Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 19 wrz 2017, o 17:14

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 6 lip 2017, o 12:16 
Online
Inspektor

Dołączył(a): 28 maja 2011, o 16:43
Posty: 358
Lokalizacja: Kraków-Krakowiaków
Cytuj:
Zamknięcie ul. Grzegórzeckiej dla tramwajów
przejmie informujemy, że od dnia 15.07.2017 r. (sobota) z powodu przebudowy wiaduktu kolejowego nad ul. Grzegórzecką, prowadzonej w ramach modernizacji linii kolejowej E-30, zostanie wyłączony ruch tramwajowy na odcinku od Ronda Grzegórzeckiego do skrzyżowania ulic Dietla i Starowiślnej.

Przypominamy, że w dalszym ciągu trwa przebudowa ul. Basztowej wraz z węzłem rozjazdowym „Dworzec Główny” (etap I) oraz modernizacja torowiska tramwajowego na Rondzie Kocmyrzowskim im. ks. Gorzelanego (etap II).

Mając na uwadze powyższe, od dnia 15.07.2017 r. Komunikacja Miejska w Krakowie będzie funkcjonować w następujący sposób:


• linie 2, 5, 7, 12, 16, 21, 23 – w dalszym ciągu pozostaną zawieszone;
• linie 10, 11, 19zostaną zawieszone od dnia 15.07.2017 r.;
• linie 4, 14, 24 – będą kursować po obecnych trasach objazdowych, bez dodatkowych zmian;
• linia 1 – będzie kursować po nowej trasie objazdowej: ze Wzgórz Krzesławickich do Ronda Grzegórzeckiego po aktualnej trasie obowiązującej w związku z remontem torowiska na Rondzie Kocmyrzowskim, następnie al. Powstania Warszawskiego, ul. Lubicz, Rakowicką do Cmentarza Rakowickiego. Częstotliwość kursowania w dni powszednie zostanie zmniejszona do 20 minut;
• linia 3 – będzie kursować po nowej trasie objazdowej: z Nowego Bieżanowa do przystanku „Kabel” bez zmian, następnie: estakadą nad dworcem Kraków Płaszów, ul. Klimeckiego, Kotlarską, al. Powstania Warszawskiego, Tunelem do Dworca Towarowego, gdzie linia powróci na stałą trasę do Krowodrzy Górki. Częstotliwość kursowania w dni powszednie zostanie zmniejszona do 20 minut;
• linia 9 – będzie kursować po nowej trasie objazdowej: z Nowego Bieżanowa do Ronda Czyżyńskiego bez zmian, następnie al. Jana Pawła II, ul. Ptaszyckiego, Igołomską do Pleszowa. Częstotliwość kursowania linii pozostanie bez zmian;
• linia 18 – będzie kursować po swojej stałej trasie Czerwone Maki P+R – Krowodrza Górka. Częstotliwość kursowania w soboty zostanie ponownie zmniejszona do 20 minut;
• linia 20 – będzie kursować po nowej trasie objazdowej: od Małego Płaszowa do Ronda Mogilskiego po stałej trasie, następnie tunelem, ul. Kamienną, Długą, Basztową, Dunajewskiego, Podwale, Piłsudskiego do przystanku „Uniwersytet Jagielloński”, gdzie linia powróci na stałą trasę do Cichego Kącika. Częstotliwość kursowania linii pozostanie bez zmian;
• linia 22 – będzie kursować po trasie objazdowej: od Walcowni do Ronda Grzegórzeckiego po stałej trasie, następnie: ul. Kotlarską, Klimeckiego, estakadą nad dworcem Kraków Płaszów, ul. Wielicką, Limanowskiego, Kalwaryjską, Wadowicką do przystanku „Łagiewniki”, gdzie linia powróci na stałą trasę do Borku Fałęckiego. Częstotliwość kursowania linii pozostanie bez zmian;
• linia 52 – będzie kursować po nowej trasie objazdowej: od Wzgórz Krzesławickich do Ronda Mogilskiego po aktualnej trasie obowiązującej w związku z remontem torowiska na Rondzie Kocmyrzowskim, następnie al. Powstania Warszawskiego, ul. Kotlarską, Klimeckiego, estakadą nad dworcem Kraków Płaszów, ul. Wielicką, Limanowskiego, Kalwaryjską, Wadowicką, Brożka do przystanku „Lipińskiego”, gdzie linia powróci na stałą trasę do Czerwonych Maków P+R. Częstotliwość kursowania linii pozostanie bez zmian;
• linia 70 – zastępcza linia tramwajowa kursująca na trasie: Pleszów – Igołomska, Ujastek Mogilski, al. Solidarności, al. Jana Pawła II, Mogilska, Lubicz, Rakowicka – Cmentarz Rakowicki. Linia kursować będzie tylko w dni powszednie w godzinach szczytu z częstotliwością co 20 minut;
• linia 71 – zastępcza linia tramwajowa kursująca na trasie: Mały Płaszów – Lipska, estakada nad dworcem Kraków Płaszów, Wielicka, Na Zjeździe, Starowiślna, Dietla, Monte Cassino, Kapelanka, Brożka, Zakopiańska – Borek Fałęcki. Przystanek „Starowiślna” dla linii będzie funkcjonował na ul. Dietla pomiędzy ul. Św. Sebastiana a ul. Starowiślną (w normalnym ruchu ta para przystanków jest nieużywana). Linia kursować będzie z częstotliwością co 20 minut we wszystkie dni tygodnia;
• linia 72 – zastępcza linia tramwajowa kursować będzie po nowej trasie: od Salwatora do Dworca Towarowego jak obecnie, następnie tunelem, ul. Mogilską do pętli TAURON Arena Kraków Wieczysta. Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian;
• linia 73 – zastępcza linia tramwajowa kursująca na trasie: Czerwone Maki P+R – Bobrzyńskiego, Grota-Roweckiego, Kapelanka, Monte Cassino, Dietla, Stradomska, św. Gertrudy, Starowiślna, Na Zjeździe, Wielicka, Teligi, Ćwiklińskiej – Nowy Bieżanów. Linia kursować będzie z częstotliwością co 20 minut we wszystkie dni tygodnia;
• linia 79 – zastępcza linia tramwajowa kursująca na trasie: Łagiewniki – Wadowicka, Kalwaryjska, Limanowskiego, Na Zjeździe, Starowiślna, Franciszkańska, Zwierzyniecka, Kościuszki – Salwator. Linia kursować będzie z częstotliwością co 10 minut w godzinach szczytu oraz co 20 minut poza godzinami szczytu i w dni wolne;
• linia muzealna 0 - kursy w relacji Muzeum Inżynierii Miejskiej – Kopiec Wandy zostaną zawieszone. W zmian zostanie zwiększona częstotliwość kursowania w relacji Muzeum Inżynierii Miejskiej – Cichy Kącik do około 40 minut. Do obsługi linii w każdą niedzielę i święto kierowane będą w dalszym ciągu dwa zabytkowe pociągi tramwajowe;
• linie 184 i 484 – będą kursować po swoich stałych trasach. Łączna częstotliwość kursowania linii w dni powszednie zostanie zwiększona do 15 minut przez cały dzień. Na trasie Prądnik Czerwony – Swoszowice Poczta (w kierunku Swoszowic Poczty kursy oznaczone jako linia 484) w okresie międzyszczytowym będzie realizowany co trzeci kurs (częstotliwość kursowania wyniesie 45 minut), zaś w pozostałych porach i dniach co drugi kurs - jak obecnie;
• linia 722 – zastępcza linia autobusowa kursująca na trasie: Os. Podwawelskie – Bułhaka, Monte Cassino (powrót: Konopnickiej, Barska), Dietla, Grzegórzecka, al. Powstania Warszawskiego, Rondo Mogilskie (poziom „-1”), Lubicz – Lubicz. Powrót ul. Rakowicką i Lubomirskiego do Ronda Mogilskiego (przejazd po rondzie jezdniami dla ruchu ogólnego). Linia zatrzymywać się będzie na następujących przystankach: Os. Podwawelskie, Centrum Kongresowe ICE, Stradom, Starowiślna (na jezdni dla ruchu ogólnego), Hala Targowa (na jezdni dla ruchu ogólnego), Rondo Grzegórzeckie (na przystankach A+T), Rondo Mogilskie (w kierunku Lubicz na poziomie „-1”, w kierunku Os. Podwawelskiego na al. Powstania Warszawskiego po zjeździe z ronda), Lubicz (przystanek końcowy i początkowy na ul. Lubicz), Uniwersytet Ekonomiczny (na ul. Lubomirskiego, tylko w kierunku Os. Podwawelskiego). Linia kursować będzie z następującą częstotliwością: w dni powszednie w godzinach szczytu co 7,5-8 minut, poza godzinami szczytu co 15 minut, w soboty i dni świąteczne co 10 minut.

Zasady zachowania ważności biletów okresowych:


Dla porządku podajemy ujednolicone zasady zachowania ważności biletów okresowych ważne od dnia 15.07.2017 r. w związku z: przebudową ul. Basztowej i węzła „Dworzec Główny” (etap I), przebudową wiaduktu kolejowego w ciągu ul. Grzegórzeckiej oraz przebudową torowiska na Rondzie Kocmyrzowskim im. ks. Gorzelanego (etap II):


Bilety okresowe wykupione na linie: 2, 3, 4, 5, 7, 10, 14, 19, 20, 24, 52, 124, 152, 154, 304, 424 i 502 zachowują ważność na trasach stałych i objazdowych tych linii, a także we wszystkich pojazdach kursujących następującymi ciągami komunikacyjnymi lub ich fragmentami:
• Rondo Mogilskie – Dworzec Główny Tunel – Politechnika – Dworzec Towarowy – Nowy Kleparz – Pędzichów – Stary Kleparz – Teatr Bagatela – Filharmonia – Plac Wszystkich Świętych – Św. Gertrudy – Wawel – Stradom – Starowiślna – Hala Targowa – Rondo Grzegórzeckie – Rondo Mogilskie;
• Rondo Mogilskie – Uniwersytet Ekonomiczny – Dworzec Główny Wschód – Politechnika – Nowy Kleparz;
• Rondo Mogilskie – Uniwersytet Ekonomiczny – Politechnika – Nowy Kleparz;
• Rondo Mogilskie – Lubicz – Uniwersytet Ekonomiczny;
• Politechnika – Dworzec Główny Zachód;
• Plac Wszystkich Świętych – Poczta Główna – Starowiślna.

Ponadto:


Bilety okresowe wykupione na linię 1 zachowują ważność:


• we wszystkich pojazdach na odcinku: Rondo Grzegórzeckie – Rondo Mogilskie – Dworzec Towarowy – Teatr Bagatela – Filharmonia;
• we wszystkich pojazdach na odcinku: Rondo Mogilskie – Politechnika – Nowy Kleparz – Plac Inwalidów – Cracovia – Jubilat – Centrum Kongresowe ICE – Stradom – Starowiślna;
• na całej trasie linii 722.

Bilety okresowe wykupione na linię 2 zachowują ważność:


• we wszystkich tramwajach na odcinku Plac Inwalidów – Teatr Bagatela;
• na trasie linii 124 i 424 na odcinku Jubilat – Cmentarz Rakowicki.

Bilety okresowe wykupione na linię 3 zachowują ważność:


• we wszystkich pojazdach na odcinku Powstańców Wielkopolskich – Kuklińskiego;
• we wszystkich pojazdach na odcinku Powstańców Wielkopolskich – Korona – Stradom;
• we wszystkich pojazdach na odcinku Dworcowa – Dworzec Płaszów Estakada.

Bilety okresowe wykupione na linię 4 zachowują ważność:


• we wszystkich autobusach na odcinku Nowy Kleparz – Plac Inwalidów.

Bilety okresowe wykupione na linię 5 zachowują ważność:


• na trasie linii 1 na odcinku Wzgórza Krzesławickie – Uniwersytet Ekonomiczny;
• na trasie linii 4 na odcinku Wzgórza Krzesławickie – Teatr Bagatela;
• na trasie linii 14 na odcinku Wzgórza Krzesławickie – Teatr Bagatela;
• na trasie linii 122 i 422 na odcinku Aleja Przyjaźni – Wzgórza Krzesławickie;
• na trasie linii 138 na odcinku Kombinat – Krowodrza Górka;
• na trasie linii 139 na odcinku Teatr Ludowy – Nowy Kleparz;
• na całej trasie linii 182;
• na trasach linii 202, 212, 222, 232 na odcinku Czyżyny Dworzec – Wzgórza Krzesławickie;
• na trasie linii 501 na odcinku Teatr Ludowy – Nowy Kleparz;
• na trasie linii 752 na odcinku Rondo Kocmyrzowskie im. ks. Gorzelanego – Czyżyny Dworzec.

Bilety okresowe wykupione na linię 9 zachowują ważność:


• na trasie linii 125 na odcinku Rondo Hipokratesa – Rondo Grzegórzeckie;
• na trasie linii 152 na odcinku Aleja Przyjaźni – Rondo Mogilskie;
• na trasie linii 178 na odcinku Mistrzejowice – Kuklińskiego;
• na trasie linii 182 na odcinku Rondo Piastowskie – Rondo Mogilskie;
• na trasie linii 501 na odcinku Rondo Hipokratesa – Rondo Mogilskie;
• na trasie linii 502 na odcinku Plac Centralny im. R. Reagana – Rondo Mogilskie;
• na całej trasie linii 716;
• na trasie linii 722 na odcinku Rondo Mogilskie – Rondo Grzegórzeckie;
• na trasie linii 752 na odcinku Kleeberga – Czyżyny Dworzec.

Bilety okresowe wykupione na linię 10 zachowują ważność:


• na trasie linii 22 na odcinku Łagiewniki – Kombinat;
• na trasie linii 52 na odcinku Łagiewniki – Plac Centralny im. R. Reagana;
• na trasie linii 70 na odcinku Pleszów – Uniwersytet Ekonomiczny;
• na trasie linii 79 na odcinku Łagiewniki – Filharmonia;
• na trasie linii 174 na odcinku Kombinat – Kamieńskiego Wiadukt;
• na trasie linii 178 na odcinku Stella-Sawickiego – Łagiewniki;
• na całej trasie linii 722;
• we wszystkich autobusach na odcinku Kamieńskiego Wiadukt – Rondo Matecznego – Centrum Kongresowe ICE.

Bilety okresowe wykupione na linię 11 zachowują ważność:


• na trasie linii 71 na odcinku Łagiewniki – Mały Płaszów;
• na trasie linii 73 na odcinku Czerwone Maki P+R – Dworcowa;
• we wszystkich tramwajach na odcinku Kuklińskiego – Mały Płaszów;
• na trasie linii 178 na odcinku Grota-Roweckiego – Kuklińskiego.

Bilety okresowe wykupione na linię 12 zachowują ważność:


• na trasie linii 22 na odcinku Łagiewniki – Plac Centralny im. R. Reagana;
• na trasie linii 52 na odcinku Lipińskiego – Plac Centralny im. R. Reagana;
• na trasie linii 174 na odcinku Klasztorna – Powstańców Wielkopolskich;
• na trasie linii 178 na odcinku Rondo 308. Dywizjonu – Lipińskiego;
• na całej trasie linii 722.

Bilety okresowe wykupione na linię 14 zachowują ważność:


• na trasie linii 125 na odcinku Rondo Hipokratesa – Rondo Grzegórzeckie;
• na trasie linii 139 na odcinku Rondo Hipokratesa – Plac Inwalidów;
• na trasie linii 152 na odcinku Aleja Przyjaźni – Plac Inwalidów;
• na trasie linii 159 na odcinku Rondo Piastowskie – Plac Inwalidów;
• na trasie linii 178 na odcinku Mistrzejowice – Rondo 308. Dywizjonu;
• na trasie linii 182 na odcinku Rondo Piastowskie – Dworzec Główny Wschód;
• na trasie linii 501 na odcinku Rondo Hipokratesa – Plac Inwalidów;
• na trasie linii 502 na odcinku Plac Centralny im. R. Reagana – Plac Inwalidów;
• na całej trasie linii 716;
• na trasie linii 752 na odcinku Kleeberga – Czyżyny Dworzec;
• we wszystkich autobusach na odcinku Nowy Kleparz – Plac Inwalidów.

Bilety okresowe wykupione na linię 16 zachowują ważność:


• na trasie linii 123 na odcinku Mistrzejowice – Os. Na Skarpie;
• na trasie linii 139 na odcinku Mistrzejowice – Aleja Róż;
• na trasie linii 142 na odcinku DH Wanda – Aleja Róż;
• na trasie linii 153 i 193 na odcinku Kleeberga – Os. Na Skarpie;
• na całej trasie linii 716;
• na trasie linii 752 na odcinku Kleeberga – Czyżyny Dworzec.

Bilety okresowe wykupione na linię 19 zachowują ważność:


• na trasie linii 22 na odcinku Borek Fałęcki – Rondo Grzegórzeckie;
• na trasie linii 71 na odcinku Borek Fałęcki – Lipska;
• na trasie linii 178 na odcinku Łagiewniki – Kuklińskiego;
• na trasie linii 184/484 na odcinku Rondo Matecznego – Rondo Mogilskie;
• na całej trasie linii 722;
• we wszystkich autobusach na odcinku Rondo Matecznego – Centrum Kongresowe ICE – Jubilat – Cracovia – Plac Inwalidów – Nowy Kleparz.

Bilety okresowe wykupione na linię 20 zachowują ważność:


• na trasie linii 6 i 13 na odcinku Dworcowa – Filharmonia;
• na trasie linii 71 na odcinku Mały Płaszów – Starowiślna;
• na trasie linii 722 na odcinku Starowiślna – Lubicz;
• we wszystkich autobusach na odcinku Nowy Kleparz – Plac Inwalidów – Cracovia/Cracovia Błonia/Cracovia Stadion.

Bilety okresowe wykupione na linię 21 zachowują ważność:


• na trasie linii 70 na odcinku Rondo Czyżyńskie – Pleszów;
• na trasie linii 123 na odcinku Dunikowskiego – Os. Na Skarpie;
• na trasie linii 139 na odcinku Rondo Piastowskie – Kombinat;
• na trasie linii 142 i 572 na odcinku DH Wanda – Kombinat;
• na trasie linii 153 i 193 na odcinku Os. Piastów – Os. Na Skarpie;
• na trasie linii 501 na odcinku Rondo Hipokratesa – Bulwarowa;
• na trasie linii 716 na odcinku Rondo Piastowskie – Plac Centralny im. R. Reagana;
• na całej trasie linii 752.

Bilety okresowe wykupione na linię 22 zachowują ważność:


• na trasie linii 8 na odcinku Borek Fałęcki – Stradom;
• na trasie linii 52 na odcinku Lipińskiego – Plac Centralny im. R. Reagana;
• na trasie linii 79 na odcinku Łagiewniki – Starowiślna;
• na trasie linii 174 na odcinku Kombinat – Powstańców Wielkopolskich;
• na trasie linii 178 na odcinku Rondo 308. Dywizjonu – Lipińskiego;
• na całej trasie linii 722.

Bilety okresowe wykupione na linię 24 zachowują ważność:


• na trasie linii 50 na odcinku Kurdwanów – Dworzec Towarowy;
• we wszystkich autobusach na odcinku Nowy Kleparz – Plac Inwalidów.

Bilety okresowe wykupione na linię 52 zachowują ważność:


• na trasie linii 22 na odcinku Łagiewniki – Plac Centralny im. R. Reagana;
• na trasie linii 125 na odcinku Rondo Hipokratesa – Rondo Grzegórzeckie;
• na trasie linii 139 na odcinku Rondo Hipokratesa – Nowy Kleparz;
• na trasie linii 152 na odcinku Aleja Przyjaźni – Nowy Kleparz;
• na trasie linii 159 na odcinku Os. Piastów – Nowy Kleparz;
• na trasie linii 174 na odcinku Powstańców Wielkopolskich – Plac Centralny im. R. Reagana;
• na trasie linii 178 na odcinku Grota-Roweckiego – Mistrzejowice;
• na trasie linii 182 na odcinku Kleeberga – Dworzec Główny Wschód;
• na trasie linii 501 na odcinku Rondo Hipokratesa – Nowy Kleparz;
• na trasie linii 502 na odcinku Plac Centralny im. R. Reagana – Nowy Kleparz;
• na całej trasie linii 716, 722 i 752.

http://zikit.krakow.pl/zmiany_w_kmk/211 ... wajow.html


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lip 2017, o 12:45 
Online
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 20274
Rozumiem, że miały być spore utrudnienia, i że niektóre ciągi mają ograniczone przepustowości, ale... tak jak często bronię urzędników, tak uważam że ta organizacja ruchu jest po prostu bardzo słaba. By nie być gołosłownym, kilka bubli które na szybko znalazłem:

1) Krowodrza Górka zostawiona tylko z jedną linią do I obwodnicy, w weekendy co 20 minut ("18"). Jak można zostawić tak wielki węzeł przesiadkowy i ogólnie generator ruchu bez częstego połączenia z Rynkiem? Ta linia na czas remontu powinna - wręcz odwrotnie - być wzmocniona w niedziele tak by cały tydzień mieć ~f=10, a nie być okrajana w soboty!

2) Linia "72" jadąca z Salwatora przez I obwodnicę, Długą, tunel i kończąca... przy Wieczystej, czyli w połowie trasy. Skoro są ograniczone przepustowości i trzeba walczyć by zmieścić każdy kurs w centrum, to te które już są powinny być porządnie wykorzystane i służyć jak największe ilości osób! A tak rejony za Wieczystą zostaną tylko z jedną linią do Rynku, "4". Nie można było przedłużyć "72" do Huty? Choćby do Kopca Wandy (i obsadzić N8S, skoro mają tam wjazd) albo gdziekolwiek?

3) Nowy Bieżanów bez ani jednej, całodniowej linii z ~f=10. A co tam, to takie małe osiedle... Nie można było wzmocnić "13" poza szczytem?

4) Rozkład "722" nie powala. Choćby w weekendy gdy będzie ~f=10 i brak synchronizacji ze "184/484" kursującym co 30 minut. Lecz i w dni powszednie wg mnie trochę mało - gdy ZIKiT mówił o "często kursującym autobusie, na i z którego będzie można się wygodnie przesiadać" myślałem, że pojedzie co 4-5 minut. A tu wychodzi, że można będzie czekać nawet 8. A co poza szczytem? Czy będzie chociaż synchronizacja ze "184/484"? I czy w ogóle ona coś da, jeśli ta linia słynie z opóźnień?

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lip 2017, o 12:55 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 17:35
Posty: 1548
Lokalizacja: Kraków
Jest ktoś w stanie wytłumaczyć, czemu np. 716 zapewniająca połączenie Mistrzejowic z centrum NH (dublowana zresztą z relacją 139) ma w międzyszczycie f-10, a 722, czyli linia będąca za chwilę kręgosłupem komunikacyjnym w centrum miasta dostała w międzyszczycie ... f-15??? :O :O :O

Swoją drogą też nie rozumiem niektórych pomysłów, typu kończenie trasy '72' na Wieczystej, a w zamian np. tworzenie '70' na trasie Cm. Rakowicki - Pleszów. Nie można było zwyczajnie.... wydłużyć '72' do Pleszowa? Choć rozumiem, że organizacja miała chyba zapewnić tradycyjnie pierdyliard relacji bezpośrednich z żałosną f. Ciekawe, ile osób się w tym połapie (70, 71, 72, 73, 79 z f-20 + zwykłe linie z pociętą f do f-20)....?

Odnośnie 722 nie rozumiem zresztą, czemu nie można go było puścić w obie strony dołem r. Mogilskiego, wydłużając trasę choćby do Dworca Gł. Wschód? Owszem, rozumiem, że może nie być miejsca przy RDA na postój tych pojazdów, ale końcówkę można było zlokalizować choćby pod estakadą przy dworcu, z nawrotką na rondzie przy Muzeum AK (tak, jak były kiedy tymczasowe perony dworca). Wtedy można linię poprowadzić w dwie strony przez poziom -1 r. Mogilskiego (Lubicz - Rakowicka - Lubomirskiego), do tego zapewniamy sensowny dojazd do dworca z wielu rejonów (spróbujcie dojechać w propozycji ZIKiT z dworca np. na DS...). A tak będziemy mieli linię, na której z tego co rozumiem, nie będzie nawet czasu na skompensowanie ew. opóźnień (przystanek końcowy/początkowy LUBICZ???).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lip 2017, o 13:26 
Online
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 20274
kot_feliks napisał(a):
Jest ktoś w stanie wytłumaczyć, czemu np. 716 zapewniająca połączenie Mistrzejowic z centrum NH (dublowana zresztą z relacją 139) ma w międzyszczycie f-10, a 722, czyli linia będąca za chwilę kręgosłupem komunikacyjnym w centrum miasta dostała w międzyszczycie ... f-15??? :O :O :O

Pewnie zakładają synchronizację "722" ze "184/484", dając wypadkowo autobus co 7-8 minut. Pytanie ile ta synchronizacja będzie warta, skoro "184/484" słynie z opóźnień.

kot_feliks napisał(a):
Swoją drogą też nie rozumiem niektórych pomysłów, typu kończenie trasy '72' na Wieczystej, a w zamian np. tworzenie '70' na trasie Cm. Rakowicki - Pleszów. Nie można było zwyczajnie.... wydłużyć '72' do Pleszowa?

Dokładnie, i puścić na nią same N8S-NF (dwukierunkowce ze względu na Pleszów). Mam wrażenie, że urzędnicy się przed tym wzbraniają, jednak nie rozumiem w czym jest problem, skoro nawet obecnie na wybranych brygadach "10" pojawiają się te wagony.

kot_feliks napisał(a):
Odnośnie 722 nie rozumiem zresztą, czemu nie można go było puścić w obie strony dołem r. Mogilskiego, wydłużając trasę choćby do Dworca Gł. Wschód? Owszem, rozumiem, że może nie być miejsca przy RDA na postój tych pojazdów, ale końcówkę można było zlokalizować choćby pod estakadą przy dworcu, z nawrotką na rondzie przy Muzeum AK (tak, jak były kiedy tymczasowe perony dworca). Wtedy można linię poprowadzić w dwie strony przez poziom -1 r. Mogilskiego (Lubicz - Rakowicka - Lubomirskiego), do tego zapewniamy sensowny dojazd do dworca z wielu rejonów (spróbujcie dojechać w propozycji ZIKiT z dworca np. na DS...). A tak będziemy mieli linię, na której z tego co rozumiem, nie będzie nawet czasu na skompensowanie ew. opóźnień (przystanek końcowy/początkowy LUBICZ???).

Na Dworcu Głównym Wschód nie ma już chyba miejsca na kolejną linię. A gdyby ją puścić pod Muzeum AK, to i tak omijałaby Dworzec Główny Wschód, więc co za różnica? Poza tym takie puszczenie jej ma tę zaletę, że w kierunku Grzegórzeckiej będzie miała na Mogilskim wspólny przystanek ze "184/484". W Twojej propozycji ludzie natomiast musieliby latać między dolnym a górnym poziomem.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lip 2017, o 13:31 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 wrz 2013, o 13:58
Posty: 1372
Lokalizacja: Krowodrza, Tenczynek
Czyli Krowodrzę, Czerwone Mąki i Bieżanów czeka przesiadka na samochody... Czy przy tak drastycznych cięciach w tramwajach nie można było wzmocnić autobusów typu 144, 173, 194?

Do tego w przypadku zablokowania Długiej rozumiem, że tramwaje z Bronowic do Huty będą jechać przez Kazimierz i estakadę? :D


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lip 2017, o 13:46 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 17:35
Posty: 1548
Lokalizacja: Kraków
Kaszmir napisał(a):
Pewnie zakładają synchronizację "722" ze "184/484", dając wypadkowo autobus co 7-8 minut. Pytanie ile ta synchronizacja będzie warta, skoro "184/484" słynie z opóźnień.

W NH masz za to 716 + de facto 139, dające w szczycie autobus i 11-12x/h. Nie mówię, aby ścinać mocno 716, ale chyba zgodzisz się, że jednak jest coś nie halo, skoro tutaj masz zapewnioną aż taką podaż, a na Grzegórzeckiej -Dietla będzie tych kursów nieznacznie... mniej ;)

Kaszmir napisał(a):
Na Dworcu Głównym Wschód nie ma już chyba miejsca na kolejną linię. A gdyby ją puścić pod Muzeum AK, to i tak omijałaby Dworzec Główny Wschód, więc co za różnica? Poza tym takie puszczenie jej ma tę zaletę, że w kierunku Grzegórzeckiej będzie miała na Mogilskim wspólny przystanek ze "184/484". W Twojej propozycji ludzie natomiast musieliby latać między dolnym a górnym poziomem.

Nie do końca omijałaby Dworzec Główny Wschód, bo w stronę Muzeum AK mogłaby mieć przystanek na prawym pasie za rondem przy RDA (tak, jak były zlokalizowane przystanki dla autobusów dalekobieżnych - byłby to też przystanek końcowy), a w przeciwnym kierunku wjeżdżać na pętlę. Natomiast faktycznie zgoda ze wspólnym przystankiem 722/184 na Mogilskim.

Zresztą nie chodzi może nawet o to, czy linia dojedzie stricte pod sam dworzec kolejowy, bo na Lubicz x Rakowicka jest stamtąd naprawdę niedaleko. Chodzi mi o to, że trasa proponowana przez ZIKiT nie zapewnia jakiejkolwiek rezerwy czasowej na tej końcówce (bo gdzie ten autobus miałby stać, na Lubicz? na Rakowickiej? w zatoce przy Lubomirskiego?).

I znowu mam wrażenie, ze chodzi o to, aby jak najmniej się narobić i zrobić wszystko jak najmniejszym kosztem (puszczenie 722 kawałek dalej i zapewnienie sensownego czasu na ew. kompensację opóźnień wymagałoby już o zgrozo(!) zmiany org. ruchu przy dworcu :D). I ok, zrozumiałbym to, gdyby ten remont miał trwać np. tydzień i dotyczyć jakiegoś bardziej peryferyjnego punktu miasta, czy gdyby to 722 miało np. f-5. Ale nie x tygodni, z równoczesnym rozkopaniem skrzyżowania pod dworcem i f-15 na linii zastępczej(!). I co, będziemy kumulować dalej opóźnienia z całego ciągu, a 722 będzie pewnie linią widmo (spóźnienie np. na Dietla będzie skutkować tym, że autobus nie pojawi się na Mogilskim w stronę Grzegórzeckiej punktualnie)? Przecież nie o to chodzi...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lip 2017, o 13:52 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 17:35
Posty: 1548
Lokalizacja: Kraków
Dziwi mnie też totalnie taka ilość potworków 7x i brak wzmocnienia innych linii autobusowych (choćby 178, wspominane wcześniej 182/482, linie z Krowodrzy etc...). Tak samo, jak dziwi mnie totalnie brak usunięcia na ten czas parkowania z Długiej (mamy wakacje, tam naprawdę można zaparkować przy najbliższej przecznicy...), no ale tu wiadomo, że jeden kierowa jest ważniejszy i od tysiąca pasażerów KMK.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lip 2017, o 14:00 
Online
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 20274
kot_feliks napisał(a):
W NH masz za to 716 + de facto 139, dające w szczycie autobus i 11-12x/h. Nie mówię, aby ścinać mocno 716, ale chyba zgodzisz się, że jednak jest coś nie halo, skoro tutaj masz zapewnioną aż taką podaż, a na Grzegórzeckiej -Dietla będzie tych kursów nieznacznie... mniej ;)

"139" nie jedzie w kierunku ronda Kocmyrzowskiego. Tu nie chodzi o to, by był "jakiś zatramwaj z Mistrzejowic gdzieś w kierunku Huty", tylko konkretna linia do ronda Kocmyrzowskiego. To też inna sytuacja, bo Mistrzejowice jako końcówka straciła w ogóle wszystkie tramwaje, a do tego "716" nie jest tylko dla Mistrzejowic, lecz (razem z "752") dla całego ciągu do ronda Kocmyrzowskiego.

Oczywiście zgodzę się, że rozkład "722" nie powala, lecz nie ma co porównywać tego z "716". To zupełnie dwie różne sytuacje.

kot_feliks napisał(a):
Nie do końca omijałaby Dworzec Główny Wschód, bo w stronę Muzeum AK mogłaby mieć przystanek na prawym pasie za rondem przy RDA (tak, jak były zlokalizowane przystanki dla autobusów dalekobieżnych - byłby to też przystanek końcowy), a w przeciwnym kierunku wjeżdżać na pętlę. Natomiast faktycznie zgoda ze wspólnym przystankiem 722/184 na Mogilskim.

Zresztą nie chodzi może nawet o to, czy linia dojedzie stricte pod sam dworzec kolejowy, bo na Lubicz x Rakowicka jest stamtąd naprawdę niedaleko. Chodzi mi o to, że trasa proponowana przez ZIKiT nie zapewnia jakiejkolwiek rezerwy czasowej na tej końcówce (bo gdzie ten autobus miałby stać, na Lubicz? na Rakowickiej? w zatoce przy Lubomirskiego?).

I znowu mam wrażenie, ze chodzi o to, aby jak najmniej się narobić i zrobić wszystko jak najmniejszym kosztem (puszczenie 722 kawałek dalej i zapewnienie sensownego czasu na ew. kompensację opóźnień wymagałoby już o zgrozo(!) zmiany org. ruchu przy dworcu :D). I ok, zrozumiałbym to, gdyby ten remont miał trwać np. tydzień i dotyczyć jakiegoś bardziej peryferyjnego punktu miasta, czy gdyby to 722 miało np. f-5. Ale nie x tygodni, z równoczesnym rozkopaniem skrzyżowania pod dworcem i f-15 na linii zastępczej(!). I co, będziemy kumulować dalej opóźnienia z całego ciągu, a 722 będzie pewnie linią widmo (spóźnienie np. na Dietla będzie skutkować tym, że autobus nie pojawi się na Mogilskim w stronę Grzegórzeckiej punktualnie)? Przecież nie o to chodzi...

W sumie może rzeczywiście wydłużenie pod Muzeum AK miałoby sens. Natomiast nie robiłbym tego ze względu na obsługę Dw. Gł. Wschód (miejsca mogłoby zabraknąć nawet na zatrzymywanie się kursów "722" tylko w stronę Grzegórzeckiej) tylko po to, by brygady miały przerwę na nadrobienie opóźnień. I wtedy trasa przez Lubicz i Rakowicką w stronę Muzeum (by "722" jechało dołem), i przez Lubomirskiego w kier. Grzegórzeckiej (by miało wspólny przystanek ze "184/484" na Mogilskim).

Ew. rundka tak jak w planach ZIKiT, lecz z postojem na Mogilskim po zaliczeniu Lubicz i Lubomirskiego.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lip 2017, o 14:27 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 27 sie 2015, o 09:02
Posty: 66
Organizacja na czas tych dwóch remontów już na pierwszy rzut oka pozostawia wiele do życzenia... Też mam wrażenie, że dawno nie było tak spartolonego projektu. Najbardziej przeraża liczba linii z f=20, i to czasowych i to stałych dla których wykonano cięcia... Z perspektywy Bieżanowa w międzyszczycie będą cztery linie tramwajowe z f=20 i dwie autobusowe z f=24. W szczycie łaskawie jeden z tramwajów będzie wzmocniony do f=10, autobusy do f=15... Przecież to ma obsłużyć kilka kilkunastotysięcznych osiedli...
Znając talent ZIKiTu/MPK do koordynacji rozkładów, wcale się nie zdziwię jeśli z 4x f=20 otrzymamy potwory w stylu 2/2/2/14... Zresztą przy tak pomieszanych trasach nie ma siły. Lepiej by było ściąć kilka linii, a w zamian dać wyższe częstotliwości. Aż się prosi wzmocnić 13 do f=10 przez cały dzień, podobnie 1 w zamian za połączenie 70 z 72. Pomysły w stylu 71 czy 73 obawiam się będą nietrafione, bo raz że rzadko kursujące, dwa o pokręconych trasach, trzy - z natury rzeczy pasażerowie wolą znane sobie linie niż co chwila zmieniające się zastępcze (nawet w przypadku zmian tras stałe linie przynajmniej kojarzą się z kierunkiem i pętlą, do której zmierzają).
O pomyśle f=15 jako "często kursującej linii autobusowej" to już poprzednicy wspominali...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lip 2017, o 15:07 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 6 lut 2015, o 17:46
Posty: 1476
"72" to aż się prosi żeby połączyć z "1", bo wtedy można zsynchronizować je 10/10 z "14" od Bagateli aż po Wzgórza. Ewentualnie z pary "1/14" zostawić tylko pierwszą ale co 10 minut. Za to kursy z "6" przerzucić na "24", wzmocnić "13" do całodziennego f-10. Te trzy linie w weekend mogłyby pojechać co 10 minut. Taka ilość pokręconych stałych tras i czasowych potworków, których siłą rzeczy nie będzie się dało spamiętać dla pasażera nie będzie zachęcać do skorzystania z km, nie mówiąc o zachęcie jakiegokolwiek kierowcy do przesiadki na kz.
W komunikacji tramwajowej zostaje 7 linii z częstotliwością co 10 minut (w tym 3 tylko w szczycie)... Jak wygląda funkcjonowanie połączeń co 20 minut można się boleśnie przekonać w ciągu ostatnich dwóch tygodni, koordynacja nie powala, tramwaje łapią duże opóźnienia w stosunku do rozkładu "szkolnego". Jeszcze więcej zajeżdżania na poszczególnych ciągach, potem na pętlach, następnie wyjeżdżanie stadami, kumulowanie spóźnień. A mając na uwadze jeszcze ilość awarii i zatrzymań chociażby na Długiej to podróżowanie jest masakrą.

Co do częstotliwości "722" łączącej główne ciągi z dostępnymi tramwajami przez większą część dnia co 15 minut :clap: Świetnie, że ktoś wyszedł z założenia, że wspólnie ze "184/484" utworzy to takt 7,5, ale widząc codziennie jak kursuje jedna z najdłuższych linii w mieście to życzę powodzenia. Niedawno znajoma chciała zgłosić nadspieszony o 5 minut "484" pod wieczór. To był poprzedni kurs spóźniony 25 minut ... Ojtam, jak ktoś nie ma wyjścia to poczeka. Kto je ma to skorzysta z samochodu albo roweru...

_________________
"Jest super, jest super
Więc o co ci chodzi?"


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lip 2017, o 15:18 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 26 maja 2015, o 17:08
Posty: 1906
Lokalizacja: Kraków
Kaszmir napisał(a):
kot_feliks napisał(a):
Swoją drogą też nie rozumiem niektórych pomysłów, typu kończenie trasy '72' na Wieczystej, a w zamian np. tworzenie '70' na trasie Cm. Rakowicki - Pleszów. Nie można było zwyczajnie.... wydłużyć '72' do Pleszowa?

Dokładnie, i puścić na nią same N8S-NF (dwukierunkowce ze względu na Pleszów). Mam wrażenie, że urzędnicy się przed tym wzbraniają, jednak nie rozumiem w czym jest problem, skoro nawet obecnie na wybranych brygadach "10" pojawiają się te wagony.

A ja z wami się nie zgadzam. A jakby "72" miała jeździć do Pleszowa to ile puścicie N8S? 4-5? A resztę czym? GT8S, które mają warunkowy wjazd do tunelu? Jakby nie miał warunkowego wjazdu to ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lip 2017, o 15:25 
Online
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 20274
smerf napisał(a):
Co do częstotliwości "722" łączącej główne ciągi z dostępnymi tramwajami przez większą część dnia co 15 minut :clap: Świetnie, że ktoś wyszedł z założenia, że wspólnie ze "184/484" utworzy to takt 7,5, ale widząc codziennie jak kursuje jedna z najdłuższych linii w mieście to życzę powodzenia. Niedawno znajoma chciała zgłosić nadspieszony o 5 minut "484" pod wieczór. To był poprzedni kurs spóźniony 25 minut ... Ojtam, jak ktoś nie ma wyjścia to poczeka. Kto je ma to skorzysta z samochodu albo roweru...

Sam kilka tygodni temu byłem świadkiem, jak wieczorny kurs "184" (dzień powszedni, godz. 20) narobił sobie 10 minut spóźnienia na odcinku r. Młyńskie - Bonarka :O A co dopiero w ciągu dnia...

lukaszpdg napisał(a):
A ja z wami się nie zgadzam. A jakby "72" miała jeździć do Pleszowa to ile puścicie N8S? 4-5? A resztę czym? GT8S, które mają warunkowy wjazd do tunelu? Jakby nie miał warunkowego wjazdu to ok.

A czemu tylko 4-5? Mamy na stanie 12 wozów N8S/N8C. Na takie "72" co 20 minut zapewne starczyłoby 7 brygad (dla porównania, tyle brygad mają "10" czy "14"), w porywach 8. Można zatem obsadzić całą linię, a i tak wciąż zostanie 4-5 wozów w rezerwie.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lip 2017, o 15:32 
Offline
Specjalista

Dołączył(a): 12 wrz 2015, o 19:21
Posty: 208
Lokalizacja: Kraków
Kaszmir napisał(a):
smerf napisał(a):
Co do częstotliwości "722" łączącej główne ciągi z dostępnymi tramwajami przez większą część dnia co 15 minut :clap: Świetnie, że ktoś wyszedł z założenia, że wspólnie ze "184/484" utworzy to takt 7,5, ale widząc codziennie jak kursuje jedna z najdłuższych linii w mieście to życzę powodzenia. Niedawno znajoma chciała zgłosić nadspieszony o 5 minut "484" pod wieczór. To był poprzedni kurs spóźniony 25 minut ... Ojtam, jak ktoś nie ma wyjścia to poczeka. Kto je ma to skorzysta z samochodu albo roweru...

Sam kilka tygodni temu byłem świadkiem, jak wieczorny kurs "184" (dzień powszedni, godz. 20) narobił sobie 10 minut spóźnienia na odcinku r. Młyńskie - Bonarka :O A co dopiero w ciągu dnia...

lukaszpdg napisał(a):
A ja z wami się nie zgadzam. A jakby "72" miała jeździć do Pleszowa to ile puścicie N8S? 4-5? A resztę czym? GT8S, które mają warunkowy wjazd do tunelu? Jakby nie miał warunkowego wjazdu to ok.

A czemu tylko 4-5? Mamy na stanie 12 wozów N8S/N8C. Na takie "72" co 20 minut zapewne starczyłoby 7 brygad (dla porównania, tyle brygad mają "10" czy "14"), w porywach 8. Można zatem obsadzić całą linię, a i tak wciąż zostanie 4-5 wozów w rezerwie.


Tyle że N8C są jednokierunkowe.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lip 2017, o 16:30 
Online
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 20274
konstal105na napisał(a):
Tyle że N8C są jednokierunkowe.

No tak, mea culpa. To ile mamy N8C/N8S dwukierunkowych?
N8S: było siedem, lecz powołując się na PSMKMS (link), #KH454 miał trafić niedawno do przebudowy?
N8C: cztery są jednokierunkowe, a piąty (#KH462) został jako dwukierunkowy (zdjęcie)?

Czyli łącznie zostało tylko 6+1=7 (albo i mniej) dwukierunkowych N8? :(

PS. "Nie potrzebujemy dwukierunkowców", psia jego mać.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 6 lip 2017, o 16:35 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 26 maja 2015, o 17:08
Posty: 1906
Lokalizacja: Kraków
Kaszmir napisał(a):
No tak, mea culpa. To ile mamy N8C/N8S dwukierunkowych?
N8C: cztery są jednokierunkowe, a piąty (#KH462) został jako dwukierunkowy (zdjęcie)?
N8S: było siedem, lecz powołując się na PSMKMS (link), #KH454 miał trafić niedawno do przebudowy?

Czyli rzeczywiście zostało tylko siedem (albo i mniej) dwukierunkowych N8? :(

PS. "Nie potrzebujemy dwukierunkowców", psia jego mać.


HK451-456 to jednokierunkowe, a HK457-462 to dwukierunkowe, czyli zostało sześć dwukierunkowych.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 86 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL