Komunikacja po otwarciu linii do Kampusu UJ - propozycje

Forumowe projekty siatki połączeń

Moderator: Moderatorzy

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1485
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

#1351 Post autor: Afterbirds » 27 gru 2011, o 14:49

Cóż, ja bym widział na Ruczaju 10 i 18 oraz ewentualnie 23, przy czym 18 włożyłbym na ciąg bronowicki kosztem 20 przetrasowanej na KG przez Długą. Do tego całodzienne 24 i szczytowa 7 (do DT) oraz 11 do Cichego Kącika przez Starowiślną i pl. Wszystkich Świętych.

Co do autobusów na Ruczaju zostawiłbym 114 i 194, 124/424 skrócone do Cracovii, 128 i 184 do Grunwaldzkiego a Kurdwanów uszczęśliwiony 174 przez Malborską i ewentualnie szczytowym 479 do Cracovii (albo i Nowego Kleparza jakby kasy starczyło)

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#1352 Post autor: Kaszmir » 28 gru 2011, o 11:58

Afterbirds pisze:Cóż, ja bym widział na Ruczaju 10 i 18 oraz ewentualnie 23, przy czym 18 włożyłbym na ciąg bronowicki kosztem 20 przetrasowanej na KG przez Długą. Do tego całodzienne 24 i szczytowa 7 (do DT) oraz 11 do Cichego Kącika przez Starowiślną i pl. Wszystkich Świętych.
Ogólnie ma to sens, choć ja raczej będę bronił połączenia Korony ze Starowiśłną (tzn. tak jak kursuje obecnie "11") - jest to pewien potok, który zostałby właściwie bez alternatywy. Z kolei puszczenie "20" do KG zwiększyłoby po raz kolejny ilość kursów na tej końcówce, a to oznacza koszty.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2011, o 11:59 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 1 raz.

Afterbirds
Dyrektor
Posty: 1485
Rejestracja: 17 gru 2011, o 10:03
Lokalizacja: WDZ

#1353 Post autor: Afterbirds » 28 gru 2011, o 13:24

Z KG wylatuje przecież w tym układzie 7 a na 20 raczej byłyby oszczędności z tytułu krótszej trasy. Oczywiście dla dowolnej relacji znajdzie się niezerowa liczba pasażerów z niej korzystających, jednak w przypadku 11 obserwuję raczej masowy exodus pasażerów na D/S. Z drugiej strony po skierowaniu 18 do Bronowic na Cichym Kąciku zostaje samojedna 15, a to jednak trochę za mało (choć z drugiej strony z obserwacji w okolicach Oleandrów - Cracovii wynika, że 15 cieszy się decydowanie większym wzięciem niż 18 w swojej obecnej postaci)

brovar
Dyrektor
Posty: 5165
Rejestracja: 28 wrz 2009, o 03:47
Lokalizacja: - KrK

#1354 Post autor: brovar » 28 gru 2011, o 13:51

Afterbirds pisze:choć z drugiej strony z obserwacji w okolicach Oleandrów - Cracovii wynika, że 15 cieszy się decydowanie większym wzięciem.

Dokładnie nawet po godz. 19 od Dworca Gł. do Cracovii taka "15" jest w 70% wypełniona.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2011, o 13:52 przez brovar, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Allemon
Dyrektor
Posty: 1028
Rejestracja: 21 sty 2011, o 18:10
Lokalizacja: Kraków, Zwierzyniec
Kontakt:

#1355 Post autor: Allemon » 28 gru 2011, o 15:01

Ok 15-16 15 potrafi być (jak jest E1) wypełniony w 90%; Cracovia k. centrum.
Bara de döda stiger av i Kymlinge

Awatar użytkownika
Kosoviak
Specjalista
Posty: 226
Rejestracja: 25 lis 2011, o 12:34
Lokalizacja: NOWA HUTA/Ruczaj

#1356 Post autor: Kosoviak » 28 gru 2011, o 20:32

Afterbirds pisze:Cóż, ja bym widział na Ruczaju 10 i 18 oraz ewentualnie 23, przy czym 18 włożyłbym na ciąg bronowicki kosztem 20 przetrasowanej na KG przez Długą. Do tego całodzienne 24 i szczytowa 7 (do DT) oraz 11 do Cichego Kącika przez Starowiślną i pl. Wszystkich Świętych.

Co do autobusów na Ruczaju zostawiłbym 114 i 194, 124/424 skrócone do Cracovii, 128 i 184 do Grunwaldzkiego a Kurdwanów uszczęśliwiony 174 przez Malborską i ewentualnie szczytowym 479 do Cracovii (albo i Nowego Kleparza jakby kasy starczyło)
Widzę że nie czytasz co inni piszą...
A raczej nie jesteś z Ruczaju ani tutaj nie bywasz więc się nie wpierda...
I Ty jako kolejny zostaw mi autobus do HUTY 128 a bierz to 114 czy 194.
Ta 114 z taką częstotliwością to może jeździć sobie tak jak wcześniej. Na Zakrzówek.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2011, o 23:44 przez Kosoviak, łącznie zmieniany 1 raz.
Mówisz o wierności,
której Wy nie znacie,
u Was, przerzut do przerzuta mówi
BRACIE!!

HUTNIK NOWA HUTA

Killeroth
Inspektor
Posty: 427
Rejestracja: 14 lip 2011, o 08:59
Lokalizacja: Nowy Prokocim

#1357 Post autor: Killeroth » 28 gru 2011, o 20:58

W takim wypadku wytłumacz mi, dlaczego 114 i 194 zawsze jeźdżą zatłoczone, skoro są tak niepotrzebne? 128 nigdy nie widziałem z taką ilością pasażerów.

Awatar użytkownika
Kosoviak
Specjalista
Posty: 226
Rejestracja: 25 lis 2011, o 12:34
Lokalizacja: NOWA HUTA/Ruczaj

#1358 Post autor: Kosoviak » 28 gru 2011, o 21:05

Killeroth pisze:W takim wypadku wytłumacz mi, dlaczego 114 i 194 zawsze jeźdżą zatłoczone, skoro są tak niepotrzebne? 128 nigdy nie widziałem z taką ilością pasażerów.
Tym jeżdzą studenci.. 128 mieszkańcy Ruczaju. A na Ruczaju nie mieszkasz, więc nie widzisz. Więc nie pisz mi bzdur. Bo ostatnie moje częste obserwacje i sam korzystam z tej linii od lat, że jest bardzo potrzebna.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2011, o 23:45 przez Kosoviak, łącznie zmieniany 1 raz.
Mówisz o wierności,
której Wy nie znacie,
u Was, przerzut do przerzuta mówi
BRACIE!!

HUTNIK NOWA HUTA

Killeroth
Inspektor
Posty: 427
Rejestracja: 14 lip 2011, o 08:59
Lokalizacja: Nowy Prokocim

#1359 Post autor: Killeroth » 28 gru 2011, o 21:29

Żądam trójskładów na 11! Nie mieszkam tam, gdzie ona przejeżdża, toteż mam prawo sądzić, że wszyscy kłamią na temat jej zapełnienia.

Awatar użytkownika
Guliver
Specjalista
Posty: 299
Rejestracja: 29 lis 2010, o 18:22
Lokalizacja: Skawina

#1360 Post autor: Guliver » 28 gru 2011, o 21:36

Kosoviak pisze:Tym jeżdzą studenci.. 128 mieszkańcy Ruczaju. A na Ruczaju nie mieszkasz, więc nie widzisz. Więc nie pisz mi bzdur. Bo ostatnie moje częste obserwacje i sam korzystam z tej linii od lat, że jest bardzo potrzebna.
Widzę, że jedynym Twoim argumentem jest fakt, że potrzebujesz połączenia do Huty i że nienawidzisz studentów. Może byś podawał jakieś racjonalne argumenty? Sam często jeżdżę przez Ruczaj do Skawiny i też znam sytuację. Nie da się wprowadzić tramwajów bez cięć autobusów. To zaproponuj, które (poza 128) autobusy powinny zostać?
A odnośnie Huty cały czas jest przecież 178, więc Ruczaj nie jest odcięty od tego rejonu miasta. Można w zamian zwiększyć częstotliwość kursowania tej linii.
Ja dla mnie optymalnie byłoby zostawić 178 i 194 (zakładając dwa tramwaje co 10 min i jeden co 20 min). Dla takiego układu liczba kursów na godzinę wzrasta z 22 do 24 w szczycie (nie wliczam linii aglomeracyjnych 213 i 223). Poza szczytem zdecydowanie bardziej zwiększa się ilość kursów na godzinę.
Rozwiązaniem zastępczym za 128 mogłoby być wydłużenie 12 do Huty, innego rozwiązania raczej nie da się wykonać.
Pragnę dodać, że nie jestem studentem i mieszkam od urodzenia w Krakowie :)
Ostatnio zmieniony 28 gru 2011, o 23:46 przez Guliver, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Kosoviak
Specjalista
Posty: 226
Rejestracja: 25 lis 2011, o 12:34
Lokalizacja: NOWA HUTA/Ruczaj

#1361 Post autor: Kosoviak » 28 gru 2011, o 21:59

Na temat studentów się już wypowiadałem... znajdziesz mój post to się dowiesz.
Jak ja bym miał zostawić autobusy, to dwa które tu zawitały jako pierwsze na osiedle. Czyli 114 i 128.
Na temat 178 też pisałem.
Chodzi mi o ważny odcinek od R. Mogilskiego do os. Oświecenia.
Tramwajem z Ruczaju na pewno dojadę w ten rejon.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2011, o 23:46 przez Kosoviak, łącznie zmieniany 1 raz.
Mówisz o wierności,
której Wy nie znacie,
u Was, przerzut do przerzuta mówi
BRACIE!!

HUTNIK NOWA HUTA

Awatar użytkownika
Guliver
Specjalista
Posty: 299
Rejestracja: 29 lis 2010, o 18:22
Lokalizacja: Skawina

#1362 Post autor: Guliver » 28 gru 2011, o 22:14

Kosoviak pisze:Jak ja bym miał zostawić autobusy, to dwa które tu zawitały jako pierwsze na osiedle. Czyli 114 i 128.
Rozwiązanie też niezłe, ale w takim razie 178 miałoby do Łagiewnik dojeżdżać? Choć patrząc na częstotliwość kursowania lepszą linią jest 194 od 114. Poza tym w tym przypadku nie ma potrzeby tworzenia tramwaju na trasie Kampus UJ - Krowodrza Górka. Ja na tym tracę, bo mam kartę na 114, ale obiektywnie tak mi się wydaje, że jest lepiej.
128 na zbyt długim odcinku dubluje tramwaj, także przetrwanie tej linii nawet do Ronda Grunwaldzkiego jest mało prawdopodobne.
Kosoviak pisze:Chodzi mi o ważny odcinek od R. Mogilskiego do os. Oświecenia.
Ale czy wiele osób potrzebuje dojazdu z Ruczaju akurat w ten rejon miasta? Trzeba patrzeć na ogólne potrzeby przewozowe. Zmiany zawsze powodują niezadowolenie niektórych pasażerów. Ważne by dla większości zmiany były korzystne.
Ostatnio zmieniony 28 gru 2011, o 23:47 przez Guliver, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Kaszmir
Moderator fb pkk
Posty: 22832
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 21:25
Kontakt:

#1363 Post autor: Kaszmir » 28 gru 2011, o 23:49

Afterbirds pisze:Z KG wylatuje przecież w tym układzie 7 a na 20 raczej byłyby oszczędności z tytułu krótszej trasy.
"20" jeździ częściej niż "7", więc KG zyska. A Bronowice nie stracą, bo w zamian w propozycji jest "18". Zatem wymaga to nakładu kosztów, głównie po to by do KG pojechały kolejne tramwaje.
Afterbirds pisze:Oczywiście dla dowolnej relacji znajdzie się niezerowa liczba pasażerów z niej korzystających, jednak w przypadku 11 obserwuję raczej masowy exodus pasażerów na D/S.
W moim odczuciu "11" ma na odcinku Starowiślna-Łagiewniki niemało pasażerów, choć zdecydowanie EU8N to nadpodaż. Odnośnie potoku, chodzi mi głównie o to, że w przypadku "11" nie ma zastępstwa przy jeździe ze Starowiślnej w kier. choćby R. Matecznego. Na Pl. Boh. Getta przesiadka jest niewygodna (spory odcinek do przejścia), do tego na jedną linię co 20 minut ("23", jeśli o danej porze w ogóle kursuje).
Afterbirds pisze:Z drugiej strony po skierowaniu 18 do Bronowic na Cichym Kąciku zostaje samojedna 15, a to jednak trochę za mało (choć z drugiej strony z obserwacji w okolicach Oleandrów - Cracovii wynika, że 15 cieszy się decydowanie większym wzięciem niż 18 w swojej obecnej postaci)
Być może wynika to częściowo z rozkładu - ciężko polegać na linii, która kursuje jedynie do godz. 18. Po jutrze się to zmieni ;)
Ostatnio zmieniony 28 gru 2011, o 23:50 przez Kaszmir, łącznie zmieniany 2 razy.

Filo
Pasażer
Posty: 4
Rejestracja: 9 gru 2011, o 00:23
Lokalizacja: Kraków / NH

#1364 Post autor: Filo » 29 gru 2011, o 02:51

Killeroth pisze:W takim wypadku wytłumacz mi, dlaczego 114 i 194 zawsze jeźdżą zatłoczone, skoro są tak niepotrzebne? 128 nigdy nie widziałem z taką ilością pasażerów.
Wynika to w dużym stopniu z tego, że mała ilość studentów, która jest spoza Krakowa dojeżdża na Ruczaj z Huty (większość z nich decyduje się na zamieszkanie bliżej Ruczaju lub w akademikach - a te znajdują się przy trasie 114 i 194)
Szkoda będzie 128, bo to jednak kolejna przesiadka ... gdyby tak udało się wydłużyć 12 do pętli Bieńczyce, byłoby cudownie ... :heart:

Awatar użytkownika
Kosoviak
Specjalista
Posty: 226
Rejestracja: 25 lis 2011, o 12:34
Lokalizacja: NOWA HUTA/Ruczaj

#1365 Post autor: Kosoviak » 29 gru 2011, o 10:54

Filo pisze:
Killeroth pisze:W takim wypadku wytłumacz mi, dlaczego 114 i 194 zawsze jeźdżą zatłoczone, skoro są tak niepotrzebne? 128 nigdy nie widziałem z taką ilością pasażerów.
Wynika to w dużym stopniu z tego, że mała ilość studentów, która jest spoza Krakowa dojeżdża na Ruczaj z Huty (większość z nich decyduje się na zamieszkanie bliżej Ruczaju lub w akademikach - a te znajdują się przy trasie 114 i 194)
Szkoda będzie 128, bo to jednak kolejna przesiadka ... gdyby tak udało się wydłużyć 12 do pętli Bieńczyce, byłoby cudownie ... :heart:
Dokładnie. Skoro mają zabrać 128 to 12 niech jedzie chociaż do Bieńczyc.

Guliver jak mówiłem, sam dużo podróżuję 128. Mam rodzinę w Hucie, do pracy też jadę 128. I powiem że chodź może jedzie po trasie z tram dlaczego ludzie wolą 128 a nie wsiadają do 22?? Bo autobus nie raz zauważyłem że jedzie szybciej niż tramwaj. Nie raz jadąc wyjazd z Ruczaju (5,13,21) powrót (7,15,23) od R.Grunwaldzkiego pod Tesco niejeden autobus będąc za tramwajem wyprzedza go chodź o przystanek.
Jeśli chodzi o 128 gdy wyjeżdzam (13,21) dziwne że autobus jest zawsze pełny. A już od przystanku Stradom do Rondo Barei jest pełny. Więc chyba coś w tym jest??
Nie mówiąc już że widziałem wielu studentów jadących z Ruczaju i wysiadajacych na przystankach Olsza II, Rondo Barei oraz ostatni Okulickiego (akademiki)

Sam uważam że autobus i tramwaj który jedzie chodź inną trasą ale na te same końcówki to bezsens.
178 Europejskie - Piastów
Ostatnio zmieniony 29 gru 2011, o 10:57 przez Kosoviak, łącznie zmieniany 2 razy.
Mówisz o wierności,
której Wy nie znacie,
u Was, przerzut do przerzuta mówi
BRACIE!!

HUTNIK NOWA HUTA

Zablokowany

Wróć do „1. Projekty układu linii”