Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 19 sie 2018, o 00:17

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 363 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 15 lut 2018, o 15:37 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21566
Cukier napisał(a):
Gdyby do każdego kontrowersyjnego ogłoszenia od razu dodawali tego typu wytłumaczenie, to cała ta instytucja zyskałaby mocno na wizerunku.

Kto wie, może będą.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 15 lut 2018, o 15:51 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 10234
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Chciałbym w to wierzyć. Ale smutna prawda jest raczej taka, że napisali to wytłumaczenie dlatego, że skrzynki mailowe im zasypało setkami wiadomości ze skargami na organizację i propozycjami jej zmiany. I nie chciało im się odpowiadać na każdy z osobna więc odpowiedzieli zbiorczo. Tak samo jak w przypadku likwidacji "23" czy przeniesienia "8" na Cichy Kącik dawno temu.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lut 2018, o 15:57 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 26 maja 2015, o 17:08
Posty: 2535
Lokalizacja: Kraków
Zmiany w funkcjonowaniu zastępczych linii autobusowych
Cytuj:
707, 733, 769
od 26.02.2018
Zmiany w funkcjonowaniu zastępczych linii autobusowych

Szanowni Pasażerowie!

Uprzejmie informujemy, że od dnia 26.02.2018 r. (poniedziałek), zostaną wprowadzone następujące zmiany w Komunikacji Miejskiej w rejonie Piasków Wielkich, Kosocic i Soboniowic:

  • linia 707 - zostanie wprowadzona korekta rozkładu jazdy we wszystkie dni tygodnia;
  • linia 733 - zostanie wprowadzona korekta rozkładu jazdy w dni powszednie oraz zostaną uruchomione dodatkowe kursy w soboty i w dni świąteczne w godzinach wieczornych;
  • linia 769 - zostanie uruchomiona nowa linia zastępcza w celu poprawy dojazdu do szkół dla dzieci z rejonu Soboniowic i Kososic. Linia kursować będzie na trasie: Soboniowice – Drużbackiej, Krzemieniecka, Żelazowskiego, Niebieska, Rżącka, Kosocicka, Wielicka, Nowosądecka, Witosa, Halszki, Stojałowskiego – Os. Kurdwanów.
Linia funkcjonować będzie tylko w dni powszednie, w godzinach ok. 6:00 – 16:00. Godziny odjazdów zostaną dostosowane do planu lekcji w wybranych szkołach.

http://kmkrakow.pl/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 21 lut 2018, o 22:22 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 10234
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Nie byłoby prościej wydłużyć wybrane kursy tej siedemsetki która kończy na Piaskach Wielkich przez Niebieską, Żelazowskiego, ewentualny wjazd kieszeniowy do Soboniowic, Kuryłowicza, Sawiczewskich, Myślenicką, Stojałowskiego? Z Piasków Wielkich do os. Kurdwanów objazd byłby podobnej długości, a im bliżej Soboniowic nadkładana odległość byłaby mniejsza.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 lut 2018, o 09:26 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 08:24
Posty: 6801
Lokalizacja: Kraków
Nie było o tym informacji jak widzę, ale od dzisiaj "707" oraz "733" w szczycie kursują co 35 minut, a poza szczytem co 45 minut. Informacja ze strony ZIKiT z aktualizacji o remoncie.

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 maja 2018, o 20:14 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 1 sie 2013, o 08:24
Posty: 6801
Lokalizacja: Kraków
Prace na ulicy Cechowej na ukończeniu
Cytuj:
Przebudowa ulicy Cechowej (między Łużycką, Niebieską i Podedworzem) rozpoczęła się w połowie stycznia br. Dziś wykonawca zakończy prace związane z asfaltowaniem. Pozostaną jeszcze drobne prace wykończeniowe.
Jutro (25 maja br.) zostanie otwarte skrzyżowanie ul. Podedworze i Niebieskiej. Od dnia 4 czerwca br. (poniedziałek) na ulicę Cechową zostaną przywrócone autobusy komunikacji miejskiej. Otwarcie dla ruchu ogólnego planowane jest od dnia 8 czerwca br. (piątek). W trakcie przebudowy ulicy Cechowej dojazd do posesji dla mieszkańców jest zachowany.


http://zikit.krakow.pl/ogolne/220373,17 ... zeniu.html

_________________
Zapraszam do polubienia fan page komunikacyjnego :

https://www.facebook.com/kmkwobiektywie/


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 cze 2018, o 10:12 
Online
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 19:48
Posty: 3444
Lokalizacja: Kraków
Przebudowa pętli tramwajowej Kurdwanów P+R - montaż przejścia międzytorowego na ul. Witosa
Cytuj:
6, 24, 50, 750
23-25.06.2018
Przebudowa pętli tramwajowej Kurdwanów P+R - montaż przejścia międzytorowego na ul. Witosa


Szanowni Pasażerowie!

Uprzejmie informujemy, że od dnia 23.06.2018 r. (sobota) rozpocznie się przebudowa pętli tramwajowej Kurdwanów P+R prowadzona w ramach zadania pn. „Budowa Trasy Łagiewnickiej w Krakowie od skrzyżowania z ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania z ul. Beskidzką i z ul. Halszki wraz z budową linii tramwajowej”. W związku z powyższym przedmiotowa pętla tramwajowa zostanie wyłączona z użytku.

W dniach 23-25.06.2018 r. (sobota – poniedziałek) na ul. Witosa, w rejonie skrzyżowania z ul. Beskidzką i ul. Halszki (rejon obecnych przystanków tramwajowych dla wysiadających i wsiadających) zostanie zabudowane przejście międzytorowe (tzw. „przejazdówka”) umożliwiające zmianę toru i zawrócenie przez tramwaje dwukierunkowe. W tym czasie będzie wyłączony ruch tramwajów na odcinku BieżanowskaKurdwanów P+R i zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:

  • linie 6, 24 i 50 – będą kursować na trasach czasowo zmienionych: od Salwatora (6), Bronowic Małych (24) i Krowodrzy Górki (50) do przystanku „Bieżanowska” bez zmian, następnie ul. Wielicką do Prokocimia. Częstotliwości i godziny kursowania pozostaną bez zmian (przypominamy, że od dnia 23.06.2018 r. obowiązują wakacyjne rozkłady jazdy, w związku z czym, w dniu 25.06.2018 r. linie 6 i 24 będą kursować z częstotliwością co 20 minut, natomiast linia 50 z częstotliwością co 10 minut);
  • linia 750 – zastępcza linia autobusowa kursująca na trasie: Kurdwanów P+R – Witosa – Nowosądecka – Bieżanowska – Wielicka – Wolska – Nowosądecka – Witosa – Kurdwanów P+R. Przystanek końcowo-początkowy „Bieżanowska” będzie zlokalizowany na ul. Wielickiej. Linia kursować będzie z częstotliwością:
    • w sobotę w godz. 7:00 – 20:00 oraz w niedzielę w godz. 9:00 – 20:00 co 7,5 minuty;
    • w pozostałych godzinach w sobotę i w niedzielę co 10 minut;
    • w poniedziałek w godzinach szczytu co 5 minut;
    • w poniedziałek poza godzinami szczytu co 7,5 minuty;
    • w poniedziałek po godz. 22:00 co 10 minut.


Zasady zachowania ważności biletów okresowych:

Bilety okresowe wykupione na linie 6, 24 i 50 zachowują ważność na trasach stałych i zmienionych tych linii oraz na całej trasie linii zastępczej 750. Ponadto:



Bilety okresowe wykupione na linię 6 zachowują ważność:

  • na trasie linii 164 na odcinku Piaski Nowe – Jubilat;
  • na trasie linii 174 na odcinku Kurdwanów P+R – Podgórze SKA;
  • na trasie linii 179 na odcinku Kurdwanów P+R – Jubilat;
  • na trasie linii 184/484 na odcinku Kurdwanów P+R – Stradom.


Bilety okresowe wykupione na linię 24 zachowują ważność:

    na trasie linii 164 na odcinku Piaski Nowe – Plac Inwalidów;
    na trasie linii 174 na odcinku Kurdwanów P+R – Podgórze SKA;
    na trasie linii 179 na odcinku Kurdwanów P+R – Plac Inwalidów;
    na trasie linii 184/484 na odcinku Kurdwanów P+R – Starowiślna;


Bilety okresowe wykupione na linię 50 zachowują ważność:

    na trasie linii 174 na odcinku Kurdwanów P+R – Kuklińskiego;
    na trasie linii 184/484 na odcinku Kurdwanów P+R – Rondo Mogilskie.


Od dnia 26.06.2018 r. (wtorek) zostanie przywrócony ruch tramwajowy na przedmiotowym odcinku, przy czym będzie on obsługiwany wyłącznie przez tabor dwukierunkowy (z wykorzystaniem zabudowanego przejścia torowego). Informacje o funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie w tym czasie zostaną podane odrębnym komunikatem.



Za utrudnienia przepraszamy!


Przebudowa pętli tramwajowej Kurdwanów P+R
Cytuj:
6, 24, 50
od 26.06.2018
Przebudowa pętli tramwajowej Kurdwanów P+R


Szanowni Pasażerowie!

Uprzejmie informujemy, że od dnia 23.06.2018 r. (sobota) rozpocznie się przebudowa pętli tramwajowej Kurdwanów P+R prowadzona w ramach zadania pn. „Budowa Trasy Łagiewnickiej w Krakowie od skrzyżowania z ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania z ul. Beskidzką i z ul. Halszki wraz z budową linii tramwajowej”. W związku z powyższym przedmiotowa pętla tramwajowa zostanie wyłączona z użytku.

W dniach 23-25.06.2018 r. (sobota – poniedziałek) na ul. Witosa, w rejonie skrzyżowania z ul. Beskidzką i ul. Halszki (rejon obecnych przystanków tramwajowych dla wysiadających i wsiadających) zostanie zabudowane przejście międzytorowe (tzw. „przejazdówka”) umożliwiające zmianę toru i zawrócenie przez tramwaje dwukierunkowe. Informacje o funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie w tych dniach zostały podane w odrębnym komunikacie.

Od dnia 26.06.2018 r. (wtorek) ruch tramwajowy na odcinku Bieżanowska - Kurdwanów P+R będzie odbywać się wyłącznie taborem dwukierunkowym, zawracającym z wykorzystaniem przejścia międzytorowego („przejazdówki”). W tym czasie zostaną wprowadzone następujące zmiany w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej w Krakowie:

  • linia 6 – będzie kursować na stałej trasie Kurdwanów P+RSalwator. Linia będzie realizować kursy we wszystkie dni tygodnia w godzinach 5:00 – 22:00, w okresie wakacji z częstotliwością co 10 minut w dni powszednie w godzinach szczytu oraz co 20 minut poza godzinami szczytu i w dni wolne;
  • linia 24 – będzie kursować na stałej trasie Kurdwanów P+RBronowice Małe. Linia w okresie wakacji będzie realizować kursy z częstotliwością co 10 minut w dni powszednie w godzinach szczytu oraz co 20 minut poza godzinami szczytu i w dni wolne;
  • linia 50 – będzie kursować na trasie czasowo zmienionej Krowodrza GórkaProkocim (analogicznie, jak w dniach 23-25.06.2018 r.). Częstotliwość kursowania pozostanie bez zmian (przypominamy, że w okresie wakacji linia kursuje w dni powszednie z częstotliwością co 10 minut).


Zasady zachowania ważności biletów okresowych:

Bilety okresowe wykupione na linię 50 zachowują ważność na trasie stałej i zmienionej, a ponadto:

  • na trasie linii 24 na odcinku Kurdwanów P+R – Dworzec Główny;
  • na trasie linii 174 na odcinku Kurdwanów P+R – Kuklińskiego;
  • na trasie linii 184/484 na odcinku Kurdwanów P+R – Rondo Mogilskie.


Za utrudnienia przepraszamy!

http://kmkrakow.pl/

Wiem, że dyskusja na temat organizacji remontu kurdwanowskiego zaczęła się w innym temacie, ale chyba lepiej byłoby ją kontynuować tutaj ;)

Jeśli chodzi o organizację na czas budowy przejazdówki, to zastosowano chyba jedyną możliwą opcję przekierowania tramwajów. Nie wiem tylko czy częstotliwość 750 wystarczy, ale chyba tragedii nie będzie.

Zaś w pozostałym okresie zrobiono dosyć dziwny motyw. Zamiast:

  • zostawić „6” i „24” w spokoju co do tras i interwałów,
  • a za „50” puścić „750” po trasie Bieżanowska — Kurdwanów P+R z identycznym jak ona interwałem i liczbą kursów (skorelowanie 1:1),
dzięki czemu zmieniono by w sumie jak najmniej to możliwe, to zrobiono dosyć dziwny zabieg:
  • „6” i „24” puszczono po identycznych trasach, ale w szczycie ze zwiększoną dwukrotnie częstotliwością,
  • za „50” nie puszczono nic,
przez co w godzinach szczytu niby jest tyle samo kursów co miało być, ale:
— w międzyszczycie jest drastyczny spadek liczby kursów (o 6/h mniej niż było w zeszłoroczne wakacje!),
— mamy precedens, że linie „6” i „24” mają w wakacje większy interwał kursowania niż w roku akademickim (co dotychczas ma miejsce regularnie tylko w przypadku linii „134”), a „6” nagle zacznie kursować w niemal pełnym wymiarze godzin (5:00–22:00, nawet w niedziele).

A skoro mamy taki precedens, to… dlaczego „4” nie może kursować w wakacje co 10 minut?

Ogólnie zaproponowany przez ZIKiT układ ma jedynie tę zaletę, że w godzinach szczytu liczba kursów na Kurdwanowie będzie się zgadzać. A poza tym jest on droższy i tworzy precedensy, które pożądane byłyby jednak gdzie indziej.

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 16 cze 2018, o 11:35 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 10234
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Ile trzeba taboru na "6" i "24" co 20 minut? Coś koło 12-14 brygad, jeśli dobrze pamiętam stan sprzed maksymalizacji. Zostaje jeszcze sporo taboru dwukierunkowego do wykorzystania i policzkiem dla mieszkańców Kurdwanowa jest puszczanie im go wyłącznie w godzinach szczytu, pozostawiając żenującą ofertę poza tymi godzinami i w dni wolne, jak również skutek uboczny jest taki, że ciąg bronowicki i salwatorski dostaną właściwie niczym nieuzasadnione wzmocnienia szczytowe. I po co to?

Uważam, że trzeba było zainwestować nie w jedną, ale dwie przeciwsobne przejazdówki w układzie litery "K", wykorzystać oba perony przystanków "Kurdwanów P+R" i obsłużyć z nich 3 linie - z jednego peronu "6" i "24" co 20 min każdą, a z drugiego peronu zastępczą linię "70" co 10 minut do Małego Płaszowa, zsynchronizowaną z "50".

Ewentualnie można po prostu obsadzić również i "50" dwukierunkowcami, bo na ciągu krowoderskim jest mnóstwo kandydatów do jej odciążenia, choćby "19" czy skrócone kursy "3".

A w ostateczności nawet bawić się w "750", tylko że ma ono ten istotny minus że ma zupełnie odrębne przystanki.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 cze 2018, o 09:41 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 08:40
Posty: 6216
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Powiedzmy sobie szczerze: tramwajów dwukierunkowych jest wystarczająco dużo, żeby obsłużyć pięćdziesiątkę co dziesięć minut oraz 6 i 24 co dwadzieścia... Wywalenie pięćdziesiątki do Prokocimia i zostawienie Kurdwanowa w międzyszczycie z ledwie sześcioma kursami na godzinę jest kolejnym przykładem ordynarnego szukania oszczędności przez ZIKiT...

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 cze 2018, o 10:21 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 10234
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
No taboru to wiadomo że starczy, ale jeden tor końcowy na Kurdwanowie nie obsłuży 3 linii i 12/h - jeszcze nigdy tyle nie skierowano w Krakowie na ślepy tor. Maks to było 9/h i 2 linie i też potem chyba marudzili przy kolejnych okazjach że to jednak było za dużo.

Dlatego mówię, byłyby konieczne dwie przejazdówki w układzie "K" i wykorzystanie obu peronów.

A druga kwestia to czy "50" da radę w tak małym taborze z f~10 na reszcie trasy - choć tutaj jak mówię - na Krowodrzy jest ją czym wzmacniać i podbierać potok na Grzegórzeckie.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 cze 2018, o 10:47 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 9 sty 2018, o 21:40
Posty: 148
Zastanawiam się czy taniej by nie wyszło skrócenie 24 do Prokocimia, zawieszenie 6 i utrzymanie 50 z f=5


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 cze 2018, o 11:15 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 17 gru 2011, o 11:03
Posty: 1385
Lokalizacja: WDZ
A GT8S mogą jeździć liniowo przez tunel?

_________________
Kupcy z Północy już wszystko widzieli i nie mieli wątpliwości, że jeszcze nieraz wszystko zobaczą
("Zakazana magia")


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 cze 2018, o 11:20 
Online
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lip 2013, o 19:48
Posty: 3444
Lokalizacja: Kraków
Niegłupie, tylko wtedy trzeba by wzmocnić coś na Salwator („1” lub „2”) oraz „13”, bo zostawienie Salwatora w szczycie z 9/h, poza 6/h, a ul. Krakowskiej poza szczytem z 9/h to trochę przesada. Więc nie wiem czy nie lepiej wyszłoby, gdyby do Prokocimia skrócić… także „6”.

Z drugiej strony, mało medialny będzie wtedy widok szybkiego tramwaju obsługiwanego GT8x oraz N8.

Ale wtedy skrócenie co drugiego szczytowego „3” do Towarowego mniej boli.

Afterbirds napisał(a):
A GT8S mogą jeździć liniowo przez tunel?
Mają dopuszczenie awaryjne.

_________________
Tutaj znajdziesz różne mapy, schematy, obliczenia i wykazy, które dotychczas udostępniłem.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 cze 2018, o 11:43 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15 gru 2011, o 19:08
Posty: 10234
Lokalizacja: Tereny Zapleszowskie
Ach te zakazy taborowe :D Linia muzealna wyleciała na Kocmyrzowską przez "katastrofalny stan torowiska na al. Solidarności", ale Krakowiaki nadal mogą tamtędy jeździć.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 17 cze 2018, o 12:56 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 21:25
Posty: 21566
tomta1 napisał(a):
Niegłupie, tylko wtedy trzeba by wzmocnić coś na Salwator („1” lub „2”) oraz „13”, bo zostawienie Salwatora w szczycie z 9/h, poza 6/h, a ul. Krakowskiej poza szczytem z 9/h to trochę przesada.

E, co Ty. Jak urzędnicy potrafią zostawić Kurdwanów z 6 kursami/h poza szczytem (!), czy całą szeroko rozumianą Hutę z ledwie jedną (!!) linią która ma całodzienne ~f=10, to takie 6/h do Salwatora to i tak dużo jak na nich :D

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 363 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL