Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 23 wrz 2018, o 02:30

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 sty 2015, o 11:23 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 19:18
Posty: 4403
Lokalizacja: Kraków
darek8600 napisał(a):
Czekając na nią widziałem, że przejechało kilka NGT6 i NGT8 na pusto, nie zabierając w ogóle pasażerów i nawet nie zatrzymując się na przystanku.


W stronę centrum? To rzeczywiście skandal. Ciekawe co było przyczyną? Na codzień takie numery przecież się nie zdażają. W dodatku było to w porannym szczycie.

darek8600 napisał(a):
Informacji elektronicznej zero.

Jak to było świeże zdarzenie, to pewnie nie zdążono napisać. To mnie akurat nie bulwersuje. Ale puste tramwaje to przegięcie, jeśli jechały do centrum.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2015, o 13:09 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 28 wrz 2009, o 03:47
Posty: 5087
Lokalizacja: - KrK
pablo napisał(a):
a na Piastów druga linia, również co 10/20 (w obecnym układzie byłaby to 9). I f10 na 52 przy maksymalnym taborze.

Nie mam nic przeciwko linii "9" gdy będzie jechała przez Dworzec Gł z Piastów i f~10 w szczycie.

_________________
https://www.facebook.com/tramwajemistrzejowice - RY - RG - HG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2015, o 13:56 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 5 sty 2015, o 18:30
Posty: 167
pablo napisał(a):
darek8600 napisał(a):
Czekając na nią widziałem, że przejechało kilka NGT6 i NGT8 na pusto, nie zabierając w ogóle pasażerów i nawet nie zatrzymując się na przystanku.


W stronę centrum? To rzeczywiście skandal. Ciekawe co było przyczyną? Na codzień takie numery przecież się nie zdażają. W dodatku było to w porannym szczycie.

darek8600 napisał(a):
Informacji elektronicznej zero.

Jak to było świeże zdarzenie, to pewnie nie zdążono napisać. To mnie akurat nie bulwersuje. Ale puste tramwaje to przegięcie, jeśli jechały do centrum.


Tak, w stronę centrum.
A z zero informacji chodziło mi o w ogóle zgaszone tablice.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 8 sty 2015, o 16:27 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 19:18
Posty: 4403
Lokalizacja: Kraków
darek8600 napisał(a):
A z zero informacji chodziło mi o w ogóle zgaszone tablice.


W innym wątku wyczytałem, że... trwa akcja wgrywania nowych rozkładów do systemu. Ręce idzie załamać. Faktycznie - przy Cracovii też są martwe tablice. Mam nadzieję, że zdążą do wakacji z aktualizacją, bo wtedy też się rozkład zmienia.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2015, o 09:47 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 28 wrz 2009, o 03:47
Posty: 5087
Lokalizacja: - KrK
GT8S na "52" - łączenie przy dojeździe do Mogilskiej utworzył peleton tramwajowy, a do tego przyjechał na Maki opóźniony o tyle że jako "23" wyjechał kilka minut po czasie, z kolei EC na "23" brygada 52-12 wyjechała z Maków punktualnie minąwszy przy Ruczaju opóźniony dwucyfrowym czasem GT8S na "52" - łącznie obleciał 71 minut. Pozdrowienia dla motorniczego robił co mógł a niewiele mógł.

_________________
https://www.facebook.com/tramwajemistrzejowice - RY - RG - HG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2015, o 14:10 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 17 lut 2010, o 02:07
Posty: 942
Lokalizacja: Kraków
brovar napisał(a):
GT8S na "52" - łączenie przy dojeździe do Mogilskiej utworzył peleton tramwajowy, a do tego przyjechał na Maki opóźniony o tyle że jako "23" wyjechał kilka minut po czasie, z kolei EC na "23" brygada 52-12 wyjechała z Maków punktualnie minąwszy przy Ruczaju opóźniony dwucyfrowym czasem GT8S na "52" - łącznie obleciał 71 minut. Pozdrowienia dla motorniczego robił co mógł a niewiele mógł.

Które kursy na 52 i 23 ?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 sty 2015, o 19:17 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 24 sty 2013, o 15:45
Posty: 366
Lokalizacja: Kraków
O krakowskiej komunikacji miejskiej

Cytuj:
Krakowską komunikację miejską na tle pracy podobnych instytucji w innych miastach Polski można uznać za dobrą, niemniej kilka aspektów jej funkcjonowania może irytować mieszkańców korzystających z jej usług.

Jednym z denerwujących elementów działania przewozów miejskich jest ich praca w dni wolne od pracy takie jak święta i okresy około świąteczne, soboty czy miesiące wakacyjne. Władze miejskie i przedsiębiorstw zawiadujących komunikacją uważają, że niektórymi liniami jeżdżą wyłącznie studenci, w związku z czym w czasie dłuższych przerw w funkcjonowaniu krakowskich uczelni zawieszają ich kursowanie. Tak jest np. z linią nr 11 kursującą na trasie Mały Płaszów - Czerwone Maki. Zawieszana jest zawsze w okresie wakacyjnym i na czas około świąteczny Bożego Narodzenia, Wielkanocy i nigdy nie kursuje w niedzielę. W tych okresach jedyną linią tramwajową łączącą Mały Płaszów ze Śródmieściem jest 20. Zmusza to pasażerów do przesiadek i bardzo wydłuża czas podróż, tym bardziej, że ww. linia w dni świąteczne i soboty kursuje, moim zdaniem zbyt rzadko (częstotliwość dwadzieścia minut), co bardzo wydłuża czas podróży. Jest to duży dyskomfort, zwłaszcza jeśli ktoś chce dostać się do pętli na drugim końcu miasta (np. Czerwone Maki) w celu dalszej podróży liniami aglomeracyjnymi.


http://www.radiokrakow.pl/od-was/o-krak ... miejskiej/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2015, o 00:02 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 28 wrz 2009, o 03:47
Posty: 5087
Lokalizacja: - KrK
streng napisał(a):
Które kursy na 52 i 23 ?

Łączenie GT8S jadące jako "52" to 23-03 odjazd z Piastów 6:50 na Mogilskim był dopiero 7:25, gdzie był szczelnie wypełniony, do Centrum Kongresowego dojechał 7:42 - problemy z odjazdem ścisk w środku, a na Maki zjawił się 8:01. Gdzie po przyjeździe na Maki wszedł na swoją linie i pojechał 8:03 jako "23".
Z kolei EC jeżdżący rano jako "23" to brygada 52-12, które na Makach zjawia się 7:50 i przebiera się na swoją linie "52".
Niestety ale łączenia z tak daleką linią na mieście i to w szczycie porannym są szczytem głupoty.
Zdaję sobie sprawę, że nie ma w Podgórzu większej ilości EC i na tę jedną/dwie brygady musi być krótszy tabor ale co stoi na przeszkodzie posyłania na "23-03" stozłomki dzięki temu zajechać będzie można przed skasowanie składu jeżdżącego od bladego świtu po późną noc, bardziej pojemniejszy od GT8S.

_________________
https://www.facebook.com/tramwajemistrzejowice - RY - RG - HG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2015, o 11:45 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 08:40
Posty: 6293
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kaszmir napisał(a):
(...) "522" też nie miało szans na Bieżanowie. W dodatku było czuć, że ZIKiT będzie je tylko dalej ciął, bo dubluje tramwaj na Wielickiej itd. Gdyby zostawić sprawę samą sobie, pewnie by wycięto autobus nie dając nic w zamian (takie były początkowe plany w dużej reformie). Dlatego - choć nie było to łatwe i część Radnych się sprzeciwiała - udało się przeforsować skierowanie linii na Kamieńskiego zamiast Wielicką. Nie dość, że nie dublowało tramwaju, to jeszcze wspierało zatłoczone linie na Alejach. Znów, nie dość, że ZIKiT nie miał kontrargumentów, to nawet pochwalił pomysł :-) Połączenie się przyjęło, nawet zostało potem wzmocnione w dni powszednie i choć trasa się zmieniała, to jednak "503" jeździ do dzisiaj. (...)

503 na sensownej trasie pojeździł bodajże ze trzy tygodnie przed remontem, który odciął Bieżanów od reszty sieci tramwajowej i zaowocował linią zastępczą 703, a potem jeszcze ze dwa miesiące z haczykiem do małej remarszrutyzacji. Potem wywalono go z Pierwszej Obwodnicy.

A przecież to, na czym zależało mieszkańcom południa Bieżanowa, o co kilka tysięcy osób podpisywało petycję, to właśnie dojazd do ścisłego centrum...

Czy można obecną 503 nazwać sukcesem? Tylko i wyłącznie jeśli za alternatywę uznamy pozostawienie samego 173 w obecnej formie na południu osiedla...
darek8600 napisał(a):
(...) A co do teorii o priorytecie dla turystów i studentów, chyba dość wymowny jest fakt że z komunikacją nocną nie ma żadnych problemów, nawet w weekendy. A w okazje takie jak Sylwester, czy np. noc muzeów na miasto są rzucane wszystkie możliwe siły. (...)

Chciałem skromnie zauważyć, że reforma linii nocnych odbyła się po całych latach walki o nią ze strony środowisk emkaemskich...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2015, o 12:42 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21705
Locutus napisał(a):
503 na sensownej trasie pojeździł bodajże ze trzy tygodnie przed remontem, który odciął Bieżanów od reszty sieci tramwajowej i zaowocował linią zastępczą 703, a potem jeszcze ze dwa miesiące z haczykiem do małej remarszrutyzacji. Potem wywalono go z Pierwszej Obwodnicy.

A przecież to, na czym zależało mieszkańcom południa Bieżanowa, o co kilka tysięcy osób podpisywało petycję, to właśnie dojazd do ścisłego centrum...

Czy można obecną 503 nazwać sukcesem? Tylko i wyłącznie jeśli za alternatywę uznamy pozostawienie samego 173 w obecnej formie na południu osiedla...

Kiedyś już o tym rozmawialiśmy. Po pierwsze, petycję podpisywało wiele osób, z różnymi intencjami. A skoro przez cały czas petycji Bieżanów _miał_ dojazd do ścisłego centrum ("304", potem "522") to wcale nie jestem przekonany, na czym opierasz swoją tezę. Z kolei Jerzmanowskiego odzyskało ten dojazd, w postaci "304".

A motywy podpisywania petycji były wszelakie: podpisywali ją też mieszkańcy Wieliczki, bo "304" krążył naokoło i tracili sporo czasu, wiele osób podpisywało też jako ogólny protest przeciwko bezmyślnym cięciom. Itd.

A czy "503" jest sukcesem? Ja wiem, że dla Ciebie nigdy nie będzie, bo omija ścisłe centrum. Jeśli jednak w szczycie kursują przegubowce co 12 minut (przypomnę, "502" było co 15 w solówkach) a mimo to jeżdżą wypełnione po brzegi - to jednak pozwolę sobie uważać, że jest popularne.

darek8600 napisał(a):
A co do teorii o priorytecie dla turystów i studentów, chyba dość wymowny jest fakt że z komunikacją nocną nie ma żadnych problemów, nawet w weekendy.

No, pewne problemy zdarzają się jeszcze na "601" - jest to linia łącząca kilka budynków uniwersyteckich (MS AGH, UR, akademiki PK w Czyżynach) i potrafi być wypchana po brzegi. "618" trochę poprawiło sytuację, jednak wcale bym się nie zdziwił, gdyby pewnego dnia zdecydowano się na przemienienie tej ostatniej w coś typu "611", kursującego po trasie "601" również na "huckiej" części.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2015, o 13:36 
Offline
Moderator fb pkk
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26 maja 2013, o 22:15
Posty: 2572
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Kaszmir napisał(a):
A czy "503" jest sukcesem? Ja wiem, że dla Ciebie nigdy nie będzie, bo omija ścisłe centrum. Jeśli jednak w szczycie kursują przegubowce co 12 minut (przypomnę, "502" było co 15 w solówkach) a mimo to jeżdżą wypełnione po brzegi - to jednak pozwolę sobie uważać, że jest popularne.


Z tym wypełnieniem po brzegi bym nie przesadzał nie mniej jednak jest to potok zbyt duży na solówkę. Jednak ludzie sobie chwalą to połączenie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 10 sty 2015, o 22:59 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 10315
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Kaszmir napisał(a):
darek8600 napisał(a):
A co do teorii o priorytecie dla turystów i studentów, chyba dość wymowny jest fakt że z komunikacją nocną nie ma żadnych problemów, nawet w weekendy.

No, pewne problemy zdarzają się jeszcze na "601" - jest to linia łącząca kilka budynków uniwersyteckich (MS AGH, UR, akademiki PK w Czyżynach) i potrafi być wypchana po brzegi. "618" trochę poprawiło sytuację, jednak wcale bym się nie zdziwił, gdyby pewnego dnia zdecydowano się na przemienienie tej ostatniej w coś typu "611", kursującego po trasie "601" również na "huckiej" części.

Głównym problemem komunikacji nocnej jest sam fakt istnienia (za)tramwajów który sprawia, że jeśli nie sprawdzasz dzień w dzień komunikatów, to nie znasz dnia ani godziny kiedy należy wyjść na przystanek tramwajowy a kiedy na autobusowy (o ile taki w ogóle istnieje - vide: Wesele, Cmentarz Podgórski, Dworzec Towarowy, Rondo Hipokratesa itd.). No i przede wszystkim świadomość, jak bardzo można by poprawić nocną siatkę połączeń, gdyby zamiast tych tramwajów kursowały autobusy, czego projekt "Nocne co 20 minut" jest świetnym dowodem, który powinien wszystkim otworzyć wreszcie oczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 sty 2015, o 20:53 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 29 paź 2011, o 20:53
Posty: 190
Lokalizacja: Kraków
Coraz wolniejszy Krakowski Szybki Tramwaj
http://lovekrakow.pl/aktualnosci/coraz- ... _7910.html

Pan Hamarnik chce się zwracać do MPK o urealnienie czasów odjazdów. Jednak znamy rzeczywistość i prawdziwe urealnienie wymagałoby dołożenia czasu a nie odjęcia minut. Np. na Mały Płaszów tramwaj jedzie na pewno dłużej niż tutaj w artykule wskazano. Wszystko dzięki wspaniałej sygnalizacji.

Też stan torowiska na Podwalu powinien zachęcić do dołożenia 1 minuty do przejazdu między Filharmonią a Bagatelą. Szczególnie, że motorniczowie lubią tutaj przepuszczać pieszych itp.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 sty 2015, o 22:10 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 10315
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
edek3253 napisał(a):
Jednak znamy rzeczywistość i prawdziwe urealnienie wymagałoby dołożenia czasu a nie odjęcia minut. Np. na Mały Płaszów tramwaj jedzie na pewno dłużej niż tutaj w artykule wskazano. Wszystko dzięki wspaniałej sygnalizacji.

Właśnie w interesie obu przewoźników jest utrzymanie nierealnych przelotów. Gdyby je urealnić, czyli dodać dodatkowe minuty tu i ówdzie, to bardzo szybko by się okazało, że na wielu liniach by się przydały dodatkowe brygady, a to są przecież koszty - roboczogodziny kierowcy, paliwo itd.

A tendencja u obu przewoźników jest dokładnie odwrotna - w ciągu ostatnich lat, z magistralnych linii autobusowych poubywało po 1-2 brygady, przewoźnicy uznali bowiem, że po co robić na pętli przerwę 26min na wyrównanie opóźnień, jak można zrobić przerwę 6min i też "jakoś to będzie". I właśnie od jakiegoś czasu nasza komunikacja to takie "jakość" bez "ć" na końcu..

edek3253 napisał(a):
Też stan torowiska na Podwalu powinien zachęcić do dołożenia 1 minuty do przejazdu między Filharmonią a Bagatelą. Szczególnie, że motorniczowie lubią tutaj przepuszczać pieszych itp.

Generalnie jest taka zależność, że im wolniej ktoś jedzie, tym jest bardziej "uprzejmy" - dotyczy to też kierowców, którzy zdecydowanie chętniej wpuszczają włączających się do ruchu gdy sami jadą tip-top w korku, bo wiedzą, że i tak nie nadspieszą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 sty 2015, o 08:30 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 08:40
Posty: 6293
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Cukier napisał(a):
Właśnie w interesie obu przewoźników jest utrzymanie nierealnych przelotów. Gdyby je urealnić, czyli dodać dodatkowe minuty tu i ówdzie, to bardzo szybko by się okazało, że na wielu liniach by się przydały dodatkowe brygady, a to są przecież koszty - roboczogodziny kierowcy, paliwo itd. (...)

No właśnie nie. Dodatkowe brygady to dodatkowe wozokilometry czyli dodatkowy zarobek...

Utrzymanie nierealnych przelotów jest jedynie w interesie organizatora, który dzięki temu płaci mniej.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 40 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL