Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 15 sie 2018, o 03:59

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 162 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 sie 2017, o 13:44 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 19:48
Posty: 3434
Lokalizacja: Kraków
Temat się trochę wykoleja.

Nie za bardzo rozumiem w czym jest problem w przypadku linii 254? Linia ta kursuje normalnie do Golkowic, jedynie kilka kursów w święta ma wydłużone do Grabówek. W czym problem? Podobnie ma 142 z wydłużonymi kursami w weekendy czy 183 codziennie(!) po 16:00, a nikogo chyba nie korci by bawić się w czterysetki, kursy z jakimiś dziwnymi oznaczeniami czy jeszcze w coś innego. Szukacie problemu nie tam gdzie jest.

To nie jest przypadek, że od głównej trasy autobus odchodzi i w wariancie pomija przystanki z głównej trasy (jak np. 163, choć i tutaj wariant ma ten sam numer co linia podstawowa!), bo wtedy faktycznie może być zamieszanie.

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sie 2017, o 14:11 
Offline
Miłośnik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 paź 2013, o 23:38
Posty: 75
Lokalizacja: Golkowice
Chodzi o bezsensowną zmianę numeru całej linii, która w większości swojej pracy przewozowej, kursuje w granicach miasta, na numer linii aglo.
254 tylko sześcioma kursami w tygodniu (chyba, że wypadnie święto pomiędzy niedzielami) opuszcza granice strefy miejskiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sie 2017, o 14:17 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 19:48
Posty: 3434
Lokalizacja: Kraków
No i?

Bo w dalszym ciągu nie rozumiem w czym problem. Po prostu teraz zamiast wsiadać do autobusu podpisanego "145" trzeba będzie wsiadać do autobusu "254". To taki problem?

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sie 2017, o 14:57 
Offline
Miłośnik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 paź 2013, o 23:38
Posty: 75
Lokalizacja: Golkowice
Dwusetki to aglo, a 254 nią nie jest, oprócz sześciu kursów tygodniowo. Rozumiesz teraz?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sie 2017, o 15:04 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 19:48
Posty: 3434
Lokalizacja: Kraków
W dalszym ciągu nie rozumiem w jaki to sposób wpływa na pasażerów dotychczasowej 145, którzy będą teraz wsiadali do autobusu podpisanego innym numerem, ale jeżdżącego po tej samej trasie, że potrzebna jest tu kilkustronicowa debata.

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sie 2017, o 21:32 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 10223
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Dla mnie podstawowy problem jest w tym, że nierówno traktuje się pasażerów "145" ("254") oraz "203" względem pasażerów "117/242" i "171/271". Ja się domagam wprowadzenia jednego schematu oznaczania takich przypadków dla całego miasta i konsekwentnego trzymania się tego schematu. Albo wszyscy dostają jedną linię aglo która większością / sporą częścią kursów nie wyjeżdża poza Kraków, albo wszyscy się solidarnie pier**lą z przekopywaniem dwóch rozkładów. SOLIDARNIE WSZYSCY!

A najlepiej będzie pójść po prostu na kompromis, z podziałem na dwie linie i wpisaniem kursów dłuższej linii w rozkład krótszej z odpowiednią adnotacją. Tak jak to działa w przypadku "352". Byle WSZĘDZIE.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 sie 2017, o 22:52 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 19:48
Posty: 3434
Lokalizacja: Kraków
Racja. Ale to powód by równać w górę (zgodnie z tym co piszesz), a nie narzekać że zmiana numeru linii jest bezsensowna.

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 sie 2017, o 01:48 
Offline
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 16:52
Posty: 2771
Lokalizacja: Krowodrza Górka
A skoro adnotacje są w rozkładzie, to można je dodać też na tablicach. 352 mógłby mieć w niższym rzędzie, tam gdzie objazdy mają "kursuje przez (...)", informację: "po trasie 152", a 102 do Zakamycza powinien być oznaczony "102A", bo tak figuruje w rozkładzie jazdy. Analogicznie, linie 1xx/2xx oraz 1xx/4xx powinny być oznaczone "2xxA" oraz "1xxA". Czy się zmieści na tylnim? Budapeszt na lewym boczym (!) mieści "133E".
A jak się nie zmieści na tylnym lub na tarczach w E1, to może zastosować niezwykle zaawansowany system dykty i haczyków...

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 sie 2017, o 01:56 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 gru 2009, o 22:42
Posty: 503
Lokalizacja: Wieliczka/Kraków, os.Widok
4 strony offtopu na temat numerków. Ciekawe, czy w rzeczywistym świecie takie sprawy w równym stopniu zaprzątają głowę pasażerów :)

_________________
lepiej milczeć i sprawiać wrażenie głupiego, niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 25 sie 2017, o 11:23 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21550
tomta1 napisał(a):
Przecież co do zasady gminy płacą za pracę przewozową tylko wykonaną na ich terenie (i to nie w 100 procentach). Kursy na terenie Krakowa płaci w 100 procentach Kraków. A poza Krakowem różnie, w zależności od konkretnej umowy (m.in. też od tego czy linia jest nowa czy nie). Więc jeśli 145 jest wydłużone paroma kursami do Grabówek, to gmina Wieliczka dopłaca tylko część opłat związanej z przejechaniem odcinka od Golkowic do Grabówek.

Jesteś tego pewien? Wydawało mi się, że generalnie gminy muszą pokryć koszty nowych kursów na całej trasie (nowych - bo co innego jeśli np. wydłużana jest istniejąca linia miejska, tak jak było z zamianą "111" w "211"). No i oczywiście od tego jest mnóstwo wyjątków, np. Niepołomice pokrywają bodajże całość kosztów "211" między Pleszowem a Kombinatem (linia została wydłużona do Kombinatu na wniosek Niepołomic), z kolei koszty wydłużenia "208" z Bronowic Małych do Dworca Głównego podzielone zostały między gminę oraz lotnisko.

tomta1 napisał(a):
Natomiast jeśli chodzi o koszty pracy przewozowej wykonywanej na terenie Krakowa...
Cukier napisał(a):
Albo sam ZIKiT chce zaoszczędzić, bo między "2xx" a "1xx" jest kolosalna różnica w stawce. Na tyle duża, że takie "139" można by wydłużyć do lotniska w ramach tych samych kosztów. Tak samo tutaj oszczędności z płacenia 5,78 zł/wzkm zamiast 7,43 zł/wzkm przez 6 i pół dnia w tygodniu z nawiązką pokryją koszty dłuższej trasy przez pół dnia w tygodniu.
...to faktycznie ZIKiT sobie tutaj może zaoszczędzić. Niemniej, z tego co mi wiadomo, to cena wozokilometra aglomeracyjnego jest co roku poprawiana w zależności własnie od wielkości tej pracy. Więc gdyby takie "139" wydłużyć do lotniska, to w tym samym roku ZIKiT by sobie zaoszczędził, jednak już w przyszłym roku MPK by zażądało odpowiednio podwyższonej ceny za wzkm aglomeracyjny. Co samo w sobie jest zrozumiałe, ale jest następstwem kretyńskich zapisów, wedle których cena za wzkm nie zależy od taboru (wielkości, napędu) tylko od numeru linii.

Dokładnie, potencjalne oszczędności są iluzoryczne bo przecież MPK nie będzie dokładało do interesu. Gdyby to było takie proste, to ZIKiT już dawno temu wydłużyłby wszystkie linie miejskie kończące przy granicy miasta.

Cukier napisał(a):
Ja wiem jedno. Jeśli zestawić do kupy linie "105/405", "124/424", "182/482", "169/469", "184/484", "171/271", "117/242", "203" i "254" to wychodzi że konsekwencja w krakowskiej komunikacji jest wyrazem obcym. Trudno mi powiedzieć czy dla MPK czy dla ZIKiTu, zapewne dla obu.

Jasne, czasami brak tej konsekwencji, jednak często zapominacie też, że numer linii w takich sytuacjach to wypadkowa nie tylko jej trasy, lecz i szeregu innych czynników w tym m.in. częstotliwości.
-> "171/271", "117/242" - tu się z Tobą zgadzam, powinny być ujednolicone wzorem "203" i "254",
-> "105/405", "169.469", "184/484" - numery jak najbardziej konsekwentne, bo z racji wysokich częstotliwości i narażenia na opóźnienia w korkach chciano uniknąć mieszania się kursów,
-> "124/424", "182/482" - podobnie, szkoda tylko że zrezygnowano z jednokierunkowości "4xx", tu jednak w obu przypadkach z tego co wiem takie były żądania pasażerów/rad dzielnic.

tiross napisał(a):
Poza tym, po to autobusy mają te wyświetlacze, żeby widniała na nich końcówka dokąd jedzie, wystarczy przeczytać.

Niestety tylne wyświetlacze nie podają informacji o końcówce.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lut 2018, o 19:23 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 08:24
Posty: 6800
Lokalizacja: Kraków
Artykuł dotyczący przebudowy ulicy Myślenickiej. W materiale wideo jest wzmianka o tym, że w wyniku prac linia "484" zostanie zawieszona, a linia "135" pojedzie rzadziej

Przebudowa ulicy Myślenickiej

Cytuj:
Już za kilka tygodni w rejonie ulicy Myślenickiej zacznie obowiązywać nowa organizacja ruchu, będzie ona związana z rozpoczęciem jej przebudowy (2,5 km odcinek). Prace potrwają do końca 2019 roku. Będzie ona przebudowywana w czterech etapach: od ronda A. Pamuły do Merkuriusza Polskiego oraz skrzyżowanie ul. Myślenickiej z ul. H. Niewodniczańskiego (etap I), od Merkuriusza Polskiego do ul. Szybisko (etap II), od ul. Szybisko do ul. J. i F. Sawiczewskich (etap III), od ul. J. i F.Sawiczewskich do końca ul. Myślenickiej (etap IV).


http://zikit.krakow.pl/ogolne/217979,17 ... ckiej.html

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lut 2018, o 23:09 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 10223
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Cytuj:
Ulica Myślenicka zostanie poszerzona na całej długości, dzięki czemu możliwe będzie wydzielenie dodatkowego brukowanego pasa pośrodku jezdni, który będzie miał na celu uspokojenie ruchu na niej.

Poprawianie bezpieczeństwa przez poszerzanie :lol-sweat:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 lut 2018, o 23:52 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21550
Cukier napisał(a):
Cytuj:
Ulica Myślenicka zostanie poszerzona na całej długości, dzięki czemu możliwe będzie wydzielenie dodatkowego brukowanego pasa pośrodku jezdni, który będzie miał na celu uspokojenie ruchu na niej.

Poprawianie bezpieczeństwa przez poszerzanie :lol-sweat:

No... tak. Tak to działa. Nawet wikipedia (tak, wiem, że nie jest to ostateczne źródło wiedzy, ale tutaj zawsze przyda się jako wsparcie) ma o tym artykuł:
Cytuj:
Środkowy pas brukowany – element przekroju drogi stosowany na odcinkach dróg o stosunkowo dużym natężeniu ruchu, przekroju jednojezdniowym, prowadzących przez miejscowości, jako sposób uspokojenia ruchu. Pas ten znajduje się między podstawowymi pasami ruchu przeznaczonymi dla przeciwnych kierunków. Posiada nawierzchnię z kostki betonowej, może być oddzielony od pozostałych pasów leżącym krawężnikiem. Typowa szerokość to 2,5 do 3 m.

Stosowanie przekrojów drogi ze środkowym pasem brukowanym pozwala utrzymać płynność ruchu poprzez umożliwienie bezpiecznego wyprzedania pojazdów wolnobieżnych i rowerzystów, a także poprzez wykorzystanie go jako miejsca oczekiwania na możliwość wykonania manewru skrętu w lewo dla pojazdów chcących zjechać do posesji znajdującej się przy drodze (pojazdy te nie blokują wtedy podstawowego pasa ruchu). Środkowy pas brukowany przedzielany jest azylami dla pieszych, co z jednej strony ułatwia bezpieczne przekraczanie jezdni przez pieszych, a z drugiej utrudnia wykorzystywanie tego pasa do wyprzedzania. Pas jest przerywany na skrzyżowaniach.

Zastosowanie środkowego pasa brukowanego pozwala na zwężenie podstawowych pasów ruchu bez pogorszenia poziomu bezpieczeństwa. Zwężenie to wpływa na ograniczenie prędkości pojazdów, co jest jednym z celów uspokojenia ruchu.
https://pl.wikipedia.org/wiki/%C5%9Arod ... _brukowany

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 lut 2018, o 00:41 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 10223
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
To może tak: może nie jest to rozwiązanie najgorsze, bo niewątpliwie znacząco utrudnia spowodowanie zderzenia czołowego, ale nie da się ukryć że jest to zagranie mające na celu przede wszystkim zapewnienie nienaruszenia świętej przepustowości. Jeśli już brać pod uwagę poszerzenie jezdni, to o wiele skuteczniejszą metodą podniesienia bezpieczeństwa jest esowanie jezdni, odginanie toru jazdy: http://www.zzdw.koszalin.pl/html/news/i/2175953

Bez tego, mimo wyspy dzielącej, kierowcy będą mieli przed sobą prościutki pas ruchu, do tego z idealnie gładką, wyremontowaną nawierzchnią, do tego mimo teoretycznie wąskiego pasa ruchu, nie będzie żadnego zagrożenia draśnięcia się z innym pojazdem podczas wymijania. Widzisz tu jakąkolwiek zachętę do zachowania ostrożności, uważnej jazdy i zdjęcia nogi z gazu?

To może na DK94 w kierunku Olkusza dostrzeżesz? https://www.google.pl/maps/@50.235571,1 ... 312!8i6656

To może tutaj? https://www.google.pl/maps/@56.1331554, ... 312!8i6656


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 kwi 2018, o 16:33 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 19:48
Posty: 3434
Lokalizacja: Kraków
Przebudowa ulicy Myślenickiej
Cytuj:
135, 184, 484
od 16.04.2018
Przebudowa ulicy Myślenickiej


Szanowni Pasażerowie!

Uprzejmie informujemy, że w związku z rozpoczęciem przebudowy ul. Myślenickiej, od dnia 16.04.2018 r. (poniedziałek) zamknięty zostanie odcinek tej ulicy od ronda Andrzeja Pamuły do skrzyżowania z ul. Merkuriusza Polskiego.

W związku z powyższym, wprowadzone zostaną następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:

  • linia 135 - kursować będzie na trasie czasowo zmienionej: z Golkowic Pętla do przystanku „Swoszowice Szkoła” bez zmian, następnie ulicą Merkuriusza Polskiego, Kąpielową, Zakopiańską, Jugowicką, Podmokłą do przystanku „Myślenicka” i dalej po swojej stałej trasie do Łagiewnik. Częstotliwość kursowania linii pozostanie bez zmian;
  • linia 184/484 - kursy wykonywane na trasie Prądnik Czerwony - Swoszowice Szkoła zostaną czasowo skrócone do przystanku Swoszowice Autostrada. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian.


Zasady zachowania ważności biletów okresowych:

Bilety okresowe wykupione na linie 135, 184 i 484 zachowują ważność we wszystkich pojazdach na trasach stałych i objazdowych tych linii. Ponadto:



Bilety okresowe wykupione na linie 184 i 484 zachowują ważność:

  • na trasie linii 8 na odcinku Borek Fałęcki - Stradom;
  • na trasie linii 19 na odcinku Borek Fałęcki - Rondo Mogilskie;
  • na trasie linii 22 na odcinku Borek Fałęcki - Rondo Grzegórzeckie;
  • w autobusach linii 135 na odcinku Swoszowice Poczta - Kurdwanów P+R;
  • wszystkich autobusach na odcinku Swoszowice Poczta – Kąpielowa - Borek Fałęcki.


Za utrudnienia przepraszamy!

http://kmkrakow.pl/

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 162 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL