Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 20 kwi 2018, o 06:48

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 568 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 38  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Prądnik Biały
PostNapisane: 6 lut 2013, o 13:20 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 9 sty 2013, o 23:07
Posty: 409
Po zmianach z 17.11.12 wielu pasażerów z Prądnika Białego straciło możliwość bezpośredniego połączenia z Kampusem UJ i Dworcem Głównym. Została zlikwidowana linia 114, zmieniona trasa linii 154 i częstotliwość 144. Osobiście nie spotkałem się z dobrymi opiniami na ten temat. Tak więc czekam na propozycje zmian dotyczących linii kursujących w pobliżu Prądnika Białego, czyli np. 154, 503.


Ostatnio edytowano 3 lut 2014, o 00:39 przez Albert, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lut 2013, o 14:42 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21344
Jeśli chodzi o "503" ("114"), obawiam się że nie ma większych szans. Ta linia jest właściwie zarezerwowana pod nową planowaną pętlę w rejonach Al. 29 Listopada. Natomiast myślę, że można spróbować ze "144", "154", a nawet "194"?

Jeśli dobrze pamiętam, w innym temacie (przepraszam - zapomniałem kto) rzucił pomysł aby zamienić "144" i "194" końcówkami - "144" do KG, "194" do PB. Wg mnie jest to całkiem niezła koncepcja. Dzięki niej Prądnik miałby cały dzień linię do centrum co 12 minut. A Krowodrza Górka i tak dalej miałaby dojazd do każdego miejsca, które obsługuje "194" (dzięki "18" i "144").

Jedyny problem to konieczność znalezienia dodatkowych wzkm. Może by skrócić "154" do KG? Nie oszukujmy się, pętla przy N. Kleparzu i tak zostanie prędzej czy później zlikwidowana, a linia ma jechać właśnie do Krowodrzy Górki. Nawet niektórzy Radni w tej chwili rozważają propozycję skrócenia. Może zatem warto przy okazji ugrać coś lepszego dla Prądnika?

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Ostatnio edytowano 6 lut 2013, o 14:43 przez Kaszmir, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lut 2013, o 16:26 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 19:18
Posty: 4403
Lokalizacja: Kraków
Kaszmir napisał(a):
Jeśli dobrze pamiętam, w innym temacie (przepraszam - zapomniałem kto) rzucił pomysł aby zamienić "144" i "194" końcówkami - "144" do KG, "194" do PB.


Owszem, miałem taki pomysł. Wydaje się, że jest stosunkowo najtańszy, jeśli chcemy poprawić km na Prądniku Białym.

Kaszmir napisał(a):
Może by skrócić "154" do KG?


Według mnie to zły pomysł, bo PB traci kolejną linię do centrum. Z trzech (114, 144, 154) zostałaby już tylko jedna. Błędem było skracanie tej linii do Nowego Kleparza i szkoda, że upadł pomysł połączenia jej z jakąś linią kończącą przy dworcu.


Ostatnio edytowano 6 lut 2013, o 16:27 przez pablo, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lut 2013, o 18:56 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 28 wrz 2009, o 03:47
Posty: 5068
Lokalizacja: - KrK
Ale w 164 są luzy w kierunku KG/PB ledwie 40 osób w mercu dzisiaj przy Kleparzu po 16:40.
Serio ta 154 was zbawi? Jeśli tak zawsze można poszukać wzkm w Hucie może tak 153 i 193 zrobić z f~60? Lub 125/128 out. Tyle możliwości na dodatkowe wzkm. :twisted:


Ostatnio edytowano 7 lut 2013, o 00:13 przez brovar, łącznie edytowano 4 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lut 2013, o 20:52 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 paź 2012, o 10:29
Posty: 1606
Lokalizacja: Kraków/Kalwaria Z.
Ja proponowałem w innym wątku takie rozwiązanie:

"144" Rżąka - Górka Narodowa (przez Prądnik Biały - czyli wydłużenie obecnej trasy)
"154" Nowy Kleparz - Prądnicka - Mackiewicz - Siewna Wiadukt
"164" Piaski - Nowy Kleparz - Wyki - Prądnik Biały

Jednak pomysł się nie przyjął z uwagi na pogorszenie sytuacji na Prądnickiej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lut 2013, o 22:53 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 8 sty 2013, o 20:17
Posty: 208
Lokalizacja: Dzielnica VIII
brovar, nie trzeba od razu "pociąć" Huty. Skoro spora część mieszkańców żąda powrotu '154' do Dworca (i ja im się nie dziwię) to niech tam jeździ, tylko rzadziej. Dodatkowo jeśli do Siewnej rzeczywiście wozi powietrze to można ją skrócić do PB. Ludzie wolą konkretną linię do celu, rzadziej, niż obecną - w zasadzie do nikąd.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lut 2013, o 22:59 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 6 lut 2013, o 22:46
Posty: 34
Lokalizacja: Kraków
Moze sie wypowiem bo dosc dobrze znam obecna sytuacje na Pradniku. Otoz wyrzucenie 114 z PBZ bylo podyktowane slaba frekwencja jak na przeguba na odcinku Siewna Wiadukt - PBZ (frewkencja srednia ok 10-15 osob na kurs). Jednoczesnie zmiana taboru na 12 metrowe autobusy nie wchodzila w gre ze wzgledu na to ze 114 napelniala sie dosc mocno od przystanku Siewna Wiadukt w strone miasta. Logicznym wydawalo sie skrocic nierentowny odcinek linii i tak tez zrobiono - 503 jedzie do najbliszej mozliwej petli czyli Gorki Narodowej. 503 rownoczesnie realizuje wnioski nowych osiedli, ktore powstaly na PBW - os Mozarta czy bloki przy ul Bociana (kolejne w budowie) o dodatkowa komunikacje.
Natomiast jezeli chodzi o 154, to jego przedluzenie do Siewnej Wiadukt bylo podyktowane koniecznoscia zapewnienia dojazdu z PBZ do gimnazjum przy ul. Mackiewicza.
Zdaje sobie sprawe ze PBZ po zabraniu 114 stracil jedna z bezposrednich linii laczacych osiedle z centrum, ale z drugiej strony oplacalo sie utrzymywac kursy przeguba dla parunastu osob ?
Jako wyjscie z sytuacji najlepszym rozwiazniem wydaje sie modyfikacja rozkladu 154. Podzial tej linii na dwie: 154 na trasie NK (lub Dworzec Glowny Wschod jak kiedys) - PBZ z taborem 12m oraz 454 jezdzacej na trasie wydluzonej do Siewnej Wiadukt w godzinach szczytu. Przydaloby sie zwiekszyc czestotliwosc, wiec obawiam sie ze wobec problemow finansowych jedyna mozliwoscia ku temu bedzie skrocenie trasy do Krowodrzy Gorka.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 6 lut 2013, o 22:59 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 19:18
Posty: 4403
Lokalizacja: Kraków
brovar napisał(a):
Ale w 164 są luzy w kierunku KG/PB ledwie 40 osób w mercu dzisiaj przy Kleparzu po 16:40.
Serio ta 154 was zbawi?


A co ma 164 do 154? To tak jakby ktoś napisał "a po co 159 na Piastów, skoro 128 jeździ puste?"


Ostatnio edytowano 7 lut 2013, o 00:13 przez pablo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lut 2013, o 00:14 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21344
pablo napisał(a):
Kaszmir napisał(a):
Może by skrócić "154" do KG?


Według mnie to zły pomysł, bo PB traci kolejną linię do centrum. Z trzech (114, 144, 154) zostałaby już tylko jedna. Błędem było skracanie tej linii do Nowego Kleparza i szkoda, że upadł pomysł połączenia jej z jakąś linią kończącą przy dworcu.

Skądś trzeba wziąć wzkm, gdyby chcieć zamienić "144" i "194" końcówkami.

carver napisał(a):
Jako wyjscie z sytuacji najlepszym rozwiazniem wydaje sie modyfikacja rozkladu 154. Podzial tej linii na dwie: 154 na trasie NK (lub Dworzec Glowny Wschod jak kiedys) - PBZ z taborem 12m oraz 454 jezdzacej na trasie wydluzonej do Siewnej Wiadukt w godzinach szczytu. Przydaloby sie zwiekszyc czestotliwosc, wiec obawiam sie ze wobec problemow finansowych jedyna mozliwoscia ku temu bedzie skrocenie trasy do Krowodrzy Gorka.

Wydaje mi się, że jednak chcą utrzymać całodzienną linię na odcinku Górnickiego - Siewna. I to był jeden z powodów wydłużenia "154".

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lut 2013, o 10:40 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 9 sty 2013, o 23:07
Posty: 409
Z moich obserwacji wynika, że ze 154 w kier. Siewna Wiadukt na przystanku Pachońskiego wysiadają praktycznie wszyscy i zostaje max. 6 osób. W drugim kierunku jest podobnie, na Pachońskiego wsiadają tłumy do pustego autobusu, jak gdyby był to jego drugi przystanek na trasie. Może tak zamiast wozić tlen na odc. Prądnik Biały - Siewna, można by skrócić trasę do PB, ale stworzyć kursy wariantowe do Siewnej w godzinach największego obciążenia tego odcinka. Odnoszę wrażenie, że po marszrutyzacji większość pasażerów z 114 przesiadło się do 144 i tym samym 154 straciło na znaczeniu, ale to już tylko moje domysły.


Ostatnio edytowano 7 lut 2013, o 17:43 przez Albert, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lut 2013, o 16:51 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 16:37
Posty: 2766
Lokalizacja: zawsze Kraków
Sprawa "154" wygląda tak, całkowitym nieporozumieniem jest skierowanie go na Siewną, wystarczy PB, natomiast jest jedynym połączeniem Łokietka, Wybickiego z Centrum /Kleparz/ pomocne na Bratysławskiej bo na "18" do Kleparza popołudniu i we weekendy nie ma co liczyć.


Ostatnio edytowano 7 lut 2013, o 17:44 przez Arsents, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lut 2013, o 17:48 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21344
Albert napisał(a):
Może tak zamiast wozić tlen na odc. Prądnik Biały - Siewna, można by skrócić trasę do PB, ale stworzyć kursy wariantowe do Siewnej w godzinach największego obciążenia tego odcinka.

Twój pomysł jest wg mnie dobry :) Poszedłbym kawałek dalej i utrzymał warianty "154" przez cały dzień, nie tylko w godzinach szczytu - tak, aby połączenie było zapewnione. Np. co drugi-trzeci kurs. Oszczędności przeznaczyć na zamianę końcówek "144" i "194", a jeśli coś zostanie to ew. na "154". Może zatem tak?

"144": Rżąka - Krowodrza Górka
"194": Czerwone Maki - Prądnik Biały
"154": Nowy Kleparz - Prądnik Biały
"454": Nowy Kleparz - Siewna Wiadukt

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lut 2013, o 18:24 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 sty 2011, o 18:20
Posty: 1323
Lokalizacja: Bronowice/Ruczaj
Dobry pomysł. I Prądnik będzie miał swój autobus do Czerwonych Maków ;)

_________________
Petycja w sprawie przebudowy ulicy Mogilskiej
www.alejamogilska.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lut 2013, o 21:45 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16 lip 2011, o 14:33
Posty: 274
Lokalizacja: Modlnica
Ja widziałbym linię wspomagającą do linii 194. Mianowicie:

144: Rżąka - Górka Narodowa (przez Prądnik Biały, w zamian kasacja 503)
154: Dworzec Główny Wschód - Prądnik Biały
194: Czerwone Maki - Prądnik Biały
494: Rondo Grunwaldzkie, lub Łagiewniki (kwestia napełnienia tej linii) - Krowodrza Górka

_________________
Od Kołyski Aż Po Grób, Wisła Kraków To Mój Klub.


Ostatnio edytowano 7 lut 2013, o 22:44 przez maniak223, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lut 2013, o 21:52 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 28 maja 2011, o 16:43
Posty: 370
Lokalizacja: Kraków-Krakowiaków
maniak223 napisał(a):
Ja widziałbym linię wspomagającą do linii 194. Mianowicie:

144: Rżąka - Górka Narodowa (przez Prądnik Biały, w zamian kasacja 503)
154: Dworzec Główny Wschód - Prądnik Biały
194: Czerwone Maki - Prądnik Biały
494: Rondo Grunwaldzkie, lub Łagiewniki (kwestia napełnienia tej linii) - Krowodrza Górka

I południowy odcinek ul. Aleksandry bez komunikacji miejskiej.


Ostatnio edytowano 7 lut 2013, o 22:44 przez Krzysiek Mietla, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 568 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 38  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL