Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 16 gru 2017, o 04:13

Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 381 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 26  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 1 sty 2017, o 10:35 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 07:24
Posty: 6553
Lokalizacja: Kraków
Cytuję fragment z podsumowania roku 2016 ze strony Michała Wojtaszka, ale sprawa dotyczy nowego roku 2017. Macie pomysły, jak wzmocnić Mały Płaszów? I pytanie: o jakie osiedla może chodzić, gdzie wymagana jest poprawa oferty komunikacyjnej?

Cytuj:
Spośród tras tramwajowych najpilniejszego wzmocnienia wymaga w tej chwili Mały Płaszów, gdzie już niedługo do użytku oddane zostaną kolejne bloki. W przypadku autobusów jest co najmniej kilka osiedli, którym wypadałoby poprawić ofertę komunikacji miejskiej.


http://www.psmkms.krakow.pl/index.php/1 ... -roku-2016

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Ostatnio edytowano 1 sty 2017, o 16:30 przez Krakowiak2013, łącznie edytowano 3 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 sty 2017, o 11:05 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 paź 2013, o 13:21
Posty: 1672
Lokalizacja: Kreuzberg
Lepsze pytanie, to które nie wymagają wzmocnień? ;)

_________________
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 sty 2017, o 15:00 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 18:48
Posty: 3287
Lokalizacja: Kraków
Choćby "104" ;P

BTW – "komunikacja miejska" piszemy małymi literami.


Poprawione - adm. K

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 sty 2017, o 15:13 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 wrz 2013, o 12:58
Posty: 1442
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek
Ale skoro to tytuł, to "komunikacja" nie powinna być jednak z dużej?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 sty 2017, o 15:31 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 21:35
Posty: 3281
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Krakowiak2013 napisał(a):
Cytuję fragment z podsumowania roku 2016 ze strony Michała Wojtaszka, ale sprawa dotyczy nowego roku 2017. Macie pomysły, jak wzmocnić Mały Płaszów? I pytanie: o jakie osiedla może chodzić, gdzie wymagana jest poprawa oferty komunikacyjnej?

,,Tramwaj buduje miasto" Oddano do użytku w 2010 roku linię tramwajową, która w większości prowadziła przez tereny słabo zurbanozowane, ale jak już powstała okazało się, że jest szybki i wygodny dojazd do centrum co nagoniło deweloperów w tamten rejon. Na ten moment powstaje tam bardzo dużo osiedli takich jak ,,Nowy Przewóz", ,,Mały Przewóz", ,,Bagry Park" itp. itd. Jest to oczywiście prawda, że linia ta potrzebuje natychmiast wzmocnienia, bo 20-stka, która pozostała w tym momencie jedyną linią stamtąd w stronę centrum, (kiedy to 11-stkę skierowano przez estakadę) jeździ cały czas zapchana. A jak wzmocnić ten rejon? Albo przekierować tam 6-stkę przez estakadę (częste 24 i 50 na Kurdwanowie zdecydowanie wystarczą, a i 24 można by trochę jeszcze wzmocnić), można uruchomić jakąś nową linię do centrum z Płaszowa, albo wzmocnić 20 do częstotliwości f~5 w szczycie (zupełnie jak 18-stkę). Ewentualności jest wiele. :hmm:

yosujiro napisał(a):
Ale skoro to tytuł, to "komunikacja" nie powinna być jednak z dużej?

Powinna być. :yes:

_________________
Linia 14 co 10 minut z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla faworyzacji Krowodrzy Górki i Podgórza, NIE dla tunelów tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 sty 2017, o 16:28 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 20574
"Komunikacja miejska" nie jest żadną nazwą własną więc z małej. Koniec OT.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 sty 2017, o 16:40 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 paź 2012, o 09:29
Posty: 1573
Lokalizacja: Grzegórzki Wschód
Kaszmir napisał(a):
"Komunikacja miejska" nie jest żadną nazwą własną więc z małej. Koniec OT.


Podpisuje się pod tym Wielicki Mistrz Ortografii 2016 :) Jednak w tytule wątku pierwszy wyraz powinien być zapisany od wielkiej litery, analogicznie do tytułów książek, artykułów itp., tak że (a nie także! - równie częsty błąd) Yosujiro ma rację.

_________________
TAK dla porządnej marszrutyzacji. NIE dla śmieciowych szmatrutyzacji!


Ostatnio edytowano 1 sty 2017, o 17:20 przez rogow153, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 sty 2017, o 16:53 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 20574
rogow153 napisał(a):
Podpisuje się pod tym Wielicki Mistrz Ortografii 2016 :) Jednak w tytule wątku pierwszy wyraz powinien być zapisany od wielkiej litery, analogicznie do tytułów, książek, artykułów itp., tak że (a nie także! - równie częsty błąd) Yosujiro ma rację.

Dokładnie. Tak to zawsze działało ze wszystkimi tematami, a poprzednie "Komunikacja miejska w 201x roku" zawsze były pisane małymi literami, nie licząc pierwszego wyrazu.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 1 sty 2017, o 22:24 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 29 sty 2015, o 08:23
Posty: 145
Lokalizacja: Krowodrza Południe
Najłatwiejsze rozwiązania są najlepsze - myślę, że 20tka to kolejna linia, która zasługuje na f=5. Choć tłok w 20tce bierze się w dużej mierze z tego, że jeżdżą krótkie tramwaje. Gdyby jeździły bombardiery lub krakowiaki - nie byłoby problemu z wejściem do tramwaju, co obecnie nagminnie się zdarza zwłaszcza ok. godziny 17:00. Nie ma co zabierać Kurdwanowowi 6tki.

_________________
pracownik PKP SA


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 sty 2017, o 00:01 
Offline
Dyspozytor

Dołączył(a): 8 maja 2012, o 15:42
Posty: 579
Lokalizacja: Kraków
Ostatnio zastanawiałem się, jaka linia mogłaby jeździć wzdłuż autostrady Łagiewnickiej - jedyny pomysł jaki przychodzi mi do głowy to właśnie szóstka. Drugim wyjściem mogłaby być linia "23", ale brak rozjazdów przy Bieżanowskiej wyklucza jej przekierowanie. Im dłużej człowiek myśli (jako zwolennik budowania wszelkich tras tramwajowych) o możliwości puszczenia czegokolwiek wzdłuż TŁ, tym bardziej dochodzi się do wniosku jak poronionym pomysłem jest budowa autostrady wraz z tramwajem, czyli inwestycji, która jest całkowicie niepotrzebna...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 sty 2017, o 06:17 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 28 wrz 2009, o 02:47
Posty: 5044
Lokalizacja: - KrK
Hajciu napisał(a):
Najłatwiejsze rozwiązania są najlepsze - myślę, że 20tka to kolejna linia, która zasługuje na f=5. Choć tłok w 20tce bierze się w dużej mierze z tego, że jeżdżą krótkie tramwaje. Gdyby jeździły bombardiery lub krakowiaki - nie byłoby problemu z wejściem do tramwaju, co obecnie nagminnie się zdarza zwłaszcza ok. godziny 17:00. Nie ma co zabierać Kurdwanowowi 6tki

Przeliczyłeś ile będzie tramwajów na ciągach? Według mnie od Lubicz przez Plac WŚ do Filharmonii bez modyfikacji innych linii nie da rady.
Dłuższego taboru nie ma skąd zabrać. Najprostszym rozwiązaniem to ruszyć trzy linie "2", "6" i "20"
"2" - CR - Basztowa - Bronowice f~20
"6" - Kurdwanów - Plac WŚ - CK f~20
"20" - Mały Płaszów - Lubicz - Basztowa - Salwator f~5

_________________
https://www.facebook.com/tramwajemistrzejowice - RY - RG - HG :)


Ostatnio edytowano 2 sty 2017, o 14:13 przez brovar, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 sty 2017, o 09:44 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 5891
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
@ Festence – Z ust mi to wyjąłeś.

@ Brovar – Dwójka już dzisiaj jest pustakiem. Na trasie, którą Ty proponujesz to 105Na solo byłoby nadmiarem dobrobytu...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 sty 2017, o 16:03 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 23 gru 2013, o 23:10
Posty: 35
Lokalizacja: Kraków
Ja bym pomyślał czy nie można wzmocnić 11. Jako trasa dojazdowa spełnia ona zadanie - wsiadam na MP i przesiadam się w dowolną linię na Wielickiej, pod Koroną czy na Matecznym. Niestety w drodze powrotnej z pracy zawsze celuję w 20. Jakakolwiek przesiadka z linii jadącej Alejami w stronę Matecznego czy linii tramwajowych jadących na Wielicką jest obarczona zbyt dużym ryzykiem przy 11 jeżdżącej z f=20. Jak się nie zdąży to zostaje czekanie nawet 20 min na kolejny tramwaj - brak alternatywy.

Ps. Zostawcie 20 przez PWŚ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 sty 2017, o 18:35 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 28 wrz 2009, o 02:47
Posty: 5044
Lokalizacja: - KrK
bilon napisał(a):
Ja bym pomyślał czy nie można wzmocnić 11

Jasne, że można wzmocnić do f~10 z małą adnotacją "x" - co drugi kurs skrócony do Łagiewnik.

_________________
https://www.facebook.com/tramwajemistrzejowice - RY - RG - HG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 sty 2017, o 18:46 
Offline
Kierownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13 mar 2014, o 21:52
Posty: 976
Lokalizacja: Kraków
bilon napisał(a):
Ps. Zostawcie 20 przez PWŚ;)

Żeby dalej się marnowała?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 381 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 26  Następna strona

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], NYC, Yahoo [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL