozwiązaniem jest buspas to na Pilotów, gdzie też rozwiązaniem jest buspas. Poza tym odczuwam wrażenie, że linia tranzytowa przez centrum jest linią pewniejszą, bo w przypadku cięć świątecznych, czy innych nie można już stwierdzić, że ucierpi na tym tylko jeden rejon, bo w przypadku takiej linii ucierpi pół miasta. Dobrym przykładem jest tutaj dzień dzisiejszy, kiedy 502 kończąca w centrum zaczynała kursowanie przed 13:00, a tranzytowa 501 jeździła cały dzień. Tak jest prawie zawsze w takich sytuacjach.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 gru 2017, o 20:58 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 27 paź 2017, o 21:36
Posty: 86
Lokalizacja: Skawina
Cytuj:
,,Marszrutyzacja", czyli tworzenie układu linii od nowa - otwieramy tramwaj w Olsztynie i budując siatkę połączeń na nowej sieci robimy ,,marszrutyzację". (jak ,,konstrukcja")

,,Remarszrutyzacja", czyli tworzenie układu sieci w następstwie po jakimś poprzednim - likwidacja poprzedniego układu w jakimś stopniu i budowa na jego miejscu nowego. (jak ,,rekonstrukcja")

,,Demarszrutyzacja", czyli likwidacja układu linii - likwidując tramwaj w Bielsku-Białej w 1971 roku, zlikwidowano linie tramwajowe korzystające z systemu - zrobiono demarszrutyzację. (jak ,,dekonstrukcja")
Blisko, ale muszę wtrącić jedną poprawkę. "Marszrutyzacja" to tworzenie układu linii ogólnie, a nie od nowa. A więc w tym przypadku można pisać zarówno "marszrutyzacja" jak i "remarszrutyzacja", z tym, że to drugie będzie dokładniejsze. Zresztą dokładnie to samo jest w przypadku "konstrukcja", które oznacza konstruowanie jako-takie, a nie konstruowanie od nowa.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 gru 2017, o 23:17 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 gru 2011, o 11:03
Posty: 1385
Lokalizacja: WDZ
Ale dlaczego
Mistrzejowiczanin napisał(a):
utykający w korku na Al. 29 Listopada
?

Przecież lada moment ma być remont 29. Ulicy wraz z budową buspasów tamże (OIDP). I problem korków (dla autobusów przynajmniej) w zacznej mierze zniknie...

_________________
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 gru 2017, o 02:08 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 10223
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Jeżeli tak rzeczywiście było, to czemu chociaż jednej linii nie zostawić w takiej relacji na stałe?

Bo ci pasażerowie to mniejszość wobec pasażerów jadących tranzytem / docelowo do przystanku Dworzec Główny, dla których zamiana obecnego dość stałego czasu przejazdu przez śródmieście na czas zwiększony o 12 i więcej minut (czynnik zmienny w postaci korków i miszczów parkowania na Długiej) jest czymś nieakceptowalnym.

Takie połączenie jeśli już miałoby powstać to tylko jako nowa linia, lecz i to nie byłoby takie proste bo ciąg bronowicki jest pełny i trudno tam wskazać linię którą śmiało można by wyrzucić tak żeby zrobić miejsce dla linii na Długą.

Mistrzejowiczanin napisał(a):
No i wracamy do punktu wyjścia. Może i wspólny przystanek jednoimienny będzie jeden, ale z przystanków na Banacha czy Kuźnicy Kołłątajowskiej to tramwajów będzie na tyle blisko, że sporo osób, zamiast autobus, utykający w korku na Al. 29 Listopada i tak nie dojeżdżający do ścisłego centrum, wybierze tramwaj, co spowoduje, że może i autobus na 29-tej nie będzie się teoretycznie stykał z tramwajem, nie będzie miał wspólnych przystanków to będzie jednak pełnił względem tego tramwaju ofertę uzupełniającą. I oczywiście taka oferta uzupełniająca będzie tam potrzebna w postaci np. linii zwykłej na Aleje - taki 169, który przecież jeździł tam wcześniej, ale czemu ma się tam marnować przyspieszony, gdy może obsłużyć rejon, który będzie potrzebował takiego autobusu w większym stopniu niż Górka Narodowa, która przecież zyska linię tramwajową?

Naprawdę nie rozumiem w jaki sposób "503" miałby się marnować na Górce Narodowej w większym stopniu niż "502" na Placu Centralnym utykając w korku na Andersa. Może to "502" wywalmy ze Starej Huty i dajmy przez obwodnicę towarową do Stoków - po co ma się tam marnować przyspieszony, gdy może obsłużyć rejon który będzie potrzebował takiego autobusy w większym stopniu niż Plac Centralny które przecież ma linię tramwajową. Zostawmy tylko ofertę uzupełniającą w postaci linii zwykłej "152" na Wiślicką.

Mistrzejowiczanin napisał(a):
Po pierwsze - dlaczego psuć?

Wypadającymi kursami i rozwalonym rozkładem. Nie bez przyczyny zabrano "502" z Bieżanowa.

Mistrzejowiczanin napisał(a):
Po drugie - na pewno dobrze działa? Zapchane krótkie SU12 bez perspektyw na przegubowce na tej linii.

Może by tak po prostu skierować na "182" / "482" przegubowce? To nie jest niemożliwe ani nawet szczególnie trudne, co pokazuje przykład linii "130" czy na przestrzeni ostatnich lat linii "502", "169", "503" a nawet nieszczęsnego "128" przez Lema.

Mistrzejowiczanin napisał(a):
Poza tym właśnie mieszkańcy Stoków są skazani w ten sposób na wycieczkę tym 182 przez Mistrzejowice, bo 511 jeździ tylko w szczycie w dni powszednie przez Okulickiego - trasa szybsza.

Ale zdajesz sobie sprawę z tego, że Stoki generują gó**iane potoki pasażerskie, na które nawet częstotliwość "182" jest dość mocno przesadzona, ale Stoki ją zawdzięczają przede wszystkim ogromnymi potokami z zachodnich Mistrzejowic, wschodnich Mistrzejowic, oraz po części również południowego os. Piastów i nowych bloków przy Okulickiego?

"511" do Stoków to był taki eksperyment - tylko w szczycie, nieszczególnie często. Nawet MPK spodziewało się nie wiadomo czego i wbrew zaleceniom ZIKiTu od początków obsługiwało linię przegubami. I jaki był efekt - bardzo szybko przeguby z tej linii zniknęły i 12m dają radę lepiej lub gorzej, ale dają.

Linia częstsza niż f~15 przez obwodnicę towarową do Stoków to gwarancja tlenowozu. Dopiero od Wiślickiej w stronę miasta byłoby normalne zapełnienie, ale ciąg Wiślicka - Bora - R. Mogilskie to tak jak Aleje - ile byś autobusów nie puścił i tak pojadą pełne.

Mistrzejowiczanin napisał(a):
Przecież Stoki to jest rejon dosyć peryferyjny, a czasy przejazdu 182 i 511 między Stokami a Rondem Mogilskim są w momencie nieporównywalne.

Jeszcze jest "5" która w godzinach szczytu deklasuje obie linie, a nawet w warunkach rozkładowych sama w sobie jest szybsza od "182" - jeśli ktoś ma dalej i musi do "5" podjechać to założmy, że czasowo wychodzą podobnie - tyle że "5" to nieporównywalnie większy komfort podróży.

Mistrzejowiczanin napisał(a):
Poza tym odczuwam wrażenie, że linia tranzytowa przez centrum jest linią pewniejszą, bo w przypadku cięć świątecznych, czy innych nie można już stwierdzić, że ucierpi na tym tylko jeden rejon, bo w przypadku takiej linii ucierpi pół miasta. Dobrym przykładem jest tutaj dzień dzisiejszy, kiedy 502 kończąca w centrum zaczynała kursowanie przed 13:00, a tranzytowa 501 jeździła cały dzień. Tak jest prawie zawsze w takich sytuacjach.

Myślę że większość mieszkańców woli linię pewną każdego dnia w godzinach szczytu (=wtedy gdy jest najbardziej potrzebna) i zawieszaną na święta i wakacje (=gdy jest mało lub wcale niepotrzebna), niż linię widmo w godzinach szczytu (=wtedy gdy jest najbardziej potrzebna) i wożącą muchy święta i wakacje (=gdy jest mało lub wcale niepotrzebna).

Afterbirds napisał(a):
Przecież lada moment ma być remont 29. Ulicy wraz z budową buspasów tamże (OIDP). I problem korków (dla autobusów przynajmniej) w zacznej mierze zniknie...

Wiadukt nad torami kolejowymi przy Pawiej oraz skrzyżowanie pod estakadą Rozwadowskiego to na tyle krytyczne wąskie gardła, że bez buspasów tamże kwestia autobusów się nie poprawi w żaden znaczący sposób. Obecnie jest przecież buspas od Miłosza do Żmujdzkiej, a w godzinach szczytu to tak jakby go nie było. To że można pieszo wyprzedzić autobusy wcale nie jest jakąś rzadkością.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 672 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 41, 42, 43, 44, 45  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL