Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 19 sie 2018, o 00:18

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 8 maja 2013, o 17:17 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 23:20
Posty: 7949
Lokalizacja: Bieżanów
Utrudnienia w ruchu:


Cytuj:
Linie: 102, 152, 292

11.05.2013

X Rekreacyjny Rajd Rowerowy - możliwe utrudnienia w funkcjonowaniu KMK

Informujemy, że w dniu 11 maja 2013 r. w godzinach 1115 – 1430 organizowany jest „X Rekreacyjny Rajd Rowerowy Kraków – Trzebinia – promocja lokalnych walorów Gminy Trzebinia”.

Trasa przejazdu na terenie Gminy Miejskiej Kraków przebiegać będzie następującymi ulicami: Mydlnicka – Zarudawie – Jesionowa – Królowej Jadwigi – Junacka – rondo Chełm – Chełmska – Za Skłonem – Zakamycze.

W związku z powyższym informujemy, że w czasie przejazdu rowerzystów należy liczyć się z czasowymi utrudnieniami w ruchu.


Źródło: http://kmkrakow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 maja 2013, o 12:47 
Offline
Zbanowany
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 sty 2013, o 18:09
Posty: 529
Lokalizacja: Bronowice
Od pewnego czasu obserwuję znaczne opóźnienia na tej linii. Chodzi o kierunek od Olszanicy. Albo autobus opóźnia się o 5-10 minut, albo w ogóle nie podjeżdża. Np ostatnio miał być o 17:33, a o 17:45 jeszcze nic nie podjechało.
Wkurza mnie to, bo już 2 razy pokrzyżowało mi to opóźnienie plany.

I teraz pytanie: co może być powodem opóźnienia?


Ostatnio edytowano 21 maja 2013, o 12:52 przez bombowiec, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2013, o 22:43 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 17 lut 2010, o 02:07
Posty: 942
Lokalizacja: Kraków
Polecam napisać do ZIKiT, odpowiedzą co jest przyczyną.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 maja 2013, o 22:52 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2010, o 11:50
Posty: 621
Lokalizacja: Kraków
A może po prostu to jest kumulacja opóźnień ze szczytu?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lip 2013, o 22:04 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 19:48
Posty: 3444
Lokalizacja: Kraków
Chciałbym porównać obecną sytuację Woli Justowskiej i okolic z sytuacją przedstawioną tej dzielnicy w wariancie W1R.

Obecnie mamy 3 linie autobusowe:
— "102" z Zakamycza przez Kasztanową do Cichego Kącika i dalej na Krowodrzę, jeździ co 30-40 minut, więc żadna rewelacja (w planach było przedłużenie tej linii do Bielan),
— "152" z Olszanicy przez Królowej Jadwigi do Cracovii, dalej I obwodnicą do Huty, jeździ co 20 minut,
— "292" z lotniska przez Kasztanową do Cracovii, dalej II obwodnicą do Dworca, jeździ co 20 minut.
Razem na Chełmie oraz za willą Decjusza daje nam to 6 kursów na godzinę (średnio co 10 minut) do Cracovii plus 1-2 kursy na godzinę na MS AGH i Krowodrzę. A jeszcze niedawno kursowało tu "192" (po wchłonięciu tej linii przez "292" mamy -1 kurs na godzinę), a "152" kursowało co 15 minut (znowu -1 kurs na godzinę). Zyskano dobry dojazd na lotnisko i jakąkolwiek synchronizację między "152" i "292".

A co proponuje W1R?
— "102" po tej samej trasie, ale nie 1-2, tylko 5 kursów na godzinę,
— "152" z Olszanicy przez Królowej Jadwigi do Cichego Kącika z 5 kurami na godzinę,
— wspomagające "452" z Chełmu przez Kasztanową, też do Cichego Kącika z 5 kursami na godzinę,
— "292" po tej samej trasie, ale nie co 20, tylko co 18 minut (1 kurs więcej na 3 godziny).
Wola Justowska zyskuje więc znacznie, bo dostaje w sumie 18,3 kursa na godzinę, niemniej, tylko 3,3 kursa na godzinę jedzie jakkolwiek do centrum - reszta albo omija centrum ("102"), albo kończy trasę jeszcze wcześniej ("x52"). Czy można polepszyć komunikację w tej dzielnicy jeszcze mniejszym kosztem? Chyba można ;)

Wola Justowska w W1R dostaje masę nowych kursów. Można więc by się trochę tym pobawić. Z pewnością na tej mojej zabawie nie straciła bardziej, niż — teoretycznie — traci na W1R.

— połączyć "152" (f-12) z "124"/"424" (sumarycznie f-12), to znaczy stworzyć linię o przebiegu Olszanica–Królowej Jadwigi–Cracovia–Aleje–Politechnika–Dworzec Główny Wschód–Mogilskie–Beliny-Prażmowskiego–Grochowska/Łukasiewicza–Pilotów–Wieczysta/Ugorek. Dzięki temu Wola Justowska odzyska bezpośredni dostęp do Mogilskiego (i to 5, a nie 3 kursami na godzinę) i na Pilotów; wada jest taka, że "124" nie będzie gościł na Grunwaldzkim, więc ten punkt przesiadkowy straci 5 kursów na godzinę (nie ma utraty wozokilometrów, a nawet może być minimalny zysk),
— połączyć "452" (f-12) z "159" (f-12) – teoretycznie nie ma żadnego problemu, bo łączymy dwie linie z tą samą f wyruszające z jednej pętli w dwie różne strony, niemniej, średnio widzę punktualność takiego przedłużonego "159" na Chełmie; Wola Justowska odzyskuje dzięki temu bezpośredni dojazd do Huty (co prawda z "152" pokrywa się tylko przystanek Wiślicka, ale zawsze coś).

Z czasem może się okazać, że to "452" (czy tam wydłużenie "159" do Chełmu) jest zbędne i zabiera zbędne wozokilometry, a na Królowej Jadwigi jest straszna nadpodaż.


Ostatnio edytowano 15 lip 2013, o 22:08 przez tomta1, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lip 2013, o 22:10 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 19:18
Posty: 4403
Lokalizacja: Kraków
tomta1 napisał(a):
Wola Justowska zyskuje więc znacznie, bo dostaje w sumie 18,3 kursa na godzinę, niemniej, tylko 3,3 kursa na godzinę jedzie jakkolwiek do centrum - reszta albo omija centrum ("102"), albo kończy trasę jeszcze wcześniej ("x52").


Zgaduję, że ZIKiT zaplanował na nowych trasach (głównie tych do CK) mały autobus, maksymalnie 12 m, a nie 18 m, stąd taka wielka różnica w ilości kursów/h względem tego, co jest obecnie. Ale nie wiadomo, czy W1R dojdzie do skutku; przecież autobusowi 152 ustalono trasę na najbliższe 10 lat ;)


Ostatnio edytowano 15 lip 2013, o 22:11 przez pablo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lip 2013, o 22:13 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21566
tomta1 napisał(a):
A jeszcze niedawno kursowało tu "192" (po wchłonięciu tej linii przez "292" mamy -1 kurs na godzinę)

Tak, lecz łącznie... kursów przybyło. Liczyłem tuż po zmianach na "192"/"292" i choć w szczycie był rzadziej, to dołożono kursów wieczorami, tak że łącznie bilans był na plus.

tomta1 napisał(a):
— połączyć "152" (f-12) z "124"/"424" (sumarycznie f-12), to znaczy stworzyć linię o przebiegu Olszanica–Królowej Jadwigi–Cracovia–Aleje–Politechnika–Dworzec Główny Wschód–Mogilskie–Beliny-Prażmowskiego–Grochowska/Łukasiewicza–Pilotów–Wieczysta/Ugorek. Dzięki temu Wola Justowska odzyska bezpośredni dostęp do Mogilskiego (i to 5, a nie 3 kursami na godzinę) i na Pilotów; wada jest taka, że "124" nie będzie gościł na Grunwaldzkim, więc ten punkt przesiadkowy straci 5 kursów na godzinę (nie ma utraty wozokilometrów, a nawet może być minimalny zysk),

Popieram, zresztą rozmawiałem o tym kiedyś z dyr. Saponiem i powiedział, że rozważają właśnie wydłużenie "152" do Dw. Gł. Wschód w W1R. Zgaduję, że wtedy zrezygnowano by w ogóle z "452", aby pozyskać wzkm. A skoro w oryginalnym W1 "124"/"424" kończyło przy Cracovii, to wg mnie byłyby to idealne linie do połączenia :)

tomta1 napisał(a):
— połączyć "452" (f-12) z "159" (f-12) – teoretycznie nie ma żadnego problemu, bo łączymy dwie linie z tą samą f wyruszające z jednej pętli w dwie różne strony, niemniej, średnio widzę punktualność takiego przedłużonego "159" na Chełmie; Wola Justowska odzyskuje dzięki temu bezpośredni dojazd do Huty (co prawda z "152" pokrywa się tylko przystanek Wiślicka, ale zawsze coś).

A to akurat mnie średnio przekonuje, choćby ze względu na różny tabor. Jeśli chcieć utrzymać i "152" i "452", to przegubowce by się tam raczej marnowały.

pablo napisał(a):
Zgaduję, że ZIKiT zaplanował na nowych trasach (głównie tych do CK) mały autobus, maksymalnie 12 m, a nie 18 m, stąd taka wielka różnica w ilości kursów/h względem tego, co jest obecnie. Ale nie wiadomo, czy W1R dojdzie do skutku; przecież autobusowi 152 ustalono trasę na najbliższe 10 lat ;)

To żadna przeszkoda, tam samo trasy z obecnego przetargu były zmieniane (choćby "178", "304").

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lip 2013, o 22:20 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 19:18
Posty: 4403
Lokalizacja: Kraków
Kaszmir napisał(a):
To żadna przeszkoda, tam samo trasy z obecnego przetargu były zmieniane (choćby "178", "304").


Ale to były niewielkie zmiany, a w przypadku 152 do CK to byłoby skrócenie o ok. 70% obecnej trasy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lip 2013, o 22:22 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21566
pablo napisał(a):
Ale to były niewielkie zmiany, a w przypadku 152 do CK to byłoby skrócenie o ok. 70% obecnej trasy.

Jak dla mnie póki praca przewozowa jest porównywalna i póki Przewoźnik dogada się z Miastem, to nie ma problemu. Tak samo Mobilis dostawał nowe linie, "104" czy "301".

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Ostatnio edytowano 15 lip 2013, o 22:22 przez Kaszmir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lip 2013, o 22:36 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 19:48
Posty: 3444
Lokalizacja: Kraków
Umowa jest podpisywana na określoną pulę wozokilometrów i w momencie rozpoczęcia tej umowy przewoźnik dostaje do obsłużenia konkretne linie. Trasy mogą się zmieniać, niemniej musi być zachowana ta sama pula wozokilometrów (z odpowiednim buforem).
Kaszmir napisał(a):
Popieram, zresztą rozmawiałem o tym kiedyś z dyr. Saponiem i powiedział, że rozważają właśnie wydłużenie "152" do Dw. Gł. Wschód w W1R. Zgaduję, że wtedy zrezygnowano by w ogóle z "452", aby pozyskać wzkm. A skoro w oryginalnym W1 "124"/"424" kończyło przy Cracovii, to wg mnie byłyby to idealne linie do połączenia :)
Ale po co "152" do Dworca Głównego Wschód, skoro łączymy z "124"/"424"? Poza tym, wypadałoby, ażeby istniało jakieś połączenie Mogilskie-UEk-Politechnika-Kleparz-gdzieś dalej. Obecnie takie połączenie zapewnia "501".
Kaszmir napisał(a):
A to akurat mnie średnio przekonuje, choćby ze względu na różny tabor.
Aaa, "452" miałby być w solówkach. Imho i tak "452" byłby zbędny, bo i bez tego mamy znacznie więcej kursów, niż obecnie. Choć jak mówię, byłby bezpośredni dojazd do Huty. Ale czy przy takim f na "152" kursującym do Dworca lub Wieczystej/Ugorka to nie jest to aż takie priorytetowe ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15 lip 2013, o 23:06 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21566
tomta1 napisał(a):
Ale po co "152" do Dworca Głównego Wschód, skoro łączymy z "124"/"424"? Poza tym, wypadałoby, ażeby istniało jakieś połączenie Mogilskie-UEk-Politechnika-Kleparz-gdzieś dalej. Obecnie takie połączenie zapewnia "501".

To ZIKiT mówił o "152" do Dw. Gł. Wschód. Ja tylko w poście powyżej poparłem Wasz pomysł połączenie go ze "124"/"424" (które w W1R też jedzie przez Dw. Gl. Wschód) :)

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lut 2017, o 11:39 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 3 kwi 2014, o 19:37
Posty: 812
Lokalizacja: Kraków-Kurdwanów/Wola Ducchacka
Cytuj:
Od poniedziałku, 13 lutego, zostaną wprowadzone również zmiany w komunikacji miejskiej na al. Focha i ul. Królowej Jadwigi (między ul. Kałuży i ul. Piastowską):

-linia 134 będzie kursowała od ZOO do przystanku „Słonecznikowa” bez zmian, następnie ulicą Piastowską do Cichego Kącika. Dodatkowe przystanki: "Cichy Kącik" końcowo-początkowy wspólnie z -linią 159 oraz przelotowy na ul. Piastowskiej w kierunku ZOO;
-linie 152, 252 i 902 będą kursowały od Cmentarza Olszanica/Kraków Airport do przystanku „Słonecznikowa” bez zmian, następnie ulicą Piastowską, Reymonta, aleją Mickiewicza do przystanku „Cracovia” i dalej po swoich stałych trasach do Alei Przyjaźni/Os. Podwawelskiego/Dworca Głównego Wschód. Na trasie objazdowej autobusy będą zatrzymywać się na przystankach: "Cichy Kącik", "AGH" (tylko w kierunku ul. Piłsudskiego) oraz "Cracovia" (w kierunku ul. Reymonta);
-linia 192 będzie kursowała od Chełmu do przystanku „Słonecznikowa” bez zmian, następnie ulicą Piastowską, Nawojki, Czarnowiejską, aleją Mickiewicza do przystanku „Plac Inwalidów” i dalej po swojej stałej trasie do Czyżyn Dworzec. Na trasie objazdowej autobus będzie zatrzymywać się na przystankach: "Cichy Kącik", "Miasteczko Studenckie AGH" (jak dla linii 159), "Kawiory" (w kierunku ul. Piastowskiej), "Chopina" (w kierunku al. Mickiewicza) oraz "Czarnowiejska".
Przystanki "Hofmana", "Przegon", "Instytut Reumatologii" oraz "Cracovia Błonia" zostaną zawieszone.

Ważność biletów:

Bilety okresowe wykupione na linie numer 134, 152, 192 i 252 zachowują ważność we wszystkich pojazdach komunikacji miejskiej na trasach stałych i zmienionych tych linii. Ponadto na trasie linii tramwajowej 20 na odcinku Cichy Kącik-Cracovia.

Szczegółowo wygląda to następująco. Bilety okresowe wykupione na linię 134 zachowują ważność:

na trasie linii 20 na odcinku Cichy Kącik – Cracovia;
na trasie linii 152 i 252 na odcinku Sielanka – Cracovia;
na trasie linii 159 i 192 na odcinku Cichy Kącik – Plac Inwalidów.
Bilety okresowe wykupione na linie 152 i 252 zachowują ważność:

na trasie linii 20 na odcinku Cichy Kącik – Cracovia.
Bilety okresowe wykupione na linię 192 zachowują ważność:

na trasie linii 20 na odcinku Cichy Kącik – Cracovia;
na trasie linii 152 i 252 na odcinku Chełm – Cracovia;
we wszystkich pojazdach na odcinku Plac Inwalidów – Cracovia.


http://zikit.krakow.pl/ogolne/207290,17 ... erow_.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lut 2017, o 11:52 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 wrz 2013, o 13:58
Posty: 1625
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek
Na ten czas al 3 maja powinna być dwukierunkowa, a miejsca postojowe przeniesione tymczasowo na Focha, bo na Piastowskiej, Reymonta i Czarnowiejskiej zrobi się sajgon, przez który w autobusach utkną w betonie setki pasażerów...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lut 2017, o 15:29 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 10234
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
A co to w ogóle za okazja i na jak długo?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 lut 2017, o 15:43 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 wrz 2013, o 13:58
Posty: 1625
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek
Zamykają na dwa miesiące most na Rudawie, bo jest w złym stanie technicznym i zrobią mu generalny remont.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL