Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 19 lip 2018, o 23:07

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 360 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 17 cze 2018, o 13:18 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 10160
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Ja uważam, że jakiekolwiek wzmacnianie którejkolwiek z Kurdwanowskiej trójcy kosztem pozostałych, czyli proponowane przez ZIKiT wzmocnienie "6" i "24" kosztem "50", czy przez Mr. Passengera wzmocnienie "50" kosztem "6" i "24" to są złe rozwiązania. Bo albo niepotrzebnie zyskują Bronowice i Salwator, albo niepotrzebnie zyskuje Krowodrza, podczas gdy wszystko się rozchodzi o zachowanie określonej ilości kursów na Nowosądeckiej.

Choć już jest zapewne przegłosowane i przyklepane, że zostanie przyjanuszowane na rozjazdach i będzie trzeba się mieścić na jednym torze, co wyklucza skierowanie tam 3 linii. Wprawdzie w Krakowie najwięcej na przejazdówce osiągnięto 15/h pod Bagatelą, ale to dla JEDNEJ linii, stosunkowo krótkiej i z mnóstwem miejsca na dłuższy postój na drugiej końcówce. Nie widzę tego w przypadku większej ilości linii (zabawa w synchronizację, unikania zajeżdżania się) i ogólnie zwykłych linii, które mają dość długą trasę i trudno sobie pozwolić tylko na jedną przerwę - na którą też niekoniecznie będzie miejsce na drugiej końcówce.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 cze 2018, o 18:18 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 27 sie 2015, o 09:02
Posty: 117
No tak, ale przy tym co zaproponowano Kurdwanowowi, Piaskom, części Kozłówka, Woli i paru innych lokalizacjom na całe wakacje to wszystko będzie lepsze... 12/h w szczycie i 6/h poza to oferta godna kilkutysięcznego osiedla, a nie kilku "sypialni". No pojechali po bandzie. Ale co tam, i tak ZIKiT jest do likwidacji, więc już ich wszystko wali... Pasowałoby, aby ktoś to wyciągnął do prasy i lokalnych mediów, bo jedyna nadzieja na poprawę w tym, że Jacuś w obawie o utratę głosów narzuci z góry poprawę. Nawet jeśli będzie to kwestia ponownego zamknięcia na trzy dni - aby dołożyć drugą parę zwrotnic.
Naprawdę, wierzę że wszystko byłoby lepsze... Nawet zamknięcie całego odcinka od Wielickiej i uruchomienie autobusowej dowozówki. Choć osobiście widziałbym taką opcję, o jakiej też już było wspominane przy okazji rozważań na forum: 6, 24 i 50 do Prokocimia wraz z uruchomieniem (np. 75) na trasie Kurdwanów - Mały Płaszów z f~=3,5 w szczycie i f=7,5 poza szczytem. No i cała siatka na wakacje powinna pozostać z f=7,5/15...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 cze 2018, o 20:43 
Offline
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 28 lut 2017, o 17:58
Posty: 248
tomta1 napisał(a):
Afterbirds napisał(a):
A GT8S mogą jeździć liniowo przez tunel?
Mają dopuszczenie awaryjne.

A jak wygląda sprawa z GT8S po remoncie, które mają człon nisko-wejściowy? Nagle #dasie?


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 cze 2018, o 22:23 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 23 wrz 2009, o 19:09
Posty: 1264
Lokalizacja: Kraków
Do obsługi linii 6 i 24 co 10 min. potrzeba 21 brygad. Na linii 6 dziewięć i na 24 dwanaście. Dzisiaj widziałem Pesę na 24 dobrze zapełnioną. Ludzie będą kierować się podczas przebudowy na 24. I oferta tej linii będzie za słaba. 24 poza szczytem też powinna być co 10 min. Również w weekendy 24 co 10 min. kosztem może 50-ki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 cze 2018, o 22:47 
Offline
Inspektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lut 2011, o 14:54
Posty: 319
Lokalizacja: Kraków
Cukier napisał(a):
Ach te zakazy taborowe :D Linia muzealna wyleciała na Kocmyrzowską przez "katastrofalny stan torowiska na al. Solidarności", ale Krakowiaki nadal mogą tamtędy jeździć.

Linia Muzealna wyleciała, bo przy tak stromym podjeździe jak jest na Solidarności, wybijało by ciągle nadmiarowy.. niektóre wagony nie dałyby radę wjechać.

A z tego co słyszałem 50 nie jedzie na Kurdwanów, ponieważ niektórzy nie wyobrażają sobie właśnie tej linii obsługiwanej przez wysokopodłogowe pociągi GT8S.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 cze 2018, o 23:15 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21489
fysztof napisał(a):
Choć osobiście widziałbym taką opcję, o jakiej też już było wspominane przy okazji rozważań na forum: 6, 24 i 50 do Prokocimia wraz z uruchomieniem (np. 75) na trasie Kurdwanów - Mały Płaszów z f~=3,5 w szczycie i f=7,5 poza szczytem.

Tak jak pisałem, wg mnie taka opcja nie byłaby dobra bo wtedy ludzie jadący do centrum przerzuciliby się na autobusy ("179", "164", itd.) mocno je dopychając.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 cze 2018, o 00:00 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 27 sie 2015, o 09:02
Posty: 117
A teraz mając tak szalone f na obu liniach tramwajowych obsługiwanych przez najmniejszy i najgorszy możliwy tabor to się ludzie nie przerzucą na autobusy? Myślisz, że 24 wyrobi? Ja w to nie wierzę... Albo będą w ZIKiT zaklinać rzeczywistość, albo ratować jakąś autobusową protezą dowozówkową.


Ostatnio edytowano 18 cze 2018, o 09:39 przez fysztof, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 cze 2018, o 07:04 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 08:40
Posty: 6180
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Fysztof ma rację. Będzie dramat.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 cze 2018, o 07:50 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 17:35
Posty: 1793
Lokalizacja: Kraków
fysztof napisał(a):
A teraz majĄc tak szalone f na obu liniach tramwajowych obsługiwanych przez najmniejszy i najgorszy możliwy tabor to się ludzie nie przerzucą na autobusy? Myślisz, że 24 wyrobi? Ja w to nie wierzę... Albo będą w ZIKiT zaklinać rzeczywistość, albo ratować jakąś autobusową protezą dowozówkową.

Przecież część ludzi po tygodniu przesiądzie się na auto i z punktu widzenia UMK będzie po problemie...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 cze 2018, o 10:15 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21489
fysztof napisał(a):
A teraz mając tak szalone f na obu liniach tramwajowych obsługiwanych przez najmniejszy i najgorszy możliwy tabor to się ludzie nie przerzucą na autobusy? Myślisz, że 24 wyrobi? Ja w to nie wierzę... Albo będą w ZIKiT zaklinać rzeczywistość, albo ratować jakąś autobusową protezą dowozówkową.
Locutus napisał(a):
Fysztof ma rację. Będzie dramat.
Zgadzam się z Wami, nigdzie nie pisałem że rozwiązanie ZIKiT jest dobre - wręcz odwrotnie, też uważam je za skandaliczne. Chciałem jedynie zaznaczyć, że opcja z tramwajową dowozówką też by się w mojej opinii nie sprawdziła i byłaby to zmiana z deszczu pod rynnę.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 cze 2018, o 10:25 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 27 sie 2015, o 09:02
Posty: 117
Tyle, że krótka dowozówka tramwajowa mogłaby funkcjonować znacznie częściej - a to już myślę byłaby spora zachęta do skorzystania z niej. Duża grupa pasażerów dostrzegłaby glonojada w autobusie, w dodatku jadącym rzadko i pewnie w dodatku nie bardzo trzymającym rozkład (przypominam, że w wakacje na 164, 179, 184/484 mamy mieć f=15 w szczycie i w f=24 poza!). Mając obok tramwaj z f=5 (a może nawet byłaby możliwość częściej) w szczycie i f=7,5 poza, jestem przekonany że spora część osób wybierze pewniejszy i wygodniejszy transport z jedną przesiadką, w dodatku odbywającą się w obu kierunkach bez zmiany peronu. Tym bardziej, że już teraz wiele osób jest nauczonych, że na Kablu jest punkt przesiadkowy - i problemu nie ma z tym...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 cze 2018, o 11:01 
Offline
Inspektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lut 2011, o 14:54
Posty: 319
Lokalizacja: Kraków
Osobiście widziałbym to troszkę inaczej:
Zrobić tą przejazdówkę tak jak mówi Cukier, żeby tramwaje obsługiwały oba perony i wtedy puścić do Kurdwanowa wszystkie trzy linie 6, 24, 50. Można wtedy zrezygnować z dłuższych przerw na Kurdwanowie dla wszystkich linii. 6 z f=15 (GT8S), 24 z f=10 (GT8S) i 50 z f=10 (GT8S i GT8S niskopodłogowe mix z N8S) i do tego dołożyć trochę kasy na linię całotygodniową np 75 w samych NGT6 z f=10 na trasie dawnej 51 w międzyszczycie (Dworzec Towarowy - Prokocim, tyle, że przez Estakadę). Oczywiście wtedy zostawiłbym wszystkimi kursami linię 3 do KG. W weekendy można byłoby zrobić to tak: 6 f=20, 24 f=20, 50 f=10, i tym 7x z f=10.
Przy takim rozwiązaniu mamy prawie taką samą ofertę przewozową na odcinku Kurdwanów-Kabel. Do tego dochodzi zachowanie kursów niskiej podłogi przez tunel. Zwiększona częstotliwość 50+7x jest związana z krótszym taborem.
Rozwiązanie zaproponowane przez ZIKiT może mieć trochę sensu tylko wtedy kiedy by na 24 jeździły składy 2xGT8S.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 cze 2018, o 11:23 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 10160
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Ja bym już zostawił te częstotliwości bez zmian i niech będzie "6" i "24" co 20 min każda oraz "50" co 10 min. Wówczas będzie przez cały czas 12/h na Kurdwanowie co myślę że ma szansę wystarczyć.

A co do pokrycia trasy "50" dobrym taborem to myślę że wygospodarowanie 8-9 NGT6 na "9" i kilku na połowę "19" wydłużonej na ten czas do Krowodrzy Górki (drugą połowę EU8N) przy tak tak okrojonych wszystkich liniach nie powinno być najmniejszym problemem.

Choćby Krakowiaki - jest ich 36 a na "4" i "52" pójdzie około 22. Reszta może pójść na "18" albo "8".

Uważam też że na wakacje miks NGT6 i EU8N powinien pójść na "10". A później zobaczyć czy krótszy tabor na tej linii wystarczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 cze 2018, o 11:29 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 27 kwi 2013, o 17:35
Posty: 1793
Lokalizacja: Kraków
Ej, a odnośnie tych przejazdówek to nie jest tradycyjnie tak, że odpowiada za to wykonawca, czyli BX, więc wszelkie inne (lepsze) rozwiązania i tak byłyby w tym zakresie bezkosztowe dla miasta, tylko tradycyjnie ktoś dał ciała w ZIKiT? ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 18 cze 2018, o 11:31 
Offline
Inspektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lut 2011, o 14:54
Posty: 319
Lokalizacja: Kraków
Cukier napisał(a):
Ja bym już zostawił te częstotliwości bez zmian i niech będzie "6" i "24" co 20 min każda oraz "50" co 10 min. Wówczas będzie przez cały czas 12/h na Kurdwanowie co myślę że ma szansę wystarczyć.

No do tego autobusy przegubowe na liniach Kurdwanowskich przez cały tydzień i byłoby ok.
Cukier napisał(a):
A co do pokrycia trasy "50" dobrym taborem to myślę że wygospodarowanie 8-9 NGT6 na "9" i kilku na połowę "19" wydłużonej na ten czas do Krowodrzy Górki (drugą połowę EU8N) przy tak tak okrojonych wszystkich liniach nie powinno być najmniejszym problemem.

ZIKiT nie lubi wydłużać linii haha
Cukier napisał(a):
Choćby Krakowiaki - jest ich 36 a na "4" i "52" pójdzie około 22. Reszta może pójść na "18" albo "8".

Nie wiem czy czasem na 52 nie będzie miksu 2014N/NGT8 więc zwiększa się zapas tych wagonów + bodajże 3 są wyłączone z ruchu jak na razie.
Cukier napisał(a):
Uważam też że na wakacje miks NGT6 i EU8N powinien pójść na "10". A później zobaczyć czy krótszy tabor na tej linii wystarczy.

Takie są (były) plany - nawet NGT8, a na 21 EU8N.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 360 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 20, 21, 22, 23, 24  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL