Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 16 gru 2017, o 04:22

Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Autor Wiadomość
PostNapisane: 2 gru 2010, o 22:53 
Offline
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 19:01
Posty: 9952
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
W przyszłym roku czekają nas cięcia w komunikacji i pasowałoby je jakoś złagodzić.

Oto moje propozycje :

1) likwidacja "18" lub "23"
2) likwidacja "12"
3) większe f "14" (z likwidacji wyżej wymienionych linii)
4) likwidacja "522" i "425", skrócenie linii płaszowskich do MP poza "125" które można by wzmocnić/ew. feederbus Złocień - MP lub tramwaj do Szpitala Rydygiera
5) "192"/"292" z Dw. Gł. Wschód
6) dodanie kursów do "50"
7) ew. wycięcie "51" na rzecz częstszej "9" z pieniędzy 51 i linii płaszowskich
8) 502 co 10 minut w szczycie i 20 poza.
9) ew. wzmocnienie "501" w porannym szczycie


Ostatnio edytowano 4 lut 2014, o 21:05 przez Mseifer, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 2 gru 2010, o 22:56 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 21:03
Posty: 1152
Lokalizacja: Osiedle Kurdwanów
1) "23" nie
2) tak
3) tak
4) w sumie tak i 125 do Dw.Wsch, a płaszowskie do MP + "193" Złocień - MP
5) tak
6) tak, ew, "51" na Kurdwanów + wzmocnienie "9"
7) jw.
8) tak
9) tak, choć i tak utknie w korku na Czarnowiejskiej.

_________________
QRDWANÓW NOWY na zawsze TRÓJKOLOROWY


Ostatnio edytowano 2 gru 2010, o 22:56 przez I.G.I, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 gru 2010, o 02:27 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 4 paź 2010, o 21:55
Posty: 145
Lokalizacja: Kraków
ad. 1.
Linia 18, zwłaszcza w szeroko rozumianych godzinach szczytu na odcinku Borsucza - Dietla jest oblegana. Jeszcze niedawno uważałem ją za pustaka, ale mój pogląd na to zmienił się w bieżącym roku, kiedy to nie mieszcząc się do linii 19 czy 22 podjeżdżałem do Łagiewnik 18-stką i przekonałem się, że nawet do niej ciężko było się zmieścić.

Co do 23 wolałbym jej likwidację, a w zamian przedłużenie 11 do Borku. Z oszczędności na 23 pieniądze powinny przejść na wzmocnienie 522, tyle, że kończącego gdzieś w okolicach centrum miasta, a nie dublującego 502 do Huty. Oszczędności z krótszej 522 oczywiście powinny trafić na wzmocnienie 502.

ad. 2.
Na Cichym Kąciku powinna pozostać 12 lub 18. Z preferencją na 12.

ad. 3. Dodatkowe kursy na 14 tylko w przypadku likwidacji 24! Bronowice z większą ilością kursów nie wyrobią.

ad. 4. Jak już powiedziałem skrócenie trasy 522, ale nie likwidacja (po zakończeniu prac na Nowohuckiej będzie śmigać jak trzeba). Dodatkowo skrócić ją do Dworca Głównego lub Nowego Kleparza, albo w inne miejsce. W zamian wzmocnić 502. Chodzi o uniknięcie dublowania się obu linii w przypadku korków.

125/425 do kosza. W zamian linia dojazdowa do Małego Płaszowa z os. Złocień częściej niż 125,
108 przez Saską/ wariantowe kursy skrócone w okolice ul. Botewa, ale za to częściej
185 połączone ze 127 (obsługa Ofiar Dąbia, Szkoły w Płaszowie i tamtejszych osiedli) - może kończyć nawet w okolicach Al. Pokoju.
127 likwidacja
pozostałe linie płaszowskie skrócone do Małego Płaszowa.

W związku z likwidacją 125/425 proponuję coś z Dworca Głównego Wschód przedłużyć do Szpitala Rydygiera

Innymi słowy po jednej linii autobusowej lub tramwajowej w każdym z ciągów komunikacyjnych, który istniał do tej pory, a z jedną przesiadką możliwość dojazdu w każde z obsługiwanych miejsc na Płaszowie.
ad. 5. OK
ad. 6. Nie dodane kursy tylko pojemniejsze tramwaje. Na dodatkowe kursy nie ma już miejsca.
ad. 7. Jeśli już to pojemniejsze pojazdy na 9, ale nie z 51
do 8 i 9 się nie odniosę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 gru 2010, o 08:03 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:35
Posty: 2574
Lokalizacja: Kraków Łobzów
pionek napisał(a):
Nie dodane kursy tylko pojemniejsze tramwaje. Na dodatkowe kursy nie ma już miejsca.

Na wszystko jest miejsce. Pamiętasz jak "51" jeździła co 10 minut? To tutaj by było prawie to samo, tylko złączone w jedną linię.

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 gru 2010, o 08:58 
Offline
Inspektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23 lip 2010, o 16:40
Posty: 304
Lokalizacja: Kielce / Kraków
Mseifer napisał(a):
1) likwidacja "18" lub "23"

18 tak , ale 23 nie.

Mseifer napisał(a):
2) likwidacja "12"

Tak.

Mseifer napisał(a):
3) większe f "14" (z likwidacji wyżej wymienionych linii)

Tak.

Cytuj:
4) likwidacja "522" i "425", skrócenie linii płaszowskich do MP poza "125" które można by wzmocnić/ew. feederbus Złocień - MP lub tramwaj do Szpitala Rydygiera

Moim zdaniem lepiej by było zlikwidować "522" i "425" , a w zamian za to przywrócić "502" na swoją starą trasę... (Czyli Bieżanów Nowy - Plac Centralny)
Skrócenie linii płaszowskich do MP -ok
Tramwaj do Szpitala Rydygiera - ok (Dobrze by było , jeśli ten tramwaj by zaczynał na MP + audobus dowożący ze Złocienia do MP)

Mseifer napisał(a):
5) "192"/"292" z Dw. Gł. Wschód

Tak

Cytuj:
6) dodanie kursów do "50"

Tak

Mseifer napisał(a):
7) ew. wycięcie "51" na rzecz częstszej "9" z pieniędzy 51 i linii płaszowskich

Tak

Cytuj:
8) 502 co 10 minut w szczycie i 20 poza.

Nie.
Moim zdaniem lepiej zlikwidować "522" i "425" a w zamian przywrócić 502 na starą trasę...

Cytuj:
9) ew. wzmocnienie "501" w porannym szczycie

Tak


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 gru 2010, o 09:48 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 17 paź 2010, o 12:18
Posty: 80
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
8) 502 co 10 minut w szczycie i 20 poza.
Czy Ty dzieciątko wiesz co chcesz zrobić? No, chyba, że obsługa przegubowcami, to jeszcze bym na to poszedł...


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 3 gru 2010, o 10:31 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19 wrz 2009, o 07:40
Posty: 5891
Lokalizacja: Romilly-sur-Seine
Mseifer napisał(a):
W przyszłym roku czekają nas cięcia w komunikacji i pasowałoby je jakoś złagodzić.

Mam świetny pomysł: wyciąć wszystkie premie urzędników z ZIKiT, a także wyciąć część samych urzędników. Oszczędności uzyskane w ten sposób zaś przeznaczyć na pokrycie dziury spowodowanej zmniejszeniem budżetu komunikacji miejskiej i rezygnację z jakichkolwiek cięć.
Mseifer napisał(a):
Oto moje propozycje :

1) likwidacja "18" lub "23"

Obie te linie pojadą pewnie na Kampus UJ po otwarciu tej trasy. Wiedząc, że w Krakowie nowych linii się nie tworzy, a jedynie przekierowuje już istniejące, jak 18 i 23 TERAZ pójdą do piachu, to po otwarciu tramwaju na Kampus NA PEWNO nie zostaną reanimowane, a przekieruje się tam jeszcze co innego, jednocześnie tnąc tramwaje w połowie miasta. Lepiej niech już zostaną tak jak są.
Mseifer napisał(a):
2) likwidacja "12"

Koniecznie. Ten potworek nadaje się tylko do piachu.
Mseifer napisał(a):
3) większe f "14" (z likwidacji wyżej wymienionych linii)

Przydałoby się powrócić do częstotliwości sprzed 2.01.2010. Ale to nie oszczędności, lecz DOKŁADANIE do interesu.
Mseifer napisał(a):
4) likwidacja "522"

Żartujesz sobie, prawda? Tak walczyliśmy o to, żeby utrzymać autobus z Bieżanowa do Pierwszej Obwodnicy, a Ty chcesz go likwidować?
Mseifer napisał(a):
i "425",

Okej.
Mseifer napisał(a):
skrócenie linii płaszowskich do MP poza "125" które można by wzmocnić

Popieram.
Mseifer napisał(a):
/ew. feederbus Złocień - MP lub tramwaj do Szpitala Rydygiera

Nie.
Mseifer napisał(a):
5) "192"/"292" z Dw. Gł. Wschód

Koniecznie.
Mseifer napisał(a):
6) dodanie kursów do "50"

Po co? I tak pięćdziesiątka – ze swym kursowaniem co dziesięć minut nawet w niedziele – jest najbardziej uprzywilejowaną linią w Krakowie.
Mseifer napisał(a):
7) ew. wycięcie "51" na rzecz częstszej "9" z pieniędzy 51 i linii płaszowskich

Nie wiem. Mistrzejowice by się ucieszyły, Bieżanów zresztą też, ale nie wiem, czu w Tunelu w szczycie by nie było dramatu
Mseifer napisał(a):
8) 502 co 10 minut w szczycie i 20 poza.
9) ew. wzmocnienie "501" w porannym szczycie

Nie mam zdania w tej kwestii.

Pozdrawiam!
LOKI

_________________
Komunikacja miejska ma być dla ludzi. Nigdy na odwrót.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 gru 2010, o 11:08 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:35
Posty: 2574
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Locutus napisał(a):
Po co? I tak pięćdziesiątka – ze swym kursowaniem co dziesięć minut nawet w niedziele – jest najbardziej uprzywilejowaną linią w Krakowie.

I najbardziej zatłoczoną.

Locutus napisał(a):
Żartujesz sobie, prawda? Tak walczyliśmy o to, żeby utrzymać autobus z Bieżanowa do Pierwszej Obwodnicy, a Ty chcesz go likwidować?

Nie o to walczyli mieszkańcy. Walczyli o starą "502", to jest potworek którym nim nie jeździ. Sam nawet na Facebooku napisałeś, że "522" nadaje się do piachu... :twisted:

Locutus napisał(a):
Nie wiem. Mistrzejowice by się ucieszyły, Bieżanów zresztą też, ale nie wiem, czu w Tunelu w szczycie by nie było dramatu

Na Dworcu Głównym Tunel by był dramat. Trzeba wzmocnić Mistrzejowice i Bieżanów bez podkradania niczego z Tunelu, bo aktualna oferta tam już ledwo wystarcza.

Locutus napisał(a):
Obie te linie pojadą pewnie na Kampus UJ po otwarciu tej trasy. Wiedząc, że w Krakowie nowych linii się nie tworzy, a jedynie przekierowuje już istniejące, jak 18 i 23 TERAZ pójdą do piachu, to po otwarciu tramwaju na Kampus NA PEWNO nie zostaną reanimowane, a przekieruje się tam jeszcze co innego, jednocześnie tnąc tramwaje w połowie miasta. Lepiej niech już zostaną tak jak są.

Aktualna "20" to jest przecież zupełnie nowa linia, tylko trochę bazuje na potworku "41". A o to chodzi, że aktualne "18" i "23" to tlenowozy.

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 gru 2010, o 11:17 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 10 wrz 2010, o 11:33
Posty: 43
Lokalizacja: CK | KRK (Płaszów)
ad 1) myślę, że 18nastka spokojnie mogłaby iść do piachu
ad 2) dwunastka na pewno do likwidacji
ad 3) a może zamiast zwiększać ~f dla 14nastki, to dorobić linię szczytową wzmacniającą czternastkę ?
ad 4) jestem za, zwłaszcza że 425 wozi powietrze nawet w szczycie i kto to wymyślił przez Klimeckiego ? - do wywalenia, 522 jak najbardziej można by skrócić do cracovi i zrobić synchronizację z 502 na przystanku końcowym/początkowym. Linie jak najbardziej powinny być skrócone do MP (swoją drogą to po co budują ten dworzec przy wielickiej/powstańców?)
ad 5) jestem za, bo po co dublować niepotrzebnie tramwaj, który podwozi pod samo wejście na KA
ad 6) zamiast dodawać kursy, to lepiej zwiększyć tabor - czyli póki co zostaje jak jest
ad 7) tak jak wyżej - 51 wzmacnia 50tkę i 9tkę, więc po co ją wywalać ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 gru 2010, o 11:31 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lis 2010, o 18:22
Posty: 299
Lokalizacja: Skawina
Moje propozycje są następujące:
1. Likwidacja linii 522 i pozostawienie 502 na aktualnej trasie ze wzmocnieniami
2. Stworzenie linii wspierającej 14, tylko jeżdżącej od Mistrzejowic przez Hutę jak 14 i do Cmentarza Rakowickiego (np numer 44).
3. Zmiana trasy 12 do Bronowic kosztem 24, która powinna być zlikwidowana, a dodatkowo można wzmocnić w szczycie 7.
4. Likwidacja linii 185
5. Skrócenie linii 192/292 do DGW z pozostawieniem do KA 115/287
6. Skrócenie linii 125 do pętli Mały Płaszów i stworzenie linii autobusowej co 15-20min na trasie Os. Złocień - Mały Płaszów
7. Skrócenie 108, 158 do pętli Mały Płaszów (do Łagiewnik jeździ 11)
8. Planowane przez miasto zastąpienie linii 224 przez 221 na trasie Niepołomice - Mały Płaszów


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 gru 2010, o 11:38 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:35
Posty: 2574
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Guliver napisał(a):
2. Stworzenie linii wspierającej 14, tylko jeżdżącej od Mistrzejowic przez Hutę jak 14 i do Cmentarza Rakowickiego (np numer 44).

Jestem zwolennikiem takiej opcji, ale wtedy Kurdwanów będzie zbulwersowany...

Guliver napisał(a):
6. Skrócenie linii 125 do pętli Mały Płaszów i stworzenie linii autobusowej co 15-20min na trasie Os. Złocień - Mały Płaszów

To akurat bezsensowne. Ja bym prędzej zrobił linię tramwajową z Nowej Huty na trasie Bieńczyce - Mały Płaszów i od niej feederbus na os. Złocień co 15 minut.

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 gru 2010, o 11:41 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lis 2010, o 18:22
Posty: 299
Lokalizacja: Skawina
Cytuj:
To akurat bezsensowne. Ja bym prędzej zrobił linię tramwajową z Nowej Huty na trasie Bieńczyce - Mały Płaszów i od niej feederbus na os. Złocień co 15 minut.


To jest niezła opcja, tylko trzeba wziąć pod uwagę możliwości finansowe miasta. Takie rozwiązanie byłoby dobre, ale wtedy najpewniej trzeba by skrócić 125 do DGW.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 gru 2010, o 11:44 
Offline
Specjalista
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29 lis 2010, o 18:22
Posty: 299
Lokalizacja: Skawina
czatowiec napisał(a):
Jestem zwolennikiem takiej opcji, ale wtedy Kurdwanów będzie zbulwersowany...


Ale można co 10 min w szczycie dać 7 czyli wykorzystać obecne wozokilometry 24 i Kurdwanów nie straci na tym rozwiązaniu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 gru 2010, o 11:44 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:35
Posty: 2574
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Guliver napisał(a):
ale wtedy najpewniej trzeba by skrócić 125 do DGW.

Ja bym zostawił na miesiąc-dwa 125 w starym wydaniu by obserwować potoki pasażerskie, a potem cała linia w piach.

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 3 gru 2010, o 11:45 
Offline
Dyrektor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:35
Posty: 2574
Lokalizacja: Kraków Łobzów
Guliver napisał(a):
Ale można co 10 min w szczycie dać 7 czyli wykorzystać obecne wozokilometry 24 i Kurdwanów nie straci na tym rozwiązaniu

Jestem za. Ale to trzeba działać szybko, bo "12" na aktualnej trasie długo nie pożyje, a jak ją zawieszą to jej za Chiny ludowe nie przywrócą, na jakiejkolwiek trasie...

_________________
Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL