Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 22 paź 2018, o 15:47

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Czy popierasz stworzenie tramwajowych linii aglomeracyjnych w okolicach Krakowa?
Tak 44%  44%  [ 8 ]
Nie 56%  56%  [ 10 ]
Nie wiem 0%  0%  [ 0 ]
Liczba głosów : 18
Autor Wiadomość
PostNapisane: 18 lis 2017, o 23:09 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 2 lis 2017, o 18:33
Posty: 32
Lokalizacja: Cianowice
Podświadomie też mi chodziło o Zielonki (w końcu mieszkam koło nich), doprowadzenie tam linii tramwaju ułatwiłoby mi dojazd np. do liceum. Jednakże najpierw co z resztą jest teraz dla mnie najważniejsze Cianowice powinny zyskać połączenie MPK, ale to zagadnienie poruszyłem w tym wątku: https://www.pkk.info.pl/viewtopic.php?f ... ead#unread


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lis 2017, o 23:18 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 10369
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Myślę że gminie Zielonki w pierwszej kolejności się przydadzą bezkolizyjne korytarze autobusowe, choćby w formie buspasów wzdłuż DK7 i DW794. Żadna z miejscowości tej gminy nie ma gęstej zabudowy, tak żeby wytyczyć tramwaj w ten sposób że spora grupa miałaby go w pieszym zasięgu. Tak czy siak potrzebne byłyby dowozówki. A obecnie istniejące dowozówki nie dość że grzęzną w korkach to jeszcze nie kursują szczególnie często, więc nawet na tym polu jest wiele do poprawy - i to powinno rozwiązać problem na wiele lat.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 lis 2017, o 23:24 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2009, o 16:37
Posty: 2915
Lokalizacja: zawsze Kraków
I to jest ciekawostka taki Wadów jest niby Krakowem, a Zielonki nie.

_________________
29.09.2018 koniec unifikacji malowania taboru


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lis 2017, o 00:52 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 7 mar 2014, o 13:22
Posty: 2814
Lokalizacja: Michałowice
Bo Zielonki są osobną gminą.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 19 lis 2017, o 16:01 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 30 sie 2013, o 18:28
Posty: 79
Lokalizacja: Kraków
Mistrzejowiczanin napisał(a):
Tramwaje są w gruncie rzeczy typowo miejskim środkiem transportu i na miejskie warunki. W aglomeracji należy stawiać na SKM z siecią autobusów dojazdowych podmiejskich skoordynowanych z SKM, z racji na większą efektywność, pojemność przewozową pojazdów kolei aglomeracyjnej i szybkość podróży, która w przypadku tramwajów z wielu powodów jest wątpliwa. Dlatego też tramwaje podmiejskie czy to w Krakowie czy w innym takim dużym mieście to pomysł do kitu.

Myślę, że istotnym czynnikiem jest fakt, iż infrastruktura kolejowa w wielu miejscach już istnieje i może być współdzielona przez pociągi lokalne i dalekobieżne. Buduje ją i utrzymuje PKP PLK, przez co miasto/województwo nie musi wykładać jednorazowo dużych kwot z budżetu i może pochwalić się dbaniem o szybki transport publiczny w aglomeracji. W przypadku linii tramwajowej miasto i gminy muszą wziąć całe koszty na siebie.

Z drugiej strony, linie kolejowe często przebiegają obrzeżami miast/miasteczek. Np. w przypadku aglomeracji łódzkiej, linia kolejowa "pokrywa" tylko część 60-tysięcznych Pabianic. Dla wielu mieszkańców podróż tramwajem do Łodzi (zakładając, że tory są utrzymane w dobrym stanie) jest więc pewnie lepszą alternatywą niż podróż ŁKA z przesiadkami.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lis 2017, o 01:02 
Online
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 16:52
Posty: 2811
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Hmm... a gdyby wykorzystać pomysły budowy kolei do Placu Centralnego wychodzące od posłów, wprowadzić do prawa tramwaje dwusystemowe i zrobić połączenia torów w Łęgu i przy przejściu przez tory na Racławickiej? Największe problemy to raczej by były niechęć miasta do inwestowania tak dużych kwot (same perony to by było z 200 mln zł, o ile każdy miałby być takim zastaw się a postaw się jak Kraków Sanktuarium, tabor pewnie z 120-140 mln) w inne inwestycje niż drogowe oraz konieczność stworzenia pojazdu o dwóch wysokościach peronów. Nawet brak stosownych przepisów nie byłby tutaj problemem, bo zaplecze polityczne tych zmian by było. TSI też nie, bo z tego co znalazłem w dokumentach UE, nie stosuje się dla tram-trainów.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 20 lis 2017, o 22:26 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 lip 2014, o 22:35
Posty: 3746
Lokalizacja: Kraków - Mistrzejowice
Lw25 napisał(a):
Hmm... a gdyby wykorzystać pomysły budowy kolei do Placu Centralnego wychodzące od posłów, wprowadzić do prawa tramwaje dwusystemowe i zrobić połączenia torów w Łęgu i przy przejściu przez tory na Racławickiej? Największe problemy to raczej by były niechęć miasta do inwestowania tak dużych kwot (same perony to by było z 200 mln zł, o ile każdy miałby być takim zastaw się a postaw się jak Kraków Sanktuarium, tabor pewnie z 120-140 mln) w inne inwestycje niż drogowe oraz konieczność stworzenia pojazdu o dwóch wysokościach peronów. Nawet brak stosownych przepisów nie byłby tutaj problemem, bo zaplecze polityczne tych zmian by było. TSI też nie, bo z tego co znalazłem w dokumentach UE, nie stosuje się dla tram-trainów.

Pomysł podciągnięcia linii 947 do Placu Centralnego jak najbardziej słuszny, ale trampery nie na warunki Krakowa.

_________________
Linia 14 z taborem mieszanym NGT6 i NGT8, Linia 52 w Krakowiakach i NGT8, stanowcze NIE dla bezzasadnej faworyzacji Krowodrzy Górki pod względem taborowym, NIE dla tuneli tramwajowych zamiast metra !!!


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lis 2017, o 00:11 
Online
Moderator

Dołączył(a): 21 sty 2014, o 16:52
Posty: 2811
Lokalizacja: Krowodrza Górka
Czemu? To by było nawet prostsze.

_________________
Komunikacja Miejska w Krakowie jest na pokaz. Jak masa rzeczy w tym mieście.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Festence i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL