Komunikacja miejska w 2018 roku

Linie, rozkłady, trasy, komunikaty

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
Cukier
Dyrektor
Posty: 10944
Rejestracja: 15 gru 2011, o 18:08
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie

Komunikacja miejska w 2018 roku

#166 Post autor: Cukier » 20 sie 2018, o 19:05

Dobrze typowałem z tą "14" (choć bynajmniej nie jestem szczęśliwy że się nie myliłem), natomiast nie spodziewałem się, że oberwie również "1". A już w najśmielszych snach nie przypuszczałem, że oberwie podwójnie sama aleja Pokoju oprócz braku tramwajów jeszcze "701" skróconym do Dąbia. Wciąż mam chyba zbyt wiele wiary w to, że w ZIKiCie pracuje ktoś normalny, na szczęście od czasu do czasu ta instytucja mnie sprowadza na ziemię.
tomta1 pisze:W ogóle fajnie że „701” jeździ co 5 minut, ale… normalnie na al. Pokoju jest 9 kursów na godzinę (po 3/h każda z linii).
Stop. "1" w szczycie co 10.
Kaszmir pisze:Absurdalna linia zastępcza na Al. Pokoju. Po co "701" będzie co 5 minut, skoro potem i tak zaoferuje przesiadkę na "14+71" maksymalnie co 10 minut? Co więcej, pasażerowie z Centralnej, M1 czy Plazy będą mieli dodatkową przesiadkę... na linię w większości kursującą co 20 minut - "14" albo "71" - bo przecież trasy tych dwóch się od razu rozdzielą na rondzie Grzegórzeckim więc większości pasażerów będzie pasować tylko jedna. Co mi z autobusu co 5 minut, skoro potem muszę przesiąść się na tramwaj co 20?
No dokładnie. Myślę, że już nawet byłoby lepsze "701" co 20 minut, byle do Grzegórzeckiego. Choć najlepiej oczywiście co 10 minut. Po doświadczeniach zaserwowanym Zapleszowianom z "710" jadącym de facto tylko do Bardosa (bo wracanie się na Kombinat było irracjonalne) z przesiadką tamże tylko na "70" z f~10/20 mówię stanowcze NIE dla organizacji jakichkolwiek punktów przesiadkowych na tego typu przystankach niewęzłowych.
Kaszmir pisze:Nocne. Mieszkańcy Wzgórz czy al. Solidarności muszą jechać w nocy z dwoma przesiadkami ("62" -> "662" -> "642", a przecież dawniej mieli bezpośrednie "609"...), do tego linia "662" będzie mieć raz trasę na pół miasta (Huta - Ruczaj), a raz na ledwie parę przystanków (Huta - Dąbie). To takie proste!
Sześćset dziewięć wróć!! :cry:
Kaszmir pisze:Problemy z koordynacją. Wypadałoby skoordynować "1" z "5" (Wzgórza, Kocmyrzowska), "1" z "71" (Salwator), "14" z "71" (Dąbie), "9" z "16" (Mistrzejowice) a do tego oczywiście utrzymać dotychczasowe koordynacje (choćby "14" z "4"). To nie jest fizycznie możliwe. Jak myślicie, które z tych rejonów oberwą?
Wincyj potworków co 20 (15) minut, wincyj, wincyj!!

fkolasa
Miłośnik
Posty: 85
Rejestracja: 17 maja 2017, o 10:27
Lokalizacja: Kurdwanów

Komunikacja miejska w 2018 roku

#167 Post autor: fkolasa » 20 sie 2018, o 20:44

Obstawialiśmy co skrócą do Dąbia... Tymczasem nie dość, że jedna linia z Huty wyleciała to jeszcze oberwało się 1. Zgadzam się z przedmówcami. To jest po prostu skandal. 701 co 5 min do bezsensownej końcówki jest równie niezrozumiałe jak cała reszta. Po prostu fatalnie. A przerwy w kursowaniu tramwajów na Mistrzejowicach nawet 20 - 30 min (kiedy kursuje sama 9) to po prostu się w głowie nie mieści. Niby tyle się wydaje na komunikację miejską, a tymczasem serwuje się takie buble. To jest skandal.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7983
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Komunikacja miejska w 2018 roku

#168 Post autor: Locutus » 21 sie 2018, o 09:08

Ja dla zasady nie zgodzę się z Kaszmirem. Kaszmir pisze, że to jedna z najgorszych organizacji jakie ostatnio zaserwował ZIKiT. A ja uważam, że po prostu świetnie wpisuje się w to, co ZIKiT wyprawia z organizacjami remontowymi od wprowadzenia maksymalizacji. Większość z nich była tragiczna. Większość z nich była pretekstem do chwilowych drastycznych cięć w rejonach miasta, które nie powinny były oberwać. Tak źle jak w 2018. to pod tym względem w Krakowie jeszcze nie było…

No nie powiesz mi, Kaszmir, że to, co teraz odstawili jest GORSZE niż zostawienie Nowego Bieżanowa tylko z dziewiątką oraz autobusem zastępczym do Starowiślnej, albo od wywalenia ośmiu kursów na godzinę z odcinka Rondo Kocmyrzowskie – Wieczysta (i niewzmocnienia żadnej linii autobusowej przejeżdżającej przez Mistrzejowice podczas zamknięcia trasy tramwajowej w te rejony miasta)… Ta sama skala szkodnictwa… Tak samo skandaliczne.

Podobnie jak Cukier, miałem trochę nadziei dotyczącej ZIKiTu. Zwłaszcza od nastania dyrektora Franka i jego pierwszych działań… Ale ostatnio coraz częściej okazuje się, że nadzieja matką głupich…

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Komunikacja miejska w 2018 roku

#169 Post autor: Kaszmir » 21 sie 2018, o 09:37

Locutus pisze:Ja dla zasady nie zgodzę się z Kaszmirem. Kaszmir pisze, że to jedna z najgorszych organizacji jakie ostatnio zaserwował ZIKiT. A ja uważam, że po prostu świetnie wpisuje się w to, co ZIKiT wyprawia z organizacjami remontowymi od wprowadzenia maksymalizacji.
To co ja napisałem przecież nie stoi w sprzeczności z tym co Ty twierdzisz. Zresztą uważam, że nie wszystkie ostatnie organizacje remontowe były kiepskie. Było też trochę dobrych, co nie zmienia faktu że podobnie jak Ty mam odczucie, że ostatnimi miesiącami tych złych jest więcej niż zwykło być dawniej.

A, znalazłem jeszcze jeden babol. Dopisuję go tu i w poprzednim poście dla porządku.
8) "71" w weekendy będzie miało przycięte godziny kursowania, w soboty 5-21, w niedziele 5-20. Czyli - wracasz z centrum miasta wieczorem? Możesz jechać czymkolwiek, pod warunkiem że będzie to "14" - bo innej opcji nie ma. Wracasz ze Starowiślnej czy nawet spod Hali Targowej np. w rejony ronda 308 Dywizjonu? To nic, że do tej pory miałeś dwa bezpośrednie tramwaje, teraz jedź z dwoma przesiadkami: cokolwiek do ronda Grzegórzeckiego ("1"/"19"/"22"/"184") -> "14"/"125" -> "701". Możesz też jechać z jedną, naokoło przez al. Jana Pawła II i rondo Czyżyńskie. Twój wybór, obie opcje są równie beznadziejne. "71" nie powinna być ograniczona w weekendy, lecz skoro już jest - to totalnie też nie rozumiem doboru godzin (np. niedziele 5-20). Naprawdę urzędnicy uważają, że w niedzielę większe zapotrzebowanie na tramwaj jest o 5 rano niż o 20? Serio? To interesujące, bo rozkłady wszystkich innych linii temu zaprzeczają.

Awatar użytkownika
tomta1
Dyrektor
Posty: 3747
Rejestracja: 14 lip 2013, o 19:48
Lokalizacja: Kraków

Komunikacja miejska w 2018 roku

#170 Post autor: tomta1 » 21 sie 2018, o 09:49

Cukier pisze:
tomta1 pisze:W ogóle fajnie że „701” jeździ co 5 minut, ale… normalnie na al. Pokoju jest 9 kursów na godzinę (po 3/h każda z linii).
Stop. "1" w szczycie co 10.
Ups. Mój błąd. Za bardzo skupiłem się na weekendach.
Locutus pisze:Ja dla zasady nie zgodzę się z Kaszmirem.
<facepalm>
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.

kot_feliks
Dyrektor
Posty: 2119
Rejestracja: 27 kwie 2013, o 17:35
Lokalizacja: Kraków

Komunikacja miejska w 2018 roku

#171 Post autor: kot_feliks » 21 sie 2018, o 09:54

Kaszmir pisze:A, znalazłem jeszcze jeden babol. Dopisuję go tu i w poprzednim poście dla porządku.
8) "71" w weekendy będzie miało przycięte godziny kursowania, w soboty 5-21, w niedziele 5-20. Czyli - wracasz z centrum miasta wieczorem? Możesz jechać czymkolwiek, pod warunkiem że będzie to "14" - bo innej opcji nie ma. Wracasz ze Starowiślnej czy nawet spod Hali Targowej np. w rejony ronda 308 Dywizjonu? To nic, że do tej pory miałeś dwa bezpośrednie tramwaje, teraz jedź z dwoma przesiadkami: cokolwiek do ronda Grzegórzeckiego ("1"/"19"/"22"/"184") -> "14"/"125" -> "701". Możesz też jechać z jedną, naokoło przez al. Jana Pawła II i rondo Czyżyńskie. Twój wybór, obie opcje są równie beznadziejne. "71" nie powinna być ograniczona w weekendy, lecz skoro już jest - to totalnie też nie rozumiem doboru godzin (np. niedziele 5-20). Naprawdę urzędnicy uważają, że w niedzielę większe zapotrzebowanie na tramwaj jest o 5 rano niż o 20? Serio? To interesujące, bo rozkłady wszystkich innych linii temu zaprzeczają.
W sumie to brakuje jedynie tego, aby '701' nie była wieczorami skoordynowana z '14' na Dąbiu :D Nie wiem, czy są już gdzieś rozkłady, ale nie zdziwiłbym się, gdyby '14' miała f-20, ale już '701' wieczorami przycięte f z f10 na... f15 :D

Wyglądałoby to tak, że na odcinku Grzegórzeckie - Dąbie byłaby wieczorem w weekendy jedynie '14' z f-20, a potem przesiadka na '701' z np. f15. Szczerze? Nie zdziwiłoby mnie to jakoś specjalnie... :/

W sumie, jak to teraz analizuję, to przyznaję rację, że ta organizacja jest totalnie debilna :/

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Komunikacja miejska w 2018 roku

#172 Post autor: Kaszmir » 21 sie 2018, o 10:10

kot_feliks pisze:Nie wiem, czy są już gdzieś rozkłady, ale nie zdziwiłbym się, gdyby '14' miała f-20, ale już '701' wieczorami przycięte f z f10 na... f15 :D
Wg komunikatu "701" będzie miało wieczorem ~f=10, czyli dwukrotność częstotliwości "14" - koordynacja powinna być możliwa, tyle dobrze. Choć i tak całość jest do bani.

Awatar użytkownika
Locutus
Moderator
Posty: 7983
Rejestracja: 19 wrz 2009, o 08:40
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Kontakt:

Komunikacja miejska w 2018 roku

#173 Post autor: Locutus » 21 sie 2018, o 10:45

Kaszmir pisze: To co ja napisałem przecież nie stoi w sprzeczności z tym co Ty twierdzisz. Zresztą uważam, że nie wszystkie ostatnie organizacje remontowe były kiepskie. Było też trochę dobrych, co nie zmienia faktu że podobnie jak Ty mam odczucie, że ostatnimi miesiącami tych złych jest więcej niż zwykło być dawniej.
W takim razie zgadzamy się w całej rozciągłości...

Pozdrawiam!
LOKI
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

Komunikacja miejska w 2018 roku

#174 Post autor: Kaszmir » 21 sie 2018, o 14:55

Pojawiła się aktualizacja komunikatu. "701" zostaje wydłużone do ronda Grzegórzeckiego, za to w szczycie pojedzie nie co 5 minut jak pierwotnie planowano, a co 7,5. Zmiana na plus, jednak niestety dalej w tramwajach jest taka sama beznadzieja jak była. Dziwi to tym bardziej, że teraz dojdziemy do absurdu że Dąbie będą mieć więcej kursów niż bez remontu:
- normalnie w wakacje jest 12/9/9 (kursów/h szczyt / międzyszczyt / weekendy)
- w czasie remontu będzie 14/12/12

Za to cała Huta, z powodu zabrania "14" i pocięcia "1", na minusie...

Hajciu
Specjalista
Posty: 249
Rejestracja: 29 sty 2015, o 08:23
Lokalizacja: Krowodrza Południe

Komunikacja miejska w 2018 roku

#175 Post autor: Hajciu » 21 sie 2018, o 15:24

Podobnie jak Cukier, miałem trochę nadziei dotyczącej ZIKiTu. Zwłaszcza od nastania dyrektora Franka i jego pierwszych działań… Ale ostatnio coraz częściej okazuje się, że nadzieja matką głupich…
Czas na refleksję, że zwiększanie lub zmniejszanie globalnej liczby kursów nie zależy od głowy dyrektora ZIKiT, tylko od poziomu finansowania przez miasto. Teraz miliony poszły na upust w postaci karty krakowianina czy jak to się tam nazywa, wiec ubyło pieniążków na bieżące kursy. Niestety.

obserwator
Dyspozytor
Posty: 566
Rejestracja: 23 lip 2017, o 14:19

Komunikacja miejska w 2018 roku

#176 Post autor: obserwator » 21 sie 2018, o 15:38

Hajciu pisze:
Podobnie jak Cukier, miałem trochę nadziei dotyczącej ZIKiTu. Zwłaszcza od nastania dyrektora Franka i jego pierwszych działań… Ale ostatnio coraz częściej okazuje się, że nadzieja matką głupich…
Czas na refleksję, że zwiększanie lub zmniejszanie globalnej liczby kursów nie zależy od głowy dyrektora ZIKiT, tylko od poziomu finansowania przez miasto. Teraz miliony poszły na upust w postaci karty krakowianina czy jak to się tam nazywa, wiec ubyło pieniążków na bieżące kursy. Niestety.
Trzeba mieć nadzieję że od października się to zmieni. Aż strach pomyśleć co planują na remont ciągu bronowickiego...

Awatar użytkownika
tomek_m
Dyrektor
Posty: 3327
Rejestracja: 7 mar 2014, o 12:22
Lokalizacja: Michałowice

Komunikacja miejska w 2018 roku

#177 Post autor: tomek_m » 21 sie 2018, o 16:47

A kiedy remont ciągu bronowickiego ma się rozpocząć?

Awatar użytkownika
Sgriffin
Dyrektor
Posty: 2039
Rejestracja: 4 paź 2013, o 14:21
Lokalizacja: Kreuzberg

Komunikacja miejska w 2018 roku

#178 Post autor: Sgriffin » 21 sie 2018, o 17:02

Hajciu pisze: Czas na refleksję, że zwiększanie lub zmniejszanie globalnej liczby kursów nie zależy od głowy dyrektora ZIKiT, tylko od poziomu finansowania przez miasto. Teraz miliony poszły na upust w postaci karty krakowianina czy jak to się tam nazywa, wiec ubyło pieniążków na bieżące kursy. Niestety.
To tak nie działa.
"W przypadku, jeśli przetarg wygrywa przewoźnik prywatny (co wymaga ustalenia kryteriów rzeczywiście umożliwiających konkurencję) – średnia oszczędność względem przyznania zadania przewoźnikowi komunalnemu z wolnej ręki wynosi 1,12 - 1,13 zł"

kucyk
Dyrektor
Posty: 3394
Rejestracja: 10 lut 2014, o 16:35
Lokalizacja: kraków

Komunikacja miejska w 2018 roku

#179 Post autor: kucyk » 21 sie 2018, o 19:38

Na "71" w dzień powszedni Huta wystawia EU8N (71-01) oraz składy 105Na (71-02, 03, 04). Ta sama zajezdnia wystawia na "14" składy wiedeńskie E1-C3 (14-02, 03, 04). Na 4 brygadach "13" bedą składy 105Na z TH. :)

suchy
Dyrektor
Posty: 2444
Rejestracja: 18 maja 2012, o 00:08
Lokalizacja: KRK

Komunikacja miejska w 2018 roku

#180 Post autor: suchy » 21 sie 2018, o 20:20

tomek_m pisze:A kiedy remont ciągu bronowickiego ma się rozpocząć?
Jak ZIKiT podpisze umowę z ZUE - tylko że ZIKiT usiłuje przeforsować podpisanie umowy na październik-listopad. Wg przetargu ruch tramwajów musi zostać wznowiony po 10mc od rozpoczęcia (podpisania umowy), więc jakby podpisali teraz w sierpniu, to do końca czerwca tory musiałyby być gotowe.

A ZIKiT chce, żeby skrzyżowanie z Alejami zamknąć dopiero w wakacje (lipiec-sierpień) "bo biedni kierofcy bendom stać w korkach".

ODPOWIEDZ

Wróć do „II. Układ komunikacyjny”