Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 23 wrz 2018, o 02:10

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1646 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 8 maja 2018, o 21:22 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 18 maja 2012, o 00:08
Posty: 2117
Lokalizacja: KRK
Cukier napisał(a):
Mnie w tym znacznie bardziej boli po raz kolejny unikanie jak ognia użycia zajezdni jako pętli.

Patrząc na obecne ograniczenia 10-20km/h na Ptaszyckiego, Solidarności czy Ujastku, to w sumie chyba dobrze ;P


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 maja 2018, o 02:14 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 28 wrz 2009, o 03:47
Posty: 5087
Lokalizacja: - KrK
Po pierwsze w związku ze zwiększonymi potokami (juwenalia, noc muzeum) wycofują się z zawieszenia linii "64", teraz będzie "64" + "621".

Cięcia są zbliżone do tych z początku wakacji ub. roku.
http://zikit.krakow.pl/get_html.php?dok_id=211199

_________________
https://www.facebook.com/tramwajemistrzejowice - RY - RG - HG :)


Ostatnio edytowano 9 maja 2018, o 06:34 przez brovar, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 maja 2018, o 06:12 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 10315
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
suchy napisał(a):
Cukier napisał(a):
Mnie w tym znacznie bardziej boli po raz kolejny unikanie jak ognia użycia zajezdni jako pętli.

Patrząc na obecne ograniczenia 10-20km/h na Ptaszyckiego, Solidarności czy Ujastku, to w sumie chyba dobrze ;P
O tym akurat nie myślałem, ale można było zostawić "5" na Wzgórzach a "52" z f~5/7.5 skierować Kocmyrzowską do zajezdni, wtedy motorniczowie na pewno mieliby tą jedną przerwę, a R. Kocmyrzowskie nie straciłoby nic z oferty na Mogilską.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 9 maja 2018, o 09:51 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 08:40
Posty: 6293
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
kriss6 napisał(a):
Moim zdaniem ta sytuacja znów pokazuje, jak bardzo brakuje przystanku początkowo-końcowego dla tramwajów na Placu Centralnym, którego budowa powinna była zostać zrealizowana podczas niedawnego remontu.

Ten tor odstawczy powinien tam był powstać, bez dwóch zdań... No ale jak wiemy, Janczykowski po raz kolejny zdecydował się działać na szkodę miasta i jego mieszkańców, bo taki miał kaprys...
kriss6 napisał(a):
Znów większość linii zostaje mocno wydłużona (np. do Kopca Wandy) lub skrócona (do Wieczystej), zupełnie nieadekwatnie do rzeczywistych potrzeb, mocno odbiegając od regularnych tras, generując tu nadpodaż, a tam niedobór kursów.

To nie tak. Należy remontowe trasy dziewiątki i czternastki po prostu potraktować jako połączenie dwóch tras na Rondzie Kocmyrzowskim: dziewiątki i czternastki z jednej strony, a dwudziestki jedynki i szesnastki z drugiej (podobnie jak przy zamknięciach trasy na Bronowice łączy się trzynastkę z czwórką a ósemkę z dwudziestką czwórką pod Bagatelą). Jedyną linią która jedzie w miejsce niezwiązane z liniami mistrzejowickimi i piastowskimi jest 52, ale tu też nie ma mowy o wydłużeniu – tak trasa do Wzgórz jak i do Os. Piastów to 3,4 km.

Cukier napisał(a):
Owszem, ale dostaje dwukrotnie mocniejszy zamiennik, więc Kocmyrzowska szczególnie nie ma powodów do płaczu.

Kocmyrzowska nie. Za to Bieńczycka, Rondo Czyżyńskie oraz Aleja Jana Pawła II na odcinku od tegoż Ronda Czyżyńskiego aż po Wieczystą i owszem. Bo zalicza minus osiem kursów na godzinę w szczycie (cztery zabrane z pociętej pięćdziesiątki dwójki i cztery zabrane ze skróconej piątki)... Odcinek Krowodrza Górka – Dworzec Główny Tunel też ma powód do narzekań, bo traci bezpośrednie połączenia zapewniane przez piątkę, a jednocześnie jazda z przesiadkami też zostaje utrudniona, bo zostaje mniej kursów tramwajów na które można się przesiadać...
kriss6 napisał(a):
To jest moim zdaniem najbardziej marne w tym wszystkim, przyzwoitość nakazywałaby chociaż zachowanie kursów wariantowych skróconych do Wieczystej.

Wszystko jest marne. Drastyczne cięcia od Ronda Kocmyrzowskiego po Wieczystą, cięcia na Ruczaju, autobusy zastępcze kursujące wyraźnie rzadziej od tramwaju, który zastępują... Znowu rozpaczliwe szukanie oszczędności kosztem mieszkańców i duszenie na remoncie, bo „to tylko remont”...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2018, o 12:47 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21705
Krakowiak2013 napisał(a):
W przypadku Ruczaju powinni na ten okres wzmocnić "18", ale jak widać w ZIKiT o tym nie pomyśleli. Coraz bardziej boję się komunikacji w wakacje w wykonaniu ZIKiT....

Plac Wszystkich Świętych raczej nie pomieści więcej kursów.

Krzysiek Mietla napisał(a):
Nie rozumiem dlaczego 5 podczas remontu ma jeździć do Wieczystej. Na Wszystkich Świętych na Wzgórza jeździło 1, 4, 85, 86, 87 to dawało 30 kursów na godzinę. Gdyby 5 kursowała podczas remontu na Wzgórza to byłoby 28 kursów na godzinę.

Organizacja km na kilka godzin (Wszystkich Świętych) a na kilka dni, w tym w czasie godzin szczytu gdy linie notują opóźnienia, to jednak co innego. Tym bardziej, że - poprawcie mnie jeśli się mylę - na WŚ na Wzgórzach jest inspektor MPK który nadzoruje tramwaje.

Cukier napisał(a):
Celowe tworzenie beznadziejnych remontowych marszrut, mimo że wszyscy doskonale wiedzą że dałoby się lepiej to stara świecka tradycja krakowskiej komunikacji zbiorowej

Tak jak pisałem, w przypadku Pleszowa ten lepszy układ mógłby mieć poważne konsekwencje. Raz wydłużonych do Kombinatu / Placu Centralnego autobusów nie byłoby potem tak łatwo skrócić (protesty mieszkańców). Tylko przy takim wydłużeniu na bank nikt nie chciałby już utrzymywać tramwajów na Igołomskiej.

Możemy dyskutować czy tramwaj do Pleszowa jest potrzebny czy nie. Wg mnie nawet jeśli obecnie ma średnie uzasadnienie, to jednak warto go utrzymać ze względu na planowaną Nową Hutę Przyszłości. I nawet gdyby miała powstać dopiero za 5-10 lat, to zamykanie torowiska teraz po to by za dziesięć lat je znowu odbudowywać, nie byłoby wg mnie dobre.

Cukier napisał(a):
O ile się sytuacja nie zmieniła odkąd przestałem korzystać z tej linii, to jedyny istotny potok lokalny to szkoła w Kościelnikach (przystanek "Resztówka", w końcu nazwa "Kościelniki Szkoła" by nic nikomu nie mówiła, a tak to od razu wiadomo). Rano główny szurm na zajęcia zaczynające się przed 8:00, potem dość rozwleczone popołudniowe powroty. Całość rzecz jasna w obie strony. Reszta to pasażerowie jadący dalej niż do Pleszowa. Czyli myślę że większość.

Ok, dzięki, to teraz mam jakiś ogląd :)

Cukier napisał(a):
Nadal nie jestem pewien czy się rozumiemy. Spójrz na załączony obrazek, gdzie są kręgi o promieniu 400m i powiedz mi jak wiele jest zabudowań które są w zasięgu Prokocimia, a nie są w zasięgu Wlotowej: https://pasteboard.co/Hkg5lZRo.png

No tak, tylko że nie chodzi tylko o tych ludzi mieszkających w zasięgu 400 m od tramwaju. Ja pisałem przede wszystkim o osobach z rejonów Bieżanowskiej które mają daleko i dla których - przy takich odległościach - ta różnica może być ważna. W szczególności, przy Nad Potokiem masz kilka wieżowców z których do Prokocimia jest 850 metrów, do Wlotowej - już kilometr (link 1, link 2).

Cukier napisał(a):
Nikt nie broni zostawić "5" na Wzgórzach a "52" pociąć pół na pół z f~10/15 do Wzgórz połowa, do Wieczystej połowa. A wówczas można łatwo insertować kursy w połowie trasy a pętla na Wieczystej jest cała do dyspozycji "72".

Taka "52" co 10 minut miałaby inną bazową ~f na Wzgórzach i tym samym koordynacja odjazdów i uniknięcie zajeżdżania się brygad mogłoby być bardzo trudne, a może i nie do zrobienia.

Natomiast - tylko głośno myślę! - zastanawiam się czy taki układ by nie wchodził w grę:
"5": Krowodrza Górka - Bieńczycka - Ptaszyckiego - Kopiec Wandy (zamiast "9" w propozycji ZIKiT)
"9": Nowy Bieżanów - Kocmyrzowska - Walcownia (nie da rady tam skierować EU8N z "5" czy NGT8 z "14")
"14": Mistrzejowice - Bieńczycka - Al. Solidarności - Kopiec Wandy (jak w propozycji ZIKiT)
"52": Czerwone Maki - Kocmyrzowska - Wzgórza Krzesławickie, ~f=7,5 (jak w propozycji ZIKiT)
"72": Czerwone Maki - Grzegórzecka - Rondo Mogilskie - Wieczysta, ~f=15, tylko szczytowa i zsynchronizowana z "17"

Huta wtedy traci tylko 4 kursy/h w szczycie ("52") zamiast 8 w szczycie, 4 poza i 3 w weekendy ("5"+"52"). Na Ruczaju zamiast ~f=5 ("52") i ~f=15 ("17") jest tyle samo kursów, tylko jako dwie linie z ~f=7,5 ("52" i "17+72"). Oczywiście trasa "72" nie pokrywałaby się idealnie z "52", jednak wciąż, razem z "17", zapewniałaby częstą linię z Ruczaju aż do Starowiślnej i potem jeszcze do ronda Mogilskiego.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 maja 2018, o 18:47 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 19:48
Posty: 3502
Lokalizacja: Kraków
A może po prostu „5” na trasie z Krowodrzy do ronda Kocmyrzowskiego, a potem skręt w prawo i pętla na placu Centralnym? Co prawda nie ma tam miejsca na postój, ale na Krowodrzy ta linia ma swoją jedyną pętlę do wykorzystania (oidp duża to „50”, średnia to „3” i „18” a mała to „5”), więc to tam mógłby być dłuższy postój.

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 maja 2018, o 09:14 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 08:40
Posty: 6293
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
A nie można było zostawić piątki oraz częstotliwości podstawowej pięćdziesiątki dwójki i na ten tydzień postawić tego nieszczęsnego inspektora na Wzgórzach?

Zresztą... Pętla na Ruczaju jest gorzej zrobiona niż ta na Wzgórzach, a na co dzień w szczycie obsługuje jednak te dwadzieścia osiem kursów na godzinę (bez inspektora)... Tak, wiem, że są z tym problemy i w ogóle, ale skoro jednak się tak da codziennie, to na Wzgórzach przez pięć dni by się też dało...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 maja 2018, o 10:17 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 10 lut 2014, o 17:35
Posty: 1808
Lokalizacja: kraków
Locutus - jakoś to ludzie przeżyją. :]


Ostatnio edytowano 13 maja 2018, o 10:22 przez kucyk, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 maja 2018, o 10:17 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 18 maja 2012, o 00:08
Posty: 2117
Lokalizacja: KRK
Locutus napisał(a):
Zresztą... Pętla na Ruczaju jest gorzej zrobiona niż ta na Wzgórzach, a na co dzień w szczycie obsługuje jednak te dwadzieścia osiem kursów na godzinę (bez inspektora)... Tak, wiem, że są z tym problemy i w ogóle, ale skoro jednak się tak da codziennie, to na Wzgórzach przez pięć dni by się też dało...

Jak bez inspektora? A kto niby siedzi w punkcie dyspozytorskim obok poczekalni przez cały tydzień od rana do wieczora? :puppyeyes:


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 maja 2018, o 19:27 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 08:40
Posty: 6293
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
suchy napisał(a):
Jak bez inspektora? A kto niby siedzi w punkcie dyspozytorskim obok poczekalni przez cały tydzień od rana do wieczora? :puppyeyes:
Eee... Yyy... Wróżka zębuszka?

A tak poważnie – wtopa z mojej strony, wziąłem to za punkt socjalny, a nie za siedzibę inspektora, przepraszam... Tak czy siak przy odrobinie chęci IMHO dałoby się nie robić minus ośmiu kursów na godzinę w szczycie na odcinku od Wieczystej po Rondo Kocmyrzowskie i minus czterech na Ruczaju...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 13 maja 2018, o 20:06 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 28 wrz 2009, o 03:47
Posty: 5087
Lokalizacja: - KrK
Kaszmir napisał(a):
Jeszcze skrócili "5" :D Świetne - "potniemy Wam 52, a jeszcze w zamian potniemy też 5" :D Cała nadzieja w tym, że to maj i potoki w km są ciut mniejsze (odpadli maturzyści, do tego część osób przesiadła się na rowery).

W sobotę o 7:45 ok 90 osób stało na przystanku Rondo Kocmyrzowskie -> Bieńczycka - może być wesoło w dp przy braku 8/h.

_________________
https://www.facebook.com/tramwajemistrzejowice - RY - RG - HG :)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 maja 2018, o 11:14 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 17:35
Posty: 1830
Lokalizacja: Kraków
Przycięcie 5 do Wieczystej jest imho ok, bo na Kocmyrzowskiej / Wzgórzach już będzie aż za dużo tramwajów. Do tego 52 zbierze większość pasażerów 5 i... część 1. Spora część pasażerów jedzie ze Wzgórz 1/5 (bo Kocmyrzowską szybciej), a potem przesiada się na 4, 52 etc...

Natomiast nie rozumiem w tym wszystkim pocięcia 52 i z równoczesnym zrobieniem linii dowozowych z Mistrzejowic/Piastów na Kocmyrzowskie i brakiem wzmocnienia 182/482...

Imho 182 powinna być wzmocniona, a dodatkowo 482 przedłużona na Piastów (i w sumie mogłaby tak zostać już na stałe ;) ).


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 maja 2018, o 12:43 
Offline
Kierownik

Dołączył(a): 2 lis 2009, o 17:24
Posty: 813
Lokalizacja: Krowodrza Górka
kot_feliks napisał(a):
Przycięcie 5 do Wieczystej jest imho ok, bo na Kocmyrzowskiej / Wzgórzach już będzie aż za dużo tramwajów. Do tego 52 zbierze większość pasażerów 5 i... część 1. Spora część pasażerów jedzie ze Wzgórz 1/5 (bo Kocmyrzowską szybciej), a potem przesiada się na 4, 52 etc...

Natomiast nie rozumiem w tym wszystkim pocięcia 52 i z równoczesnym zrobieniem linii dowozowych z Mistrzejowic/Piastów na Kocmyrzowskie i brakiem wzmocnienia 182/482...

Imho 182 powinna być wzmocniona, a dodatkowo 482 przedłużona na Piastów (i w sumie mogłaby tak zostać już na stałe ;) ).

482 powinna kursować do 22.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 maja 2018, o 13:05 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 29 sty 2013, o 14:00
Posty: 63
Lokalizacja: NH
Ja bym w sumie jeszcze dodał, że warto byłoby zrobić 716 i 752 na trasach jak przy remoncie Kocmyrzowskiego - czyli przedłużając je do Czyżyn. Skoro już tylu ludzi jest skazanych na przesiadki, to niech te przesiadki będą możliwie najkorzystniejsze - w ten sposób - kto nie chciałby chodzić podziemiami na Czyżyńskim mógłby się przesiąść na Kocmyrzowskim, zaś kto chciałby mieć większy wybór/nie musieć się przesiadać co 2 przystanki, jeśli potrzebuje jechać 4/10/22 mógłby dojechać do Czyżyńskiego i tam przesiąść się tylko raz.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 14 maja 2018, o 13:20 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 19:48
Posty: 3502
Lokalizacja: Kraków
kot_feliks napisał(a):
Przycięcie 5 do Wieczystej jest imho ok, bo na Kocmyrzowskiej / Wzgórzach już będzie aż za dużo tramwajów. Do tego 52 zbierze większość pasażerów 5 i... część 1. Spora część pasażerów jedzie ze Wzgórz 1/5 (bo Kocmyrzowską szybciej), a potem przesiada się na 4, 52 etc...

Do Kocmyrzowskiej czy Wzgórz nikt nie chce posyłać „5”. Ale -8/h na JP2 czy Bieńczyckiej to przesada…

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1646 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL