Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 23 wrz 2018, o 02:11

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 468 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Skawina
PostNapisane: 22 maja 2018, o 06:07 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 14 paź 2012, o 10:29
Posty: 1613
Lokalizacja: Kalwaria Zebrzydowska
tomek_m napisał(a):
W którym miejscu znajdowała się pętla w Krzywaczce? Gdzieś czytałem że pętla znajdowała się na prywatnym terenie i to było powodem skrócenia linii do Radziszowa.


Po skręceniu w DK (w prawo) i przejechaniu paruset metrów autobus skręcał w lewo (tam gdzie obecnie znajduje się karczma), skąd podążał w głąb wsi jeszcze ok. kilkuset metrów i zawracał na placu przed pawilonem, w którym mieścił się chyba sklep, choc mogło to być też co innego (już nie pamiętam takich szczegółów).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skawina
PostNapisane: 22 maja 2018, o 19:01 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 10 sty 2013, o 00:46
Posty: 43
Lokalizacja: Kurdwanów
kmk.krakow.pl twierdzi że pętla była pod kościołem w Krzywaczce - https://www.google.pl/maps/@49.8883622, ... 312!8i6656


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skawina
PostNapisane: 3 cze 2018, o 20:52 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 23 sty 2013, o 17:56
Posty: 884
Lokalizacja: Wola Radziszowska
Cytuj:
Uprzejmie informujemy, że w związku z modernizacją linii kolejowej Skawina - Sucha Beskidzka, w dniach 04-08.06.2018 r. (poniedziałek - piątek) zostanie zamknięty przejazd kolejowy w miejscowości Radziszów (w rejonie przystanku "Radziszów Zacisze"). W tym czasie zostaną wprowadzone następujące zmiany w kursowaniu linii aglomeracyjnych 253 i 263:

linia 253 - będzie kursować na trasie czasowo zmienionej (wydłużonej): od Czerwonych Maków P+R do przystanku "Radziszów Szpital" bez zmian, następnie prosto do miejscowości Krzywaczka, dalej w prawo w kierunku Radziszowa, do skrzyżowania z drogą do Woli Radziszowskiej, skąd dalej pojedzie trasą linii 263 do pętli Wola Radziszowska. Na wydłużonym odcinku trasy linia zatrzymywać się będzie na przystanku "Wola Radziszowska Kapelanka" (przystanek funkcjonujący na dawnej trasie linii; status przystanku - "na żądanie") oraz na istniejących przystankach (obsługiwanych normalnie przez linię 263) na odcinku Wola Radziszowska Mała Ostra Góra - Wola Radziszowska;
linia 263 - będzie kursować na trasie czasowo zmienionej (skróconej): od Czerwonych Maków P+R do przystanku "Radziszów Kładka" bez zmian, następnie w lewo, ul. Jana Pawła II do przystanku Radziszów Centrum (tymczasowo przystanek końcowo-początkowy). Przystanek końcowy "Radziszów Centrum" będzie zlokalizowany na ul. Kościelnej. Przystanek początkowy "Radziszów Centrum" będzie zlokalizowany na ul. Jana Pawła II, na istniejącym przystanku linii 253 w kierunku pętli Radziszów Szpital (tymczasowo Woli Radziszowskiej).

Bez obsługi pozostaną przystanki: "Radziszów Zacisze", "Radziszów Podwale", "Radziszów Zawodzie", "Radziszów PKP" i "Wola Radziszowska Łęg".


Zasady zachowania ważności biletów okresowych:

Bilety okresowe wykupione na linię 263 zachowują ważność na całej trasie linii 253.

Rozkłady jazdy zostaną zmienione.




Cytuj:
Bez obsługi pozostaną przystanki: "Radziszów Zacisze", "Radziszów Podwale", "Radziszów Zawodzie", "Radziszów PKP" i "Wola Radziszowska Łęg".

Gmina zapewni dowóz na wyłączonym odcinku.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skawina
PostNapisane: 23 lip 2018, o 22:27 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 10315
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Mam pytanie odnośnie obsługi taborowej linii "203" - czy jeździ tam tylko Vero, a jeśli tak, to jaki odcinek trasy jest tym wykluczającym puszczenie dłuższego taboru? Konkretniej interesuje mnie odcinek Tyniec Kamieniołom - Bogucianka (Kraków) - Tyniecka (Skawina) - DK44 (Skawina) i ewentualne przeciwwskazania do puszczenia po tej trasie 12m.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skawina
PostNapisane: 23 lip 2018, o 23:13 
Offline
Moderator fb pkk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 22:15
Posty: 2572
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Wg mnie przeciwwskazań nie ma. Najwęższy wydaje się odcinek Tynieckiej zaraz za granicą Krakowa ale i tak jest podobnej szerokości (albo i szerszy) niż np. Kozienicka po której kursują 12 metrowce na '162'.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skawina
PostNapisane: 23 lip 2018, o 23:19 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2017, o 20:01
Posty: 192
Lokalizacja: Skawina
Cukier napisał(a):
Mam pytanie odnośnie obsługi taborowej linii "203" - czy jeździ tam tylko Vero, a jeśli tak, to jaki odcinek trasy jest tym wykluczającym puszczenie dłuższego taboru? Konkretniej interesuje mnie odcinek Tyniec Kamieniołom - Bogucianka (Kraków) - Tyniecka (Skawina) - DK44 (Skawina) i ewentualne przeciwwskazania do puszczenia po tej trasie 12m.


Jeżeli Vero zdechnie to puszczają tam 12 metrowce, natomiast problem nie tkwi tylko w tych odcinkach które wymieniłeś a bardziej o Skawinę. Ulica 29'tego Listopada jak i Mikołaja Kopernika, zwłaszcza ta druga jest bardzo wąska, ze względu na to, że po prawej stronie stoją zaparkowane samochody (https://gyazo.com/770507c11d0312612a36da8171eb8724), nieraz jest problem aby samochód osobowy mógł wyminąć się z Verem, po drugie stosunkowo ciasny skręt z ulicy 29'tego Listopada w ulicę Popiełuszki to kolejny powód (https://gyazo.com/a0dad56964d3a3da1f58fe23ebd96ae5) Ogólnie droga tam jest dość wąska (https://i.gyazo.com/23bccf55a5954db66bc ... 7de7c2.jpg).
Okazjonalnie między innymi z okazji Święta Zmarłych na 203 pojawiały się długie autobusy. Jednym słowem, DA SIĘ ale byłoby problematyczne rozwiązanie dla kierujących jak i mieszkańców osiedla.
Kiedyś jeździły autobusy MZK ulicą Słoneczną i Ogrody które są dużo bardziej zablokowane (https://i.gyazo.com/b9ff0827283ec08da3b ... fb6c4b.jpg), po prawej stronie natomiast stoją cały czas samochody, czego nie widać na obrazku. Co dziwne były to Jelcze M120.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skawina
PostNapisane: 24 lip 2018, o 18:36 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 10315
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Tak podejrzewałem, że w Skawinie jest jeszcze ciaśniej. W każdym razie poruszam temat, bo uważam, że komunikacja Skawina-Kraków jest tragiczna - w godzinach szczytu przejazd przez węzeł Skawina jest okupiony długim staniem w korku, a jakby tego było mało, nadal trwa w najlepsze burdel w organizacji połączeń na tej i tak niefortunnej trasie - pęczek linii kursujących rzadko, poza rozkładem i często w stadach.

Uważam, że warto by sięgnąć po potencjał ul. Tynieckiej w Skawinie i uruchomić linię przyspieszoną:

"303" SKAWINA - Skawina Ajka - Skawina Cmentarz (Skawina Popiełuszki) - Skawina Rynek - Skawina Szkoła - Skawina Sąd - Skawina Tyniecka Osiedle - Skawina Tyniecka - Skawina Tyniecka Rzepnik - Janasówka - Tyniec Kamieniołom - Bogucianka - Tyniec - Bolesława Śmiałego - (most w ciągu IV obwodnicy, obwodnica Bielan) - Bielany - Bielany Szkoła - Na Krępaku - Przegorzały Obwodnica - Glinnik - Malczewskiego - Salwator - Komorowskiego - Jubilat - Muzeum Narodowe - RETORYKA

Pętla "Retoryka" znajdowałaby się dookoła pomnika J. Piłsudskiego u zbiegu Garncarskiej i Wenecji, gdzie wystarczy zlikwidować kilka miejsc parkingowych i miejsce na postój jak znalazł. A w ostateczności można zrobić nawrotkę na kryterium ulicznym al. Krasińskiego -> Piłsudskiego -> Retoryka -> Zwierzyniecka z postojem na Retoryka między Piłsudskiego a Smoleńsk, gdzie również wystarczy pozbyć się kilku miejsc dla samochodów.

Oczywiście liczba i lokalizacja przystanków jest do szczegółowego dopracowania, na pewno wykluczone jest obsługiwanie idiotycznie umieszczonych przystanków w Skawinie na Tynieckiej (Skawina Wojska Polskiego, Skawina Samborek Most, Skawina Podgórki Skawińskie) wymagających kołowania - chyba że Skawina je sobie przebuduje na normalne przystanki przelotowe przy głównej trasie.

Do rozważenia jest również częstotliwość i ewentualni dawcy wzkm na taką linię - tu możliwi kandydaci to "203" oraz "109". Natomiast uważam że jest to gra warta świeczki bo zapewnia Skawinie dojazd do Krakowa omijający główne korki oraz w przyszłości zupełnie niedublujący pociągu, jak również znacząco poprawia ofertę komunikacyjną w Tyńcu i na Bielanach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skawina
PostNapisane: 24 lip 2018, o 18:42 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2010, o 11:50
Posty: 628
Lokalizacja: Kraków
Ciekawa propozycja. Chociaż pewnie linia skończyłaby pod Cracovią, na Salwatorze lub os. Podwawelskim. A na węźle w Tyńcu nie ma korków przy autostradzie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skawina
PostNapisane: 24 lip 2018, o 18:49 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 10315
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Cracovia też byłaby dobrym miejscem, o ile dałoby się tam wygospodarować miejsce, a z tym raczej będzie ciężko. Poza tym myślę, że przesiadka fizycznie na tym samym peronie na większość linii alejowych jest warta świeczki. Salwator zaś właśnie byłby za daleko od centrum - nie jest to nawet pieszy dystans do ATW. A co do Podwawelskiego to naprawdę nie jestem przekonany. Fajnym rozwiązaniem byłaby właśnie linia ze Skawiny na drugą stronę Wisły, zwłaszcza w obliczu tego, że komunikacja między Dębnikami a Salwatorem nadal jest ogólnie rzecz biorąc marna.

W Tyńcu przytyka się również często sama autostrada, niemniej jednak w porównaniu do DK44 lub wyjazdu z obwodnicy Skawiny na nią takie koreczki to nic.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skawina
PostNapisane: 24 lip 2018, o 21:56 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 25 cze 2017, o 11:17
Posty: 124
Na takiej przyspieszonej linii do centrum skorzystaliby również mieszkańcy Tyńca i Bielan...

Zaryzykowałbym nawet, że część wzkm ze 112 można by przerzucić na taką linię... Tu warto się przyglądnąć jakie są cele podróży pasażerów 112 i na jakie linie się przesiadają pod Centrum Kongresowym...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skawina
PostNapisane: 25 lip 2018, o 06:58 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 2 lis 2009, o 17:24
Posty: 813
Lokalizacja: Krowodrza Górka
lolek-12 napisał(a):
Ciekawa propozycja. Chociaż pewnie linia skończyłaby pod Cracovią, na Salwatorze lub os. Podwawelskim. A na węźle w Tyńcu nie ma korków przy autostradzie?

A może lepiej Nowy Kleparz?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skawina
PostNapisane: 25 lip 2018, o 13:35 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10 lut 2017, o 20:01
Posty: 192
Lokalizacja: Skawina
Prawdę powiedziawszy zanim się zajmiemy linią przyśpieszoną warto zrobić porządek z innymi liniami. Z informacji zasłyszanych na mieście, dowiedziałem się, że przy dworcu PKP w Skawinie prowadzone są jakieś prace i prawdopodobnie ma być tam węzeł przesiadkowy dla autobusów. Jeżeli to prawda to pomysł super, jednak jeżeli nie to też da się bez tego żyć. Mianowicie trzeba zrobić porządek z liniami 213,223,263 i ewentualnie 233. W jaki sposób? Otóż, zrezygnować w ogóle z ich kursów na Czerwone Maki i Borek Fałęcki (233), skrócenie ich do pętli w Skawinie lub właśnie na ten węzeł a w zamian wzmocnienie mocnych 283, 253, 201 (która pragnę przypomnieć parę lat temu jeździła co 15 minut w szczycie a co 20 poza nim), lub wprowadzenie na krótszą 283 brygad szczytowych przegubowych jak to kiedyś miało miejsce z linią 106. Autobusy przegubowe w Skawinie gościły nie raz ( http://fotozajezdnia.pl/details.php?ima ... ode=search, http://fotozajezdnia.pl/details.php?ima ... ode=search) jako autobusy liniowe jak i rezerwy. Jest to możliwe, infrastruktura pozwala na to. Tylko teraz pytanie, jeżeli już autobusy przegubowe to skąd je zabrać?

Teraz odnośnie linii przyśpieszonej przez Tyniec i Bielany. Przejazd tej linii oscylowałby pewnie pomiędzy 40-45 minut. Uważam, że okej dla mieszkańców Tyńca i Bielan spoko, natomiast dla mieszkańca Skawiny wydaje się to być linią rekreacyjną. Fakt faktem rano, dojazd rozkładowy na Czerwone Maki wynosi 12 minut (z przystanku Skawina Cmentarz), to w praktyce wynosi on około 20-25 minut lub mniej, gdzie na Makach praktycznie cały czas coś odjeżdża w stronę centrum. I teraz porównanie, jeżeli ta linia powstałaby to tak naprawdę dla osób, które będą chciały się dostać do Alei nie będzie ona zbyt interesująca, gdyż sam dojazd rano mi zajmuje właśnie te 45 minut jadąc przez Maki i ICE z 2 przesiadkami. Jedynym potencjalnym plusem byłaby możliwość jazdy w komfortowych warunkach, ale glonojad zawsze w cenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skawina
PostNapisane: 25 lip 2018, o 21:21 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 10315
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
NYC napisał(a):
Mianowicie trzeba zrobić porządek z liniami 213,223,263 i ewentualnie 233. W jaki sposób? Otóż, zrezygnować w ogóle z ich kursów na Czerwone Maki i Borek Fałęcki (233), skrócenie ich do pętli w Skawinie lub właśnie na ten węzeł a w zamian wzmocnienie mocnych 283, 253, 201

Tylko pytanie w jaki sposób właściwie ma pasażerom wyjść na dobre dołożenie im dodatkowej przesiadki, zwłaszcza w obliczu notorycznych korków na DK44. Jest to szczególnie istotne w szczycie popołudniowym, gdy mieszkańcy podskawińskich wiosek wracają do domów. Obecnie dostają się czymkolwiek na Ruczaj, wlepiają tyłek w swój autobus i do samego domu nic ich nie obchodzi - jeśli autobus będzie stał 20 minut w korku, to jedyne co im się stanie, to że zjedzą później obiad.

Natomiast w modelu z dodatkową przesiadką pasażerowie ci wsiadaliby w "mocne" "283", które wpadłoby w korek na te 10-15 minut i w tym czasie ze Skawiny odjechałby ich lokalny autobus, a następny mieliby dopiero za godzinę albo i więcej. A gdyby próbować się przed tym zabezpieczać dając 20 minut teoretycznego czasu na przesiadkę, w obliczu cudownego braku korków pasażerowie musieliby czekać te 20 minut w Skawinie na planowany odjazd, co wydłużyłoby ich podróż pewnie o jakąś 1/3.

To jest naprawdę beznadziejne rozwiązanie, od lat uskuteczniane na Pleszowie. W ostatniej edycji tego rozwiązania była właśnie wiecznie spóźniająca się "10", którą trzeba było łapać gdzieś w Nowej Hucie i jechać z sercem na ramieniu czy się zdąży czy nie. Ktoś raz drugi nie zdąży i wyczeka się godzinę, a przez pozostałe dni będzie żył w ciągłym stresie czy zdąży czy nie to w końcu powie sobie dość i porzuci KM raz na zawsze.

NYC napisał(a):
Teraz odnośnie linii przyśpieszonej przez Tyniec i Bielany. Przejazd tej linii oscylowałby pewnie pomiędzy 40-45 minut. Uważam, że okej dla mieszkańców Tyńca i Bielan spoko, natomiast dla mieszkańca Skawiny wydaje się to być linią rekreacyjną. Fakt faktem rano, dojazd rozkładowy na Czerwone Maki wynosi 12 minut (z przystanku Skawina Cmentarz), to w praktyce wynosi on około 20-25 minut lub mniej, gdzie na Makach praktycznie cały czas coś odjeżdża w stronę centrum. I teraz porównanie, jeżeli ta linia powstałaby to tak naprawdę dla osób, które będą chciały się dostać do Alei nie będzie ona zbyt interesująca, gdyż sam dojazd rano mi zajmuje właśnie te 45 minut jadąc przez Maki i ICE z 2 przesiadkami. Jedynym potencjalnym plusem byłaby możliwość jazdy w komfortowych warunkach, ale glonojad zawsze w cenie.

Na pewno nie chciałbym umniejszać oferty na odcinku Skawina - Ruczaj. Trasa przez Tyniec miała by być dla niej dodatkiem, alternatywą. O tyle istotną, że trasa przez Ruczaj o ile dość dobrze zapewnia dojazd do Podgórza, Pierwszej Obwodnicy czy Mogilskiej, o tyle jest beznadziejna w dojeździe do ATW, Czarnowiejskiej, Krowodrzy (Królewska, Wrocławska). Marne warunki przesiadkowe i wiecznie zakorkowany most Dębnicki.

Nie mówię, że linia ta ma służyć mieszkańcom podskawińskich wiosek - dla nich myślę, że wciąż lepsze będą autobusy bezpośrednie na Ruczaj. Nie mówię, że taka linia ma jakiś większy sens poza szczytem - bo wobec braku korków na DK44 takie krążenie traci zupełnie sens. Ale szczytówka, z 2-3 kursami/h myślę że spokojnie znalazłaby swoich pasażerów.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skawina
PostNapisane: 26 lip 2018, o 07:54 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 08:40
Posty: 6293
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
NYC napisał(a):
I teraz porównanie, jeżeli ta linia powstałaby to tak naprawdę dla osób, które będą chciały się dostać do Alei nie będzie ona zbyt interesująca, gdyż sam dojazd rano mi zajmuje właśnie te 45 minut jadąc przez Maki i ICE z 2 przesiadkami.

I właśnie dlatego byłaby interesująca. Czas przejazdu taki sam, a odpadają dwie przesiadki (w tym jedna uciążliwa).

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Skawina
PostNapisane: 31 lip 2018, o 23:04 
Offline
Pasażer

Dołączył(a): 29 lis 2015, o 17:00
Posty: 2
Ponoć na obwodnicy Skawiny skrzyżowanie z Hałacińskiego ma być przebudowane na rondo i przy tym dodana para przystanków autobusowych. Czy wie ktoś czy jakaś linia będzie obsługiwała te przystanki (P/MPK)?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 468 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 28, 29, 30, 31, 32  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL