Platforma Komunikacyjna Krakowa

"Komunikacja miejska ma być dla ludzi, nigdy na odwrót"
Teraz jest 16 gru 2017, o 00:46

Strefa czasowa: UTC [ DST ]




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23 gru 2010, o 15:17 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 25 lis 2010, o 18:18
Posty: 4388
Lokalizacja: Kraków
Powtarzam - wpychanie linii na Stachiewicza jest bez sensu. Chyba że chcecie niepunktualny autobus. W godzinach szczytu jedzie się przez tę ulicę ok. 15-20 minut, a rozkład przewiduje 3 :rotfl: . Zielone dla Stachiewicza trwa 10-15 sekund, w zależności od pory dnia. Czerwone 105-110. Dziś np. o 12 autobus załapał się na czwarte zielone, tracąc na tym odcinku 6 minut względem rozkładu. A to był okres nieszczytowy. Natomiast 118 przez Radzikowskiego popieram, jeśli coś zmieniać w jego trasie - to właśnie tam. W ulicę Stachiewicza nie ma sensu pchać tego autobusu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23 gru 2010, o 21:52 
Offline
Dyspozytor
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2010, o 10:50
Posty: 602
Lokalizacja: Kraków
pablo napisał(a):
Zielone dla Stachiewicza trwa 10-15 sekund, w zależności od pory dnia. Czerwone 105-110.
Na pewno? Niemożliwe... Jeśli tak to trzeba to zmienić by każde światło zielone miało przynajmniej 40 sekund... bo po co takie długie czerwone?

Ale i tak nic się nie zapowiada?? Nie będzie żadnych zmian i cięć??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24 gru 2010, o 11:03 
Offline
Kierownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sie 2010, o 08:56
Posty: 878
Lokalizacja: Kraków
Z powodu głupiego lewoskrętu w Wybickiego taka 118 nie może jeździć. Już dawno trzeba tam zwiększyć czas zielonego o jakieś 15 sek. I tyle.

_________________
Wyłącz TV, włącz myślenie - PodziemnaTV.


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 26 gru 2010, o 16:21 
Offline
Znawca

Dołączył(a): 26 gru 2010, o 15:48
Posty: 35
Lokalizacja: Dzielnica nr XVII
Witam serdecznie!
Widzę, że nikt nie chce zmian na liniach nocnych, więc ja będę miał jedną małą propozycję na rok 2011-sty!;)
Nie rozumiem po co linia 601 praktycznie dubluje się z linią 609. Dodatkowo co jest zadziwiające obydwa autobusy startują o tej samej godzinie i spotykają się na os. Kolorowym mimo, że 609-tka ma większą drogę do przebycia!
Czy nie lepiej byłoby puścić 601 ul. Kocmyrzowską do Wzg. Krzesławickich, a 609-tkę skrócić do Zajezdni NH? Cała ulica Kocmyrzowska oraz odcinek od CH Krokus do ronda Kocmyrzowskiego jest wysoce dyskryminowana w nocy przez komunikacje miejską.:|
POZDRAWIAM SERDECZNIE i liczę, ze w roku 2011-stym będzie szansa na te małe zmiany.:)


Góra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 27 gru 2010, o 18:00 
Online
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18 wrz 2009, o 20:25
Posty: 20574
sudione napisał(a):
Witam serdecznie!
Widzę, że nikt nie chce zmian na liniach nocnych, więc ja będę miał jedną małą propozycję na rok 2011-sty!;)
Nie rozumiem po co linia 601 praktycznie dubluje się z linią 609. Dodatkowo co jest zadziwiające obydwa autobusy startują o tej samej godzinie i spotykają się na os. Kolorowym mimo, że 609-tka ma większą drogę do przebycia!
Czy nie lepiej byłoby puścić 601 ul. Kocmyrzowską do Wzg. Krzesławickich, a 609-tkę skrócić do Zajezdni NH? Cała ulica Kocmyrzowska oraz odcinek od CH Krokus do ronda Kocmyrzowskiego jest wysoce dyskryminowana w nocy przez komunikacje miejską.:|
POZDRAWIAM SERDECZNIE i liczę, ze w roku 2011-stym będzie szansa na te małe zmiany.:)

Problem jest taki, że obie linie używane są jako dojazd do zajezdni tramwajowej. Zgadzam się z Tobą, przy czym zaproponowałbym na odwrót: "609" przez Kocmyrzowską, a "601" od R. Czyżyńskiego po obecnej trasie "609". Również dlatego, że "601" kursuje częściej i jest potrzebne na odcinku do Kombinatu.

Przydałby się również nocny wzdłuż al. Gen. Andersa, bo tak jak piszesz, jest zaniedbana. Cóż, kiedyś było "618" do Al. Przyjaźni, jednak miało niską popularność z powodu pokręconej trasy.

_________________
Krabok - krakowski blog o komunikacji
Profil pkk na fb


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 gru 2010, o 21:46 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 27 gru 2010, o 20:02
Posty: 431
Lokalizacja: Nowa Huta
nowa linia tramwajowa Pleszów-Mały Płaszów he he przez Al.Pokoje :letssin:

_________________
Polska Kibolska


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27 gru 2010, o 23:22 
Offline
Inspektor

Dołączył(a): 27 gru 2010, o 20:02
Posty: 431
Lokalizacja: Nowa Huta
A tak poważnie, skoro gmina Niepołomice zainwestowała w MPK to być może kolejny krok na Igołomie-Wawrzeńczyce która jest chyba jedyną sąsiadującą gminą z Krakowem gdzie nie dociera komunikacja MPK a tereny ościenne gminy z powodzeniem mogłyby obsługiwać 2-3 linie autobusowe kursujące z dala od głównej drogi wojewódzkiej
Prosiłbym używać opcji "edytuj", a nie pisać post, pod postem. A przy okazji zwracać uwagę na interpunkcję. - adm. Coffee

_________________
Polska Kibolska


Ostatnio edytowano 28 gru 2010, o 00:32 przez NowaHutaWschód, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 gru 2010, o 10:41 
Offline
Administrator Techniczny

Dołączył(a): 14 wrz 2009, o 19:01
Posty: 9952
Lokalizacja: Kraków->Bieńczyce
Komunikacja Krakowa jest najlepsza, ale...
Rozmowa z RAFAŁEM TERKALSKIM, twórcą komiksu o krakowskiej komunikacji

http://www.dziennikpolski24.pl/pl/regio ... a-ale.html

login prezent
hasło prezent i można całe oglądać i czytać za darmo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 gru 2010, o 12:09 
Offline
Kierownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sie 2010, o 08:56
Posty: 878
Lokalizacja: Kraków
Co On chce? Zmniejszenie liczby linii tramwajowych, a zwiększenie ich częstotliwości. Myśli, że wtedy nie będzie stad, gdy na jednym odcinku trzy linie będą szusować co 3 min? Przecież wtedy wiele pętli straci wiele bezpośrednich połączeń. Z likwidacją biletów jednorazowych i wprowadzeniem oferty czasowej 20/40/60/90 się nie zgadzam (to knują na forum KWK, z którym reformator jest związany). Skąd obcokrajowiec będzie wiedział, czy w 40 min czy w 90 min dojadę z Lotniska do Placu Centralnego albo z Dworca do Wola Radziszowska Mała Ostra Góra :D

_________________
Wyłącz TV, włącz myślenie - PodziemnaTV.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 gru 2010, o 12:22 
Offline
Miłośnik

Dołączył(a): 4 paź 2010, o 21:55
Posty: 145
Lokalizacja: Kraków
Obcokrajowiec raczej nie będzie chciał dojechać do Wola Radziszowska Mała Ostra Góra... A co do najważniejszych połączeń to cóż za problem na najważniejszych przystankach turystycznych powiesić tablicę z informacją ile gdzie się jedzie, nawet z propozycją zakupu odpowiednich biletów. Poza tym zwiedzający Kraków turysta, jeśli planuje zrobić to przy pomocy KM, kupuje sobie bilet czasowy na cały swój pobyt w Krakowie (3dni - tygodnia), bo tak najłatwiej i najtaniej.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28 gru 2010, o 12:38 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 7 sty 2010, o 21:34
Posty: 2602
Lokalizacja: Kraków
Niestety bardzo się zawiodłem na tym człowieku. Liczyłem na to, że jego doświadczenie z nocnych dobrze rokuje, ale niestety w tym wywiadzie mamy do czynienia z bardzo naciąganymi stwierdzeniami:
Cytuj:
Tam [Praga, Wiedeń ->tramwajem] jedna lina tramwajowa jeździ co 3 minuty, a u nas najczęściej co 10.
. W Pradze większość linii jeździ co 7,5', jedynie trzy magistralne jeżdżą co 4'. Ale zostawmy to, może w Wiedni jest inaczej.
Cytuj:
O godzinie 17 w kierunku Nowej Huty jadą przepełnione wagony, a w kierunku Cichego Kącika puste tramwaje. Wystarczyłoby wzmocnić linie, które mają problem z nadmiarem pasażerów, kosztem tych, które kursują na pusto.

Wszystko OK, tylko która rozumiem picie do 12-stki, ale linie z Huty i Bieżanowa muszą gdzieś kończyć.
Cytuj:
Niestety u nas na zmiany mają większy wpływ protesty małych grup ludzi, a nie specjaliści od transportu miejskiego.

No i tu zaczyna się problem - no bo kto postulował 12? Ja nie słyszałem o żadnej głośniejszej akcji, natomiast była to decyzja stricte polityczna przed wyborami.
Cytuj:
Zwiększenie częstotliwości kursów pojazdów miejskich. Wprowadzenie większej ilości biletów czasowych, a także położenie nacisku na informację komunikacyjną. W mieście powinny być mapy, które ułatwiały by turystom zwiedzanie Krakowa.

- Ale czy takie zmiany nie będą się wiązały z dodatkowymi kosztami?

- Raczej nie.

No i tutaj jego tok rozumowania wykoleja się zupełnie. Nie da się przeprowadzić sensownej reformy bez zwiększenia nakładów, bo każde przeorganizowanie wymaga wzmocnienia niektórych ciągów, więc inne będą poszkodowane.
Cytuj:
Kraków ma wystarczająca ilość autobusów i tramwajów.

To jest bzdura totalna, mamy dramatycznie mało środków na km nawet w porównaniu z innymi miastami Polski. Ile taboru można zaoszczędzić wycinając 12? 4 wozy? A na samą piętnastkę potrzebne jest w tej chwili 7 dodatkowych wozów. Po kilkanaście na 8, 9, 10, itd.
Cytuj:
Chodzi o to, żeby nie jeździły one w "stadach" jeden po drugim. Pierwszy przepełniony, a następne puste.

Coś w tym jest, ale niestety rano z Prokocimia wszystko jedzie zaprane, może z wyjątkiem 23.
Cytuj:
Moim zdaniem miasto ulega protestom ludzi, którzy nie do końca znają się na zasadach transportu.

Ludzie są od formuowania potrzeb, a miasto od ich realizacji. Niestety miasto nie jest w stanie zaproponować czegokolwiek sensownego (patrz: sprawa 502), co przekonałoby do siebie mieszkańców.
Cytuj:
W okresie wyborów miał być przywrócony kurs "dwunastki" z Bronowic Małych do dworca Towarowego. Ale zamiast do Bronowic, pusty tramwaj kursuje do Cichego Kącika. Władzom wydaje się, ze samo dodanie linii tramwajowej rozwiązuje sprawę, a to nieprawda.

Pełna zgoda.
Cytuj:
Czy swoją przyszłość wiążesz z pracą w komunikacji miejskiej?

- Tak, chciałbym, aby moja praca była związana z transportem publicznym.

Ma do tego prawo, niemniej podlizywanie się władzy źle świadczy o jego intencjach w tym przypadku.

_________________
I bike Kraków - wyższa kultura mobilności
http://ibikekrakow.com


Ostatnio edytowano 28 gru 2010, o 12:40 przez tramwajem, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 gru 2010, o 22:47 
Offline
Kierownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sie 2010, o 08:56
Posty: 878
Lokalizacja: Kraków
To co z tymi zmianami? Nic nie będzie? Żadnych cięć?

Co z liniami płaszowskimi?? 502/522?? 12, 228??

_________________
Wyłącz TV, włącz myślenie - PodziemnaTV.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 gru 2010, o 23:01 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:14
Posty: 1605
Lokalizacja: Lengyelország
0paulow napisał(a):
Co z liniami płaszowskimi??
Po kiego tu zajmij się cięciami koło swojego domu.
0paulow napisał(a):
502/522??
Jasne - niech samochody opanują miasto
0paulow napisał(a):
12, 228??

1) sprawę "12" łatwo rozwiązać
2) za "228" płaci Zabierzów, a budżet uchwalono.


Poprawiony schemat cytowania - K


Ostatnio edytowano 3 sty 2011, o 13:50 przez LK, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 gru 2010, o 23:21 
Offline
Kierownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 sie 2010, o 08:56
Posty: 878
Lokalizacja: Kraków
Przeciez linie płaszowskie jeżdżą puste. Trzeba poskracać do MP. 125 można zostawić. Co do 502/522 chodzi o to żeby zrobić z tego jedną 502 BN - Kamieńskiego - PL. CENTRALNY. A na 228 i 12 żal patrzeć jak się tabor marnuje.

_________________
Wyłącz TV, włącz myślenie - PodziemnaTV.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29 gru 2010, o 23:29 
Offline
Dyrektor

Dołączył(a): 21 wrz 2009, o 21:14
Posty: 1605
Lokalizacja: Lengyelország
0paulow napisał(a):
Przeciez linie płaszowskie jeżdżą puste.
ZAMIESZKAJ NA PŁASZOWIE TO POGADAMY - bo inaczej z tobą się nie da - o KORKACH nie słyszałeś i przeżyć moich kolegów z gimnazjum :?: Bo jeśli nie to przeczytaj.
0paulow napisał(a):
Trzeba poskracać do MP. 125 można zostawić.
Jasne odcinajmy Szczecińską i Wielki Płaszów od Km. Niech sobie ludzie chodzą pieszo.
0paulow napisał(a):
Co do 502/522 chodzi o to żeby zrobić z tego jedną 502 BN - Kamieńskiego - PL. CENTRALNY.
Fajne fanaberie, wejdź do 13 rano to pogadamy.
0paulow napisał(a):
A na 228 i 12 żal patrzeć jak się tabor marnuje.
"12" zostawiam, ale "228" to nie miejska sprawa - płaci Zabierzów.


Ostatnio edytowano 29 gru 2010, o 23:29 przez LK, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 91 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona

Strefa czasowa: UTC [ DST ]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL